Gå til innhold

"Stengt for flere svar"


Revenge o'Cavatina
Gå til løsning Løst av Edie,

Anbefalte innlegg

Jeg leser flere og flere tråder her inne som tar opp temaer som stenges uten konkrete eller forståelige svar. Istedet grønnvaskes ofte siste svar fra moderator/admin/forumansvarlig som om svaret er avgitt uten at noen blir klokere av disse "løsningene".

Hva er egentlig greia med dette? Å begrense brukernes mulighet til å vise at noe faktisk ikke fungerer etter hensikten og kneble ethvert fornuftig argument som viser til at det faktisk er rusk i maskineriet? Henviser spesielt til trådene om "praksis rundt å lese PM" og "praksis rundt utestengelse etter at advarselpoeng er utgått." I sistnevnte er det i tillegg så mange merkelige formuleringer og grammatikalske feil at jeg ikke med min beste vilje forstår meningen i innholdet.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff ja dette er noe som jeg også har lagt merke til. Hva om man ikke skjønner dette endelige svaret eller får oppfølgende spørsmål? Stilles disse i en ny tråd er det fort å havne på "plagsom-listen".
Jeg skjønner at moderatorene kan irriteres av langtekkelig kverulering og kjekling som av og til oppstår i slike tråder men å stenge den med et uforståelig svadasvar er en ufin hersketeknikk. Det burde være mulig å kunne diskutere og være uenig med moderatorpraksis uten det fører til "knebling", så det må rett og slett finnes en annen framgangsmåte selv når moderator er lei og føler seg ferdig med saken. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Når resultatet i tillegg er uforståelig for en bruker/leser går vinningen opp i spinningen. Det er ikke å kverulere når en ikke skjønner svarene som skrives på uforståelig norsk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Løsning

Viser til regelpresiseringen ( https://forum.kvinneguiden.no/topic/1581961-regelpresisering/ )

Sitat

 

Tilbakemeldinger til Kvinneguiden

Alle tilbakemeldinger til Kvinneguiden blir lest og vurdert. Kritikk av forumet er velkomment, men det forventes vanlig høflighet i dine tilbakemeldinger. Endelige beslutninger tas av et samlet moderatorteam og videre tilbakemeldinger på samme sak etter at moderatorteamet har gitt sitt svar kan bli slettet eller bli stående ubesvart. Ved avgitt svar om saken fra moderatorteamet, f.eks. med en markert løsning, er saken å anse som ferdigbehandlet og dermed kan ikke videre svar forventes. Hetsing og uthenging av moderatorer, administratorer, teamleder eller forumansvarlig kan føre til utestengning uten varsel.

 

Kontakt til Kvinneguiden ved utestengning

Kontakt oss-skjemaet nederst på forumet kan brukes av alle, også av brukere som er utestengt. Eventuelt kan følgende e-post brukes: [email protected]. Forumansvarlig behandler i første omgang disse henvendelsene. Klager på administrator eller teamleder gjøres gjennom "Kontakt oss" eller oppgitte e-post. Gjelder henvendelsen andre på moderatorteamet eller klage på forumansvarlig vil henvendelsen bli videresendt til rette vedkommende.

 

Når moderatorteamet har svart med markert løsning er saken å anse som ferdigbehandlet, og videre svar kan ikke forventes. Bakgrunnen for den regelpresiseringen er i hovedsak kapasitet og hvor ressursene prioriteres brukt. Vil man klage på denne behandlingen, så kan man bruke Kontakt oss-skjemaet.

Edie, adm.

 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er verken løsning eller svar på temaet jeg tar opp. Er innholdet i HI i det hele tatt lest?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en uting å stenge tråder her før trådstarter har fått anledning til å svare på moderatorens svar. Jeg hadde denne tråden og synes ikke jeg fikk svar på det jeg lurte på. Nå lurer jeg også på hvorfor KG har innført advarsler som varer i 3 år, er det også nytt? 

 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor står dette med hvor lenge en advarsel varer? Var ikke tre måneder maksimalt? Har Kvinneguiden hjemmel til å lagre advarsler og sanksjoner på brukere i tre år? Hvor innhentes det samtykke til dette formålet? For hvor lenge kan KG utestenge en bruker? Hva ligger til grunn for utestengelse uten forvarsel? Og hva er alvorlige nok brudd til å utløse advarsler, sanksjoner som "straff" og utestengelse fra 1 - 3 måneder, samt "permanent" utestengelse?

Jeg har spørsmål. 8, faktisk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (38 minutter siden):

Hvor står dette med hvor lenge en advarsel varer? Var ikke tre måneder maksimalt? Har Kvinneguiden hjemmel til å lagre advarsler og sanksjoner på brukere i tre år? Hvor innhentes det samtykke til dette formålet? For hvor lenge kan KG utestenge en bruker? Hva ligger til grunn for utestengelse uten forvarsel? Og hva er alvorlige nok brudd til å utløse advarsler, sanksjoner som "straff" og utestengelse fra 1 - 3 måneder, samt "permanent" utestengelse?

Jeg har spørsmål. 8, faktisk.

Man blir først utestengt 1 måned og deretter 1 ekstra måned helt til måned 6, da kan det bli 1 år eller permanent. Var i hvert fall det Bond fortalte meg når hun var her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (3 timer siden):

Det er en uting å stenge tråder her før trådstarter har fått anledning til å svare på moderatorens svar. Jeg hadde denne tråden og synes ikke jeg fikk svar på det jeg lurte på. Nå lurer jeg også på hvorfor KG har innført advarsler som varer i 3 år, er det også nytt? 

 

 

Revenge o'Cavatina skrev (2 timer siden):

Hvor står dette med hvor lenge en advarsel varer? Var ikke tre måneder maksimalt? Har Kvinneguiden hjemmel til å lagre advarsler og sanksjoner på brukere i tre år? Hvor innhentes det samtykke til dette formålet? For hvor lenge kan KG utestenge en bruker? Hva ligger til grunn for utestengelse uten forvarsel? Og hva er alvorlige nok brudd til å utløse advarsler, sanksjoner som "straff" og utestengelse fra 1 - 3 måneder, samt "permanent" utestengelse?

Jeg har spørsmål. 8, faktisk.

Dette har @Forumansvarlig svart på i innlegget det lenkes til.

Alle brukere har godkjent regelverket, og må forholde seg til det:

Sitat

 

Brukernavn, sletting av konto og utestengelse

Vi forbeholder oss retten til å utestenge brukere på bakgrunn av regelbrudd. Brukere som er utestengt fra forumet har ikke lov til å opprette nye brukerkontoer, eller på andre måter forsøke å omgå utestenging.

 

Hvis man begår regelbrudd så kan man bli utestengt. Ingenting i regelverk om advarsel eller lengde på utestengning. Når det er sagt så har vi interne rutiner for å kunne gi brukere en sjanse til å forbedre seg etter regelbrudd, men det er ikke noe vi lenger går ut med. Det man som bruker må forholde seg til er at man kan bli utestengt hvis man blir ryddet for regelbrudd.

Lagring av innhold er også beskrevet i regelverket under lagring av personopplysninger - GDPR:

 

Sitat

 

Videre vil moderatorene lagre regelbrudd som er fjernet på forumet og samle dem knyttet til en brukerprofil. Dette gjøres for å kunne utføre eventuelle sanksjoner som påminnelser, advarsler og utestengninger. Les mer om dette her.

- Alt lagret innhold bestående av regelbrudd som er fjernet fra forumet (og lagret på bruker) eldre enn tre år slettes permament. Dette innebærer at vi kun vil lagre regelbrudd som er nyere enn tre år.

 

Tråden stenges da det ikke vil bli gitt flere svar.

Edie, adm.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...