Gå til innhold

Hvor lenge sov din katt etter narkose?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Katten har vært hos dyrlege og fått narkose grunnet operasjon. Og den sover, har sovet siden vi kom hjem ca 3 timer. Normalt?

Anonymkode: 96f33...4b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed fra min dyrlege at man skal bli bekymret før katten våkner 😂 stemte på vår. Hu ble kastrert kl 11, var ikke våken og oppe å gikk (sjanglete) før 18 tiden 

Anonymkode: baccb...12b

Skrevet

Er du bekymret vel og merke så tar du en telefon til dyrlegen :) 

Skrevet

Ring veterinærkontoret du hvis du er bekymret 🙂 Der jeg går gir de alltid oppvåkning så de er våkne når jeg får de hjem😊

Anonymkode: 05242...7a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du bekymret vel og merke så tar du en telefon til dyrlegen :) 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ring veterinærkontoret du hvis du er bekymret 🙂 Der jeg går gir de alltid oppvåkning så de er våkne når jeg får de hjem😊

Anonymkode: 05242...7a8

Det er stengt. Hva gjør jeg da?

Katten ligger helt stille, har ikke beveget seg, men ser at hun puster. Reagerer ikke på stimuli. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Katten ligger helt stille, har ikke beveget seg, men ser at hun puster. Reagerer ikke på stimuli. 

Ring et annet veterinærkontor som er åpent👍 Om det ikke er ett i nærheten, ring et i nabokommunen eller noe sånt. 

Skrevet

Husker ikke hvor lang tid de har sovet, men har aldri blitt oppringt før langt ut på ettermiddagen når pus har blitt levert på morgenen.

Anonymkode: a1fe3...db7

Skrevet

Her så ble katta kastrert, tatt med hjem før oppvåkning. Så hu sov vel ca3-4 timer. Mener å huske at hvis hu ikke våkna innen en hvis tid måte vi ringe. Men er du bekymra hadde jeg ringt vet vakta å for hørt meg om veterinæren hat stengt🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan ringe et annet kontor for å få råd. De beveger seg ikke når de skal ut av narkosen, så det skal du ikke tenke så mye på. 

Skrevet
Matas skrev (3 minutter siden):

Ring et annet veterinærkontor som er åpent👍 Om det ikke er ett i nærheten, ring et i nabokommunen eller noe sånt. 

Må de ikke vite hvilken type narkose katten har fått? For det vet jeg ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må de ikke vite hvilken type narkose katten har fått? For det vet jeg ikke.

Står det ikke i kvitteringen du fikk? Eller tok du ikke med spesifisert kvittering? Jeg hadde ringt uansett for å forhøre meg dersom du er bekymret, ta heller en telefon for mye enn en for lite. 

Det sagt, jeg har hatt katt som sov i 5 timer etter narkose og jeg har hatt katt som våknet etter 30 minutter (de sa hun kom til å sove noen timer), så det er tydeligvis ingen fasitsvar på dette. 

Skrevet

Leverte begge mine inn kl 12, hentet de kl 15.45 og da var begge våken og var ute å gikk med en gang vi kom hjem. Litt sånn redusert men helt fin. 

Anonymkode: 2bd21...564

Skrevet
Matas skrev (31 minutter siden):

Står det ikke i kvitteringen du fikk? Eller tok du ikke med spesifisert kvittering? Jeg hadde ringt uansett for å forhøre meg dersom du er bekymret, ta heller en telefon for mye enn en for lite. 

Det sagt, jeg har hatt katt som sov i 5 timer etter narkose og jeg har hatt katt som våknet etter 30 minutter (de sa hun kom til å sove noen timer), så det er tydeligvis ingen fasitsvar på dette. 

Nei,står bare sterilisering, på kvitteringen.

Skrevet

Nå beveget hun i hvert fall litt på seg, det er vel et godt tegn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei,står bare sterilisering, på kvitteringen.

Så merkelig. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, da begynner hun nok å våkne. Det er som med oss mennesker, noen våkner fort etter narkose, andre ikke. Så dette går nok fint :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er bra. Tyder på at narkosen begynner å gå ut :) bare følg med så hu ikke kan falle ned fra noe eller drukner i vannskåla. Det kan ta litt tid før de er helt oppegående avhengig av type narkose 

Skrevet

Hun beveget seg litt, som en kattunge når de lærer å krype. Men så sovnet hun igjen.

Skrevet

Puster hun, så la henne sove. Min hund sov store deler av hele ettermiddagen etter kastrering. Bar henne ut for å gå på do, hun tissa på sitt eget bein og jeg bar inn igjen 😂 Kviknet til dagen etter. Så lenge hun puster ville jeg ikke bekymret meg. 

Anonymkode: 1159f...001

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hun beveget seg litt, som en kattunge når de lærer å krype. Men så sovnet hun igjen.

Helt normalt 

Skrevet

Ja, det er normalt.

Begge mine var ute av narkosen når jeg hentet dem, men de var veldig døsige. De fortsatte å sove videre. Den ene kviknet ikke ordentlig til før neste morgen, mens med den andre tok det bare et par timer etter at vi kom hjem. 

Katter reagerer veldig ulikt etter narkosen. Bare la den få sove ut, men følg med. Og pass på at den ligger trygt og varmt. Det er normalt at de vil være ustødige  i starten, men det går over når de blir ordentlige våkne. 

Anonymkode: fb1e3...882

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...