AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #161 Del Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har skiftet når jeg har kommet hjem siden tenårene. Selv ikke jeans er behagelige nok å ha på hjemme. På jobb bruker jeg tøy som lett kan være litt stramt her og der fra tid til annen (passer ikke akkurat dietten 😅🙈) og i tillegg er de stort sett av materialer som ikke bør vaskes for ofte (ull/kashmir, lin og silke) så da er det jo like greit å skifte. 🤷♀️ Jeg er mye ut og inn av huset på ettermiddagene, men sliter ikke akkurat med å vise meg ute med «koseklær». 🤷♀️ I tillegg er nok mer avslappende klær mer passende til fritidsbruk, siden jeg føler meg temmelig teit de gangene jeg f. eks. må følge poden på fotballtrening i klærne jeg bruker på jobb. Der sitter jeg på gresset i business casual, liksom. 🤪 Anonymkode: 8885b...589 Hva er business casual? Anonymkode: cc07d...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #162 Del Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva er business casual? Anonymkode: cc07d...2d9 Anonymkode: 99ab4...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #163 Del Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anonymkode: 99ab4...1b3 Synes ikke det var så casual jeg😅 Anonymkode: 84d90...e14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #164 Del Skrevet 4. september 2022 Synes det er stor forskjell å skifte fra jobbklær til vanlig klær når man kommer hjem og det å skifte til daffetøy. For å svare på det TS spør om, å skifte fra jobbklær til vanlig tøy har vært vanlig nesten bestandig tror jeg, men det å skifte til daffetøy kom på slutten av 90-tallet men hvorfor det ble slik skjønner jeg ikke Anonymkode: cc07d...2d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #165 Del Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anonymkode: 99ab4...1b3 Ok takk, kaller det der formelt business jeg da men Anonymkode: cc07d...2d9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 4. september 2022 #166 Del Skrevet 4. september 2022 Skifter til noe mer behagelig når jeg kommer Hjem. Hvorfor gå rundt hjemme i olabukse liksom?😄 foreldrene mine skifta til behagelige klær de også. Jeg er født i 92. Besteforeldrene mine skiftet også. Bestemora mi gikk i favorittkosedressen av rød velur, mens bestefar gikk stort sett i olabukse døgnet rundt 😄 Har sett flere tråder om dette tema. Skjønner ikke at det plager folk at andre går i behagelige klær hjemme. Men men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #167 Del Skrevet 5. september 2022 Født tidlig 70-tall, ingen i min familie har noensinne skilt mellom skole-/uteklær og hjemme-/koseklær, og ingen skifta. Foreldrene mine hadde kontorjobber, og det har vi søsken også i dag. Hverdagsklærne vi voksne og barna kler på seg om morgenen er ikke ukomfortable, da ville vi ikke brukt dem. Vi kler oss ikke annerledes i helgene/feriene. Det gjorde vi ikke før heller, og ingen av mine venner skifta når vi kom hjem fra skolen (men «skoletøyet» var ikke «pent», det var… vanlig. Olabukser, joggebukser, arvetøy, praktisk tøy som kunne skitnes til å lekes i. Anonymkode: 4d5bc...f41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #168 Del Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (På 3.9.2022 den 8.23): Jeg synes dette er så rart jeg, hvorfor vil du være ukomfortabel ute da? Hvorfor ikke velge klær som føles bra på hele tiden? Mine skinny jeans er ikke ukomfortable, da hadde jeg ikke brukt de hverken ute eller inne 😛 Ellers eier jeg ikke en eneste joggebukse/kosebukse. På vinteren bruker jeg gjerne ullstillongs eller ullstrømpebukse og strikkekjole/uteklær, når jeg kommer hjem tar jeg av meg dette og går rundt i singlet/t-skjorte + strømpebukse/stillongs. Men sommerhalvåret før jeg bruker ull så går jeg i buksene mine hele dagen, jeans eller bukser som er ukomfortable gir jeg bort, har da ingen interesse av å ha på meg klær som ikke føles behagelig 😛 (Og jada, jeg har skinne jeans og dressbukser, alle føles gode ut på!) Anonymkode: a8a3a...513 Kanskje har du funnet det magiske paret med jeans som er like komfortable som en joggebukse/tights eller et vidt skjørt, eller kanskje har du ikke like høye krav til hva man anser som komfortable klær. Jeg har jeans som er føle å ha på, og jeans som er akseptable å ha på. De akseptable er ikke sånn at jeg sitter og er ubekvem hele kvelden om jeg har dem på på buen eller whatever, men de ER ikke like behagelige som en myk, elastisk bambus-tights eller et skjørt med god vidde. Jeg liker å sitte på gulvet, krølle opp beina inn under meg, kunne bevege meg fritt. Ingen skinny jeans er like behagelig å sitte i lotus, skredderstilling eller på huk i, som "koseklær". Anonymkode: 760e9...05a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #169 Del Skrevet 5. september 2022 Har dresscode på jobb, så kjolen/skjørtet/drakten blir skiftet med jeans og t-skjorte/genser når jeg kommer hjem. Anonymkode: 755f2...98d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #170 Del Skrevet 5. september 2022 Undrende123 skrev (På 1.9.2022 den 12.40): Jeg tror behovet for "kosebukser" dukket opp fordi buksemoten for kvinner i lang tid har vært å presse seg inn i så trange bukser som mulig. Helt forderdelig. Når man kom hjem var det en befrielse å få på seg en bukse man kunne "puste" i. Dagens mote er heldigvis langt mer laidback, og trange klær er ut, så i dag merker i hvert fall jeg at kosebuksen brukes sjeldnere. Kjenner meg igjen i det første. Jeg er født i 63, og på ungdomsskolen og videregående hadde jeg i perioder så stramme jeans at jeg måtte ligge flatt for å kjempe opp gylfen. Da var det nydelig å ta på seg en myk bukse da jeg kom hjem, og ofte også en myk genser. Og det har jeg bare fortsatt med, selv om buksene mine ikke er så trange mer. Foreldrene mine brukte aldri koseklær, men faren min hadde uniform på jobb, så han tok på seg myke jeans eller chinos når han kom hjem og f.eks. en flanellskjorte eller genser. Anonymkode: 4e437...e7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #171 Del Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Kanskje har du funnet det magiske paret med jeans som er like komfortable som en joggebukse/tights eller et vidt skjørt, eller kanskje har du ikke like høye krav til hva man anser som komfortable klær. Jeg har jeans som er føle å ha på, og jeans som er akseptable å ha på. De akseptable er ikke sånn at jeg sitter og er ubekvem hele kvelden om jeg har dem på på buen eller whatever, men de ER ikke like behagelige som en myk, elastisk bambus-tights eller et skjørt med god vidde. Jeg liker å sitte på gulvet, krølle opp beina inn under meg, kunne bevege meg fritt. Ingen skinny jeans er like behagelig å sitte i lotus, skredderstilling eller på huk i, som "koseklær". Anonymkode: 760e9...05a Nettopp! Poenget er jo at man (jeg, i hvert fall) sitter og beveger seg på en helt annen måte på jobb enn hjemme, derav behovet for andre klær hjemme enn på jobb. På jobb sitter jeg rett opp og ned på en kontorstol, da spiller det liten rolle om jeg har på meg jeans eller et tettsittende skjørt. Hjemme sitter jeg derimot på halvåtte i sofaen eller med bena i kors, da er det veldig greit med andre klær - det betyr imidlertid ikke at jobbklærne er så ubehagelige per se som mange later til å tro. Anonymkode: 166f7...e9c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beerbellygirl Skrevet 5. september 2022 #172 Del Skrevet 5. september 2022 Koseklær kom på da far kom hjem fra jordet,verkstedet,skogen eller fjøset. Mor satte det på seg etter hun dusjet etter jobb og en runde i fjøset. Dette var på 70 tallet. Normalt å kvitte seg med arbeidstøyet på kvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #173 Del Skrevet 7. september 2022 Vokste opp allerede på 70-tallet. Pappa var hvitsnipparbeider, kan ikke huske at han gjorde annet enn å ta av jakke og slips når han kom hjem. I helgene gikk han i utrangerte dressbukser. Eneste som hadde dongeri av dem var mamma, hun hadde en eldgammel brun(!) jeans fra 60-tallet. Den brukte hun når hun jobba i hagen. Hun var hjemmearbeidende, innendørs brukte hun skjørt og genser/topp, ev Spencerkjole som er en slags vestkjole. Skulle hun ut på noe, som i byen, tok hun på seg andre klær. Hun gikk i kjole og skjørt, unntatt på fjelltur og i hagen. Inne brukte hun sko, no slags sandaler med litt hæl 😌 Anonymkode: a91a4...243 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #174 Del Skrevet 7. september 2022 … glemte å si at jeg og broren min pleide ikke å skifte da vi kom fra skolen. Skoleklærne var ikke spesielt fine, det var både hjemmesydd og Cubus da den butikken kom. Anonymkode: a91a4...243 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå