AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #61 Del Skrevet 31. august 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Dette er vel ganske vanlig? Til og med bestemoren min på 75 gjør dette. Anonymkode: ef40b...80e Ja det er helt vanlig nå, det jeg lurer på er når det ble vanlig? Anonymkode: 3d0d0...2e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #62 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Selvfølgelig er det det.. Mangen gjør det. Å komme hjem og ut av det antrekket en har hatt på seg hele dagen, og inn i noe mer komfortabelt og bedre å gå med. Noe varmt, godt og lunt som er deilig å ha på seg. Skal en slappe av hjemme tar en ikke på seg strømpebukse og skjørt og sitter i finstasen i sofaen og venter på fint besøk, men noe mer laidback. Anonymkode: 9c2b8...8db Skjørt er mitt koseplagg, det er så sååå behagelig med et flagrende deilig skjørt, og funker både når det er varmt og når det er kaldt! Mine foreldre skiftet alltid når de kom hjem. Uhygienisk å gå hjemme med klærne man har hatt på på jobb hvis man f.eks. jobber i barnehage, omsorgsbolig, som tømrer, bilmekaniker, bonde, på fiskeslakteri etc. Og veldig sært å fortsette å gå i dress, skjorte og spisse lakksko om man er typ advokat eller aksjemegler... Jeg går dog stort sett alltid i koseklær - det ultimate antrekket er jo både behagelig OG fint! Går en sjelden gang med jeans, men de skrelles av så fort jeg er hjemme igjen, grøss og gru. Anonymkode: 760e9...05a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #63 Del Skrevet 31. august 2022 Mamma og pappa har nok aldri eid koseklær. Husker nesten ikke pappa i shorts en gang, alltid dressbukse og langermet skjorte hjemme og på jobb, han tok vel av slipset og kneppet opp knappa i skjorta når han kom hjem. Han kunne gå rundt i truse på søndager når han bare satt fremfor sporten på tv. Mamma har alltid hatt vanlige klær hjemme, men hun kan skifte til morgenkåpe på kvelden etter dusj. Hvis hun ikke har tatt på vanlige klær før kl 9 om morgenen så føler hun seg ikke i orden. Jeg sliter mye på klær og bytter når jeg kommer hjem. Når jeg tenker ette that jeg nok aldri sett broren min i koseklær heller. Svigersøster kan bytte om. Anonymkode: 40bc9...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #64 Del Skrevet 31. august 2022 Både oldeforeldrene mine og besteforeldrene mine gjorde det, byttet fra jobbklær til hjemmeklær. Sparer penger på klesvask og slitasje ved å gjøre det sånn. De hadde også penstue og hverdagsstue av samme grunn. Anonymkode: c4bac...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 31. august 2022 #65 Del Skrevet 31. august 2022 Har alltid hatt hjemme og borteklær, ihvertfall fra barneskolen av. Foreldrene mine likedan. Er født på slutten av nittitallet. Bruker uniform på jobb så drar som oftest på jobb i behagelige klær. I perioder har jeg på dongeribukse et par ganger i uken bare, fordi jeg skal på besøk til noen eller på butikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #66 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Går du rundt hjemme i f.eks trange skinne jeans? 😱 Anonymkode: 90cd8...9c2 Jeg eier verken joggebukse, pysj eller tights - som er det jeg forbinder med «koseklær». Jeg har hverdagsklær, men ikke egne «inneklær». Etter jobb og dager jeg er hjemme har jeg på meg stretchy bukser (chinos eller jeans), eller kanskje løse bukser (sånn som nå, en myk og behagelig linbukse) eller skjørt/kjole. Da går jeg i butikken eller innom venner i de samme klærne. Unntaket er på hytta på fjellet, der kan det hende jeg går i superundertøyet. Anonymkode: b5cfc...46d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #67 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er det noen som gjør det? Anonymkode: b5cfc...46d Jeg skifter til joggebukse i det jeg kommer inn døren. Anonymkode: aaafc...c5b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 31. august 2022 #68 Del Skrevet 31. august 2022 Kom på enda en grunn til at jeg skifter når jeg kommer hjem. Hundene! Fikk hull i genseren min i sted og var glad jeg hadde på noe gammelt 😅 sliter ikke på de nye klærne mine hjemme, av blant annet den årsaken her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 31. august 2022 #69 Del Skrevet 31. august 2022 Skal jeg ikke ut resten av dagen hopper jeg rett i pysj😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 31. august 2022 #70 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (På 30.8.2022 den 18.08): Når var det vi begynte med dette? Kan aldri huske at Mamma og Pappa brukte koseklær hjemme, tror ikke de eide det engang. De brukte samme klær hele dagen. Vokste opp på 80 tallet btw Anonymkode: 3d0d0...2e7 Jeg er vant til det fra jeg var liten, mine foreldre og besteforeldre gjorde det og. Er ikke snakk om joggedress men type innekjole Noe ala dette https://www.ginatricot.com/no/klaer/kjolerjumpsuits/kjoler/dress-186233996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #71 Del Skrevet 31. august 2022 Slikt kommer jo an på hva slags jobbklær man har og hvor skitne/svette de blir. Selv har jeg kleskode på jobben min og ønsker ikke å bruke samme klærne hjemme. Anonymkode: d3d05...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #72 Del Skrevet 31. august 2022 Anonym Brukar0 skrev (På 30.8.2022 den 18.14): Vet ikke om noen som skifter til koseklær. Jo, det gjør du. Anonymkode: 45e47...482 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #73 Del Skrevet 31. august 2022 Jeg jobber som frisør, å det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å vrenge av meg klærne å hoppe inn i koseklærne eller pysj. Gidder ikke å få fult av hår på møblene mine. Jeg er født tidlig på 90 tallet. Både mamma og pappa har alltid gått i joggebukse og lignende hjemme. Anonymkode: 52abb...ef0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 1. september 2022 #74 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jo, det gjør du. Anonymkode: 45e47...482 Å, hvem da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 1. september 2022 #75 Del Skrevet 1. september 2022 Jeg er født på 80-tallet. Mamma var hjemmeværende, og gikk med praktiske klær, skulle vi ut på butikken f.eks skiftet hun alltid til noe penere. Faren min gikk i dress på jobb, og skiftet til joggebukse da han kom hjem. Jeg måtte spare skoleklærne, og skiftet også til joggeklær. Fortsatt skifter jeg alltid når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #76 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja det er helt vanlig nå, det jeg lurer på er når det ble vanlig? Anonymkode: 3d0d0...2e7 Det er, som flere har vært inne på, litt vanskelig å svare på, for det kommer an på hva du legger i ordet "koseklær". Hvis du med koseklær mener hjemmetøy har det som sagt vært vanlig i alle år. Hvis du med koseklær mener joggebukse kom det til Norge på slutten av 80-tallet, begynnelsen av 90-tallet. Hvis du med koseklær mener klær spesiallaget for "kos" (lounge-wear) er det relativt nytt, jeg gjetter for 3-4 år siden. Anonymkode: fd22c...48a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #77 Del Skrevet 1. september 2022 Min mor på 70 jobbet som sykepleier, brukte alltid jeans og en topp hjemme - altså ikke veldig kosete. Min far derimot har alltid hatt en myk og behagelig flanellskjorte og behagelige chinos på hjemme, mens han hadde "direktørklær" på seg på jobb. Den avslappende stilen hjemme ble kalt "uniformen" 🤭 Selv har jeg tasset rundt hjemme i denne hele sommeren: https://the-sleeper.com/en/product/paloma-linen-dress-in-white/ 🤭 Anonymkode: 2348e...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 1. september 2022 #78 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (På 30.8.2022 den 18.08): Når var det vi begynte med dette? Kan aldri huske at Mamma og Pappa brukte koseklær hjemme, tror ikke de eide det engang. De brukte samme klær hele dagen. Vokste opp på 80 tallet btw Anonymkode: 3d0d0...2e7 Koseklær? Her beholdes dressen på til jeg går til sengs. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #79 Del Skrevet 1. september 2022 Jeg er født på 70 tallet, hjemme hos oss gjorde alle det. Jeg hater å gå med klær som strammer, men for å ikke se ut som en slask eller tights-lurve ute, så skifter jeg til joggeklær når jeg kommer hjem. Husker moren min omtrent kastet av seg bh i gangen da jeg var liten, hun ropte alltid «friiiii» haha Anonymkode: f2f55...ecd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #80 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg eier verken joggebukse, pysj eller tights - som er det jeg forbinder med «koseklær». Jeg har hverdagsklær, men ikke egne «inneklær». Etter jobb og dager jeg er hjemme har jeg på meg stretchy bukser (chinos eller jeans), eller kanskje løse bukser (sånn som nå, en myk og behagelig linbukse) eller skjørt/kjole. Da går jeg i butikken eller innom venner i de samme klærne. Unntaket er på hytta på fjellet, der kan det hende jeg går i superundertøyet. Anonymkode: b5cfc...46d linbukse, skjørt og kjole går under koseklær i min verden. Ikke blyantskjørt og trang penkjole, men behagelige skjørt/kjoler med nok vidde i skjørtet til at man kan krølle beina opp i skredderstilling. Anonymkode: 760e9...05a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå