skreppamedleppa Skrevet 3. september 2022 #141 Del Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hva gjør du om du skal en rask tur på butikken? Eller får uventet besøk på døren? Anonymkode: a8a3a...513 Altså, sitter folk virkelig med en pinne opp bak når de er hjemme Det er den eneste forklaringen på hvorfor noen er så stiv og tilkneppet og firkanta at en ikke kan kle koseklær hjemme hos seg selv... Alle i min krets har koseklær, og so what om vi har sett hverandre med dette? Øynene mine blør ikke, de får ikke syreskader og jeg blir ikke fornærmet eller støtt av å se en venninne/familiemedlem/bekjent i behagelig og løse klær enten det er en pysj eller joggebukse eller flanel bukse eler andre type koseklær. Altså, en må være noe spesiell om en i dag kommer på et uventet besøk! Og enda mer spesielt er det om en da forventer at de står parat i døren og til enhver tid ser ut som tatt ut av morgenrushet på vei til jobb. Det må være veldig spesielle mennesker som ikke tåler å se en kosebukse, de type menneskene har jeg aldri på besøk uansett og skulle de dukke opp uanmeldt på døren min er det jo lov å håpe på at jeg skremmer de med klærene mine for mitt hjem er som sagt min borg, her er det jeg som bestemmer hva jeg skal ha på meg og hvor comfy jeg skal være. Det klarer folk fint i min krets å skjønne. Og skal en ut på butikken eller noe annet ja da lager en jo ikke noe usedvanlig problem ut av det; en bruker kroppen og hendene til å ta av seg det en har på seg og tar på seg en annen bukse/genser, ikke noe hokus pokus igrunn... 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #142 Del Skrevet 3. september 2022 skreppamedleppa skrev (17 minutter siden): Altså, sitter folk virkelig med en pinne opp bak når de er hjemme Det er den eneste forklaringen på hvorfor noen er så stiv og tilkneppet og firkanta at en ikke kan kle koseklær hjemme hos seg selv... Alle i min krets har koseklær, og so what om vi har sett hverandre med dette? Øynene mine blør ikke, de får ikke syreskader og jeg blir ikke fornærmet eller støtt av å se en venninne/familiemedlem/bekjent i behagelig og løse klær enten det er en pysj eller joggebukse eller flanel bukse eler andre type koseklær. Altså, en må være noe spesiell om en i dag kommer på et uventet besøk! Og enda mer spesielt er det om en da forventer at de står parat i døren og til enhver tid ser ut som tatt ut av morgenrushet på vei til jobb. Det må være veldig spesielle mennesker som ikke tåler å se en kosebukse, de type menneskene har jeg aldri på besøk uansett og skulle de dukke opp uanmeldt på døren min er det jo lov å håpe på at jeg skremmer de med klærene mine for mitt hjem er som sagt min borg, her er det jeg som bestemmer hva jeg skal ha på meg og hvor comfy jeg skal være. Det klarer folk fint i min krets å skjønne. Og skal en ut på butikken eller noe annet ja da lager en jo ikke noe usedvanlig problem ut av det; en bruker kroppen og hendene til å ta av seg det en har på seg og tar på seg en annen bukse/genser, ikke noe hokus pokus igrunn... Her må jeg vel nesten spørre tilbake - hva er vanlige hverdagsklær for deg som gjør at du må bytte til «koseklær»? Korsett? Uniform? Altfor små klær? Jeg bruker hjemme de samme klærne som jeg går i butikken med, nemlig behagelige bukser som passer, tynn genser i bomull/ull/kashmir. Dette er mitt hverdagsantrekk og jeg har ikke noe behov for å bytte det ut til joggebukser eller pysj. De dagene jeg er ute på jobb/møter/ mer formelle ting så kler jeg meg finere men bytter da ofte ut dressbukse og skjorte når jeg lommer hjem. Anonymkode: b5cfc...46d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 3. september 2022 #143 Del Skrevet 3. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her må jeg vel nesten spørre tilbake - hva er vanlige hverdagsklær for deg som gjør at du må bytte til «koseklær»? Korsett? Uniform? Altfor små klær? Jeg bruker hjemme de samme klærne som jeg går i butikken med, nemlig behagelige bukser som passer, tynn genser i bomull/ull/kashmir. Dette er mitt hverdagsantrekk og jeg har ikke noe behov for å bytte det ut til joggebukser eller pysj. De dagene jeg er ute på jobb/møter/ mer formelle ting så kler jeg meg finere men bytter da ofte ut dressbukse og skjorte når jeg lommer hjem. Anonymkode: b5cfc...46d Neida jeg bruker klær som passer, både skjørt, strømpebukser, kjoler, skinnyjeans and the lust go on.. Men i forhold til en deilig digg pysjbukse/flanel bukse er det forskjell på behagelig og komforen på disse kategoriene Stort sett ikke vanskelig å skjønne, på samme måte som at jordbærsyltetøy fra Nora kan være godt og sikkert er verdens beste om du ikke har smakt så mye annet mat😉 Alt til sitt bruk, og selv om jeg kler meg komfortabelt ute til hverdagen er det også langt mer behagelig og komfortabelt med koseklær... Endret 3. september 2022 av skreppamedleppa 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #144 Del Skrevet 3. september 2022 On 8/30/2022 at 6:08 PM, AnonymBruker said: Når var det vi begynte med dette? Kan aldri huske at Mamma og Pappa brukte koseklær hjemme, tror ikke de eide det engang. De brukte samme klær hele dagen. Vokste opp på 80 tallet btw Anonymkode: 3d0d0...2e7 Vokste opp på 80-tallet og måtte alltid kle av meg «skolebuksa» når jeg kom hjem. Skulle ikke skitne til klærne….. Anonymkode: e835c...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #145 Del Skrevet 3. september 2022 skreppamedleppa skrev (1 time siden): Neida jeg bruker klær som passer, både skjørt, strømpebukser, kjoler, skinnyjeans and the lust go on.. Men i forhold til en deilig digg pysjbukse/flanel bukse er det forskjell på behagelig og komforen på disse kategoriene Stort sett ikke vanskelig å skjønne, på samme måte som at jordbærsyltetøy fra Nora kan være godt og sikkert er verdens beste om du ikke har smakt så mye annet mat😉 Alt til sitt bruk, og selv om jeg kler meg komfortabelt ute til hverdagen er det også langt mer behagelig og komfortabelt med koseklær... ….synes du. Jeg liker ikke å gå med verken joggebukse (klumpete og tung, med strikk ved anklene og i livet) eller en slaskete flanellsbukse (fryser på anklene, den glir opp når jeg kryper opp i sofaen, pluss at jeg ikke liker følelsen av flanell). Jeg trives kort og godt ikke i det du kaller «koseklær». Eier derfor verken pysj eller joggebukse. Synes det er mye mer behagelig å gå i chinos i et stretchy materiale. Er det så «vanskelig å skjønne» - for å bruke dine egne ord. Folk er ulike, for meg kan du godt gå naken hjemme. Noen preferanser kan sikkert ha med klassisk betinging å gjøre - at antrekket trigger en slags følelse av «nå har jeg fri og kan slappe av». Som et glass vin gjør for andre. Folk har dessuten ulik livsstil. Jeg har som sagt hjemmekontor stort sett, går litt inn og ut hele dagen. Ville vært helt utenkelig for meg å skifte i ett sett. Anonymkode: b5cfc...46d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 3. september 2022 #146 Del Skrevet 3. september 2022 Skifter til arbeidstøy eller treningstøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 3. september 2022 #147 Del Skrevet 3. september 2022 Etter at jeg sluttet å jobbe, går jeg mest i gamle, slitte klær eller joggebukse og t-skjorte og daffer. Kler meg når jeg skal noe, så sparer litt på de beste klærne. Det er ikke nøye hva jeg daffer i når jeg ikke er blant folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #148 Del Skrevet 3. september 2022 Må si jeg er litt forundret over en del av kvinnene her,virker ganske likegyldig i hvordan de kler seg. Såkalte koseklær er sjeldent pent, og de fleste jeg kjenner foretrekker å kle seg hverdagslig pent, også hjemme.....jeg er jo ofte på besøk hos venner uten å ha avtalt, og ser ikke damer i joggebukser eller slitne klær. Mange trives best i å ta seg bra ut, mest for sin egen del. Full respekt for at dere er forskjellige, men det kan virke som flertallet av kvinnene her inne ikke legger mye vekt på eget utseende og klesstil. Anonymkode: 0a98c...b66 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 3. september 2022 #149 Del Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): ….synes du. Jeg liker ikke å gå med verken joggebukse (klumpete og tung, med strikk ved anklene og i livet) eller en slaskete flanellsbukse (fryser på anklene, den glir opp når jeg kryper opp i sofaen, pluss at jeg ikke liker følelsen av flanell). Jeg trives kort og godt ikke i det du kaller «koseklær». Eier derfor verken pysj eller joggebukse. Synes det er mye mer behagelig å gå i chinos i et stretchy materiale. Er det så «vanskelig å skjønne» - for å bruke dine egne ord. Folk er ulike, for meg kan du godt gå naken hjemme. Noen preferanser kan sikkert ha med klassisk betinging å gjøre - at antrekket trigger en slags følelse av «nå har jeg fri og kan slappe av». Som et glass vin gjør for andre. Folk har dessuten ulik livsstil. Jeg har som sagt hjemmekontor stort sett, går litt inn og ut hele dagen. Ville vært helt utenkelig for meg å skifte i ett sett. Anonymkode: b5cfc...46d Nå var det en haug av innlegg på den andre siden jeg svarte og siterte på, innlegg som gjekk på at det er ufattelig vanskelig å forstå å skjønne at andre har koseklær, et menneske som lurte veldig på hva som kunne skje om en fikk uplanlakt besøk, iiiiiiik og krise og nei og nei og nei hva skal en da gjøre 😱 Jeg gir da blanke hva du personlig velger å gå med hjemme, gå i ballkjole du for alt det jeg bryr meg om, det var ikke deg jeg siterte på det første svaret mitt og således ikke deg det gjelder, men dette menneske som spurte hva en gjør om en får uplanlakt besøk. Det er da klart at vi synes forskjellige klær gir forskjellig komfor. Jeg svate på hva som skjer om en får uplanlagt besøk og hva en gjør om en må ut en tur etter at en har kommet hjem og er i koseklær. Jeg svarte også deg på hvordan jeg går kledd utenfor huset, du spurte; jeg svarte... Gå med hva du enn ønsker du, vel og bra det, men å ikke gå i koseklær fordi en skal være så veldig pen og ordentlig og fin hjemme tilfelle uplanlakt besøk blir noe vel stivbeint.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #150 Del Skrevet 3. september 2022 Bytter til koseklær, men det er klær jeg ikke har noe imot å bli sett i. Vanligvis et litt løst skjørt og en topp. Bytter også klær om jeg har vært ute, f.eks på trikken. Alt for mange putter skoene opp i setene og det er dritekkelt. Anonymkode: 4fc97...c30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #151 Del Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg skjønner ikke behovet for joggebukse . I dag finnes det jo superbehagelige stretchy bukser. Hvilken type bukser da? Anonymkode: 84d90...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #152 Del Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Om jeg skal en rask tur på butikken så gjør jeg det før jeg kommer hjem. Skjønner ikke de som ikke klarer å planlegge såpass. Uventet besøk får ta meg som jeg er, men de aller fleste ringer og spør om jeg er hjemme før de kommer Anonymkode: ddb07...8fa Men har dere ikke barn? Er aktive? Ordner og fikser ting? Her skal vi plutselig hente unger på besøk/trening, innom og poste en pakke som ikke får plass i postkassa, stikke innom og kjøpe et par notatblokker, så at de skulle ha pølser på skolen dagen etter, og ops så skulle den ene ungen levere en bok tilbake til en kompis innen kvelden kommer og da er det liksom tid for å dusje og legge seg. Sitter dere bare hjemme til vanlig etter jobb? Uten å dra ut igjen på noe? Hobbyer, besøk? skreppamedleppa skrev (7 timer siden): Altså, sitter folk virkelig med en pinne opp bak når de er hjemme Det er den eneste forklaringen på hvorfor noen er så stiv og tilkneppet og firkanta at en ikke kan kle koseklær hjemme hos seg selv... Alle i min krets har koseklær, og so what om vi har sett hverandre med dette? Øynene mine blør ikke, de får ikke syreskader og jeg blir ikke fornærmet eller støtt av å se en venninne/familiemedlem/bekjent i behagelig og løse klær enten det er en pysj eller joggebukse eller flanel bukse eler andre type koseklær. Altså, en må være noe spesiell om en i dag kommer på et uventet besøk! Og enda mer spesielt er det om en da forventer at de står parat i døren og til enhver tid ser ut som tatt ut av morgenrushet på vei til jobb. Det må være veldig spesielle mennesker som ikke tåler å se en kosebukse, de type menneskene har jeg aldri på besøk uansett og skulle de dukke opp uanmeldt på døren min er det jo lov å håpe på at jeg skremmer de med klærene mine for mitt hjem er som sagt min borg, her er det jeg som bestemmer hva jeg skal ha på meg og hvor comfy jeg skal være. Det klarer folk fint i min krets å skjønne. Og skal en ut på butikken eller noe annet ja da lager en jo ikke noe usedvanlig problem ut av det; en bruker kroppen og hendene til å ta av seg det en har på seg og tar på seg en annen bukse/genser, ikke noe hokus pokus igrunn... Tror du at jeg sitter med en pinne opp bak fordi jeg har komfortable hverdagsklær og dermed ikke behov for å bytte når jeg kommer hjem? 😛 Jeg kjenner mange som har joggedresser og velurbukser osv, men ikke som klær de bytter til når de kommer hjem. Du tillegger jo meg veldig merkelige meninger her, når man egentlig bør spørre hvorfor du ikke kjøper deg mer behagelige klær du kan bruke hele dagen? 😛 Spørs om jeg heller må konkludere med at dere med koseklær tilbringer lengre perioder hjemme uten avbrekk, enn meg og de jeg kjenner. Jeg flyr sjelden ut av huset mindre enn to ganger på en ettermiddag etter jobb, så for meg virker det så unaturlig å skifte 4-5 ganger på en dag. skreppamedleppa skrev (4 timer siden): Nå var det en haug av innlegg på den andre siden jeg svarte og siterte på, innlegg som gjekk på at det er ufattelig vanskelig å forstå å skjønne at andre har koseklær, et menneske som lurte veldig på hva som kunne skje om en fikk uplanlakt besøk, iiiiiiik og krise og nei og nei og nei hva skal en da gjøre 😱 Jeg gir da blanke hva du personlig velger å gå med hjemme, gå i ballkjole du for alt det jeg bryr meg om, det var ikke deg jeg siterte på det første svaret mitt og således ikke deg det gjelder, men dette menneske som spurte hva en gjør om en får uplanlakt besøk. Det er da klart at vi synes forskjellige klær gir forskjellig komfor. Jeg svate på hva som skjer om en får uplanlagt besøk og hva en gjør om en må ut en tur etter at en har kommet hjem og er i koseklær. Jeg svarte også deg på hvordan jeg går kledd utenfor huset, du spurte; jeg svarte... Gå med hva du enn ønsker du, vel og bra det, men å ikke gå i koseklær fordi en skal være så veldig pen og ordentlig og fin hjemme tilfelle uplanlakt besøk blir noe vel stivbeint.. Det var JEG som spurte om det, og ikke fordi det er "iiiik krise og nei og nei", det er da dere som tydeligvis har kategoriserte klær for om dere går med de ute blant folk eller ikke 😛 Hvorfor ikke bruke koseklærne hele tiden da, hvis de er så behagelige, og samtidig det ikke er noe problem å bruke de foran andre? Er dette behovet for å bytte jeg ikke skjønner. For meg så fremstår det som det finnes en superlett løsning på dette: Kjøp mer behagelige hverdagsklær. Jeg forstår liksom ikke hvorfor dere for det første orker "jobben" med å skifte, og for det andre hvorfor dere ikke kjøper og bruker superkomfortable klær til vanlig? Du sier jo at det ikke er noen big deal om noen ser deg i koseklærne, hvorfor brukes de da bare hjemme? (Jeg dropper ikke koseklær fordi jeg vil være fin, herregud 😂 Jeg dropper koseklær fordi mine klær allerede er gode å ha på, jeg har ikke noe behov for å sette komfortabel-kategori på klærne mine 😛 Ei heller er jeg så mye hjemme at jeg hadde fått brukt klærne slik lenge.) Anonymkode: a8a3a...513 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #153 Del Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men har dere ikke barn? Er aktive? Ordner og fikser ting? Her skal vi plutselig hente unger på besøk/trening, innom og poste en pakke som ikke får plass i postkassa, stikke innom og kjøpe et par notatblokker, så at de skulle ha pølser på skolen dagen etter, og ops så skulle den ene ungen levere en bok tilbake til en kompis innen kvelden kommer og da er det liksom tid for å dusje og legge seg. Sitter dere bare hjemme til vanlig etter jobb? Uten å dra ut igjen på noe? Hobbyer, besøk? Anonymkode: a8a3a...513 Var vel meg du siterte her. Nei jeg har heldigvis ikke barn så de tingene du ramser opp slipper jeg. Men jeg har veldig mange tantebarn, og ingen av mine søsken må ut å kjøpe notatblokker eller pølser sånn helt plutselig. De kjøper slikt når de allerede er ute. Om de skal besøke en kompis så tar de sykkel eller beina fatt 🤷♀️ Om de trenger å bli kjørt så gjør det da ingenting å kjøre dem selvom man går i koseklær/hverdagstøy. Man ser ikke nødvendigvis ut som en dass fordi man har på seg slike klær Jeg har hobbyer, jeg besøker venner, men da er jeg jo ikke hjemme. Jeg vet jo når jeg har en avtale så da kler man seg deretter. Ingen av mine avtaler kommer så brått på at jeg må kaste meg i bilen og rase avgårde uten å kunne i det minste skifte først Anonymkode: ddb07...8fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 3. september 2022 #154 Del Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det ikke litt ukomfortabelt om det da kommer folk på besøk? Drar du aldri ut på ting jevnlig på ettermiddagen? Kjøre og hente barn på fotball, hos venner? Hente en bok på biblioteket? Slike ting? Men har dere veldig lite aktive liv? Barn? Her må vi jo gjerne ut igjen både to og tre ganger etter jobb, for kjøring til fritidsaktiviteter, hente barn osv. Med andre ord så er vi ikke "ferdige og hjemme for dagen" før nærmere 20-21 på kvelden, og da er det gjerne dusj og morgenkåpe før sengetid. Sier du til besøket i døra at "vent litt, skal bare skifte før du kan komme inn", eller hvordan praktisk gjør du sånt? 😛 Selv går jeg i stillongs/strømpebukse, og slenger på meg strikkekjolen eller cardigan før jeg åpner døra, medfører heldigvis ikke skifting. Anonymkode: a8a3a...513 Jeg har ikke barn, heldigvis. Og må ikke ut igjen på noe annet enn ting jeg selv har valgt og er forberedt på. Trening (da bruker jeg treningstøy og det er like komfortabelt som koseklær ) eller besøk/møter. Og da har jeg «ordentlige» klær. Men sånne ting skjer da ikke på impuls. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 3. september 2022 #155 Del Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men har dere ikke barn? Er aktive? Ordner og fikser ting? Her skal vi plutselig hente unger på besøk/trening, innom og poste en pakke som ikke får plass i postkassa, stikke innom og kjøpe et par notatblokker, så at de skulle ha pølser på skolen dagen etter, og ops så skulle den ene ungen levere en bok tilbake til en kompis innen kvelden kommer og da er det liksom tid for å dusje og legge seg. Sitter dere bare hjemme til vanlig etter jobb? Uten å dra ut igjen på noe? Hobbyer, besøk? Tror du at jeg sitter med en pinne opp bak fordi jeg har komfortable hverdagsklær og dermed ikke behov for å bytte når jeg kommer hjem? 😛 Jeg kjenner mange som har joggedresser og velurbukser osv, men ikke som klær de bytter til når de kommer hjem. Du tillegger jo meg veldig merkelige meninger her, når man egentlig bør spørre hvorfor du ikke kjøper deg mer behagelige klær du kan bruke hele dagen? 😛 Spørs om jeg heller må konkludere med at dere med koseklær tilbringer lengre perioder hjemme uten avbrekk, enn meg og de jeg kjenner. Jeg flyr sjelden ut av huset mindre enn to ganger på en ettermiddag etter jobb, så for meg virker det så unaturlig å skifte 4-5 ganger på en dag. Det var JEG som spurte om det, og ikke fordi det er "iiiik krise og nei og nei", det er da dere som tydeligvis har kategoriserte klær for om dere går med de ute blant folk eller ikke 😛 Hvorfor ikke bruke koseklærne hele tiden da, hvis de er så behagelige, og samtidig det ikke er noe problem å bruke de foran andre? Er dette behovet for å bytte jeg ikke skjønner. For meg så fremstår det som det finnes en superlett løsning på dette: Kjøp mer behagelige hverdagsklær. Jeg forstår liksom ikke hvorfor dere for det første orker "jobben" med å skifte, og for det andre hvorfor dere ikke kjøper og bruker superkomfortable klær til vanlig? Du sier jo at det ikke er noen big deal om noen ser deg i koseklærne, hvorfor brukes de da bare hjemme? (Jeg dropper ikke koseklær fordi jeg vil være fin, herregud 😂 Jeg dropper koseklær fordi mine klær allerede er gode å ha på, jeg har ikke noe behov for å sette komfortabel-kategori på klærne mine 😛 Ei heller er jeg så mye hjemme at jeg hadde fått brukt klærne slik lenge.) Anonymkode: a8a3a...513 Å ta på seg et annet skift inne kontra ute handler i all hovedsak om 3 ting som nesten alle som har svart at de bytter om i denne tråden gjør av grunner: 1) skitt og drit, en ikke vil ha på de klærne en sitter inne og slapper av i sofaen med som en har satt på kollektivtransport, vært ute å gått med, osv osv. Det er igjen vanvittig mye nasty business folk gjør i offentligheten, en trenger ikke engang ta kollektivtrafikk for å skjønne det... 2) Dette går også andre veien: Bevare jobb klær/finere klær/klær en benytter i formelle situasjoner lengre. Det er forskjell på de klærene en f.eks jobber i hagen med, og de klærene en tar på seg på jobb, på de klærene en slapper av med i sofaen, klapper hunder og katter med og de klærene en sitter med under et stabsmøte på jobben. Å bruke alle klær en har til alle oppgaver og roller en fyller i livet og ikke ha noe skille på hvilke klær en bruker når og til hvilken anledninger sliter på klærene. 3) komfort. Så selv om jeg har aldri så mye komfortable klær jeg bruker ute blant folk, på jobb, i møter osv så er det også to andre grunner til at både jeg og flesteparten i denne tråden bytter og skifter om til noe annet når en kommer hjem.. Og jeg har ikke en hverdag der jeg snur i døren, fra det ene til det andre og haster meg avgårde og knapt er hjemme, sånn vil jeg ikke ha livet mitt heller. kommer jeg hjem etter en endt dag så kommer jeg også hjem og kan slappe av. Betyr ikke at jeg ikke treffer venner, har hobbyer og handler, og bruker også klær deretter, men når folk kommer uanmeldt på døren min så får de fint takle å se meg i annet enn hva jeg dro på jobb med den dagen altså😉 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 3. september 2022 #156 Del Skrevet 3. september 2022 skreppamedleppa skrev (29 minutter siden): Å ta på seg et annet skift inne kontra ute handler i all hovedsak om 3 ting som nesten alle som har svart at de bytter om i denne tråden gjør av grunner: 1) skitt og drit, en ikke vil ha på de klærne en sitter inne og slapper av i sofaen med som en har satt på kollektivtransport, vært ute å gått med, osv osv. Det er igjen vanvittig mye nasty business folk gjør i offentligheten, en trenger ikke engang ta kollektivtrafikk for å skjønne det... 2) Dette går også andre veien: Bevare jobb klær/finere klær/klær en benytter i formelle situasjoner lengre. Det er forskjell på de klærene en f.eks jobber i hagen med, og de klærene en tar på seg på jobb, på de klærene en slapper av med i sofaen, klapper hunder og katter med og de klærene en sitter med under et stabsmøte på jobben. Å bruke alle klær en har til alle oppgaver og roller en fyller i livet og ikke ha noe skille på hvilke klær en bruker når og til hvilken anledninger sliter på klærene. 3) komfort. Så selv om jeg har aldri så mye komfortable klær jeg bruker ute blant folk, på jobb, i møter osv så er det også to andre grunner til at både jeg og flesteparten i denne tråden bytter og skifter om til noe annet når en kommer hjem.. Og jeg har ikke en hverdag der jeg snur i døren, fra det ene til det andre og haster meg avgårde og knapt er hjemme, sånn vil jeg ikke ha livet mitt heller. kommer jeg hjem etter en endt dag så kommer jeg også hjem og kan slappe av. Betyr ikke at jeg ikke treffer venner, har hobbyer og handler, og bruker også klær deretter, men når folk kommer uanmeldt på døren min så får de fint takle å se meg i annet enn hva jeg dro på jobb med den dagen altså😉 Alt dette er som om jeg skulle sagt det selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #157 Del Skrevet 3. september 2022 Jeg har katt. Det er hår hjemmer. Jeg har derfor klær jeg bruker «ute», og klær jeg har hjemme. Klærne hjemme er koseklær, for jeg liker å ha de behagelig. Anonymkode: 23f84...0cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 3. september 2022 #158 Del Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har katt. Det er hår hjemmer. Jeg har derfor klær jeg bruker «ute», og klær jeg har hjemme. Klærne hjemme er koseklær, for jeg liker å ha de behagelig. Anonymkode: 23f84...0cd Tror egentlig alle dyreeiere kan kjenne seg igjen i behovet for å skille mellom arbeids/borte-klær og hjemmeklær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #159 Del Skrevet 3. september 2022 Jeg har skiftet når jeg har kommet hjem siden tenårene. Selv ikke jeans er behagelige nok å ha på hjemme. På jobb bruker jeg tøy som lett kan være litt stramt her og der fra tid til annen (passer ikke akkurat dietten 😅🙈) og i tillegg er de stort sett av materialer som ikke bør vaskes for ofte (ull/kashmir, lin og silke) så da er det jo like greit å skifte. 🤷♀️ Jeg er mye ut og inn av huset på ettermiddagene, men sliter ikke akkurat med å vise meg ute med «koseklær». 🤷♀️ I tillegg er nok mer avslappende klær mer passende til fritidsbruk, siden jeg føler meg temmelig teit de gangene jeg f. eks. må følge poden på fotballtrening i klærne jeg bruker på jobb. Der sitter jeg på gresset i business casual, liksom. 🤪 Anonymkode: 8885b...589 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #160 Del Skrevet 3. september 2022 Jeg er født i 93 og har alltid gjort det. Går nesten alltid i joggedress hvis jeg ikke er på jobb. Grunnen til at jeg ikke går med det på jobb er at det ikke er tillatt så der har jeg på jeans Anonymkode: cc07d...2d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå