Gå til innhold

Når ble det vanlig å skifte til koseklær hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg holder med Karl Lagerfeld: Den som kler seg i jobbebukse har mistet kontrollen over livet sitt.

Jeg bruker uniform på jobb så ja, jeg bytter klær når jeg kommer hjem, men det er aldri joggebukse. Det finnes massevis bekveme klær som likevel ser ordentlig ut.

Dere som bruker joggebukse e.l. hjemme - hvordan holder dere dere attraktiv for partneren deres? Eller er det ikke så viktig? Begge dasser rundt?

Anonymkode: 48710...821

Jeg har hatt langt mer sex med en Adidas genser på, enn en dressjakke. Joggebuksa forsvinner som regel av under sex, men det skjer ikke alltid med genseren. Mulig jeg er så hot at hva jeg har på ikke er så farlig? Selv synes jeg en fin hettegenser, treningsjakke, joggebukse som sitter riktig kan være skikkelig sexy. Ingen i mitt hjem som dasser bare fordi man kler seg komfortabelt. En joggedress har absolutt aldri hindret en blowjob eller sex. Nesten heller tvert i mot. 

Anonymkode: e2802...989

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, nettopp.

Det handler ikke om frykt for basiller, som brukeren jeg siterte hevder.

Anonymkode: fd22c...48a

Jo, om klærne ikke er synlig skitne men likevel føles skitne fordi man har hatt nærkontakt med mer eller mindre ekle skitne mennesker så er det jo basseluskene man er redd.

Anonymkode: 760e9...05a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter til "vanlige" klær hjemme, så klart. På jobben er jeg kledd ganske formelt, så naturlig å bytte til klær som jeg føler meg mer avslappa i. Kan være en kjole, skjørt , jeans eller joggebukse, alt ettersom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 43 år og har bikka så langt at jeg har blitt helt avhengig av koseklær. Haaater dongeri og alt som strammer rundt magen (selv om jeg er tynn). Kjole går greit som koseplagg om sommeren, men aller helst foretrekker jeg myk bukse, litt vid og ihvertfall uten stram strikk. Har 3-4 flanell pysj bukser jeg bytter på etter kl 19 om kvelden😅 Varierer med singlet og/eller hettegenser.

Koseklær vanen startet på ungdomskolen, på 90-tallet. Var heldigvis en ganske laid back og komfortable klesmote da. En stund på sent 90-tallet- starten på 2000 så var rutete pysjbukser på mote og mange gikk til og med med dem litt på dagtid, på butikken o.l iten at noen reagerte.

Ute med venninner bytter jeg på kjole og dongeri…og lengter alltid hjem til pysjbuksa😆

Anonymkode: ed946...ec9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ost skrev (17 timer siden):

Synes det er mer behagelig å rusle rundt, rydde/vaske og sånn i joggebukse enn med bukse m/belte og alt mulig. Pluss mindre skitne klær som brukes blant folk.

Jeg kaller det dog ikke koseklær. Chilleklær er mer passende.

Chilleklær er nok litt tøffere på en ung mann ja;)

Anonymkode: ed946...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter ofte skjorte og av og til bukse for å holde jobb"uniformen" fin lengre. Dette tror jeg mange gjør. Det betyr likevel ikke at man infantilifiserer seg selv ved å dasse rundt i joggebukse, onepiece eller jumpsuit. Sånt bør være forbehold skoleungdom, barneskole.

Anonymkode: abdd8...adb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Fordommer much? Sorry, du tar feil. Uniform betyr i min jobb buksedress/skjørtdress og pensko i nokså kjedelige farger. Ikke virkelig min stil men dresskode er dresskode, derfor bruker jeg uttrykket uniform. Høy utdannelse (teller mastergrad i din verden som høyere utdannelse?) og grei lønn har jeg forresten også.

Jeg har ingen behov for Keeping up with the Joneses men jeg mener oppriktig at klær sier noe om en selv, også og spesielt på privaten. De fleste tilpasser jobbklær til nettopp jobben og hva kollegaer har på seg, trenger slett ikke være en formell uniform. Kommer man hjem og bytter til hverdagskjole eller skinny jeans med mye stretch anser jeg som bekvem men likevel ordentlig. Tenker jeg på koseklær ser jeg joggebukse, oversized genser, wifebeater. Type Onslow i Keeping up appearances.

Min mann tenner på meg mest når jeg er naken, men når vi ikke har oss liker han å se på noe attraktiv. Velstelt. Vi har nok forskjellige meninger om det. På samme måte som mange mener at det er helt ok å rape og fise hjemme. Rart at man har manerer foran vilt fremmede men den man deler livet med må tåle slikt.

Når jeg sitter aleine etter jobb og glor på Netflix så bryr jeg meg fint lite om hva klærne mine sier om meg på privaten. Det er kun jeg som ser hva jeg har på meg, ingen andre. Det hadde jeg også gjort dersom jeg bodde sammen med noen. Jeg går slik jeg ønsker i eget hjem, og går i det jeg finner behagelig. Jeg kler meg ikke opp for andres skyld.

Dersom du ikke raper og fiser hjemme, når gjør du det da? På jobb? I butikken? 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Helt siden jeg var barn på 80-tallet.har jeg tatt av meg buksa når jeg kom hjem og gått rundt i strømpebuksa som jeg har hatt under inne. Så tror ikke det er noe nytt. 

Anonymkode: 99ab4...1b3

Samme her. Vi barna spiste som regel frokost i pysjen også, og dusja som regel om kvelden og dermed satt vi i pysjen til kveldsmaten også. Trodde det var helt vanlig, jeg. Moren og faren min hadde også på seg avslappende klær etter jobb ettersom de stelte i hagen eller gjorde husarbeid, da løp de ikke rundt i jeans akkurat. 

Til HI: Aner ikke når det startet jeg, men jeg er født på 80-tallet og det har vært slik siden den gang. 

Anonymkode: 157eb...75a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg holder med Karl Lagerfeld: Den som kler seg i jobbebukse har mistet kontrollen over livet sitt.

Jeg bruker uniform på jobb så ja, jeg bytter klær når jeg kommer hjem, men det er aldri joggebukse. Det finnes massevis bekveme klær som likevel ser ordentlig ut.

Dere som bruker joggebukse e.l. hjemme - hvordan holder dere dere attraktiv for partneren deres? Eller er det ikke så viktig? Begge dasser rundt?

Jeg er heldigvis ikke gift med en av verdens største designere, så hva Karl synes om meg er virkelig helt likegyldig :) 

Mannen min liker meg best uten klær, så at jeg har joggebukse på hjemme tror jeg glatt han overser ;) 

Hadde jeg vært gift med en overfladisk fyr som mente jeg måtte kle meg sexy hele dagen, vel, da er det HAN som ikke er attraktiv :) 

Anonymkode: f2f55...ecd

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok avhengig av kva type jobb og dermed kva type klede ein brukar. Eg går i det samme ganske ofte, men mannen min bruker å skifte av seg kontorantrekket og få på seg joggebukse og t-skjorte. Han har lært det heime. Skulekle skal vere skikkelige, og derfor bytta dei til klede å herje og leike i etter skuletid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter helt konsekvent til koseklær når jeg kommer hjem. For meg betyr det av med bh, og på med joggebukse og en myk genser (på varme sommerdager en løsthengende kjole).  Jeg er 60 år nå, og begynte ikke med disse koseklærne før jeg var i slutten av 30-åra.  I begynnelsen skiftet jeg vel bare hvis jeg hadde trange klær på meg, men etter hvert ble det en fast rutine.  Det handler mye om komfort, men gjør det også for å spare litt på finere klær 😊

Anonymkode: 5d974...947

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg jobber på småbarnsavdeling, mannen stikker fisk med kniv heile dagen. Barna våre ruller seg i dritt i barnehagen. Alle skifter når dei kjem heim. Skifter til vanlige kle. 

Anonymkode: aa8ec...8d9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.8.2022 den 20.05):

Går du rundt hjemme i f.eks trange skinne jeans? 😱

Når det gjelder spørsmålet til ts tror jeg ikke det er et nytt fenomen? Født i 88 og har alltid skiftet til koseklær så fort jeg kommer inn døra hjemme. Hvorfor i alle dager skal jeg sitte hjemme IG bære ukomfortabel?

Anonymkode: 90cd8...9c2

Jeg synes dette er så rart jeg, hvorfor vil du være ukomfortabel ute da? Hvorfor ikke velge klær som føles bra på hele tiden? 

Mine skinny jeans er ikke ukomfortable, da hadde jeg ikke brukt de hverken ute eller inne 😛 Ellers eier jeg ikke en eneste joggebukse/kosebukse. På vinteren bruker jeg gjerne ullstillongs eller ullstrømpebukse og strikkekjole/uteklær, når jeg kommer hjem tar jeg av meg dette og går rundt i singlet/t-skjorte + strømpebukse/stillongs. Men sommerhalvåret før jeg bruker ull så går jeg i buksene mine hele dagen, jeans eller bukser som er ukomfortable gir jeg bort, har da ingen interesse av å ha på meg klær som ikke føles behagelig 😛 (Og jada, jeg har skinne jeans og dressbukser, alle føles gode ut på!)

Anonymkode: a8a3a...513

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg skifter helt konsekvent til koseklær når jeg kommer hjem. For meg betyr det av med bh, og på med joggebukse og en myk genser (på varme sommerdager en løsthengende kjole).  Jeg er 60 år nå, og begynte ikke med disse koseklærne før jeg var i slutten av 30-åra.  I begynnelsen skiftet jeg vel bare hvis jeg hadde trange klær på meg, men etter hvert ble det en fast rutine.  Det handler mye om komfort, men gjør det også for å spare litt på finere klær 😊

Men hva gjør du om du skal en rask tur på butikken? Eller får uventet besøk på døren? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (På 1.9.2022 den 13.15):

Jeg bare Orker ikke å gå i uteklær inne. Her forsvinner jeans, kjoler og alt så fort jeg kommer hjem og inn i koseklær/pysjen med engang. Har ingen behov for å bruke bh eller fine klær hjemme altså. 

Er det ikke litt ukomfortabelt om det da kommer folk på besøk? 

AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 9.05):

Skal jeg på butikken så skifter jeg ut av den slitne joggebuksa. Men om folk kommer på besøk så får de ta meg som jeg er 😛 

Anonymkode: ecad7...37f

Drar du aldri ut på ting jevnlig på ettermiddagen? Kjøre og hente barn på fotball, hos venner? Hente en bok på biblioteket? Slike ting?

AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 9.19):

Jeg vet som regel hva jeg skal gjøre ila en dag. Så om jeg vet jeg skal ut igjen så skifter jeg ikke til koseklær. Hvis jeg har skiftet og må ut uten å ha planlagt det så skifter jeg til penere klær, det tar bare et minutt. 

Anonymkode: ddb07...8fa

Men har dere veldig lite aktive liv? Barn? Her må vi jo gjerne ut igjen både to og tre ganger etter jobb, for kjøring til fritidsaktiviteter, hente barn osv. Med andre ord så er vi ikke "ferdige og hjemme for dagen" før nærmere 20-21 på kvelden, og da er det gjerne dusj og morgenkåpe før sengetid. 

AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 9.37):

Ja, selvsagt.

Anonymkode: e66cb...c15

Sier du til besøket i døra at "vent litt, skal bare skifte før du kan komme inn", eller hvordan praktisk gjør du sånt? 😛 Selv går jeg i stillongs/strømpebukse, og slenger på meg strikkekjolen eller cardigan før jeg åpner døra, medfører heldigvis ikke skifting. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke behovet for joggebukse . I dag finnes det jo superbehagelige stretchy bukser. Jeg sitter mye på hjemmekontor og har alltid på meg behagelige klær som også kan gjøre seg bra på Teams-møter. Hender jeg skifter fra skjorte til genser etter arbeidsdagen, men buksa bytter jeg ikke.

Anonymkode: b5cfc...46d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri skjedd hos oss, verken når jeg vokste opp eller i dag. Tror ingen av søsknene mine eller deres familier gjør det heller, de går da alltid i sine vanlige klær om jeg stikker innom - uanmeldt også. 

Joggebukser og den type klær bruker jeg bare når jeg er syk. 

Anonymkode: 982d2...d57

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg åpner døra, så er jeg i mitt eget hjem. En loddselger får tåle at jeg går i stillongs og ulltrøye eller i joggebukse. 

Hvis jeg skal en kjapp tur på butikken må jeg skifte. Men kan ikke huske sist det skjedde. Sender som regel mannen ettersom jeg sliter med fatigue/kronisk sykdom. Jeg har nok med å jobbe. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Men hva gjør du om du skal en rask tur på butikken? Eller får uventet besøk på døren? 

Får noen i det hele tatt uventet besøk på døren lenger??  Og om det skulle skje så kjenner jeg ingen som ikke tåler å se en joggebukse 😄 

(Ved behov kan jeg da gå på butikken i joggebuksa også, men ettersom jeg har oppdatert handlelapp-app og handler på vei hjem fra jobb er det lite aktuelt)

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om jeg skal en rask tur på butikken så gjør jeg det før jeg kommer hjem. Skjønner ikke de som ikke klarer å planlegge såpass. 
Uventet besøk får ta meg som jeg er, men de aller fleste ringer og spør om jeg er hjemme før de kommer

Anonymkode: ddb07...8fa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...