AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Del Skrevet 29. august 2022 Har aldri lest en bok hvor slikt faktisk fungerer uten å være cringe. Anonymkode: 593c3...016 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2 Del Skrevet 29. august 2022 Jeg synes i hvert fall det er ganske cringe når kvinner i serier/filmer lirer ut av seg replikker som åpenbart er skrevet av mannlige manusforfattere😬 Det er sååå innmari tydelig. Anonymkode: 8dae9...e16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 31. august 2022 #3 Del Skrevet 31. august 2022 Kan relatere til den. Har samme erfaring med kvinnelige forfattere som skriver om menn som hovedperson. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Del Skrevet 31. august 2022 Nja. Forfattere som er gode på det menneskelige sjeleliv klarer det ofte helt fint. Det blir derimot cringe når menn og kvinner beskriver motsatt kjønn i stereotypiske vendinger. Man viser man ikke forstår folk. Og det ser ofte teit ut. Her er en parodi for øvrig, som er fet. Anonymkode: 7563d...caf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 31. august 2022 #5 Del Skrevet 31. august 2022 Noen forfattere er dårlige til å fremstille det motsatte kjønn på en troverdig måte, betyr ikke at å skrive om/som det motsatte kjønn automatisk er "cringe". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #6 Del Skrevet 31. august 2022 Den eneste kvinnen jeg kommer på i farta som skrev menn på en ok måte hadde lang bakgrunn fra militæret. Ellers synes kvinner å skrive menn med kvinnelig følelsesliv. Menn er mye mer ute-av-syne-ute-av-sinn enn kvinner synes å være bla. Dette er også tydelig i litteratur skrevet av menn som omhandler heterofile forhold. Anonymkode: 97270...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #7 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (På 30.8.2022 den 1.00): Har aldri lest en bok hvor slikt faktisk fungerer uten å være cringe. Anonymkode: 593c3...016 Har ikke lest en slik bok noensinne... og jeg elsker bøker. Du må være litt mer kresen. Anonymkode: 8fed3...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #8 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den eneste kvinnen jeg kommer på i farta som skrev menn på en ok måte hadde lang bakgrunn fra militæret. Ellers synes kvinner å skrive menn med kvinnelig følelsesliv. Menn er mye mer ute-av-syne-ute-av-sinn enn kvinner synes å være bla. Dette er også tydelig i litteratur skrevet av menn som omhandler heterofile forhold. Anonymkode: 97270...a7d Iris Murdoch skriver bra fra mannlig perspektiv. Anonymkode: 7563d...caf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 1. september 2022 #9 Del Skrevet 1. september 2022 Jeg synes også at enkelte kvinnelige forfatter skriver kvinner på en idiotisk måte. Mange "chickflicks" eller "kioskromaner" er de utrolig dårlige på det (nå forventer jeg ikke høy kvalitet av slike bøker da ) . Det blir nesten en litt parodisk fremstilling av både kvinner og menn. Mange filmer er også slik. Man ser det ekstra godt i filmer som er veldig rettet mot menn eller kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Del Skrevet 1. september 2022 On 8/30/2022 at 1:00 AM, AnonymBruker said: Har aldri lest en bok hvor slikt faktisk fungerer uten å være cringe. Anonymkode: 593c3...016 Da tenker jeg det sier litt om innstillingen man har når man leser det. Anonymkode: 71cdf...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #11 Del Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (På 2.9.2022 den 0.01): Da tenker jeg det sier litt om innstillingen man har når man leser det. Anonymkode: 71cdf...45c Da kan du nevne 5-6 bøker hvor det funker da 🙂 Anonymkode: 593c3...016 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karma91 Skrevet 5. september 2022 #12 Del Skrevet 5. september 2022 On 8/31/2022 at 5:37 PM, AnonymBruker said: Den eneste kvinnen jeg kommer på i farta som skrev menn på en ok måte hadde lang bakgrunn fra militæret. Ellers synes kvinner å skrive menn med kvinnelig følelsesliv. Menn er mye mer ute-av-syne-ute-av-sinn enn kvinner synes å være bla. Dette er også tydelig i litteratur skrevet av menn som omhandler heterofile forhold. Anonymkode: 97270...a7d Vet ikke helt om det å skrive om motsatte kjønn, men jeg har en opplevelse av at menn som er oppvokst med søstre eller kvinner som er vokst opp med brødre ofte har en bedre forståelse av det motsatte kjønn en andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Woah0 Skrevet 21. september 2022 #13 Del Skrevet 21. september 2022 Tror ikke det da. Spørs hvor mye kunnskap en mann har? Jeg føler kvinner hater "utifra mine opplevelser" de hater tydeligvis at menn prøver å gjøre kvinner kule som dem. Litt sånn en som er kul og gjøre kule ting. Det hater de faktisk 😄 Men om du kan forstå mentaliteten, iallfall av misunnelse strategien så er menn og kvinner ganske likt. Men ulikhetene er vel. Menn liker ikke sminke, damer gjør det. Oftest er dette sant. Bare for å nevne noen ting som gjør menn og damer forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #14 Del Skrevet 21. september 2022 Jeg har heller ikke lest en sånn bok. Sett noen filmer. Begge mediene krever omfattende research. Det er ikke veldig vanskelig å gå til anskaffelse av en kvinne til researchen. De er overalt. Anonymkode: 5138c...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå