Gå til innhold

Har du noen irriterende kollegaer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som virkelig tester tålmodigheten din?

Jeg har en jeg skal samarbeide med, som forstår lite norsk. Veldig rart med tanke på at hun har utdannet seg her, og prater brukbart norsk.  Men det å forstå norsk, eller hva folk mener, er tydeligvis veldig vanskelig for henne.  Jeg forsøker å snakke så enkelt så overhodet mulig, men likevel snakker vi bare forbi hverandre. Jeg må minne henne på alt fra når vi starter, til hvem som skal rydde opp etterpå.  Jeg føler ofte at jeg har med et barn å gjøre, eller en uregjerlig tenåring.  Allergier har jeg sluttet å si noen ting om, det husker hun ikke, eller forstår ikke.  Da er det best å bare holde seg til egen mat.

Hun har også dårlige dataferdigheter. Hun sier at jeg ikke har sendt henne noen mail. Jeg ber henne sjekke spamfilter eller søppelpost. Det forstår hun ikke hva er for noe.  Jeg sender en screenshot av eposten som er sendt, men hun får ikke opp bilder på sin telefon.  Og sånn går det.. Veldig vanskelig hvis vi ikke en gang kan sende epost med vedlegg til hverandre.  Hvordan kan vi da lede prosjekter sammen? 

Jeg har med mange innvandrere å gjøre  i jobben min. Det som er litt rart er at det er flere som kan mye mindre norsk, som jeg har mye lettere for å kommunisere med enn denne kollegaen. De andre kan jeg gi en rask beskjed og de forstår hva jeg mener ( selv om de ikke alltid forstår alle ordene).  Men hu er?  Hva kan det være for noe? Den andre kollegaen min er også ganske frustrert over samarbeidet.

Anonymkode: e936a...920

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen som virkelig tester tålmodigheten din?

Jeg har en jeg skal samarbeide med, som forstår lite norsk. Veldig rart med tanke på at hun har utdannet seg her, og prater brukbart norsk.  Men det å forstå norsk, eller hva folk mener, er tydeligvis veldig vanskelig for henne.  Jeg forsøker å snakke så enkelt så overhodet mulig, men likevel snakker vi bare forbi hverandre. Jeg må minne henne på alt fra når vi starter, til hvem som skal rydde opp etterpå.  Jeg føler ofte at jeg har med et barn å gjøre, eller en uregjerlig tenåring.  Allergier har jeg sluttet å si noen ting om, det husker hun ikke, eller forstår ikke.  Da er det best å bare holde seg til egen mat.

Hun har også dårlige dataferdigheter. Hun sier at jeg ikke har sendt henne noen mail. Jeg ber henne sjekke spamfilter eller søppelpost. Det forstår hun ikke hva er for noe.  Jeg sender en screenshot av eposten som er sendt, men hun får ikke opp bilder på sin telefon.  Og sånn går det.. Veldig vanskelig hvis vi ikke en gang kan sende epost med vedlegg til hverandre.  Hvordan kan vi da lede prosjekter sammen? 

Jeg har med mange innvandrere å gjøre  i jobben min. Det som er litt rart er at det er flere som kan mye mindre norsk, som jeg har mye lettere for å kommunisere med enn denne kollegaen. De andre kan jeg gi en rask beskjed og de forstår hva jeg mener ( selv om de ikke alltid forstår alle ordene).  Men hu er?  Hva kan det være for noe? Den andre kollegaen min er også ganske frustrert over samarbeidet.

Jobber du i barnehage?

Anonymkode: 21d1f...ff2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kollega for mange år siden (bhg)
Hun var typisk toxic positiv om noen andre klagde, men det eneste hun selv gjorde var å konstant prate, og hele tiden ville ha oppmerksomhet, og snakket vanvittig mye om sønnen sin som hadde utfordringer (tror han mulig var blanding mellom psykisk utviklingshemmet og autist)

Hun var belærende, stressa, overpositiv, og krevde mye oppmerksomhet. Snakka enormt mye om diett, slanking, og hvor mye hun trente, selvom hun var overstadig overvektig. 

Anonymkode: e84ff...065

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jobber du i barnehage?

Anonymkode: 21d1f...ff2

En slags "barnehage" for voksne kan man si. Møteplass for minoritetskvinner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobba med møteplagere av ymse slag som bare MÅ dra fram kjepphestene sine hver eneste gang kollegiet er samla. Hyggelige folk ellers, for all del. 

Anonymkode: b98c6...a9d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest irriterende kollegaen jeg har hatt var ei dame som overhodet ikke evnet å gjøre jobben sin. Hun surret bare rundt og gjorde alt annet enn de oppgavene som lå til vakten hennes. Hun påtok seg oppgaver, men gjennomførte aldri noe. Deretter påsto hun at hun aldri hadde tatt på seg disse oppgavene. Hun trodde også alle andre var der for å gjøre livet hennes enklere; ta alle tunge oppgaver, løpe ærender for henne, hjelpe henne, ta over oppgaver hun ikke fullførte osv. Dama leste ikke beskjeder og var aldri forberedt på noe. Etterhvert ble det en stor konflikt, og da var det selvsagt alle andre som var de slemme, som vær fæle mot stakkars lille henne. Null selvinnsikt altså. 

Anonymkode: 3f9be...6ad

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollegaer som baksnakker andre kollegaer, alltid tror de vet best, er kverulerende og som ikke liker nye ansatte, irriterer livet av meg. 

Anonymkode: 2ec75...b50

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kollegaer som baksnakker andre kollegaer, alltid tror de vet best, er kverulerende og som ikke liker nye ansatte, irriterer livet av meg. 

Anonymkode: 2ec75...b50

Der beskriver du min kollega! I tillegg er hun frekk, ufin og tar ekstremt mye plass. 

søker ny jobb…

Anonymkode: b3e17...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at hun ene jeg jobber med er hjerneskada, hun er så rar og noen enkle ting kan hun ikke bare forstå. Hadde liksom ikke blitt overrasket om hun ikke visste hva statsministeren eller kongen vår het.

Anonymkode: 7c5be...3fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med dårlige datakunnskaper. Alltid problemer med innlogging, finner ikke frem i systemer, skriver saaaaaakte, klarer ikke bruke printer. 

Er en som kan veldig dårlig norsk. Utrolig mye som blir misforstått og skaper masse krøll. 

En som er besserwisser. Slitsomt! Uansett hva man snakker om, så vet hun best. Hører ikke på andre. 

De som kommer for sent slik jeg må gå overtid. Ingen beklagelse. 

De som ikke evner å tenke selv eller ser hva som må gjøres. De bare står der og vet ikke hva de skal gjøre.

Anonymkode: b24cf...55a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen ganger er denne organisasjonen så jævla tungrodd at jeg blir gal. Jeg prøver å få til ting, forbedringer, men det er ofte kul umulig å få folk til å følge opp.

Anonymkode: 9b092...92d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har spesielt en kollega som går meg så ekstremt på nervene at jeg dessverre vurderer å bytte jobb. Søkte faktisk på ny jobb i går. 

Vedkommende snakker hele tiden om hvor mye ansvarsfølelse hen har for jobben sin i forhold til oss andre, samtidig som hen egentlig sniker seg unna og til og med gjemmer seg for å slippe arbeidsoppgaver. Og hele arbeidsdagen kan hen sitte og snakke høyt om alt mulig rart til seg selv slik at jeg ikke greier å fokusere på det jeg skal gjøre. Alle har problemer med denne ene personen, men ledelsen bryr seg ikke, så da ender det dessverre med at man slutter i jobben fordi det er så belastende. 

Anonymkode: 3ccfa...e70

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Der beskriver du min kollega! I tillegg er hun frekk, ufin og tar ekstremt mye plass. 

søker ny jobb…

Anonymkode: b3e17...998

Jobber vi alle på samme sted!😭.. sliter med en sånn kvinne figur jeg også.

Anonymkode: 7bf51...04d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så massivt mettet på de som sluntrer unna og gaslightere som skylder på andre for å redde egen ræv. Og at man stadig må ha fortåelse og tolmodighet og forståelse og takhøyde meg i ræ…for at disse folka har så mye å tenke på stakkars, at å vri opp en klut blir for vanskelig. Hvem er det som få høre det hvis ikke effektivitetn ikke er høy nok? Det er de som har et snev av ansvarfølelse og som allerede jobber i femte gir for å få unna ting. Fordi det nytter ikke å snakke til de som allerede gir faen. Er komplett ferdig å drive veldedighet for å sponse på lønna til disse. Går ut i delvis arbeidsledighet etter nyttår. 

Anonymkode: ba71b...e05

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, hele avdelingen med unntak av 3. Fellesnevner er at alle er lite reflekterte og åpne. Snakkes det om noe annet enn fag, faller de av lasset. Kom fra et inspirerende arbeidsmiljø til DETTE og lurer på hvorfor i alle dager det var så høye krav for å få jobben.

På 1.plass: " Per". Mann i midten av 50 - årene som tror han kan og vet alt. Får sin kunnskap fra en " ekspert" på youtube og går all inn når han endelig finner en sannhet han liker, gjerne anti- intelektuell, anti feminist som benekter klimaendringer. Synes synd på seg selv når han må betale mer i bompenger, mens kollektivtranport er for dagens bortskjemte unge.

På 2. plass: "Tove" på 55. Snakker så lavt at ingen hører hva hun sier, og vil typisk svare " Jeg er oppdratt til å snakke lavt, tenk" så kan alle innrette seg etter henne. Når hun sier noe høres det ut som en lang klagesang og trivielle ting som aldri tar slutt, ofte med små stikk og spydigheter du ikke forstår.

På 3. plass: "Else" på 49. Kommer hele tiden med kommentarer som " Erfaring overvinner utdannelse" og " dette er den virkelige verden" når Anne på 28 kommer med sine innspill rett fra skolebenken. Else er en doer som sjelden leser nyheter, drikker mye pepsi og snikspiser sjokolade. Etterpå klages det over vekta og overgangsalder. 

På 4. plass : "Linda" på 45. Nysgjerrig og skal vite alt. Alle rykter går via henne. Mangler rggrad og har aldri opplevd annet enn bydelen sin og feriehuset på sørlandet. Spenningen blir derfor gossip.

Anonymkode: 9bd2a...d93

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp gjett om! Ekstrem antivaxxer og snakker om vaksine som gift og hjernevask selv om vi jobber i helsevesenet som helsepersonell med sårbare brukere med nedsatt funksjonsevne og immunforsvar. Hun prøvde å overtale oss andre på jobb til å ikke vaksinere oss under hele covid. Hun er selv ekstremt overvekt og veier nok tett opp til 200kg, men baksnakker alle som har noen få kilo overvekt /bikker over normalvekt som stygge og feite. Selvinnsikt får man si. Hun er lat og ekspert på å overlate upopulære oppgaver og utfordringer og avgjørelser som krever mye planlegging til andre. Med spørsmålet: gidder du.....? Jeg har desverre ikke mulighet og tid til...... Hun puster og peser aggressivt, ser hissig ut og har skikkelige humørsvingninger. Når hun er god er hun glad som juling og gir deg komplimenter på rad, når hun er motsatt, får du høre via via at hun er misfornøyd med deg 

Anonymkode: 9ba60...03f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en kollega som for meg oppfører seg skikkelig ekkelt rett og slett. Det er veldig vanskelig å forklare, har aldri møtt en sånn type person før.

Har oppdaget at han lyver om enkelte små ting. Helt ubetydelig ting. Og så later han som om han er skikkelig engasjert og så gjør han seg egentlig bare til så du sitter der og føler deg egentlig litt brukt på en måte. Og så gjør han små rare ting for å irritere oss andre (igjen, veldig vanskelig å forklare) som å tukle med lyden på telefonene på kontoret, låse tastaturer osv. 

Alt gjøres i veldig små skala men såpass at vi er noen som har gjennomskuet han og vi skjønner ikke hva greia er. 

En annen ting er at han deler aldri noe fra privatlivet sitt. Jeg mener IKKE at man er forpliktet til det altså. Men det er helt merkelig å ikke si at man skal bli far før man går ut i fødselspermisjon f.eks. Nei vi har ikke krav på å vite det men det ER merkelig å ikke si noen ting.

Anonymkode: f5098...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ytterpunkter som begge er like irriterende:

»Anna» forstår ikke så mye norsk, men klarer å kommunisere på engelsk. Utfører jobben på halvparten av den tida sjefen har beregnet, så sjefen er lykkelig. Det er bare det at hun har hoppet over flere oppgaver (vi har daglige, ukentlige og månedlige oppgaver, Anna gjør bare de daglige til tross for flere beskjeder både muntlig og skriftlig). De oppgavene hun hopper over må da noen andre (som regel jeg) gjøre. For Anna er målet å tjene mest mulig på kortest mulig tid, så hun jobber gjerne dobbelt.

«Lise» er limt fast til telefonen hele arbeidsdagen, som regel i samtale med mannen (som også er på jobb). Hun bruker så lang tid på arbeidsoppgavene at hun ikke rekker alt før hun må løpe for å hente i barnehagen før stengetid. De dagene mannen henter i barnehagen jobber hun til langt på kveld for å ta igjen det hun ikke har rukket tidligere. Hun har også klaget til sjefen fordi jeg går hjem så tidlig, og det er visst urettferdig (vi har ikke fast arbeidstid, jeg begynner 07.15, hun kommer rundt 09.30…). Hun sender også mange meldinger etter arbeidstid, som helt fint kunne ventet til neste dag. Ellers har hun verdensrekord i sykt barn og egenmeldinger, og tar det som en selvfølge at hun skal velge ferieuker først. Hun har jo barn…

Jeg er sikkert ikke perfekt jeg heller, men jeg prøver så godt jeg kan å holde meg innenfor de tidsrammene sjefen har satt for de forskjellige oppgavene og levere et godt resultat. Jeg stiller opp ekstra når jeg kan, og er fleksibel når det gjelder ferie, og det blir selvfølgelig utnyttet både av sjef og kolleger.

Anonymkode: d9aea...87b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne som alltid støtter, alltid lytter og forstår. Hun er alltid enig og snakker mye negativt om en annen kollega X. Vi er enige om hvor jævlig den andre kollegaen er. Jeg unngår den ondskapsfulle personen, men til min store forbauselse sitter hun ofte med X bak lukkede dører og slarver over en kaffekopp og nikker. Falsk, sa du? Rette definisjon.

Anonymkode: 9bd2a...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet faktisk nylig på grunn av en irriterende kollega. 

Vedkommende var konstant negativ til selskapet og ledelsen. Det eneste vedkommende gjore var å klage over hvor forferdelig alt var. Jeg har aldri møtt et menneske som har så negativ innstilling. Ledelsen tok tak å kalte han inn til samtaler, men problemet ble ikke bedre, heller verre. De burde sparket han for å ødelegge arbeidsmiljøet. 

Anonymkode: 349fd...62c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...