Gå til innhold

Side om side


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Athena Catalina
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får håpe Nrk har lest her og tatt hintet 😁

Anonymkode: 7c5ca...abb

Hehe, lov å håpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjøres dette såpass elendig nå at hvis vi får "Familien Lykke", sesong 3, vil ikke den virke så elendig likevel? 

Når man drar fram crazy-Gunn for n'te gang, da skraper man virkelig bunnen av bøtta, altså.  Denne Ingstad-figuren er så utrolig fjern at han i virkeligheten hadde trengt støttekontakt bare for å hente posten.  Jonas går fra doktorgradsstipendiat via rektorstilling til postbud?  Silje,nei, jeg finner ikke ord for hvor teit denne rollefiguren er blitt.  Scenene mellom Frode og Lisbeth, som har vaert seriens styrke, eksisterer nesten ikke mer, Frode er stort sett på Jernia.  Nakenekspedering går viralt og blir til stor lykke for kjeden... Har serien helt mistet bakkekontakten?

Anonymkode: 690fb...b60

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har blitt en veldig dårlig serie, og kjenner jeg irriterer meg grovt hver eneste gang Jonas kommer på skjermen. Det er bare mange overdrivende ansiktsutrykk, lyder og merkelig oppførsel. Blir så pinlig berørt av han, nesten så jeg sitter å fjerndiagnoserer hele karakteren.. Samme med Silje, hun er ikke den samme karakteren som i starten. Hun har blitt like merkelig som Jonas, og rett og slett klein å se på. 
 

Lisbet og Frode er jo alltid morsomme, og savner Celine Kopperud. Syntes serien er ganske tom uten henne.

Anonymkode: 4b89e...c9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gjøres dette såpass elendig nå at hvis vi får "Familien Lykke", sesong 3, vil ikke den virke så elendig likevel? 

Når man drar fram crazy-Gunn for n'te gang, da skraper man virkelig bunnen av bøtta, altså.  Denne Ingstad-figuren er så utrolig fjern at han i virkeligheten hadde trengt støttekontakt bare for å hente posten.  Jonas går fra doktorgradsstipendiat via rektorstilling til postbud?  Silje,nei, jeg finner ikke ord for hvor teit denne rollefiguren er blitt.  Scenene mellom Frode og Lisbeth, som har vaert seriens styrke, eksisterer nesten ikke mer, Frode er stort sett på Jernia.  Nakenekspedering går viralt og blir til stor lykke for kjeden... Har serien helt mistet bakkekontakten?

Anonymkode: 690fb...b60

Ja det virker slik. Jonas er bare en person som tydeligvis har mange stygge ansiktsutrykk, plagsomme lyder - og rett og slett et super-irriterende menneske. Blir irritert hver gang jeg ser han på skjermen. 

Anonymkode: 4b89e...c9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte at det var mye mer interaksjon mellom naboene før. Nå er det veldig mange parallelle historier. Savner litt mer naboskap. Og når Kopperud og Celine og sånt er borte burde de kanskje få inn en ny familie som er litt fast? Går litt på repeat med de som er der. Men jeg er veldig glad i serien da, den var bare mye bedre før. Savner fremdeles Maria 💔 ikke fan av Silje. 

Anonymkode: c2f66...212

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste episode av Side om Side i dag, første scenen som dukker opp er Jonas som kaster en caps i fjeset til en kollega. Lager merkelige håndbevegelser og merkelig lyder. Så får han beskjed om alt «galt» han har gjort på jobben som postbud. Altså, jeg blir så provosert av den karakteren at det nesten koker over for meg. Han er jo en helt vanlig mann, men virker jo som at NRK har gjort han om til en autist (satt på spissen). 

Anonymkode: 4b89e...c9b

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.8.2022 den 20.43):

Er Charlotte Frogner (Celine) ferdig i serien? Er ikke i første episode, ikke nevnt i teksten under de neste og heller ikke på framsidenbildet av serien lengre? Begynner vel å bli på tide å runde av da.

Anonymkode: 15c97...aa4

Hun er vel en av de få i denne serien som er utdannet skuespiller. Det er kanskje Silje og Jonas også da, men de har jo sporet helt av. Men jeg synes litt av seriens elendighet er at det er såpass mange som er med pga at de er kjente nrk-fjes. Venter bare på Tuva og Ronny skal dukke opp.

Anonymkode: 1081e...9ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid likt swrien men syns den har tapt seg veldig. Håper egentlig dagens episode var seriens absolutt siste, for det gav i det minste en ok avslutning. 

Anonymkode: c460b...26b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/24/2022 at 4:13 PM, AnonymBruker said:

Gjøres dette såpass elendig nå at hvis vi får "Familien Lykke", sesong 3, vil ikke den virke så elendig likevel? 

Når man drar fram crazy-Gunn for n'te gang, da skraper man virkelig bunnen av bøtta, altså.  Denne Ingstad-figuren er så utrolig fjern at han i virkeligheten hadde trengt støttekontakt bare for å hente posten.  Jonas går fra doktorgradsstipendiat via rektorstilling til postbud?  Silje,nei, jeg finner ikke ord for hvor teit denne rollefiguren er blitt.  Scenene mellom Frode og Lisbeth, som har vaert seriens styrke, eksisterer nesten ikke mer, Frode er stort sett på Jernia.  Nakenekspedering går viralt og blir til stor lykke for kjeden... Har serien helt mistet bakkekontakten?

Anonymkode: 690fb...b60

Og nettopp på grunn av dette elsker jeg serien, Frode og Lisbeth er som ett train wreck man må bare se på.

Anonymkode: 91889...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som plager meg mest med denne sesongen er hvor sutrete og barnslig de har gjort Frode. Før var han jo definisjonen på klein og morsom pappa, men nå er han jo helt forferdelig. 
 

Synes heller ikke «nabofeiden» mellom Jonas og Christian Mikkelsen er noe morsom.

 

Får bare vondt av hvordan alle oppfører seg mot Gullestad, og Silje burde vært droppet for lenge siden. Alex spiller ikke noe bra, og har aldri gjort det. Synes også at Steinar Sagen spiller veldig usympatisk og ekkel, han har mistet sjarmen til Tommy. 
 

Jeg vil ha tilbake Kopperud, godt naboskap og mere sammenhengende episoder. Ikke alle disse enkeltstående episodene hvor all humoren nesten er på nivå med «bæsj, tiss og prump»-humor. 
 

Jeg vil ha tilbake kommentarer som da Frode ba Lisbeth fortelle om den gangen hun smuglet bloddiamanter i trusa, til dama til Gullestad!!!

Anonymkode: a4472...bb3

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manus blir bare mer og mer usannsynlig og crazy. Er så mange sidehistorier nå som bare er helt usannsynlige. Denne serien har mistet sin sjel.

Anonymkode: 926db...a9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte nettopp å se på den aller første episoden igjen, og det var så bra i forhold! Som en deilig tidsreise bakover i tid 😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymburker skrev (1 time siden):

Savner Maria. Mye bedre karakter (og mye penere) enn Silje. Hun er bare slitsom.

100% enig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den har blitt mye dårligere. Siste sesong måtte jeg skumme gjennom ved å hoppe over deler av hver episode. Silje er så klein å se på at jeg blir dårlig! Ellers har alle karakterene tapt seg endel, og virker ikke som de ikke har mer å spille på lenger. Nå må de slutte å lage flere sesonger!

Anonymkode: 42461...3f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

NRK bekrefter nå at siste sesong spilles inn i år. Det blir 11 episoder, slik at serien totalt ender opp med 100 episoder.

For de mer interesserte, så spilles serien inn i bl.a. Fådveien i Røa, og NRK kjøpte huset som Jonas Kvåle bor i. Dette kan ses her på Street view:

https://www.google.no/maps/@59.9406517,10.6371802,3a,75y,33.4h,86.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0wclthKXdrkvAEj2LvwlzA!2e0!7i16384!8i8192

https://www.nrk.no/kultur/_side-om-side_-gir-seg-etter-ti-ar-1.16273944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (På 30.10.2022 den 22.29):

Savner Maria. Mye bedre karakter (og mye penere) enn Silje. Hun er bare slitsom.

 

Entern skrev (På 30.10.2022 den 23.57):

100% enig!

 

AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 20.03):

Synes den har blitt mye dårligere. Siste sesong måtte jeg skumme gjennom ved å hoppe over deler av hver episode. Silje er så klein å se på at jeg blir dårlig! Ellers har alle karakterene tapt seg endel, og virker ikke som de ikke har mer å spille på lenger. Nå må de slutte å lage flere sesonger!

Anonymkode: 42461...3f0

Enig, men jeg likte allikevel Silje godt da hun først ble introdusert. Hun hadde egentlig masse potensiale.

Anonymkode: 08eea...880

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...