AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #21 Skrevet 27. august 2022 Tenker du 3-retters? Jeg ville gått for litt høstpreg på menyen (for her jeg bor er det blitt høst for lenge siden iallfall) Forrett: stekte kamskjell med blomkålpuré og stekt chorizo https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/stekte-kamskjell-med-blomkalpure-og-chorizo/ Hovedrett: Ovnsstekt lam indrefilet, sellerirotpuré, ovnsbakte grønnsaker, stekt sopp (gjerne kantareller) og en fløtesaus Dessert: Eplestrudel med kanelis Anonymkode: c00ad...f61
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #22 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 😂 Man avslutter aldri, aldri og aldri et italiensk måltid med en cappuccino. Creme Brulé er fransk. Og: Man serverer aldri, aldri og aldri hverken hvitløksbaguetter eller salat til en lasagne. (går utifra at du troller, men likevel....) Anonymkode: da1dc...a40 Hei’y! Hun skrev en fantastisk pasta og refererte til Toro. 🤣 Ikke Lasagne, men lasanje. Anonymkode: a9cdf...170 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #23 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og forretten? Anonymkode: ec963...ac4 Jeg er nok litt mer pro-pasta, så hadde nok unngått de fleste antipasta retter. Hva med en deilig brusjetta a`la Trine? Legg på tomat og norveiga , samt timiandryss. Toppes med peppes rømmedressing. Anonymkode: c5e83...153
Bergknapp Skrevet 27. august 2022 #24 Skrevet 27. august 2022 Ville gått for ovnsbakt klippfisk med pastinakkpure og rotgrønnsaker til hovedrett. En vegetarisk forrett og sjokoladefondant eller noe annet med sjokolade til dessert.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #25 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er nok litt mer pro-pasta, så hadde nok unngått de fleste antipasta retter. Hva med en deilig brusjetta a`la Trine? Legg på tomat og norveiga , samt timiandryss. Toppes med peppes rømmedressing. Anonymkode: c5e83...153 Hvem er Trine? 🤣 Og hvorfor ødelegge et hjemmelaget måltid med crapdressing? 😳 Anonymkode: a9cdf...170 4
Istinde Skrevet 27. august 2022 #26 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 😂 Man avslutter aldri, aldri og aldri et italiensk måltid med en cappuccino. Creme Brulé er fransk. Og: Man serverer aldri, aldri og aldri hverken hvitløksbaguetter eller salat til en lasagne. (går utifra at du troller, men likevel....) Anonymkode: da1dc...a40 Jeg lager lasagnen selv, serverer med salat og hvitløksbaguetter.. Men så er jeg ikke vant til annet enn hovedrett og kanskje dessert på søndager 👻
Istinde Skrevet 27. august 2022 #27 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei’y! Hun skrev en fantastisk pasta og refererte til Toro. 🤣 Ikke Lasagne, men lasanje. Anonymkode: a9cdf...170 Så, så.. Ikke mobbe nu! 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #28 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hei’y! Hun skrev en fantastisk pasta og refererte til Toro. 🤣 Ikke Lasagne, men lasanje. Anonymkode: a9cdf...170 Det uttales jo slik? Lasanje. Anonymkode: 9e98e...b54
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #29 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er nok litt mer pro-pasta, så hadde nok unngått de fleste antipasta retter. Hva med en deilig brusjetta a`la Trine? Legg på tomat og norveiga , samt timiandryss. Toppes med peppes rømmedressing. Anonymkode: c5e83...153 Også lagt til en skikkelig god sjanti vin, stuetemperert 👍 Anonymkode: c5e83...153 3
Gjest theTitanic Skrevet 27. august 2022 #30 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har datet en stjernekokk en stund, og har alltid sluppet unna med matlagingen enn så lenge. Men nå må jeg stå for menyen, og jeg får så ekstremt prestasjonsangst og fantasien blir helt borte. Kan dere hjelpe med ideer til gode treretters menyer som jeg kan lage? Gjerne sjømat, eventuelt noe lett kjøtt med en dessert som komplimenterer hovedretten. Anonymkode: a928b...f12 Du skal ikke overgå ham. Han forventer det ikke og du ønsker virkelig ikke legge lista så høyt at det blir et slit å følge det opp i fremtiden. En kokk forventer ikke at du er kokk selv om dere blir sammen. Kjenner forøvrig en god kokk og han har lagd endel simpel mat til seg selv hjemme. Sier han er lei matlagning etter å ha jobbet hele dagen med netopp det. Lag enkel mat slik du vanligvis ville gjort. Vær deg selv.
Fru Uperfekt Skrevet 27. august 2022 #31 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har datet en stjernekokk en stund, og har alltid sluppet unna med matlagingen enn så lenge. Men nå må jeg stå for menyen, og jeg får så ekstremt prestasjonsangst og fantasien blir helt borte. Kan dere hjelpe med ideer til gode treretters menyer som jeg kan lage? Gjerne sjømat, eventuelt noe lett kjøtt med en dessert som komplimenterer hovedretten. Anonymkode: a928b...f12 Forrett carpaccio Hovedrett torsk på purreseng Ostefat Dessert pannacotta med multer/bjørnebær 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #32 Skrevet 27. august 2022 Kveite og risotto til hovedrett! Lune bær og hjemmelaget vaniljeis er jo innmari godt. Evt marengs iskake med bringebær saus. Synes det er helt innafor å kjøre på med kamskjell til forrett og, selv om det er fisk til hovedrett. Anonymkode: fae1b...428
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #33 Skrevet 27. august 2022 Istinde skrev (20 minutter siden): Så, så.. Ikke mobbe nu! Tror du Toro tar seg nær av at pastaen ikke er fantastisk? 😳😜 Anonymkode: a9cdf...170
Istinde Skrevet 27. august 2022 #34 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror du Toro tar seg nær av at pastaen ikke er fantastisk? 😳😜 Anonymkode: a9cdf...170 Jeg er ikke bestevenn med Toro, så jeg veit ikke 🙊
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #35 Skrevet 28. august 2022 Bare fordi han er kokk betyr ikke det at han må ha det beste av det beste til hvert måltid. Lag lasagne med en god salat og hvitløksbrød. Det kan jo ikke slå feil med noen. Anonymkode: 452f1...003 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #36 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kveite og risotto til hovedrett! Lune bær og hjemmelaget vaniljeis er jo innmari godt. Evt marengs iskake med bringebær saus. Synes det er helt innafor å kjøre på med kamskjell til forrett og, selv om det er fisk til hovedrett. Anonymkode: fae1b...428 Takk for svar. Kveite har jeg i frysen fra fiske i sommer, kamskjell er jo enkelt å få tak i på fisketorget. Eventuelt en kamskjellrisotto til forret og kveite på erterpure til hovedrett. Det er akuratt slike kommentarer som får hodet til å bli med meg for å lage en meny. Anonymkode: a928b...f12
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #37 Skrevet 28. august 2022 Fru Uperfekt skrev (22 timer siden): Forrett carpaccio Hovedrett torsk på purreseng Ostefat Dessert pannacotta med multer/bjørnebær Takk for tips. tror jeg jeg går for pannakotta til dessert, men med rabarbra og sprø kjeksflak. Anonymkode: a928b...f12
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #38 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for svar. Kveite har jeg i frysen fra fiske i sommer, kamskjell er jo enkelt å få tak i på fisketorget. Eventuelt en kamskjellrisotto til forret og kveite på erterpure til hovedrett. Det er akuratt slike kommentarer som får hodet til å bli med meg for å lage en meny. Anonymkode: a928b...f12 Egenfisket kveite? Det kan jeg nærmest garantere gjør lykke. 😊 Anonymkode: 31df0...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #39 Skrevet 28. august 2022 Han forventer nok ikke en perfekt meny. Hva med hjemmelaget pizza? Hvit saus, parmaskinke, rødløk og ruccola på toppen. Hjemmelaget sushi. Trenger ikke være den mest fancy. Maki med laks. Kanskje sashimi? Det viktigste er gode råvarer. Trenger ikke være 100% perfekte ruller. Viltgryte med potetmos og rørte tyttebær. Dessert kan være god konfekt, is med lune bær, sjokolademousse. Anonymkode: 1b51e...1d1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå