Gå til innhold

Lage mat til stjernekokk


Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker du 3-retters? Jeg ville gått for litt høstpreg på menyen (for her jeg bor er det blitt høst for lenge siden iallfall)

Forrett: stekte kamskjell med blomkålpuré og stekt chorizo

https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/stekte-kamskjell-med-blomkalpure-og-chorizo/

Hovedrett: Ovnsstekt lam indrefilet, sellerirotpuré, ovnsbakte grønnsaker, stekt sopp (gjerne kantareller) og en fløtesaus

Dessert: Eplestrudel med kanelis

 

 

Anonymkode: c00ad...f61

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂

Man avslutter aldri, aldri og aldri et italiensk måltid med en cappuccino. Creme Brulé er fransk. 

Og: Man serverer aldri, aldri og aldri hverken hvitløksbaguetter eller salat til en lasagne. 

(går utifra at du troller, men likevel....)

Anonymkode: da1dc...a40

Hei’y! Hun skrev en fantastisk pasta og refererte til Toro. 🤣 Ikke Lasagne, men lasanje.

Anonymkode: a9cdf...170

  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og forretten? :) 

Anonymkode: ec963...ac4

Jeg er nok litt mer pro-pasta, så hadde nok unngått de fleste antipasta retter.

Hva med en deilig brusjetta a`la Trine? Legg på tomat og norveiga , samt timiandryss. Toppes med peppes rømmedressing.

Anonymkode: c5e83...153

Skrevet

Ville gått for ovnsbakt klippfisk med pastinakkpure og rotgrønnsaker til hovedrett. En vegetarisk forrett og sjokoladefondant eller noe annet med sjokolade til dessert.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er nok litt mer pro-pasta, så hadde nok unngått de fleste antipasta retter.

Hva med en deilig brusjetta a`la Trine? Legg på tomat og norveiga , samt timiandryss. Toppes med peppes rømmedressing.

Anonymkode: c5e83...153

Hvem er Trine? 🤣 

Og hvorfor ødelegge et hjemmelaget måltid med crapdressing? 😳

Anonymkode: a9cdf...170

  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂

Man avslutter aldri, aldri og aldri et italiensk måltid med en cappuccino. Creme Brulé er fransk. 

Og: Man serverer aldri, aldri og aldri hverken hvitløksbaguetter eller salat til en lasagne. 

(går utifra at du troller, men likevel....)

Anonymkode: da1dc...a40

Jeg lager lasagnen selv, serverer med salat og hvitløksbaguetter.. Men så er jeg ikke vant til annet enn hovedrett og kanskje dessert på søndager 👻

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei’y! Hun skrev en fantastisk pasta og refererte til Toro. 🤣 Ikke Lasagne, men lasanje.

Anonymkode: a9cdf...170

Så, så.. Ikke mobbe nu!

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei’y! Hun skrev en fantastisk pasta og refererte til Toro. 🤣 Ikke Lasagne, men lasanje.

Anonymkode: a9cdf...170

Det uttales jo slik?  Lasanje.

Anonymkode: 9e98e...b54

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er nok litt mer pro-pasta, så hadde nok unngått de fleste antipasta retter.

Hva med en deilig brusjetta a`la Trine? Legg på tomat og norveiga , samt timiandryss. Toppes med peppes rømmedressing.

Anonymkode: c5e83...153

Også lagt til en skikkelig god sjanti vin, stuetemperert 👍

Anonymkode: c5e83...153

  • Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har datet en stjernekokk en stund, og har alltid sluppet unna med matlagingen enn så lenge. Men nå må jeg stå for menyen, og jeg får så ekstremt prestasjonsangst og fantasien blir helt borte. Kan dere hjelpe med ideer til gode treretters menyer som jeg kan lage? Gjerne sjømat, eventuelt noe lett kjøtt med en dessert som komplimenterer hovedretten. 
 

Anonymkode: a928b...f12

Du skal ikke overgå ham. Han forventer det ikke og du ønsker virkelig ikke legge lista så høyt at det blir et slit å følge det opp i fremtiden. En kokk forventer ikke at du er kokk selv om dere blir sammen. Kjenner forøvrig en god kokk og han har lagd endel simpel mat til seg selv hjemme. Sier han er lei matlagning etter å ha jobbet hele dagen med netopp det. 

Lag enkel mat slik du vanligvis ville gjort. Vær deg selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har datet en stjernekokk en stund, og har alltid sluppet unna med matlagingen enn så lenge. Men nå må jeg stå for menyen, og jeg får så ekstremt prestasjonsangst og fantasien blir helt borte. Kan dere hjelpe med ideer til gode treretters menyer som jeg kan lage? Gjerne sjømat, eventuelt noe lett kjøtt med en dessert som komplimenterer hovedretten. 
 

Anonymkode: a928b...f12

Forrett carpaccio

Hovedrett torsk på purreseng 

Ostefat

Dessert pannacotta med multer/bjørnebær

  • Liker 1
Skrevet

Kveite og risotto til hovedrett!

Lune bær og hjemmelaget vaniljeis er jo innmari godt. Evt marengs iskake med bringebær saus.

Synes det er helt innafor å kjøre på med kamskjell til forrett og, selv om det er fisk til hovedrett.

 

Anonymkode: fae1b...428

Skrevet
Istinde skrev (20 minutter siden):

Så, så.. Ikke mobbe nu!

Tror du Toro tar seg nær av at pastaen ikke er fantastisk? 😳😜

Anonymkode: a9cdf...170

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror du Toro tar seg nær av at pastaen ikke er fantastisk? 😳😜

Anonymkode: a9cdf...170

Jeg er ikke bestevenn med Toro, så jeg veit ikke 🙊

Skrevet

Bare fordi han er kokk betyr ikke det at han må ha det beste av det beste til hvert måltid. Lag lasagne med en god salat og hvitløksbrød. Det kan jo ikke slå feil med noen.

Anonymkode: 452f1...003

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kveite og risotto til hovedrett!

Lune bær og hjemmelaget vaniljeis er jo innmari godt. Evt marengs iskake med bringebær saus.

Synes det er helt innafor å kjøre på med kamskjell til forrett og, selv om det er fisk til hovedrett.

 

Anonymkode: fae1b...428

Takk for svar. Kveite har jeg i frysen fra fiske i sommer, kamskjell er jo enkelt å få tak i på fisketorget. Eventuelt en kamskjellrisotto til forret og kveite på erterpure til hovedrett. Det er akuratt slike kommentarer som får hodet til å bli med meg for å lage en meny. 

Anonymkode: a928b...f12

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (22 timer siden):

Forrett carpaccio

Hovedrett torsk på purreseng 

Ostefat

Dessert pannacotta med multer/bjørnebær

Takk for tips. tror jeg jeg går for pannakotta til dessert, men med rabarbra og sprø kjeksflak. 

Anonymkode: a928b...f12

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for svar. Kveite har jeg i frysen fra fiske i sommer, kamskjell er jo enkelt å få tak i på fisketorget. Eventuelt en kamskjellrisotto til forret og kveite på erterpure til hovedrett. Det er akuratt slike kommentarer som får hodet til å bli med meg for å lage en meny. 

Anonymkode: a928b...f12

Egenfisket kveite? Det kan jeg nærmest garantere gjør lykke. 😊

Anonymkode: 31df0...f3e

  • Liker 1
Skrevet

Han forventer nok ikke en perfekt meny. 

Hva med hjemmelaget pizza? Hvit saus, parmaskinke, rødløk og ruccola på toppen. 

Hjemmelaget sushi. Trenger ikke være den mest fancy. Maki med laks. Kanskje sashimi? Det viktigste er gode råvarer. Trenger ikke være 100% perfekte ruller. 

Viltgryte med potetmos og rørte tyttebær. 

Dessert kan være god konfekt, is med lune bær, sjokolademousse.

Anonymkode: 1b51e...1d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...