Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

At her i Trøndelag så står det fullt av planter uten for Rema hele sommeren. Minimalt ser ut til å bli stjelt

At man kan gå fra ting og finne dem igjen.

Finner folk noe på tur så henger de opp f.eks en lue eller votter slik at vedkommende neste gang kan se dem,

At stort sett er folk ganske ærlige

At vi har billig helsehjelp

Det fins ordninger så så og si alle har tak over hode.

5 ukers ferie

Gode permisjons ordninger ved familie forørkning 

Det er rent og pent her og lite søppel rundt omkring.

At vi har likestilling 

Sikkert masse mer

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Perfume skrev (På 27.8.2022 den 11.33):

Da tenker jeg mest på alt utenom velferden, som jo er meget bra. 

Jeg kjenner jeg har blitt litt lei av Norge, det er jo så innmari dyrt, samt at ikke alle er så varme og rause som i mange andre land. Ikke har vi spesielt " god mat", den er jo rimelig kjedelig, ikke spesielt varme somre (bortsett fra Sør Norge denne sommeren) 

Så fortell meg gjerne hva DU syns er så bra med Norge? Gjerne også andre land du liker .. Hva er IKKE bra med Norge i dine øyne? 

Fint å få litt flere perspektiver 🌞

Dette minner meg om utallige diskusjoner jeg har hatt med den ene naboen. 

Alt er galt, ingenting er godt nok, alt er bare dritt. 

Kort oppsummert:

Han arvet gården gratis siden han er enebarn.

Han er far, en far som ikke har kontakt med sine barn

Gårdsdriften gikk til helvete, så all gårdsdrift ble avsluttet av mattilsynet

Kjerringa gikk fra han.

Han klarte nesten å miste gården, hadde det ikke vært for kommunal/statlig hjelp. Hadde ikke barna bodd hjemme på den tiden så hadde han mistet gården

Han ble ufør i midten av førtiårene. 

Han ser ikke sammenhengen med velferdsgoder - at det er dyrt å bo i Norge - sammenlignet med andre lavkostland som ikke har noe velferdssystem

Han elsker Thailand.

Det er den slags type mennesker som har negativt å si om Norge, det er de som bidrar minst og krever mest. 

Anonymkode: a9510...4e1

• Liker 1
Skrevet

Eg syntest Norge er eit barnevennlig land. Liker at nordmenn er late og jobbe lite. Liker at ting går treigt. 

Anonymkode: ee44a...c97

Skrevet (endret)
Perfume skrev (På 27.8.2022 den 11.33):

Så fortell meg gjerne hva DU syns er så bra med Norge?

At vi utrolig samkjørte/enige i det meste. Har et veldig god fungerende samfunn, og er naive og "dumsnille" (det kan være negativt, men også utrolig positivt), enn så lenge.   Skjønner ikke hvordan noen kan mene at folk i Norden ikke er "rause"😅 Hvilke land er det som er rausÆrre, egentlig?

Eneste negative jeg kan komme på er været, og at vi er veldig dumsnille :fnise:

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har reist mye i hele verden og bodd utenlands i perioder. Kommer alltid tilbake til at Norge faktisk er et av verdens beste land, av mange grunner.

Velferdssystemet
Vi har studielån med stipend, vi har ikke skolepenger, vi har dagpenger hvis du mister jobben, vi har lang fødselspermisjon, vi har subsidiert barnehage. Godene er rett og slett ekstremt gunstige.

Naturen
Norsk natur er jo ganske spektakulær, jeg har fortsatt mange steder som jeg ikke har sett. Og det er faktisk digg at vi ikke har 35+ hele sommeren. Kanskje lettere for oss i Sør-Norge enn lenger nord å være fornøyd med norsk sommer, men jeg er veldig glad vi ikke blir klimaflyktninger med det første.

Lite korrupsjon
Selvfølgelig finnes det, men det er ingenting i forhold til andre steder. Skal ærlig si jeg er lite imponert over politikerne våre nå med pendlerboligene de har holdt på med, men ellers ha jeg generelt høy tillit til myndighetene. 

Akkurat nå mener jeg vårt største problem er boligpolitikken. Jeg sier ikke at det en menneskerett å bo i Oslo, men til å være et sosialdemokrati er det merkelig at vi har et så liberalisert boligmarked. I Oslo har det blitt helt krise både med leiepriser og å få kjøpt seg en leilighet. Uten arv eller hjelp er det i dag blitt umulig for en vanlig arbeidstaker, og for mange er det faktisk i Oslo jobbmulighetene er. 

Anonymkode: e426e...29e

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har reist mye i hele verden og bodd utenlands i perioder. Kommer alltid tilbake til at Norge faktisk er et av verdens beste land, av mange grunner.

Velferdssystemet
Vi har studielån med stipend, vi har ikke skolepenger, vi har dagpenger hvis du mister jobben, vi har lang fødselspermisjon, vi har subsidiert barnehage. Godene er rett og slett ekstremt gunstige.

Naturen
Norsk natur er jo ganske spektakulær, jeg har fortsatt mange steder som jeg ikke har sett. Og det er faktisk digg at vi ikke har 35+ hele sommeren. Kanskje lettere for oss i Sør-Norge enn lenger nord å være fornøyd med norsk sommer, men jeg er veldig glad vi ikke blir klimaflyktninger med det første.

Lite korrupsjon
Selvfølgelig finnes det, men det er ingenting i forhold til andre steder. Skal ærlig si jeg er lite imponert over politikerne våre nå med pendlerboligene de har holdt på med, men ellers ha jeg generelt høy tillit til myndighetene. 

Akkurat nå mener jeg vårt største problem er boligpolitikken. Jeg sier ikke at det en menneskerett å bo i Oslo, men til å være et sosialdemokrati er det merkelig at vi har et så liberalisert boligmarked. I Oslo har det blitt helt krise både med leiepriser og å få kjøpt seg en leilighet. Uten arv eller hjelp er det i dag blitt umulig for en vanlig arbeidstaker, og for mange er det faktisk i Oslo jobbmulighetene er. 

Anonymkode: e426e...29e

Jeg er fra nord-norge (troms) og er fornøyd med nord-norsk sommer! Synes 25 grader er absolutt maks av hva jeg orker. Rundt 15-20 grader er helt perfekt😊 10 grader er bare kos! Elsker forsåvidt jakkevær😀

Anonymkode: caf45...d6a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...