Kjetil E Skrevet 28. august 2022 #21 Skrevet 28. august 2022 Perfume skrev (På 27.8.2022 den 12.09): Tenker du trygt iht kriminalitet? For det er vel Norge trygg på... Men det er da mange andre land som også har tilgang på mat og dusj? Som også er billigere? Det at andre land er billigere er en sannhet med modifikasjoner. Ja de fleste land vil vi oppleve som billigere hvis vi er der på besøk mens vi jobber og for våre lønninger fra Norge. Skal vi derimot bo og jobbe i utlandet med de lønninger som er i landet vi da bor i vil de fleste fort oppdage at landet ikke er så billig alikevel. Fort blir det for mange dyrere i forhold til lønningnen dems enn det gjør i Norge.
Perfume Skrevet 28. august 2022 Forfatter #22 Skrevet 28. august 2022 Kjetil E skrev (5 minutter siden): Det at andre land er billigere er en sannhet med modifikasjoner. Ja de fleste land vil vi oppleve som billigere hvis vi er der på besøk mens vi jobber og for våre lønninger fra Norge. Skal vi derimot bo og jobbe i utlandet med de lønninger som er i landet vi da bor i vil de fleste fort oppdage at landet ikke er så billig alikevel. Fort blir det for mange dyrere i forhold til lønningnen dems enn det gjør i Norge. Ja dette forstår jeg og er enig i. Og for min personlige del, vil ikke dette være et issue. Jeg vil få min norske lønn med meg, og derfor vil det bli billigere for meg. Da blir det som jeg er på besøk. Trist, egentlig, men er litt glad for at verden ikke er SÅ stor heller at man ikke har valg. I Norge er jeg vel lavtlønnet med ca 300k årslønn, men mange land i verden er dette å være rik. 1
Kjetil E Skrevet 28. august 2022 #23 Skrevet 28. august 2022 Perfume skrev (1 time siden): Ja dette forstår jeg og er enig i. Og for min personlige del, vil ikke dette være et issue. Jeg vil få min norske lønn med meg, og derfor vil det bli billigere for meg. Da blir det som jeg er på besøk. Trist, egentlig, men er litt glad for at verden ikke er SÅ stor heller at man ikke har valg. I Norge er jeg vel lavtlønnet med ca 300k årslønn, men mange land i verden er dette å være rik. A ser den og forstår deg. Så kan du ha med din norske lønn, eller du har en utdannelse som kan gi deg en jobb som er like godt eller bedre betalt enn i Norge så vil det være fint å flytte til utlandet. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #24 Skrevet 29. august 2022 Brunello skrev (På 27.8.2022 den 12.36): Du vet at Norge er et av (om ikke) verdens mest desentraliserte land? Har vært ja. Er blitt sentralisert hals over hode de siste tiår, ekstra ille ble dt med region og kommunereformen fra forrige regjering. Anonymkode: 6bfb3...fd7
Brunello Skrevet 29. august 2022 #25 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har vært ja. Er blitt sentralisert hals over hode de siste tiår, ekstra ille ble dt med region og kommunereformen fra forrige regjering. Anonymkode: 6bfb3...fd7 Fortsatt langt igjen før vi nærmer oss andre vestlige land.
Isambard Skrevet 29. august 2022 #26 Skrevet 29. august 2022 Frisk og god luft. Sør i Europa er det alltid en liten eim av kloakk og søppel. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #27 Skrevet 29. august 2022 Før synes jeg at Norge var kjedelig og kaldt, men etter et år i utlandet begynte jeg å savne Norge mer og mer. Jeg liker tryggheten og renheten her. Nå har jeg flyttet tilbake og føler på en mer ro i kroppen. Jeg har også funnet ut at det finnes noe som er for varmt også. Helsetjenestene er veldig gode her, og vi har mindre problem med bakterier da legene er restriktive med antibiotika. Et godt velferdssystem. Lite søppel i gater og natur. Mindre sannsynlighet for å bli svindlet. Så lenge man er litt økonomisk smart så er helt klart Norge et flott sted å bo i. Dessuten kan man alltids dra på ferie. Jeg kommer kanskje til å dra mer i vinterhalvåret da den perioden er mest deprimerende, da norsk sommer på sitt beste er det fineste som fins. Borte bra, men hjemme best. Anonymkode: a765e...00b 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #28 Skrevet 29. august 2022 Jeg liker de menneskene i Norge som er fantastiske, ildsjelene som holder hele skiten oppe, menneskene som gjør at vi alle kan ha håp for fremtiden/morgendagen. Ikke hvem som helst. Anonymkode: 5c8df...bd0
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #29 Skrevet 29. august 2022 🤷♀️ Mange mange... Mange deppreimerte mennesker i Norge selv om man har god velferd penger et hjem osv. Er man lykkelig i Norge? ! Neppe.. Jeg reiser tilbake der jeg kom ifra takk for meg 😎 Anonymkode: c386d...13e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #31 Skrevet 29. august 2022 On 8/27/2022 at 11:33 AM, Perfume said: Da tenker jeg mest på alt utenom velferden, som jo er meget bra. Lite korrupsjon sammenlignet med mange andre land. Lite kriminalitet sammenlignet med mange andre land. Anonymkode: c31c0...5a1
Amossa Skrevet 29. august 2022 #32 Skrevet 29. august 2022 Jeg har reist mye, og er glad i sol og varme. Likevel er bare det å lande på Gardermoen en opplevelse. Så mye grønnere, frodigere og variert natur enn alle andre steder! Selv luften er friskere når jeg går ut av flyet i Norge. Søppel. Som turist i verden ser man også mye elendighet. Sett deg på en nattestengt restaurant på en vakker øy i Hellas, og du vil se invasjonen av rotter. Fattigdom. Ikke bare som følge av rus, som man ser mye av i Europeiske storbyer. Denne type fattigdom ser du mye av i Østen, i USA og i Afrika. Kjenner meg veldig priviligert som er norsk. Jeg er heldig som kan reise ut i verden for å se og oppleve, men som kan vende tilbake til trygge, vakre, rene Norge når jeg vil det. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #33 Skrevet 29. august 2022 Bor ikke i Norge lenger, så det jeg syns er digg når jeg kommer tilbake for ferier og slikt er: - Vannet er fantastisk godt. - Veldig vakker natur, savner fjell og fjorder og den type utsikt. - Melkeprodukter er best i Norge, har ikke funnet noe som kommer nært. - Luften er frisk og god og føler lungene mine får en renselse hver gang jeg lander på den lokale flyplassen. - Kose seg med pledd foran peisen er koselig ( har ikke vinter her jeg bor ) - Trenger ikke bekymre seg for dengue feber og andre slike ting Anonymkode: e488b...837 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #34 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lite korrupsjon sammenlignet med mange andre land. Lite kriminalitet sammenlignet med mange andre land. Anonymkode: c31c0...5a1 Her må jeg " arrestere deg" litt .. En forsker har faktisk undersøkt dette, Norge er faktisk på toppen av korrupsjon i Europa. Jeg skal se om jeg får lagt inn linken. Kriminalitet derimot er lav ja... Anonymkode: bdd0b...7af 1
Perfume Skrevet 30. august 2022 Forfatter #35 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her må jeg " arrestere deg" litt .. En forsker har faktisk undersøkt dette, Norge er faktisk på toppen av korrupsjon i Europa. Jeg skal se om jeg får lagt inn linken. Kriminalitet derimot er lav ja... Anonymkode: bdd0b...7af Denne skulle ikke være anonym 😅
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #36 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her må jeg " arrestere deg" litt .. En forsker har faktisk undersøkt dette, Norge er faktisk på toppen av korrupsjon i Europa. Jeg skal se om jeg får lagt inn linken. Kriminalitet derimot er lav ja... Anonymkode: bdd0b...7af Denne var feil, Det var Norden, ikke europa 🙈😅 https://www.finansavisen.no/forum/thread/36446/view?zephr_sso_ott=JKP8np Anonymkode: bdd0b...7af
bullehurk Skrevet 2. september 2022 #37 Skrevet 2. september 2022 Brunello skrev (På 30.8.2022 den 0.22): Fortsatt langt igjen før vi nærmer oss andre vestlige land. Heldigvis !
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #38 Skrevet 2. september 2022 Sett bort fra velferden vi har i Norge, så liker jeg dette: - Ren, frisk luft. - Rent vann i springen. - Naturen! Skogen, fjellet, vidda, fjæra og havet, jeg elsker alt! - At det ikke er for varmt. - Skikkelig vinter med snø. - Midnattsol, mørketid og nordlys. - At det ikke er overbefolket. - At vi har mye kyst. - Lite kriminalitet og følelse av trygghet. - Lite farlige og giftige dyr. - Allemannsretten. - Norsk jul ❤ - Brunost. Hihi. Sikkert mye mer, men det var det jeg kom på i farta! Elsker Norge 😄 Anonymkode: caf45...d6a 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #40 Skrevet 2. september 2022 Jeg bor i sør California og utenom velferdssystemet som du nevner så er det beste med Norge: *Lav kriminalitet *Bekymringene i hverdagene når det kommer til kidnapping og skoleskytinger. *Man trenger ikke å jobbe mer enn 8 timer for å klare seg. *Maten er mye sunnere enn her i usa, skolematen her er helt krise usunt. *I Norge har «alle» en mye bedre mulighet til å klare seg uavhengig av sosiale kår men her må man være en hai med spisse albuer for å komme seg opp og frem, det skaper en kynisme i mennesker som jeg mener til tider er veldig usunt. *tror Norge generelt gjør en mindre kynisk og skeptisk til andre mennesker. Samtidig kan jeg skrive en lang liste over negative ting om å bo i usa. Anonymkode: 6bf29...536
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå