Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som så på det?

Jeg synes det var litt kjedelig i forhold til den Amerikanske og Skandinaviske versionen men kommer sikkert til å følge med uansett. :sjenert:

Likte Sam og Naomi veldig godt og synes det var synd at sistnevnte gikk ut.

Nicole irriterer meg allerede. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes den var bedre enn den skandinaviske. Men det blir mye jentekrangel. Men likevel, bedre TV enn den norske. Jeg synes den ble snill og kjedelig.

Skrevet

Det var de kranglebertene :forvirret:

Likte virkelig ikke Sam og Nicole. Tydelig at Nicole har et spiseproblem stakkar.

Skrevet

Hvor går den serien hen? Har ikke fått med meg det...

Skrevet
Det var de kranglebertene  :forvirret:

Likte virkelig ikke Sam og Nicole. Tydelig at Nicole har et spiseproblem stakkar.

Blir faktisk provosert av slike kommentarer, for det er faktisk ikke sikkert at Nicole har spiseproblemer. Har flere venninner som er like tynne, og folk tror med en gang de har problemer. Noe ingen av de har, for de er tynne av natur, og spiser faktiks mer enn meg til tider. Forbrenningen er ikke lik hos alle, og det er så dumt når folk bare må tro det verste med en gang.

Ellers syns jeg dette var mer underholdene enn den skandinaviske, og jeg gleder meg til neste program ;)

Skrevet
Blir faktisk provosert av slike kommentarer, for det er faktisk ikke sikkert at Nicole har spiseproblemer. Har flere venninner som er like tynne, og folk tror med en gang de har problemer. Noe ingen av de har, for de er tynne av natur, og spiser faktiks mer enn meg til tider. Forbrenningen er ikke lik hos alle, og det er så dumt når folk bare må tro det verste med en gang.

Det er jeg fullt klar over, har slike venninner selv. Men man ser faktisk forskjell på om folk har slanket seg tynne eller om det er naturlig. Hun her, hun er ikke naturlig. Sånt ser jeg veldig godt, etter selv å ha vært syk i 4 år.

Skrevet

Hvordan kan du se det, Fisken?

Nå så ikke jeg på programmet igår, så jeg kan ikke uttale meg om henne egentlig, men jeg kan fortelle at da jeg var ung var jeg så tynn at hoftebena stod ut på meg, lårene var så tynne at jeg så hjulbent ut, ribbeina syntes overalt - jeg så rett og slett ut som om huden var strukket rett utenpå skjelettet, jeg eide ikke muskulatur på kroppen. Og jeg hadde ingen spiseforstyrrelse.. da jeg møtte mannen min veide jeg førtifem kilo på min hundreogsytti centimeter, og jeg spiste like mye som ham til middag.. han var ti centimeter høyere enn meg og veide 102.

Jeg også blir innmari provosert av at folk får stempelet spiseforstyrret. Det er ganske naturlig å være skinnmager i ungdommen dersom man ikke propper seg med fet mat og masse sukker, men spiser normal, vanlig kost i normale mengder.

Liten (datteren min) får også stadig høre at hun må ha en spiseforstyrrelse, og hun er ikke på lagt nær så tynn som jeg var. Ikke tynn i det hele tatt, spør du meg, men veldig smal...

Men det har liksom blitt sånn nå - er man litt slankere enn de fleste så har man en sykdom med en gang. Det er til og med lov å kalle dem beinrangler osv..

Men dette var langt utenfor tråden egentlig da - beklager det...

Jeg skal se på programmet fremover, jeg synes de er ganske morsomme, på mandag begynner det nytt fra USA igjen også.

Skrevet (endret)
Det er jeg fullt klar over, har slike venninner selv. Men man ser faktisk forskjell på om folk har slanket seg tynne eller om det er naturlig. Hun her, hun er ikke naturlig. Sånt ser jeg veldig godt, etter selv å ha vært syk i 4 år.

Dette må du forklare litt for meg, for tydeligvis er du ekspert. Hvor er forskjellen til en som er tynn av natur, og en som har spist seg tynn? Om du kommer med gussen hud ol, er det ikke godt nok argument. For selv folk som spiser kan ha gussen hud ;)

Endret av Piper
Skrevet

Vel, jeg tror det er noe i det fisken sier. Men jeg tror det har like mye med å se på atferden og holdningen til personen som selve kroppen. Når man har vært gjennom det samme selv kjenner man nok igjen unnskyldningene, tankegangen osv. Selvsagt vil det vel alltid være unntak, og jeg synes ikke man skal beskylde folk for å ha spiseforstyrrelser sånn uten videre, men jeg tror at de som har opplevd dette selv lettere kan kjenne det igjen hos andre.

Skrevet

Synes det er gøy med litt krangling, jeg..... Og det var det nok av her, så det blir nok til at jeg følger med.

Skrevet
Dette må du forklare litt for meg, for tydeligvis er du ekspert. Hvor er forskjellen til en som er tynn av natur, og en som har spist seg tynn? Om du kommer med gussen hud ol, er det ikke godt nok argument. For selv folk som spiser kan ha gussen hud  ;)

Jeg har aldri skrevet at jeg er noen ekspert. Hvis det er noe som er provoserende nå, så er det deg.

Gussen hud trenger ikke si noe nei, det har kun med om man får i seg nok vitaminer og mineraler å gjøre, og det kan enhver mangle.

Men det er fysisk umulig å være så tynn som henne uten å ha en eller annen form for sykdom. Om det ikke er spiseforstyrrelser, må det være noe med høyt stoffskifte eller noe som fører til dårlig opptak av næring. Hun er rett og slett for tynn.

Man kan se det på brystet, hvordan bena stikker ut, i ansiktet og lårne. Naturlig tynne mennesker (også veldig tynne) har litt underhudsfett på lårne, hvis ikke er de for tynne (for lav fettprosent) til å ha menstrasjon. En normalt tynn person har heller ikke så utstikkende ben på ryggen som hun har.

Du får tro hva du vil, men fint om du dropper sarkastiske kommentarer.

Gjest Fruktfat
Skrevet

er enig med fisken. (etter det jeg har sniklest i dagboken din har du dessverre erfaring med dette? :forvirret: )

ser det liksom rundt øynene hennes.

synes sam var litt som marna i den skandinaviske; ufordragelig kan alt og vet alt.

Skrevet
er enig med fisken. (etter det jeg har sniklest  i dagboken din har du dessverre erfaring med dette? :forvirret: )

ser det liksom rundt øynene hennes.

synes sam var litt som marna i den skandinaviske; ufordragelig kan alt og vet alt.

Har dessverre det. Så koselig at du har sniklest, du får si hei neste gang :)

Likte heller ikke Sam. Litt vel mye selvtillit for min del.

Jeg har virkelig sansen for hun mørke. Hun kan nok bli noe stort.

Skrevet

Beklager, men ejg kjenner flere som ser ut som henne i kroppen, og de har IKKE spiseforstyrrelser. Hun virker nervøs og har liten tro på seg selv, det igjen gjennspeiler seg i øynene hennes. Men det er ikke det samme som at hun ahr spiseforstyrrelse. Så beklager, men selv om du har slitt med dette selv, er det ikke dermed sagt at du vet dette.

Selvfølgelig kan det være i neklte tilfeller, men det er utrolig viktig å ikke være så skrå sikker som det du er. For alle er ikke like, og det er utrolig sårende for de som må høre dette, om de ikke har det.

Om hun har en sykdom som tar til seg lite næringsstoffer, kan godt være. Men det er noe helt annet enn å ha spiseforstyrrelse.

Skrevet
Beklager, men ejg kjenner flere som ser ut som henne i kroppen, og de har IKKE spiseforstyrrelser. Hun virker nervøs og har liten tro på seg selv, det igjen gjennspeiler seg i øynene hennes. Men det er ikke det samme som at hun ahr spiseforstyrrelse. Så beklager, men selv om du har slitt med dette selv, er det ikke dermed sagt at du vet dette.

Selvfølgelig kan det være i neklte tilfeller, men det er utrolig viktig å ikke være så skrå sikker som det du er. For alle er ikke like, og det er utrolig sårende for de som må høre dette, om de ikke har det.

Om hun har en sykdom som tar til seg lite næringsstoffer, kan godt være. Men det er noe helt annet enn å ha spiseforstyrrelse.

Joda. Men om hun hadde hatt det, hvorfor har hun ikke sagt dette til dommerene da? Så slipper hun å høre kommentarer om spiseforstyrrelser.

Samme det, vi kommer ingen vei med dette, om hun er syk enten på den ene eller andre måten så får vi ingen fasitsvar på.

Men får tro hva man vil :)

Skrevet

Er jo ikke sikkert hun vet om at hun ahr en sykdom, for det er faktisk ikke alle som sjekker det. ;) Så du programmet i dag, så har du sikkert fått med deg at flere av de andre kommenterte at hun prøvde virkelig å legge på seg. Hadde hun hatt spiseforstyrrelser, ville hun ikke klart å snu så raskt.

Men vi får være enig at vi er uenig, men syns det er unødvendig å si at hun har det, når en ikke vet.

Skrevet
Er jo ikke sikkert hun vet om at hun ahr en sykdom, for det er faktisk ikke alle som sjekker det.  ;) Så du programmet i dag, så har du sikkert fått med deg at flere av de andre kommenterte at hun prøvde virkelig å legge på seg. Hadde hun hatt spiseforstyrrelser, ville hun ikke klart å snu så raskt.

Men vi får være enig at vi er uenig, men syns det er unødvendig å si at hun har det, når en ikke vet.

Vet, men kan være hun har bulimi.

Samme det.

Som du skrev, vi er enige om at vi er uenige :)

Skrevet

Masse Top model-programmer for tiden... Ser at top model usa begynner på mandag også :) Husker ikke navnet på noen av de Australske, men det var noen kjempepene der..

Forøvrig, hun jenta som noen av dere tror har spiseforstyrrelse snakket med moren sin på telefon i dagens episode.. Etter samtalen å dømme tror jeg neppe at hun har spiseforstyrrelser. Blir litt ulv ulv dette med spiseforstyrrelser ja.. Jeg hadde en venninne som var naturlig kjempetynn på barneskolen. Alle kommenterte at hun måtte ha spiseforstyrrelse. Til slutt så trodde hun nesten på det selv... Vet ikke om menneskene (også voksne mennesker :tristbla: ) trodde at de hjalp henne med å kommentere vekten hennes, men "hjelpen" virket i hvert fall mer nedbrytende enn oppbyggende. Jaja, utenom tema det her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...