Gjest Luksusbia Skrevet 26. august 2022 #41 Del Skrevet 26. august 2022 Athena Catalina skrev (7 timer siden): Statsministeren mener mange klarer seg bra om dagen til tross for renteøkning og høyere priser . https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/store-vanlige-folk-har-ikke-fatt-det-verre/15048065/ Wow, snakk om å være blind. Tåkefyrsten fornekter seg ikke som vanlig. Men hva tenker dere om Støres uttalelser? Hans definisjon av vanlige folk er rike folk, og de har ikke merket så mye til høyere priser og renter. Sånn tolker jeg det. Men at noen tror det lønner seg for arbeiderklassen å stemme på Arbeiderpartiet er for meg en gåte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 26. august 2022 #42 Del Skrevet 26. august 2022 (endret) Athena Catalina skrev (22 timer siden): Statsministeren mener mange klarer seg bra om dagen til tross for renteøkning og høyere priser . https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/store-vanlige-folk-har-ikke-fatt-det-verre/15048065/ Wow, snakk om å være blind. Tåkefyrsten fornekter seg ikke som vanlig. Men hva tenker dere om Støres uttalelser? Jeg syns Statsminister Støre er en av de mer virkelighetsorienterte og oppegående politikerene. Det har f.eks. aldri vært bestilt så mange høstferier utenlands som nå i år, så du må lenger ut på landet med den at vanlige folk har det så jævlig. Nordmenn er ekstremt bortskjemte og innbiller seg tydeligvis at global resesjon, global inflasjon, krig i Europa osv osv er ting som overhodet ikke skal berøre de på noen som helst måte. Skriker om at staten skal støtte og redde alt og alle, helt uten forstand for at vi da vil få en boliglånsrente på typ 20 % og at en halvliter cola til neste år vil koste 73 kr. Det er synd på en liten gruppe nordmenn - blant annet pensjonister, uføre, enslige med barn, men her får man håpe regjeringen kan hjelpe via skattelette. Resten av oss er det 0 % synd på. Majoriteten av de som klager er folk som eier bolig og biler til flere millioner og har et forbruk på kos på flere tusen kroner hver måned. Enda mer tilbakestående blir det når folk nå skriker at de heller skal stemme høyre. Du har virkelig ikke fått med deg en dritt hvis du tror at høyre er partiet for vanlige folk. Det er bare bra om den økonomiske galskapen og det sinnsyke forbruket og reisingen stopper - det kan også være en fordel hvis du ønsker at kloden skal bestå i 20-30 år til. Endret 27. august 2022 av Jr.Garcon 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 26. august 2022 #43 Del Skrevet 26. august 2022 Det er vel fordi han anser seg selv som en helt vanlig fyr, og han har jo ikke fått det verre, så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 26. august 2022 #44 Del Skrevet 26. august 2022 Polyester skrev (50 minutter siden): Arbeiderpartiet har forandret seg så fra de verdiene Gerhardsen bygde det på at jeg lurer på om de fortsatt har noen håp og fremtidsutsikter for landet vårt bortsett fra å tjene så mye penger som mulig som noen få skal nyte av. Ap forandret seg da Gro tok over. Før det var de et sosialdemokratisk arbeiderparti, etter det ble de et nyliberalistisk new public management parti. 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 26. august 2022 #45 Del Skrevet 26. august 2022 Entern skrev (7 minutter siden): Ap forandret seg da Gro tok over. Før det var de et sosialdemokratisk arbeiderparti, etter det ble de et nyliberalistisk new public management parti. Åja, det visste jeg ikke. Jeg kan ikke så mye om GHB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. august 2022 #46 Del Skrevet 27. august 2022 Polyester skrev (4 minutter siden): Åja, det visste jeg ikke. Jeg kan ikke så mye om GHB Altså jeg satte det litt på spissen, og GHB hadde blitt rasende hadde jeg kalt henne nyliberalist men det var da AP gikk i den retningen. Det fortsatte de med på 90-00-tallet selvfølgelig. GHB var forøvrig meget dyktig, kan ikke si jeg ikke respekterer henne for det gjør jeg absolutt, men AP dreier mot høyre under henne. Så kan man si at ellers ville AP ikke klart å holde seg relevant, det er for så vidt et godt argument. Og GHB var definitivt til venstre for Willoch, Willoch var skikkelig 80-talls liberalist (folk har glemt hvor spinnvill han var siden han ble så koselig som gammel 😅😀). Anbefaler forresten de gamle GHB vs Willoch debattene, de er helt sprø 😆 Willoch brukte ganske drøye hersketeknikker som provoserte GHB noe helt voldsomt, mange så de debattene som ren underholdning/komedie 🤣🤣🤣🤣 Merk at dreiing mot høyre ikke nødvendigvis er noe negativt. Moxnes har jo dreid Rødt mot høyre, nærmere SV enn AKP-ml og de fleste mener det er en ok ting. Og AP har dreid før, som da de brøt med Sovjet i 1920 eller der omkring og igjen etter krigen for så vidt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 27. august 2022 #47 Del Skrevet 27. august 2022 Entern skrev (3 minutter siden): Altså jeg satte det litt på spissen, og GHB hadde blitt rasende hadde jeg kalt henne nyliberalist men det var da AP gikk i den retningen. Det fortsatte de med på 90-00-tallet selvfølgelig. GHB var forøvrig meget dyktig, kan ikke si jeg ikke respekterer henne for det gjør jeg absolutt, men AP dreier mot høyre under henne. Så kan man si at ellers ville AP ikke klart å holde seg relevant, det er for så vidt et godt argument. Og GHB var definitivt til venstre for Willoch, Willoch var skikkelig 80-talls liberalist (folk har glemt hvor spinnvill han var siden han ble så koselig som gammel 😅😀). Anbefaler forresten de gamle GHB vs Willoch debattene, de er helt sprø 😆 Willoch brukte ganske drøye hersketeknikker som provoserte GHB noe helt voldsomt, mange så de debattene som ren underholdning/komedie 🤣🤣🤣🤣 Merk at dreiing mot høyre ikke nødvendigvis er noe negativt. Moxnes har jo dreid Rødt mot høyre, nærmere SV enn AKP-ml og de fleste mener det er en ok ting. Og AP har dreid før, som da de brøt med Sovjet i 1920 eller der omkring og igjen etter krigen for så vidt. Takk, de debattene må jeg sjekke ut! Jeg har skjønt at hun tok det mot høyre men ikke akkurat hva som skjedde i hennes perioder som statsminister. Rødt som før egentlig ble sveket av Gerhardsen elsker jo han i dag, det er klart partiene flytter på seg (men hvorfor alltid mot høyre? 🤔). Rødt ville aldri fått så mange stemmer som ved sist valg om de fortsatt hadde ønske om klin kommunisme. Ikke at de har sjans på flertall uansett da. Digger forresten at du kan så mye om alt, lærer nesten alltid noe av deg asså 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 27. august 2022 #48 Del Skrevet 27. august 2022 (endret) MFO skrev (2 timer siden): Vel, vi i min husstand er det jeg vil kalle vanlige folk. Vi har det fint og merker ikke mye til det som skjer i økonomien nå. Vi bor dog i Trondheim hvor strømprisene er lave, men boligprisene er jo fortsatt i øvre sjiktet sett på landet som gjennomsnitt. To foreldre med tre små barn. Så kanskje Støre har rett? Kun de med minst fra før som har fått det verre. Betyr det så mye da?🫣 Den ene dagen etter den andre har det vært rekorder i høy strømpris her i sør. Akkurat nå er det 716.54 øre/kWh her jeg bor, klokken 02 på natten. Det er rett og slett ikke holdbart for mange, og skal vi tro prognosene blir det verre i vinter, når folk nesten MÅ ha strøm for å holde varmen. Støre har ikke rett. Han har vedlager på hytta, og privatlege til disposisjon. Så får vanlige folk lide tydeligvis. Endret 27. august 2022 av Callisto83 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. august 2022 #49 Del Skrevet 27. august 2022 Polyester skrev (12 minutter siden): Takk, de debattene må jeg sjekke ut! Jeg har skjønt at hun tok det mot høyre men ikke akkurat hva som skjedde i hennes perioder som statsminister. Rødt som før egentlig ble sveket av Gerhardsen elsker jo han i dag, det er klart partiene flytter på seg (men hvorfor alltid mot høyre? 🤔). Rødt ville aldri fått så mange stemmer som ved sist valg om de fortsatt hadde ønske om klin kommunisme. Ikke at de har sjans på flertall uansett da. Digger forresten at du kan så mye om alt, lærer nesten alltid noe av deg asså Det hender partier går mot venstre og da, f.eks. KrF på 90-00-10-tallet og Senterpartiet og på en måte Høyre 😅 Tusen takk 😊 😊😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 27. august 2022 #50 Del Skrevet 27. august 2022 (endret) Polyester skrev (1 time siden): Åja, det visste jeg ikke. Jeg kan ikke så mye om GHB Stemmer det Entern sier. Men da Gro var statsminister var det et ønske fra nærmest alle om en liberalisering. Folket ønsket ikke lenger Gerhardsens politikk. Det var mye som ikke fungerte og det er ikke så rart at en politikken som var ment å bygge Norge opp etter krigen ikke var like riktig 40 år etter. Prisregulering på boliger fungerte ikke for det førte til penger under bordet, korte åpningstider i butikkene fungerte ikke når kvinner var i arbeid og man hadde behov for å kunne handle etter normal arbeidstid, at politikerne bestemte renten fungerte ikke for politikerne tenkte for kortsiktig, osv. Tror ingen vil tilbake til tiden under Gerhardsen. Det er mer det at en del føler at liberaliseringen gikk for langt, ikke at det ikke burde vært liberalisert. Endret 27. august 2022 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 27. august 2022 #51 Del Skrevet 27. august 2022 Entern skrev (48 minutter siden): Ap forandret seg da Gro tok over. Før det var de et sosialdemokratisk arbeiderparti, etter det ble de et nyliberalistisk new public management parti. Stoltenberg 1 regjeringen var også en av de blåeste regjeringen vi har hatt i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. august 2022 #52 Del Skrevet 27. august 2022 Nimbus2000 skrev (13 minutter siden): Stoltenberg 1 regjeringen var også en av de blåeste regjeringen vi har hatt i landet. Ja absolutt, veldig New Labour. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. august 2022 #53 Del Skrevet 27. august 2022 Nimbus2000 skrev (21 minutter siden): Stemmer det Entern sier. Men da Gro var statsminister var det et ønske fra nærmest alle om en liberalisering. Folket ønsket ikke lenger Gerhardsens politikk. Det var mye som ikke fungerte og det er ikke så rart at en politikken som var ment å bygge Norge opp etter krigen ikke var like riktig 40 år etter. Prisregulering på boliger fungerte ikke for det førte til penger under bordet, korte åpningstider i butikkene fungerte ikke når kvinner var i arbeid og man hadde behov for å kunne handle etter normal arbeidstid, at politikerne bestemte renten fungerte ikke for politikerne tenkte for kortsiktig, osv. Tror ingen vil tilbake til tiden under Gerhardsen, det er vel mer det at en del føler at liberaliseringen gikk for langt, ikke at det ikke burde vært liberalisert. Ja, det stemmer. Det var behov for forandring av en del ting, spesielt det med butikker, husker foreldrene mine stresset med matinnkjøp og sånn. Butikkene stengte jo faktisk veldig tidlig da, type kl 16. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aninumus Skrevet 27. august 2022 #54 Del Skrevet 27. august 2022 Hadde blitt dårlige økonomiske tider uansett hvilket parti som styrte landet nå. Var ganske lett å se denne inflasjonen og økning av priser/renter komme. Staten kastet penger etter folk under pandemien --> folk hadde ikke noe å bruke pengene på, (ferie/butikker/resturanger/kafee'r/uteliv/konserter/osv) var ikke mulig å bruke penger på --> pengene ble da invistert (bolig/aksje/fond) eller slengt på sparekonto). --> økning i penger i hendene til ola nordmann + gjenåpning av samfunnet = inflasjon. Som må håndteres av staten i form av økte priser/renter. Men de skulle nok gjort en mer behovsprøvd ordning for befolkningen når det kommer til div støtteordninger. Slik at de som har minst, og egentlig ikke hadde noe mer å rutte med etter pandemien ble skånet for dette. Så kunne de heller flodd oss andre som tåler å bli pisket litt på pengepungen. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 27. august 2022 #55 Del Skrevet 27. august 2022 7 hours ago, Polyester said: Takk, de debattene må jeg sjekke ut! Jeg har skjønt at hun tok det mot høyre men ikke akkurat hva som skjedde i hennes perioder som statsminister. Rødt som før egentlig ble sveket av Gerhardsen elsker jo han i dag, det er klart partiene flytter på seg (men hvorfor alltid mot høyre? 🤔). Senterpartiet har flyttet seg mot venstre, de var et borgerlig parti tidligere. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tt12 Skrevet 27. august 2022 #56 Del Skrevet 27. august 2022 Vil si at hele norges politiske spektrum har flyttet seg mot høyre. Se overton window. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss perfect Skrevet 27. august 2022 #57 Del Skrevet 27. august 2022 Klump skrev (9 timer siden): 1 mill hver? Det er jo langt over snittet. Få prosent av Norges befolkning som tjener 1 mill og mer, ville tippe ca 5 % Altså samlet inntekt på 1mill.. men det er det fortsatt mange som ikke har.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. august 2022 #58 Del Skrevet 27. august 2022 nebbete fugl skrev (1 time siden): Senterpartiet har flyttet seg mot venstre, de var et borgerlig parti tidligere. Og Venstre har hoppet litt rundt (og var delt en periode 😅) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 27. august 2022 #59 Del Skrevet 27. august 2022 Da jeg så dette programmet, ble jeg rett og slett mer lei meg en sint. Han har en utrolig usmakelig fremtreden, og han virker ikke til å eie empati. Støre har aldri måttet leve fra lønning til lønning og tenke seg om hele tiden for at økonomien skal gå rundt. Han evner overhodet ikke å reflektere rundt de mange som har det sånn. Jeg jobber 100% turnus og alenemor til en ungdom . Jeg føler at jeg jobber og sliter for pengene, og er så sparsom som det går an å være. Jeg har aldri kunnet unne meg dyre ferier og ting. Nå har jeg knapt nok råd til en frisør time engang. Greit nok at alt ikke er Støre sin feil at det er blitt sånn, men det er måten han sier ting på som får meg til å reagere. Hva med å bare vise litt empati og forståelse? Han egner seg virkelig ikke til jobben , han mangler dessverre for mange kvaliteter til det. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brainstorm Skrevet 27. august 2022 #60 Del Skrevet 27. august 2022 11 hours ago, Entern said: Det håper jeg han gjør. Rimelig lei av Raymond for å si det sånn. Raymond Johansen ender nok opp i regjeringen dersom han taper Oslo-valget neste gang. Ukrutt forgår ikke så lett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå