Helene1982 Skrevet 26. august 2022 #21 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk. I teorien skriver du sånn jeg tenkte.. men har tvilt på om det har vert for strengt i etterkant… men godt å få litt støtte i at det faktisk er realistiske krav jeg har satt.. selv om han ikke syns det.. Ts Anonymkode: 63dfa...7cc Jeg lurer på om du synes det er strengt fordi han lett kan surre det til, om du ikke passer på ham? Du er ikke moren hans, men du har barn du har ansvar for. Om faren deres ikke evner å ta vare på dem, må du faktisk gjøre det alene, men å ta vare på ham i tillegg er for de fleste en alt for stor oppgave. Han må finne hjelp et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #22 Del Skrevet 26. august 2022 Helene1982 skrev (10 minutter siden): Jeg lurer på om du synes det er strengt fordi han lett kan surre det til, om du ikke passer på ham? Du er ikke moren hans, men du har barn du har ansvar for. Om faren deres ikke evner å ta vare på dem, må du faktisk gjøre det alene, men å ta vare på ham i tillegg er for de fleste en alt for stor oppgave. Han må finne hjelp et annet sted. Hmm ja, eller for at han selv syns det er for strengt… og egt ikke godtar det. Samtidig at jeg ikke har kontroll nei, ville nok helst passet på.. men er jo ikke min jobb nei.. må jo ta valgene sine selv .. Anonymkode: 63dfa...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #23 Del Skrevet 26. august 2022 Søk om medavhengighet. Jeg flyttet fra min samboer og far til vår daværende baby. Han skulle klare bli rusfri. Tiden gikk, holdt seg et par mnd og sprakk. Det er nå 6 år siden barnet ble født og han er enda ikke rusfri. Anonymkode: 15fe6...cfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #24 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Søk om medavhengighet. Jeg flyttet fra min samboer og far til vår daværende baby. Han skulle klare bli rusfri. Tiden gikk, holdt seg et par mnd og sprakk. Det er nå 6 år siden barnet ble født og han er enda ikke rusfri. Anonymkode: 15fe6...cfb Hva er medavhengighet? uff.. dessverre mange som sprekker.. Anonymkode: 63dfa...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 26. august 2022 #25 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hmm ja, eller for at han selv syns det er for strengt… og egt ikke godtar det. Samtidig at jeg ikke har kontroll nei, ville nok helst passet på.. men er jo ikke min jobb nei.. må jo ta valgene sine selv .. Anonymkode: 63dfa...7cc Jeg er ikke i dine sko, og det høres ut som det ikke er en lett situasjon å være i. Barna dine må komme først. Alternativet kan være at de mister dere begge, og det er ikke bra for noen av dere. Han må finne hjelp andre steder og bli friskere før du kan la barna dine utsettes for en som er avhengig av rus. Det er ikke bra for ham, deg eller barna at du tar på deg en oppgave som du ikke har kompetanse til å fikse. Han trenger profesjonell helsehjelp. Hvis han synes det er strengt, er han så syk at han ikke evner å se hva som er bra for ham og familien deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #26 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Uff.. lov å spør om han fremstår som en som ikke bruker rus? For det gjør min… fremstår som en kjernekar, og det gjør det verre.. selvom det har kommet mer frem og flere har stussa over ting den siste tiden før jeg flyttet ut… han påstår han ikke har brukt noe rus utenom alkohol siste 3 mnd. Jeg har funnet spor i hjemmet der han bor, men kan ikke med sikkerhet si om det er gammelt… alkoholen skulle han også etter avtale med både foreldre og egen del legge på hylla frem til januar , det har han ikke gjort.. sier han har kontroll- jeg har mine tvil. hva med din? ønsker din eks å ha deg tilbake? Jeg vet helt ærlig ikke hva han ønsker. Virker på en måte ferdig , samtidig ikke.. så blir så forvirret… og veldig vanskelig å gi slipp… og sårende å føle at han ikke prøver å legge ned en innsats for oss og barnet vårt(som han virkelig ønsket.) Anonymkode: 63dfa...7cc Ja, min også fremstår som en kjernekar og veldig få vet om rus. Har en god jobb og er godt likt. Han sier også at han har kontroll.. er alkohol og rus. Men dette har pågått i flere år og han har vist for mange ganger at han ikke har kontroll. Jeg tror ikke din ikke mener å legge ned en innsats, det er bare ikke mulig med et sånt problem. Han må først innse det før han kan gjøre noe med det og virkelig gjøre en innsats. Så lenge han er der at han tror han har kontroll så tror han også at han gjør en innsats ved å bare skjerpe seg en periode. Jeg tror også at han virker ferdig fordi han vil sikkert ikke vise deg at han er såra. Om min vil ha meg tilbake, ja jeg tror han vil ha familien sin tilbake. Men han mener jo at jeg har sviktet ved å flytte fra han med barnet så det er vanskelig ja Anonymkode: 16740...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #27 Del Skrevet 27. august 2022 Min mor var så utslitt av å måtte ta ansvar for min far, gjemme rusbruket fra oss barna og omgivelsene, at hun ikke hadde energi igjen å bruke på oss barna. Min far var en såkalt fungerende alkoholiker, men det var likevel et stort nok problem i forholdet deres at hun ble emosjonelt tømt, og det ble ikke igjen noe til oss. Vi vokste derfor opp med en emosjonelt fraværende far og en utslitt mor. Ingen klarte å være der for oss emosjonelt, og det betydde at adhd, depresjoner og angst forble udiagnosert til vi ble godt voksne. Min mor gikk endelig fra min far en god ti år etter at vi alle ble voksne, og nå er han på bedringens vei. Jeg skulle ønske at min mor gikk fra han mens vi fortsatt var små. Da hadde hun hatt nok energi og tilstedeværelse til å se hvor mye vi slet, og kunne stilt opp emosjonelt. En liten del av meg sliter med å tilgi henne for å ikke ha satt oss først. En annen del vet at hun prøvde sitt beste og trodde at hun gjorde det riktige ved å holde sammen med ham. Anonymkode: 22d1e...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #28 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (På 26.8.2022 den 16.41): Ja, tenkte året. Men så lurer jeg på om det er for mye å forvente når jeg ser alle som mener at «pause» er å gjøre det slutt… men er jo kanskje litt forskjell når det er konkrete ting som MÅ endres pga et lite barn… Anonymkode: 63dfa...7cc Det er litt annerledes når du har en spesiell grunn. Anonymkode: 9330e...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wrightandrong Skrevet 27. august 2022 #29 Del Skrevet 27. august 2022 Du tok et godt og fornuftig valg i dette tilfellet. Barnet deres fortjener en trygg og stabil oppvekst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 28. august 2022 #30 Del Skrevet 28. august 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg