AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Del Skrevet 26. august 2022 Hei! Ser flere tråder om folk som mener pause i forhold er idioti, og at man aldri skal ta tilbake partner da. Har begynt å tvile på egne valg, men så er situasjonen litt annerledes en hva andre beskriver. Etter flere tilfeller med rus og mye fest, valgte jeg å flytte ut fra barnefar(baby på 3 mnd), og sa han måtte endre seg og at vi veldig gjerne kunne forsette sammen/se ann ting om han klarte å legge rusen på hylla. Har jeg vert helt idiot? Han lovte å legge den på hylla om jeg ble, men valgte å flyte uansett. Nå vet jeg ikke om han noen gang vil ha oss tilbake. har vert rusfri siden( måtte tatt prøver). Anonymkode: 63dfa...7cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #2 Del Skrevet 26. august 2022 Du gjorde rett, la ham vise at han kan være rusfri in 1-2 år før dere tenker på å flytte sammen igjen Anonymkode: 404d7...0fd 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Del Skrevet 26. august 2022 Nei, du har ikke vært idiot. Du har vært en ansvarlig voksen og mor! Anonymkode: cb055...554 12 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #4 Del Skrevet 26. august 2022 Å ta en Pause i forholdet kan absolutt være bra, og spesielt om ting står på stedet hvil og det har vært vanskelig lenge. Noen ganger må man sette hardt mot hardt. Du gjorde helt riktig. Ellers hadde han nok bare fortsatt i samme retning. Er det ekte kjærlighet så finner dere tilbake til hverandre. Anonymkode: 146ef...892 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 26. august 2022 #5 Del Skrevet 26. august 2022 Du gjorde det helt rette, barn skal ikke vokse opp i rus. Det gjorde jeg med en far som drakk og ruset seg til tider. Jeg unner ingen å vokse opp slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Del Skrevet 26. august 2022 Athena Catalina skrev (Akkurat nå): Du gjorde det helt rette, barn skal ikke vokse opp i rus. Det gjorde jeg med en far som drakk og ruset seg til tider. Jeg unner ingen å vokse opp slik. Endret han seg? Og hadde du følelser for han? Problemet Er jo at jeg savner han, men ikke rusen … Anonymkode: 63dfa...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 26. august 2022 #7 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Endret han seg? Og hadde du følelser for han? Problemet Er jo at jeg savner han, men ikke rusen … Anonymkode: 63dfa...7cc Han lovet gull og grønne skoger, til min mor, meg og søsken. Det holdt en liten stund, men så var det tilbake til rusen igjen. Jeg hadde følelser ja, følelsen av avsky. Kuttet all kontakt da jeg ble gammel nok. Men her må du tenke mer på barnet, enn dine følelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du gjorde rett, la ham vise at han kan være rusfri in 1-2 år før dere tenker på å flytte sammen igjen Anonymkode: 404d7...0fd Ja, tenkte året. Men så lurer jeg på om det er for mye å forvente når jeg ser alle som mener at «pause» er å gjøre det slutt… men er jo kanskje litt forskjell når det er konkrete ting som MÅ endres pga et lite barn… Anonymkode: 63dfa...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #9 Del Skrevet 26. august 2022 Du fortjener mye bedre. Ta vare på deg selv som ressurs for ditt barn og kom deg vekk fra miljøet. ❤️ Anonymkode: fa32c...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #10 Del Skrevet 26. august 2022 Du har oppført deg klokt, og egentlig ganske generøst. Det beste du kan gjøre for ham, er å skjerme hans eget barn, samtidig som du gir ham en god grunn til å få skuta på rett kjøl. Anonymkode: 59f20...8b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #11 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du har oppført deg klokt, og egentlig ganske generøst. Det beste du kan gjøre for ham, er å skjerme hans eget barn, samtidig som du gir ham en god grunn til å få skuta på rett kjøl. Anonymkode: 59f20...8b7 Ja, kunne jo valgt å bare reise uten noen sjanser .. lot han til og med bo i huset hvor jeg eier halve… men han føler jeg har svikta ..går jo å håper på han vil endre seg og at ting kommer på rett kjøl.. men virker ikke helt sånn. Anonymkode: 63dfa...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #12 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, kunne jo valgt å bare reise uten noen sjanser .. lot han til og med bo i huset hvor jeg eier halve… men han føler jeg har svikta ..går jo å håper på han vil endre seg og at ting kommer på rett kjøl.. men virker ikke helt sånn. Anonymkode: 63dfa...7cc Høres akkurat ut som min situasjon, vi er i samme båt. Jeg har flyttet fra samboer pga hans rusmisbruk, han bor fortsatt i huset vi eier sammen. Jeg går og venter og håper på at han vil endre seg, men virker ikke sånn nå. Likevel kjører han hardt på at jeg har svikta han og tatt fra han barnet hans Anonymkode: 16740...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #13 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Høres akkurat ut som min situasjon, vi er i samme båt. Jeg har flyttet fra samboer pga hans rusmisbruk, han bor fortsatt i huset vi eier sammen. Jeg går og venter og håper på at han vil endre seg, men virker ikke sånn nå. Likevel kjører han hardt på at jeg har svikta han og tatt fra han barnet hans Anonymkode: 16740...b18 Hæ? Er det sant? Høres likt ut…. Håper du det skal ordne seg? Hvordan kontakt har dere? Vil dere selge? syns det er utrolig vanskelig å forholde meg til situasjonen…. ts Anonymkode: 63dfa...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #14 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hæ? Er det sant? Høres likt ut…. Håper du det skal ordne seg? Hvordan kontakt har dere? Vil dere selge? syns det er utrolig vanskelig å forholde meg til situasjonen…. ts Anonymkode: 63dfa...7cc Ja det var litt som å lese om min situasjon, bare at barnet vårt er eldre og dette har pågått noen år. Jeg håper det skal ordne seg men det ser mørkt ut. Veldig vanskelig situasjon her og. Jeg vil selge, han vil ikke. Jeg prøver å gjøre minst mulig ut av det for å ikke eskalere konflikten. Hvordan kontakt vi har er faktisk litt vanskelig å svare på, det svinger veldig her Anonymkode: 16740...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #15 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hæ? Er det sant? Høres likt ut…. Håper du det skal ordne seg? Hvordan kontakt har dere? Vil dere selge? syns det er utrolig vanskelig å forholde meg til situasjonen…. ts Anonymkode: 63dfa...7cc Syns du er tøff som gikk allerede etter 3 måneder med baby -meg i samme situasjon Anonymkode: 16740...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #16 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Syns du er tøff som gikk allerede etter 3 måneder med baby -meg i samme situasjon Anonymkode: 16740...b18 Ja..følte ikke jeg hadde noe valg.. men syns det er veldig tøft… han var jo fin på mange andre måter og stilte opp på sine måter.. men samtidig ikke - da han helst ville være alene, på fest eller sove når han hadde fri… men er jo ekstremt glad i han, det er det verste… og kjipt å føle seg så alene om barnet… savner å ha noen å dele ting med… er det ikke tungt å gå å håpe på en endring? Jeg føler jeg på en måte må legge vekk familie drømmen, men klarer det ikke… skulle liksom være oss.. gjør så vondt når det ikke ble sånn… lov å spørre om dere har hatt andre partnere inn i bildet ? Han har allerede datet, men virker som en flukt fra det som har skjedd… men veldig sårende - da jeg egentlig ville vært der for han, bare ikke under samme tak før han viste at han klarte å være rusfri.. Anonymkode: 63dfa...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #17 Del Skrevet 26. august 2022 Du gjorde absolutt rett. Den største feilen de nærmeste av en rusavhengig gjør, er å unnskylde og skjerme rusbruket for omverden. Min mor skjermet oss barna og resten av verden mot vår fars rusbruk. Det hjalp ikke han i det hele tatt, for det betydde at han kunne fortsette uten konsekvenser. Kjæresten din, eller din ex, må synke eller svømme helt på egen hånd. Vi pårørende kan dessverre ikke mase den rusavhengige frisk. Du har nå gitt han rom til å enten A: fortsette å ruse seg uten å måtte gjemme det, eller B: søke hjelp fra offentlige instanser og jobbe med seg selv. Om han velger A, så kan du være trygg på at han aldri ville ha sluttet selv om du ble. Om han velger B, så vil han ha tatt et selvstendig valg uten mas eller press fra sine nærmeste, og det lover godt. Kanskje vil han klare å bli rusfri på første forsøk, eller så vil det ta alt fra 2 til 20 forsøk. Det positive er at han vil prøve. Du bør ikke gå tilbake til han før han har vært rusfri i minst et år, helst mer. Anonymkode: 22d1e...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #18 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja..følte ikke jeg hadde noe valg.. men syns det er veldig tøft… han var jo fin på mange andre måter og stilte opp på sine måter.. men samtidig ikke - da han helst ville være alene, på fest eller sove når han hadde fri… men er jo ekstremt glad i han, det er det verste… og kjipt å føle seg så alene om barnet… savner å ha noen å dele ting med… er det ikke tungt å gå å håpe på en endring? Jeg føler jeg på en måte må legge vekk familie drømmen, men klarer det ikke… skulle liksom være oss.. gjør så vondt når det ikke ble sånn… lov å spørre om dere har hatt andre partnere inn i bildet ? Han har allerede datet, men virker som en flukt fra det som har skjedd… men veldig sårende - da jeg egentlig ville vært der for han, bare ikke under samme tak før han viste at han klarte å være rusfri.. Anonymkode: 63dfa...7cc Sånn er det her også og det er det som gjør det så vanskelig å gi helt slipp. Han er veldig god på mange måter men ville helst bruke fridagene på seg selv, fest, rus og soving. Her har det ikke vært andre partnere enda som jeg vet om ihvertfall. Det er nok som du sier en flukt. Men skjønner at det er veldig kjipt. Hvordan er han i forhold til rus nå? Anonymkode: 16740...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #19 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sånn er det her også og det er det som gjør det så vanskelig å gi helt slipp. Han er veldig god på mange måter men ville helst bruke fridagene på seg selv, fest, rus og soving. Her har det ikke vært andre partnere enda som jeg vet om ihvertfall. Det er nok som du sier en flukt. Men skjønner at det er veldig kjipt. Hvordan er han i forhold til rus nå? Anonymkode: 16740...b18 Uff.. lov å spør om han fremstår som en som ikke bruker rus? For det gjør min… fremstår som en kjernekar, og det gjør det verre.. selvom det har kommet mer frem og flere har stussa over ting den siste tiden før jeg flyttet ut… han påstår han ikke har brukt noe rus utenom alkohol siste 3 mnd. Jeg har funnet spor i hjemmet der han bor, men kan ikke med sikkerhet si om det er gammelt… alkoholen skulle han også etter avtale med både foreldre og egen del legge på hylla frem til januar , det har han ikke gjort.. sier han har kontroll- jeg har mine tvil. hva med din? ønsker din eks å ha deg tilbake? Jeg vet helt ærlig ikke hva han ønsker. Virker på en måte ferdig , samtidig ikke.. så blir så forvirret… og veldig vanskelig å gi slipp… og sårende å føle at han ikke prøver å legge ned en innsats for oss og barnet vårt(som han virkelig ønsket.) Anonymkode: 63dfa...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #20 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du gjorde absolutt rett. Den største feilen de nærmeste av en rusavhengig gjør, er å unnskylde og skjerme rusbruket for omverden. Min mor skjermet oss barna og resten av verden mot vår fars rusbruk. Det hjalp ikke han i det hele tatt, for det betydde at han kunne fortsette uten konsekvenser. Kjæresten din, eller din ex, må synke eller svømme helt på egen hånd. Vi pårørende kan dessverre ikke mase den rusavhengige frisk. Du har nå gitt han rom til å enten A: fortsette å ruse seg uten å måtte gjemme det, eller B: søke hjelp fra offentlige instanser og jobbe med seg selv. Om han velger A, så kan du være trygg på at han aldri ville ha sluttet selv om du ble. Om han velger B, så vil han ha tatt et selvstendig valg uten mas eller press fra sine nærmeste, og det lover godt. Kanskje vil han klare å bli rusfri på første forsøk, eller så vil det ta alt fra 2 til 20 forsøk. Det positive er at han vil prøve. Du bør ikke gå tilbake til han før han har vært rusfri i minst et år, helst mer. Anonymkode: 22d1e...905 Takk. I teorien skriver du sånn jeg tenkte.. men har tvilt på om det har vert for strengt i etterkant… men godt å få litt støtte i at det faktisk er realistiske krav jeg har satt.. selv om han ikke syns det.. Ts Anonymkode: 63dfa...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg