Millimani Skrevet 20. oktober 2022 #961 Del Skrevet 20. oktober 2022 askefast skrev (9 timer siden): Fredag kommer til å bli en gledens dag for veldig mange som har trodd på Viggo. Men det er jo også de som har vært overbevist om at han har vært skyldig. For dem må jo fredag bli en fæl dag. Tenker på disse som har ropt høyt ut at han er skyldig. Tidligere etterforsker team, journalister etc.... Innerst inne må jo alle se at det riktige er at rettferdigheten seirer. Rettferdigheten er sannheten. Sannheten er at Viggo ikke var med på det. For mange er fredag en gledens dag, for mange er det en fæl dag. Nesten stygt sagt, men undres hva den eneste skyldige tenker om frifinnelsen... De som har vært overbevist om hans skyldighet i saken, ja, nå må de bare snu seg og se sannheten i øynene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 20. oktober 2022 #962 Del Skrevet 20. oktober 2022 10 hours ago, askefast said: Fredag kommer til å bli en gledens dag for veldig mange som har trodd på Viggo. Men det er jo også de som har vært overbevist om at han har vært skyldig. For dem må jo fredag bli en fæl dag. Tenker på disse som har ropt høyt ut at han er skyldig. Tidligere etterforsker team, journalister etc.... Har vel vært et par stykker her på forumet også. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 20. oktober 2022 #963 Del Skrevet 20. oktober 2022 nebbete fugl skrev (3 timer siden): Har vel vært et par stykker her på forumet også. Jeg skal ærlig innrømme at hvis VK blir frikjent i morgen, mister jeg en del av tilliten til det norske rettssystemet. Kanskje aller verst, er signalet det vil gi til andre overgripere og kriminelle, og konsekvensene det vil ha for sårbare ofre. Det viktigste for min del er at det blir et punktum i saken, så de etterlatte skal få lov til å komme seg videre i livet. Skal bli spennende om morgendagens avgjørelse og pressekonferanse blir det punktumet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 20. oktober 2022 #964 Del Skrevet 20. oktober 2022 (endret) Callisto83 skrev (9 minutter siden): Jeg skal ærlig innrømme at hvis VK blir frikjent i morgen, mister jeg en del av tilliten til det norske rettssystemet. Kanskje aller verst, er signalet det vil gi til andre overgripere og kriminelle, og konsekvensene det vil ha for sårbare ofre. Det viktigste for min del er at det blir et punktum i saken, så de etterlatte skal få lov til å komme seg videre i livet. Skal bli spennende om morgendagens avgjørelse og pressekonferanse blir det punktumet. Så du setter mere lit til Agder-politiets arbeid enn den nye etterforskningen hos Oslo- politiet?? Endret 20. oktober 2022 av Bendie 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 20. oktober 2022 #965 Del Skrevet 20. oktober 2022 Bendie skrev (1 minutt siden): Så du stiller mer lit til Agder-politiets arbeid enn den nye etterforskningen hos Oslo- politiet?? Det gjenstår og se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 20. oktober 2022 #966 Del Skrevet 20. oktober 2022 Når VK blir frikjent i morgen vil min tillit til det norske rettsystemet heves betraktelig, og jeg vil endelig føle meg trygg på at systemet vil gjennomgås så vi ikke opplever slike justismord igjen. Tengssaken og Baneheiasaken vil nok avsløre en hel del grums. Man skal bli dømt for det man har gjort, ikke noe mer, uansett hvor mange dildoer man har hatt i rumpa på bilder. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 20. oktober 2022 Forfatter #967 Del Skrevet 20. oktober 2022 (endret) Callisto83 skrev (24 minutter siden): Det gjenstår og se. Nå kommer det er lang pressekonferanse i morgen, der det er satt av to timer. Tipper det kommer en grundig redegjørelse av bevisbildet. Agder politiet med sin synsing og løgner vil nok bli fullstendig avkledd. Det er nok mange som kan grue seg til i morgen, og det som kommer, og det er full fortjent Det er nok bare å stålsette seg på at man har tatt feil, for alle som har hevdet at VK var skyldig. Tipper pressen nå vil grave dypt og boken til Eivind Pedersen er snart ute. Saken er langt fra over, og JHA kommer nok til å måtte sone ,og det forhåpentligvis i mange år Endret 20. oktober 2022 av Lana01 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 20. oktober 2022 #968 Del Skrevet 20. oktober 2022 fotballjenta skrev (3 minutter siden): Når VK blir frikjent i morgen vil min tillit til det norske rettsystemet heves betraktelig, og jeg vil endelig føle meg trygg på at systemet vil gjennomgås så vi ikke opplever slike justismord igjen. Tengssaken og Baneheiasaken vil nok avsløre en hel del grums. Tengssaken og Baneheiasaken kan ikke sammenlignes. I Baneheiasaken har èn av partene tilstått. fotballjenta skrev (5 minutter siden): Man skal bli dømt for det man har gjort, ikke noe mer, uansett hvor mange dildoer man har hatt i rumpa på bilder. Så spørs det da om alle er ærlige i forhold til hva de har gjort. Ingen her i tråden vet hva JHA og VK har gjort. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 20. oktober 2022 #969 Del Skrevet 20. oktober 2022 (endret) 6 minutter siden, Callisto83 said: Så spørs det da om alle er ærlige i forhold til hva de har gjort. Ingen her i tråden vet hva JHA og VK har gjort. Vi forholder oss til beviser og utelukkelsesbeviser. Kall det gjerne fakta, det motsatte av synsing og følelser. Endret 20. oktober 2022 av nebbete fugl 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
winscp Skrevet 20. oktober 2022 #970 Del Skrevet 20. oktober 2022 39 minutter siden, Callisto83 said: Jeg skal ærlig innrømme at hvis VK blir frikjent i morgen, mister jeg en del av tilliten til det norske rettssystemet. Kanskje aller verst, er signalet det vil gi til andre overgripere og kriminelle, og konsekvensene det vil ha for sårbare ofre. Det viktigste for min del er at det blir et punktum i saken, så de etterlatte skal få lov til å komme seg videre i livet. Skal bli spennende om morgendagens avgjørelse og pressekonferanse blir det punktumet. Jeg synes det er skummelt å tenke på at noen ikke en gang ser "rimelig tvil" i bevisbildet mot Viggo. Når det gjelder signaler man sender til overgripere og kriminelle, er det mer relevant hva som skjer med Jan Helge enn Viggo. 11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 20. oktober 2022 #971 Del Skrevet 20. oktober 2022 Callisto83 skrev (6 minutter siden): Tengssaken og Baneheiasaken kan ikke sammenlignes. I Baneheiasaken har èn av partene tilstått De kan absolutt sammenlignes. I begge sakene har tilståelsene blitt grovt kritisert i ettertid for å være både ledende og utdaterte. JHA's "tilståelse" kan vel knapt kalles en tilståelse, da det er en fabrikkert historie fra a - å. Det er jo bare å gå litt i sømmene på den så ser man et flust av logiske brister. Eneste jeg fester lit til i den historien der er hvordan han skjulte likene, bortsett fra at jeg tror han gjorde istand åsstedet kvelden før. Uansett, vi vil nok finne ut av det i en rettsak mot JHA. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 20. oktober 2022 #972 Del Skrevet 20. oktober 2022 Callisto83 skrev (7 minutter siden): Tengssaken og Baneheiasaken kan ikke sammenlignes. I Baneheiasaken har èn av partene tilstått. Så spørs det da om alle er ærlige i forhold til hva de har gjort. Ingen her i tråden vet hva JHA og VK har gjort. Sakene kan absolutt sammenlignes. I begge saker er personer tiltalt uten bevis. Og VK har sonet 21 år, noe som gjør saken grovere. At JHA har erkjent det faktum at han er skyldig endrer ingen ting. Han eier overhode ingen troverdighet og det at han, etter påtrykk fra politiet, skyldte på VK, er eneste grunnen til at VK ble dømt. Politiet presset også JHA til å trekke tilståelse av voldtekten av Lena. Dette er et politi, som manipulerte frem et handlingsforløp og fortalte beviste løgner. Intet annet enn en skandale og er komplett skamplett. Det er Ingen ære i politiarbeidet i hverken Tengs saken eller Baneheia. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 20. oktober 2022 Forfatter #973 Del Skrevet 20. oktober 2022 Callisto83 skrev (12 minutter siden): Tengssaken og Baneheiasaken kan ikke sammenlignes. I Baneheiasaken har èn av partene tilstått. Så spørs det da om alle er ærlige i forhold til hva de har gjort. Ingen her i tråden vet hva JHA og VK har gjort. JHA: Har gått fra å ikke voldtatt noen av jentene. De finner DNA , da tilstår han å ha voldtatt den ene. Dette endrer han til den andre, etter press fra politiet. Nye funn viser DNA , fra han på intime steder på begge jentene, da har han fått både blackout og demens. eller så har VK overført DNA, dette til tross for 0 funn fra VK .... eller det var ikke sikkert VK faktisk utførte noen overgrep. Dette er altså en mann du stoler på , og er en som forteller sannheten? 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BethB Skrevet 20. oktober 2022 #974 Del Skrevet 20. oktober 2022 59 minutter siden, Callisto83 said: Jeg skal ærlig innrømme at hvis VK blir frikjent i morgen, mister jeg en del av tilliten til det norske rettssystemet. Kanskje aller verst, er signalet det vil gi til andre overgripere og kriminelle, og konsekvensene det vil ha for sårbare ofre. Det viktigste for min del er at det blir et punktum i saken, så de etterlatte skal få lov til å komme seg videre i livet. Skal bli spennende om morgendagens avgjørelse og pressekonferanse blir det punktumet. Bevisene er er det som er viktig. Ikke magefølelsen til enkelte som nekter å innse feil. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 20. oktober 2022 #975 Del Skrevet 20. oktober 2022 (endret) Callisto83 skrev (1 time siden): Jeg skal ærlig innrømme at hvis VK blir frikjent i morgen, mister jeg en del av tilliten til det norske rettssystemet. Kanskje aller verst, er signalet det vil gi til andre overgripere og kriminelle, og konsekvensene det vil ha for sårbare ofre. Det viktigste for min del er at det blir et punktum i saken, så de etterlatte skal få lov til å komme seg videre i livet. Skal bli spennende om morgendagens avgjørelse og pressekonferanse blir det punktumet. Jøye meg. jeg har nesten ikke ord.. VK blir ikke frikjent for overgrepene utenom Baneheia. det vil ikke fremme noe signal til kriminelle og overgripere om at det er fritt. frem. det fører frem til at rett mann blir dømt for ugjerningene oppe på heia. om det er noe signal til kriminelle/overgripere, er det en advarsel om at du slipper ikke unna, DNA HAR VI BLITT VELDIG GODE PÅ Å FINNE. HVOR ER VK SITT DNA ??????????????????? på jentene eller åstedet ligger det ikke. Endret 20. oktober 2022 av Kardemommete 13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
winscp Skrevet 20. oktober 2022 #976 Del Skrevet 20. oktober 2022 37 minutter siden, Kardemommete said: HVOR ER VK SITT DNA ??????????????????? på jentene eller åstedet ligger det ikke. Sannsynligvis i dekningsområdet til Eg_A. 🙂 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 20. oktober 2022 #977 Del Skrevet 20. oktober 2022 Callisto83 skrev (2 timer siden): Jeg skal ærlig innrømme at hvis VK blir frikjent i morgen, mister jeg en del av tilliten til det norske rettssystemet. Hvorfor? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 20. oktober 2022 #978 Del Skrevet 20. oktober 2022 3 hours ago, Callisto83 said: Jeg skal ærlig innrømme at hvis VK blir frikjent i morgen, mister jeg en del av tilliten til det norske rettssystemet. Kanskje aller verst, er signalet det vil gi til andre overgripere og kriminelle, og konsekvensene det vil ha for sårbare ofre. Det viktigste for min del er at det blir et punktum i saken, så de etterlatte skal få lov til å komme seg videre i livet. Skal bli spennende om morgendagens avgjørelse og pressekonferanse blir det punktumet. Hvilket signal er det du mener det sender egentlig? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 20. oktober 2022 #979 Del Skrevet 20. oktober 2022 Callisto83 skrev (3 timer siden): Jeg skal ærlig innrømme at hvis VK blir frikjent i morgen, mister jeg en del av tilliten til det norske rettssystemet. At noen få mister tilliten til rettssystemet er sannsynligvis en relativt liten pris å betale for at majoriteten får gjenopprettet den. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 20. oktober 2022 #980 Del Skrevet 20. oktober 2022 Callisto83 skrev (3 timer siden): Jeg skal ærlig innrømme at hvis VK blir frikjent i morgen, mister jeg en del av tilliten til det norske rettssystemet. Kanskje aller verst, er signalet det vil gi til andre overgripere og kriminelle, og konsekvensene det vil ha for sårbare ofre. Det viktigste for min del er at det blir et punktum i saken, så de etterlatte skal få lov til å komme seg videre i livet. Skal bli spennende om morgendagens avgjørelse og pressekonferanse blir det punktumet. Det sier jo seg selv at morgendagens pressekonferanse ikke vil kunne sette noe endelig punktum i denne saken, uansett avgjørelse. Da tenker jeg både på videre straffeforfølgelse av JHA og oppvasken i systemet. Selv om det skulle bli tatt ut ny tiltale mot VK så ville jo ikke det heller ha avsluttet saken i morgen - da ville det jo etterhvert ha blitt en ny, omfattende rettssak. Bevisene mot VK er ikke til stede, og da skal han ikke dømmes. Det aller meste peker uansett på at han er uskyldig, så han vil ikke «slippe unna» fordi det mangler bevis. På den andre siden er det trolig mange skyldige som unngår domfellelse fordi bevisene ikke strekker til. Dette er jo på en måte uheldig, men bevisbyrden må være høy slik at man ikke fenglser uskyldige, som er det verst tenkelige utfallet. Denne saken har rystet manges tro på rettssystemet, i takt med at de harde fakta har blitt bedre belyst, og påtalemaktens skitne spill har blitt avdekket. Grunnlaget for gjenåpning ble strengt tatt tilfredsstilt for mange år siden, men føleri og berøringsangst forhindret det. Alt som har kommet frem under den nye etterforskningen levner liten tvil om at VK ble utsatt for et justismord. Nå er det tid for å forhåpentligvis gjenopprette noe av tilliten til systemet. 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg