Gå til innhold

Baneheia-saken -skyldspørsmål,gjenopptakelse og etterspill. Del 2

Lana01

Anbefalte innlegg

Midgard skrev (1 time siden):

Det er vel ikke dette som er intensjonen.
Kravet gjelder løgn under ed, der en annen uskyldig part blir skadelidende. 
Dette vil være gjeldende også uten justismord elementet. Altså, selv om VK skulle blitt frikjent så kan han på samme grunnlag saksøke JHA. 

Det er vel noe annet enn det jeg debatterer her. Jeg sikter til det som fremkom i denne artikkelen, hvor jeg altså tviler på om JHA vil bli dømt til å betale til staten det staten må betale i erstatning til VK. Eller at staten i det hele tatt vil forsøke å få til en slik dom.

Baneheia-saken, Jan Helge Andersen | Baneheia-forfatter tror staten kan fremme gigantkrav mot Jan Helge Andersen (nettavisen.no)

"– Man kan få et regresskrav fra staten mot Jan Helge Andersen med tanke på utbetalingene man har måttet gi til Viggo. Så han kan plutselig få et 40 millioners erstatningskrav mot seg fra staten Norge, sier Kvamme til Nettavisen."

Endret av Djækklåsst
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Djækklåsst skrev (11 minutter siden):

Det er vel noe annet enn det jeg debatterer her. Jeg sikter til det som fremkom i denne artikkelen, hvor jeg altså tviler på om JHA vil bli dømt til å betale til staten det staten må betale i erstatning til VK. Eller at staten i det hele tatt vil forsøke å få til en slik dom.

Baneheia-saken, Jan Helge Andersen | Baneheia-forfatter tror staten kan fremme gigantkrav mot Jan Helge Andersen (nettavisen.no)

"– Man kan få et regresskrav fra staten mot Jan Helge Andersen med tanke på utbetalingene man har måttet gi til Viggo. Så han kan plutselig få et 40 millioners erstatningskrav mot seg fra staten Norge, sier Kvamme til Nettavisen."

My bad.. sorry

Jeg var ikke kjent med at dette var aktuelt (i det hele tatt mulig) problemstilling. 

Om VK saksøker JHA, er det da mulig for flere å saksøke for samme forholdet ?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Noen som vet om det fins en «timeplan» for rettssaken? Hvor mange dager skal den vare, når starter og slutter de osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (9 timer siden):

Noen som vet om det fins en «timeplan» for rettssaken? Hvor mange dager skal den vare, når starter og slutter de osv?

Ca  syv og en halv uke tror jeg. Det er bedre å holde seg til tråd nr 3 nå:

Endret av Millimani
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Acer

Spørsmålet er om T.Andersen  er ein god skuespiller som greier å overbevise  i 2 rettsrunder at det var 2 sexualforbrytere i Baneheia.

Det finnes ikkje fnugg av bevis mot  at K. Kristiansen har tatt del i  denne brutale forbryelsen i Baneheia, og han er blitt pratet inn i saken igjennom overbevisninger fra T.Andersen.  Hva er hensikten med å dra sin beste venn inn i en sså allvorleg hendelese.  Og hva er  hensikten med å true sin beste venn med å drepe  også han.  Her må det vera noen ugler i mosen .

Det bør på eit eller annet tidspunkt  "stikkes hull " på forklaringene  rundt denne  hendelsen. Det å sitte 21 år i fengsel  uten å kunne bevise sin uskyld er også eit allvorleg overgrep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acer skrev (På 18.4.2024 den 19.33):

Spørsmålet er om T.Andersen  er ein god skuespiller som greier å overbevise  i 2 rettsrunder at det var 2 sexualforbrytere i Baneheia.

Det finnes ikkje fnugg av bevis mot  at K. Kristiansen har tatt del i  denne brutale forbryelsen i Baneheia, og han er blitt pratet inn i saken igjennom overbevisninger fra T.Andersen.  Hva er hensikten med å dra sin beste venn inn i en sså allvorleg hendelese.  Og hva er  hensikten med å true sin beste venn med å drepe  også han.  Her må det vera noen ugler i mosen .

Det bør på eit eller annet tidspunkt  "stikkes hull " på forklaringene  rundt denne  hendelsen. Det å sitte 21 år i fengsel  uten å kunne bevise sin uskyld er også eit allvorleg overgrep. 

Hvem er T. Andersen og K. Kristiansen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ei skam at ein del folk framleis meiner Kristiansen er skuldig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden låses permanent da den kun brukes i tidsrom hvor det nye emnet låses midlertidig av modereringshensyn; noe som motvirker hensikten med å låse/skjule tråder for moderering.

Saken vil naturligvis fremdeles kunne diskuteres, og den diskusjonen foregår i tråden ''Baneheia-saken del 3 - Etterspill justismord og veien mot riktig dom.''.

Spørsmål eller tilbakemeldinger tas imot i private meldinger, eller i disse underforumene.

Rhodiola, adm.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...