Gå til innhold

Lasselom/Lasse Matberg

Gjest Sunfl0wer

Anbefalte innlegg

Han har skrudd av muligheten for å kommentere på insta nå. Han minner meg om CBE, trodde han skulle få gode karakterer fra dommerne bare ved å være seg selv. Synes han svarte ganske surt også. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hottentått
Trudis23 skrev (10 minutter siden):

Han har skrudd av muligheten for å kommentere på insta nå. Han minner meg om CBE, trodde han skulle få gode karakterer fra dommerne bare ved å være seg selv. Synes han svarte ganske surt også. 

Nekta å la seg intervjue etterpå også. Kvalm type i utgangspunktet, men enda verre nå etter å ha fått vite mer om han som person. Håper ordet blir spredt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg lurer på om Morten Hegseth har lest noe her, på insta eller på jodel 😂 fordi jeg synes han var skikkelig krass! Det var fortjent da, synes ikke dansen var så særlig bra. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhjo skrev (Akkurat nå):

Nesten så jeg lurer på om Morten Hegseth har lest noe her, på insta eller på jodel 😂 fordi jeg synes han var skikkelig krass! Det var fortjent da, synes ikke dansen var så særlig bra. 

Dommerne vet jo garantert hva som er blitt skrevet, også alle som jobber med programmet og deltagerne. Men jeg synes han danset dårlig også så poengene var fortjent. Synes han burde vært i duell ut fra dansen, men har sikkert en del som stemmer på han og slikt er jo dette programmet så det er jo ok. Men han vinner aldri dette, det føler jeg meg veldig sikker på. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (7 timer siden):

Er hun utdannet lege og jobber i hudpleiesalongen til sin mamma?? Har ikke satt seg så høye mål om og nå langt som lege skjønner jeg🙈

Kan jo hende hun tjener veldig gode penger på den salongen der da. Eller at hun skal åpne en egen filial og drive en salong selv. Det vet vi jo ikke. Så det kan jo hende hun har satt seg veldig høye mål, faktisk! 
Er vel en god del behandlinger og undersøkelser der det vil være lurt å ha legeutdanning i bunnen. Smartere å utdanne seg til lege enn å gå «beautyskolen» for å si det litt flåsete. Da har man i alle fall flere muligheter åpne. Så sånn sett så vil jeg jo si hun har gjort et smart valg så langt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden):

Dommerne vet jo garantert hva som er blitt skrevet, også alle som jobber med programmet og deltagerne. Men jeg synes han danset dårlig også så poengene var fortjent. Synes han burde vært i duell ut fra dansen, men har sikkert en del som stemmer på han og slikt er jo dette programmet så det er jo ok. Men han vinner aldri dette, det føler jeg meg veldig sikker på. 

Nei, enig. Jeg tror heller ikke han vinner iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hottentått skrev (21 minutter siden):

Nekta å la seg intervjue etterpå også. Kvalm type i utgangspunktet, men enda verre nå etter å ha fått vite mer om han som person. Håper ordet blir spredt.

Jeg stusset også over det. Er vel kanskje ikke så lurt det han gjør…  Vil jo tro at enkelte da heller spør i andre forumer/tv program/ aviser/ spons osv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gratinara

Kjipt for kjendiser at privatlivet blir utbrodert i media, men kanskje bra for jentene som muligens hadde gått i baret hans.. Alt har 2 versjoner, men dessverre ofte at de som blir utsatt for sånt som SDG påstår blir snakket ned, og ansett som psykisk syk. Hadde Matberget virkelig følt at dette var uberettiget kritikk, ville han kanskje kommet med et motsvar i media? Jeg hadde i hvert fall blitt provosert om noen hadde kommet med påstander om meg som var usanne. Hadde satt i gang umiddelbar reaksjon... Hvorfor tør han ikke gå offentlig med sin versjon da? Om at hun er psykisk syk osv? Hvis det er det som er tilfellet burde han jo "renvaske" seg offentlig i det minste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Hottentått skrev (2 timer siden):

100% enig. Håper han får svi for å være en drittsekk. 

Og eksen er åpenbart en smart dame i og med at hun er lege. Hun er sikkert kjempesnill også. Synd at noen bare MÅ kommentere dritt om utseende til folk. Hun har ikke bedt om å bli rangert på utseende sitt av fremmede folk på kg..

Ikke på Kg kanskje, men på IG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhjo skrev (1 time siden):

Jeg synes også det Morten sa om dansen var helt riktig, Lasse var den dårligste danseren i går kveld. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, skruf said:

Janteloven lenge leve; det tåles tydeligvis ikke, som jeg også skrev tidligere, at ei ung kvinne er både pen og smart. Hun hadde garantert fått mere forståelse hadde hun vært ei grå mus med noen kilo ekstra på kroppen….

Og hva så om hun har jobbet i moren sin bedrift under studiet? Legestudiet er langt, og skal man unngå skuhøyt studielån og samtidig leve litt også under studietiden så er de fleste studenter, uavhengig studie, avhengig av en ekstrajobb. Både mannen min og jeg jobbet som pleieassistenter ved et sykehjem under studiene våre. 

Jeg kjenner, og er venner med, mange kvinnelige leger som er pene. Som holder kroppen vedlike og som er opptatt av klær og sminke. Man er ikke dum og lite seriøs av den grunn. Nå vet jeg ikke hvor Synne studerte, men her i Norge så er vel nå grensen for å komme inn på medisin i Oslo langt over 6 i snitt. Jeg leste nettopp en artikkel om ei som hadde 6,7 i snitt og kom likevel ikke inn. 

Og ang den strikkeboka noen nevnte; Lasse er ikke forfatteren. Han har stått modell for strikkeklærne i boken, og sikkert kommet med innspill til utseendet på plaggene og gitt plaggene navn. Men det er ikke han som har designet eller strikket, eller skrevet boka. På samme måte som Sophie Elise sitt samarbeid med Skappel. 

Ja, pene damer får ekstra svi fra sure kjerringer. Janteloven my ass

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppland skrev (59 minutter siden):

Jeg synes også det Morten sa om dansen var helt riktig, Lasse var den dårligste danseren i går kveld. 

Enig, han fikset ikke dansen… Ser at noen har kommentert på Morten sin IG at kommentaren til Lasse var krass. Det virket som om Morten mente å «stikke» litt/ sette han litt på plass med at SVD er mer en smil og muskler. At han kom videre handler nok mye om at folk ikke har fått med seg påstandene, og har en fanbase som liker kiosk litteratur 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 timer siden):

Janteloven lenge leve; det tåles tydeligvis ikke, som jeg også skrev tidligere, at ei ung kvinne er både pen og smart. Hun hadde garantert fått mere forståelse hadde hun vært ei grå mus med noen kilo ekstra på kroppen….

Og hva så om hun har jobbet i moren sin bedrift under studiet? Legestudiet er langt, og skal man unngå skuhøyt studielån og samtidig leve litt også under studietiden så er de fleste studenter, uavhengig studie, avhengig av en ekstrajobb. Både mannen min og jeg jobbet som pleieassistenter ved et sykehjem under studiene våre. 

Jeg kjenner, og er venner med, mange kvinnelige leger som er pene. Som holder kroppen vedlike og som er opptatt av klær og sminke. Man er ikke dum og lite seriøs av den grunn. Nå vet jeg ikke hvor Synne studerte, men her i Norge så er vel nå grensen for å komme inn på medisin i Oslo langt over 6 i snitt. Jeg leste nettopp en artikkel om ei som hadde 6,7 i snitt og kom likevel ikke inn. 

Og ang den strikkeboka noen nevnte; Lasse er ikke forfatteren. Han har stått modell for strikkeklærne i boken, og sikkert kommet med innspill til utseendet på plaggene og gitt plaggene navn. Men det er ikke han som har designet eller strikket, eller skrevet boka. På samme måte som Sophie Elise sitt samarbeid med Skappel. 

Poenget var ikke at det er noe galt i å jobbe i morens bedrift under studiene, men at hun som ferdig utdannet lege fremdeles synes det viktigste i verden er utseende, og fortsetter å jobbe i den bransjen med fillers og Botox. Skulle tro det fantes mer meningsfulle ting å bruke utdannelsen sin på, og at hun hadde fått litt mer dybde under studiet. Men hun viser jo med alt hun gjør både i yrket, fake utseende, IG-trutmunn og likes, at hun er akkurat like overfladisk og selvsentrert som Lasse er. Det var veldig stas å være kjæresten hans helt til hun finner ut om utroskapen, og da plutselig bråsnur og tillegger han alle mulige fæle personlighetstrekk og diagnoser offentlig. Akkurat det burde hun holde seg for god til hvis hun er så smart som mange her tror alle leger er.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hottentått skrev (4 timer siden):

Det er vel ikke utroskapen som er hovedproblemet her, men at han er et stort rasshøl som faktisk har drevet med psykisk vold og spredd alvorlige løgner om at samboeren blant annet har kreft og er alvorlig psykisk syk for å gi seg selv mulighet til å være utro. Det er mer enn bare utroskap. 

I følge henne ja. Om det hun sier er sant vet ikke du. Se bare på Johnny deep og amber saken.  TV2 kan ikke bare droppe han pga noen påstander fra bitre ekser. Ser også at mange her svelger alt hun har sakt fordi hun er lege 🤦🏼‍♀️ Da må hun jo være så smart, snill og oppegående, altså 😂  Denne saken har 2 sider. Å før det kommer noe bevis for påstandene hennes, så er dette bare nettopp det, påstander. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mio-lio skrev (6 minutter siden):

I følge henne ja. Om det hun sier er sant vet ikke du. Se bare på Johnny deep og amber saken.  TV2 kan ikke bare droppe han pga noen påstander fra bitre ekser. Ser også at mange her svelger alt hun har sakt fordi hun er lege 🤦🏼‍♀️ Da må hun jo være så smart, snill og oppegående, altså 😂  Denne saken har 2 sider. Å før det kommer noe bevis for påstandene hennes, så er dette bare nettopp det, påstander. 

Enig i dette: at hun er lege har like lite å si som hvordan bildene på instagram-kontoen hennes ser ut. Mange her bruker det som argument også. Latterlig.

Endret av Henikka
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totlas skrev (13 minutter siden):

Poenget var ikke at det er noe galt i å jobbe i morens bedrift under studiene, men at hun som ferdig utdannet lege fremdeles synes det viktigste i verden er utseende, og fortsetter å jobbe i den bransjen med fillers og Botox. Skulle tro det fantes mer meningsfulle ting å bruke utdannelsen sin på, og at hun hadde fått litt mer dybde under studiet. Men hun viser jo med alt hun gjør både i yrket, fake utseende, IG-trutmunn og likes, at hun er akkurat like overfladisk og selvsentrert som Lasse er. Det var veldig stas å være kjæresten hans helt til hun finner ut om utroskapen, og da plutselig bråsnur og tillegger han alle mulige fæle personlighetstrekk og diagnoser offentlig. Akkurat det burde hun holde seg for god til hvis hun er så smart som mange her tror alle leger er.

Hvordan vet du at det er det som er det viktigste i verden for henne? Ut i fra bilder du ser på IG? Samme bilder som mange andre unge kvinner i den alderen legger ut. Tror du virkelig at man kjenner ett menneske ut i fra bilder de legger ut i sosiale medier? Da kan man vel si at alt Lasse bryr seg om her i livet er kropp og utseende siden han sa opp en respektabel jobb innen forsvaret for å leve som influencer der alt han har å stille opp med er kropp og hår (og større rumpe enn Sophie Elise.) 

Synne lever ikke av kropp og utseende. Hun er vakker og hun som de fleste i 20-årene legger ut fine bilder av seg selv på IG. I tillegg til å være vakker så har hun også ett skarpt hode som har jobbet beinhardt og målrettet igjennom hele vgs-tiden for å komme inn på medisin. I tillegg til at hun under studiene også har jobbet (tilfeldigvis i moren sin bedrift, noe hun var heldig med siden det ikke er lett å finne ekstrajobb som student da det er mange rundt beinet som søker på utlyste stillinger) samtidig som hun har hengt med faglig og fullført studiet til normert tid. Men det ville sikkert vært lettere å svelge hadde hun jobbet på Rema? Hun har forsørget seg selv under studiet og ikke levd på foreldrene sine penger som ganske mange gjør pga de ikke får seg jobb. 

Hun er akkurat ferdig med studiene, hvorfor skal hun si opp en jobb som hun tjener penger på i påvente av å få jobb som LIS1-lege, skulle hun gått i sommer uten inntekt? Hadde det vært mere troverdig for deg om moren hadde drevet vaskebyrå og hun hadde jobbet som vaskehjelp ved siden av studere? Eller hadde det da vært greit? Burde hun ha sagt opp jobben da også for å fremstå som seriøs for deg? 

Hun er som sagt nyutdannet, det står ikke en fiks ferdig jobb som lege og venter på alle nyutdannete leger. På samme måte som at det står ikke en fiks ferdig ledig jobb å venter på deg som siv.ing heller.

Det ville vært ren idioti å si opp en godt betalt jobb i dagens samfunn med mye arbeidsledighet. 

Det er forsåvidt heller ikke bare Synne som har stått frem om Lasse, hun var den første. Flere kvinner har meldt seg og har opplevd akkurat det samme. Både utroskap og lyving. 

At du synes det er like ille å legge ut bilde av seg selv med trutmunn som det er å være utro og samtidig lyve på partneren sin kreft og psykisk sykdom sier alt om deg og dine fordommer mot kvinner som både er vakre og smarte. Hadde det vært bedre og fått mere sympati for å bli løyet på både kreft og psykisk sykdom hadde hun vært mindre pen? Hadde det vært lettere å svelge hadde hun jobbet i morens bedrift hadde hun ikke vært pen? Skal ikke alle kunne få legge ut bilder av seg selv uavhengig hvordan de ser ut uten å bli forhåndsdømt? 

Som jeg skrev tidligere så er det ikke utroskapen som er det verste her, men det at han har løyet på henne sykdom. Både fysisk og psykisk sykdom. Noe som kan være ødeleggende for hennes kommende karriere, men også generelt. Såklart hun velger å gå ut på sin egen Instagram og avkrefte at hun har kreft og er psykisk syk! Tenker du i det hele tatt på hvordan hun har det når hun ikke bare finner ut om utroskapen men også at venner, familie, ex-svigerfamilie, potensielle arbeidsplasser tror hun er psykisk syk og har kreft? Selvfølgelig velger man å si i fra at det ikke stemmer! Det hadde også vært det samme hvis det var noen som ikke var «kjendis» også. Får man høre falske rykter om seg selv så avkrefter man det. Og den som har satt ut ryktene bør få høre det. Det er faktisk ikke ok for en femmer. 

• Liker 20
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (6 timer siden):

Hun var da virkelig pen på det bildet! Jeg har aldri sett henne før og kjenner ikke historien, men det var et kult bilden 

Studier og slikt er visst litt ukjent terreng for deg…

Ofte må folk ha en jobb ved siden av studiene, vet du. For å tjene litt penger 🙈

Nei det er ikke ukjent terreng siden jeg har ei datter som studere i samme banen og jobber i tillegg på sykehjem.. men er hun ikke ferdig utdannet lege? Om jeg da har lest feil på det så beklager jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Rastebenk said:

så virker hun ikke akkurat som den skarpeste kniven i skuffen, lege eller ikke. For der var det mye botox, fillers og silikon.

Kan du forklare sammenhengen mellom botox/silikon og intelligens? 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...