Gå til innhold

40-års krise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenker kanskje mer på når barnet blir ungdom. Da er mor over 60 år. Ungdomstiden kan bli ekstremt tøft. Ungdommer sliter mye mer i dag og vil gjøre fremover. Hilsen en som jobber på vgs. 

Anonymkode: 07e05...d46

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 hours ago, Rucula said:

alenemor som nesten 50 åring kan ikke være en lukrativ tilværelse

Det skjedde oftere før i tida. Det var helt greit. Tanta til mora mi fikk sistemann nesten 50åring. Dattera hennes var 25 år da mora ble gravid, uplanlagt. De trodde det var menopause. Ut kom gutt som var glede for sine foreldre og søsken. Søsken giftet seg etter tur noen år etterpå og fikk sine barn. Det som er trist, er at faren hans døde da fetteren min var 7 år og mora da han var 18 år. 

Anonymkode: b283e...450

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Veldig kjekt, det kan anbefales! Jeg bodde på hotell rundt omkring og fikk sett mange plasser. 

Anonymkode: 47f1a...986

Ah, det kunne jeg tenkt meg også når barna blir store nok. Så spennende!

Det med graviditeten derimot hadde jeg satt en stopper for men det er et personlig valg så hva som er rett foe meg er ikke nødvendigvis rett for deg. Du følte veldig behov for frihet, opplevelser og selvrealisering når barna flyttet ut. Hele voksentilværelsen har du hatt ansvar for barn og hadde nå mulighet til egentid. Denne døren lukkes når du får baby, og egentiden kan du si farvel til. Å få barn så sent vil være fysisk tungt. Alle vennene dine har voksne barn og er i en periode der de kan gjøre ting sammen mens du må sitte hjemme med baby. Missforstå rett. Barn er koselig og fint, derfor har jeg tre av dem. Men aldri i verden om jeg ville hatt en baby på ny nå. Husk at hormonene glorifiserer synet ditt på dette og at du har beskytterinstikt ovenfor barnet i magen. Noe som kan gjøre deg blind for hvor tøft dette kan bli. 

Anonymkode: 03496...36f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...