Gå til innhold

40-års krise

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvis man klarte det før i tiden så klarer man det definitivt bedre nå. 

Anonymkode: 1c25a...27b

En ting er å klare...

Men å være småbarnsmor i 50 årene er ikke så gøy. Det er en tid for alt! 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem skal ta seg av barnet hvis du blir alvorlig syk?

Anonymkode: 8da1d...033

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem skal ta seg av barnet hvis du blir alvorlig syk?

Anonymkode: 8da1d...033

Mine barn, annen familie, venner. Det tenker jeg er en risiko for alle uansett alder. Fram til nå har jeg alltid vært frisk.

Anonymkode: 47f1a...986

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mine barn, annen familie, venner. Det tenker jeg er en risiko for alle uansett alder. Fram til nå har jeg alltid vært frisk.

Jeg har 2 små barn... er i slutten av 30 årene. Jeg synes det er drit slitsomt, og jeg har en kjempeflink mann!

Har du virkelig lyst tiø å begynne på nytt med det der?

våkennetter, sykdom, barnehage, trassalder osv... folk kommer til å tro at du er barnets bestemor! 

Du er ferdig med små barn, har du ikke heller lyst til å nyte resten av livet med en litt roligere livsstil? Reise? Kose deg?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Rucula said:

Jeg har 2 små barn... er i slutten av 30 årene. Jeg synes det er drit slitsomt, og jeg har en kjempeflink mann!

våkennetter, sykdom, barnehage, trassalder osv... folk kommer til å tro at du er barnets bestemor! 

Du er ferdig med små barn, har du ikke heller lyst til å nyte resten av livet med en litt roligere livsstil? Reise? Kose deg?

Jeg har mer lyst til det enn abort, selv om det ikke var planen. 

• Nyttig 1
Skrevet

Gratulerer til deg. Gønne på, Går bra!

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har mer lyst til det enn abort, selv om det ikke var planen. 

Jeg forstår godt at abort ikke er gøy... 

men husk at valget du tar vil få enorme konsekvenser for deg resten av livet ditt! 

jeg skal ikke si hva som er rett eller galt for deg, men tenk deg nøøøye om! 

• Liker 2
Skrevet
Rucula skrev (3 minutter siden):

Hva du synes er slitsomt er ikke nødvendigvis hva andre synes er slitsomt. Dessuten har ts barn fra før så hun vet sånn sett hva hun går til. Og hva «folk kommer til å tro»…skal man virkelig vektlegge det i et abortspørsmål? 

Anonymkode: aae92...be4

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
1 minutt siden, Olaug Olsen said:

Gratulerer til deg. Gønne på, Går bra!

Takk for det :)

• Hjerte 2
Skrevet

Tenker vi sier 50-årskrise. Tenk litt på barnet som må vokse opp med så gamle foreldre

Anonymkode: 176c1...553

• Nyttig 1
Skrevet

En sak er å bli mor i den alderen. Det ordner seg nok. En annen sak er at man da antakelig ikke får blitt den bestemoren man selv og de voksne barna ønsker. Man kan ødelegge familieforhold både hos seg selv og hos han som blir far. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva du synes er slitsomt er ikke nødvendigvis hva andre synes er slitsomt. Dessuten har ts barn fra før så hun vet sånn sett hva hun går til. Og hva «folk kommer til å tro»…skal man virkelig vektlegge det i et abortspørsmål? 

Man glemmer fort da, hvordan det er med små barn. Man husker gjerne det koslige, ikke hvor slitsomt det var. 

og hva andre kommer tiø å tro kan jo gå utover barnet. Barnet kommer jo til å føle på at mor er 20 år eldre enn mange av de andre mødrene..

Hun nærmer seg 70 når ungen er 20! 

Skrevet

Dette er kun du TS som kan velge, og ja det vil bli tøft, du vet hva det vil si å ha små. Ønsker deg lykke til uansett hva du velger, og det ordner seg alltid.

Dine barn blir nok overrasket, men de får da en liten som de kan trene med/på, og om de ikke bor alt for langt unna kan de jo bistå som barnevakt innimellom kanskje.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kanskje litt off-topic…..men hvordan var det å reise på interrail når du var over 40?

Anonymkode: 1ba99...c79

Moren til stefaren min reiste alene på slik tur, i 60 årene etter mannen døde 😊

• Nyttig 1
Skrevet
Rucula skrev (4 timer siden):

Jeg forstår godt at abort ikke er gøy... 

men husk at valget du tar vil få enorme konsekvenser for deg resten av livet ditt! 

jeg skal ikke si hva som er rett eller galt for deg, men tenk deg nøøøye om! 

Du prøver jo og overbevise ts hva som er rett, selv om du slenger på «jeg skal ikke si hva som er rett og galt for deg», mens ts skriver at hun vil ikke ta abort. Jeg er for abort, alltid, men jeg syns ikke man skal drive press mot mennesker som har et syn på og beholde eller ei. 

Anonymkode: 33ea1...3a1

• Liker 1
Skrevet
Rucula skrev (7 timer siden):

Man glemmer fort da, hvordan det er med små barn. Man husker gjerne det koslige, ikke hvor slitsomt det var. 

og hva andre kommer tiø å tro kan jo gå utover barnet. Barnet kommer jo til å føle på at mor er 20 år eldre enn mange av de andre mødrene..

Hun nærmer seg 70 når ungen er 20! 

Og jeg spør igjen: Derfor skal man ta abort? 

Jeg er 43 og minstemann er 9 måneder. Jeg har også en på 4 år og takler tilværelsen helt fint. Vi er som småbarnsfamilier flest. Selvsagt er vi slitne innimellom, men det er jo alle. Vi vet ingenting om hvor mye eller lite ts har glemt fra sin periode som småbarnsmor.

Her er det forøvrig ingen som har lagt seg opp i min alder. Ingen i nabolaget, barnehagen eller på helsestasjonen. Dette med at alle ser du er så og så gammel er bare tull og har kun lest om det her på KG. 

Maria Bonnevie og Fredrik Skavlan fikk forøvrig sistemann da hun var  44 og han 51. Tror ingen ser på dem og tenker herregud for noen eldgamle foreldre. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror dette er tull fordi sansynligheten for å bli gravid som 48 åring uten eggdonasjon er så usannsynlig at det er under 5 barn i året født av så gamle mødre og flere av de er eggdonasjon.

Anonymkode: 1b752...671

• Liker 2
Skrevet
Rucula skrev (9 timer siden):

En ting er å klare...

Men å være småbarnsmor i 50 årene er ikke så gøy. Det er en tid for alt! 

Har du erfaring med det?

Jeg stortrives i hvert fall som småbarnsmor i 50-årene. 😊

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 46,har en sønn på snart 3 år.  Elsker det. Dog er han min første, og siste.  Ble gravid på første forsøk som 42åring,de over 40 kan også være fruktbare. Men til deg da, TS,  om du har et syn som er imot abort tror jeg ikke du vil klare å gjennomføre en. Om du klarer det, tror jeg du vil angre.. Jeg var 1 cm ifra å ta abort selv, men jeg vet at jeg aldri hadde klart å svelge den pillen.  Du må jo starte på nytt nå, men dette klarer du fint ❤️

Anonymkode: 27b27...887

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg husker når jeg var 20 så var det ei som hadde foreldre på alder med mine besteforeldre så alt funker vel. Samtidig er jeg glad for at jeg slipper å ha så gamle foreldre mens jeg er i etableringsfasen nå som 30-åring. 

Anonymkode: 40029...09f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...