Gå til innhold

Vaske ansiktet med såpestykke???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Har aldri brukt såpestykke for å rense ansiktet med. Men var på 3 dagers hyttetur og gemte å ta med ansiktsrens og var ingen butikk i nærheten. Fant en uåpnet lano såpe som jeg vasket ansiktet med morgen og kveld i 3 dager. Det føltes veldig rent. Vurderer faktisk å fortsette med såpestykke på ansiktet 🤣 men vet også at det kan være skadelig.

Noen flere som som har prøvd?

Anonymkode: b4623...b89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig å vaske ansiktet med helt vanlig hånd/dusjsåpe, ja.. Det er alltid det jeg gjør. 

Det er ikke skadelig. For noen kan såpen være litt sterk til den sarte ansiktshuden, men de fleste tåler det helt fint. 

Anonymkode: 47b72...cb9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ganske vanlig å vaske ansiktet med helt vanlig hånd/dusjsåpe, ja.. Det er alltid det jeg gjør. 

Det er ikke skadelig. For noen kan såpen være litt sterk til den sarte ansiktshuden, men de fleste tåler det helt fint. 

Visste ikke at det var vanlig. Hvilken såpe bruker du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Visste ikke at det var vanlig. Hvilken såpe bruker du? 

Neutral eller SANS, som regel. Foretrekker parfymefritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del går det greit 1-2 dager. Men så blir det for uttørrende, får gjerne en kombinasjon av stram/tørr hud, og glinsende hud da huden overkompanserer med fukt, igjen etterfulgt av små nupper. 

Anonymkode: 89969...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formålet med dyr ansiktsrens er å selge et dyrt produkt som gjør samme nytten som en billig såpe.

Selv bruker jeg Dr. Greves barnesåpe til ansiktet, og det fungerer utmerket; etter vask fjerner jeg død hud med litt ru toalettpapir (det billigste de selger på REMA) og vasker ansiktet med vann.

Etter dette blir huden som ny.

Anonymkode: 0e68b...c1e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Formålet med dyr ansiktsrens er å selge et dyrt produkt som gjør samme nytten som en billig såpe.

Selv bruker jeg Dr. Greves barnesåpe til ansiktet, og det fungerer utmerket; etter vask fjerner jeg død hud med litt ru toalettpapir (det billigste de selger på REMA) og vasker ansiktet med vann.

Etter dette blir huden som ny.

Anonymkode: 0e68b...c1e

God rens trenger ikke være dyr. Huden min er veldig avhengig av riktig pleie, da jeg også bruker ansiktssminke. Men merker som Cerave og Simple er blant de beste som finnes. 

Anonymkode: 89969...057

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Dove Beauty Bar til å vaske ansiktet. Den har blitt anbefalt av hudleger og. Koster 10 kr og varer lenge.

Anonymkode: 2ffc3...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det funker for deg så kan du vel fortsette med det. Min hud har ikke godt av det i flere dager.

Anonymkode: 41a73...9bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja har vasket mye med såpestykke😅

Syns huden føles ren etterpå. Får ikke fjernet sminke med det,da.

Men foretrekker ansiktsrens🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...