Gå til innhold

Turnoff med høreapparat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Ville du datet en mann med dobbel høreapparat? Hvor turnoff er det? 

Anonymkode: 69f31...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge han er innenfor akseptabel alder, så. Ikke en på 80 😄 Men ja, det kunne jeg fint, det er bra folk tar helsa si på alvor selv om det sikkert føles kjipt for den som må bruke det i relativ ung alder (som sagt, forbehold om alder her). 

Anonymkode: 4fc5b...fa3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de virker som de skal, ville jeg vel knapt lagt merke til dem. Det er jo i praksis ikke så forskjellig (og mindre synlig) enn å bruke briller - det er et hjelpemiddel, ikke et karaktertrekk.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei

Anonymkode: 962b8...e5e

Briller da? 

Kunne ikke brydd meg om noen bruker høreapparat eller briller! Folk som er opptatte av det, er enten idioter eller så har de så dårlig selvtillit at de ikke tørr å være med noen som ikke er like perfekt som dem :) 

Anonymkode: aa325...650

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei

Anonymkode: 962b8...e5e

Nei til hva? 

Anonymkode: 69f31...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turn off? Nei?

Er vel litt i samme land som briller, bare mindre synlig. 

Bare ikke skru dem av når du blir lei av å høre på argumenter 😂

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (Akkurat nå):

Turn off? Nei?

😂😂

Anonymkode: aa325...650

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet med det. Det er ikke noe mer problematisk enn briller. 

Anonymkode: 87d80...196

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært noe problem for meg å date en med høreapparater. Mer turn-off å ikke bruke det om man har behov for det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TeamWP skrev (5 timer siden):

Det er mer turnoff å sitte å si "hææ?" Til alt jeg sier🤪

Hehe ja, mer turnoff hvis man har behov for høreapparat men nekter å bruke dem😅

Anonymkode: c3dbe...fb4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke vært stress for meg tror jeg, hadde ikke tenkt så mye over det annet enn at det ville blitt endel av hverdagen. Tunghørt (og døvblitt også, de leser ofte på munnen og kan prate med lyd) er jo enkelt for kommunikasjonens del.

Jeg vet du kan møte mange med fordommer der ute, men... det er jo sånn da at da går de glipp av det som kunne vært et skikkelig bra forhold, så synd for dem tenker jeg.

Har kjent til mange tunghørte/døvblitte/døve over årene, vært forelsket i en tunghørt (døv på ene øret) for lenge siden -og selv om tegnspråket mitt er litt rustent og jeg liker å høre på musikk, så tror jeg at kjærligheten overgår det meste for meg. Tenkte over det for litt siden da jeg så en gjeng snakke tegnspråk, savner å kunne selv, men jeg møter ikke på like mange i dag, og har ikke mye kontakt med de fra studietiden (ikke med de fleste hørende heller jeg trakk meg litt bort pga. andre ting en periode, den beste døve vennen bor på en annen kant av landet, akkurat blitt pappa til nr.2 og vi har skrevet litt innimellom). Sorry, vet du ikke er døv så skal ikke blande inn tegnspråk for mye, men jeg savner det!

Tunghørte trenger jo ofte bare å huske å lade batteriene ;)

Anonymkode: 596fa...57a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker en med høreapparat 🙂 Absolutt ikke turnoff. Heller ikke turnon. Mulig et minus at høreapparatet får ham til å se eldre ut enn han er. Men det er et så lite minus at det ikke teller.

Hva er «dobbelt høreapparat»?

Anonymkode: 2d29f...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
DundreMilfin skrev (På 23.8.2022 den 9.25):

Turn off? Nei?

Hahaha 😄 Ja å bruke høreapparatet selektivt er veldig turn off! Enig i det med brillene 😊 

Anonymkode: ea32d...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg liker en med høreapparat 🙂 Absolutt ikke turnoff. Heller ikke turnon. Mulig et minus at høreapparatet får ham til å se eldre ut enn han er. Men det er et så lite minus at det ikke teller.

Hva er «dobbelt høreapparat»?

Anonymkode: 2d29f...2c4

Antar apparat på begge ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten har dårlig hørsel på ene øret. Han bruker høreapparat i bil. Har bedt ham om å bruke det innimellom til vanlig også, men han sier at det er mye bilyd på det og ikke "naturlig" lyd. Resultatet er at han iblant ikke sier hæ osv, men rett og slett tror at jeg ikke har sagt noe. Det kan skape en del utfordinger. Derfor er det lite roping mellom rom i vårt hjem, og helst ser jeg på ham når vi snakker sammen.

Anonymkode: b6d43...282

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...