Gå til innhold

Er folk fra byer mer intelligente enn folk fra bygda?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 hours ago, Flintis said:

Dette var ikke valgfag dette var musikk i barneskolen og fulgte du med lærte du noter. Ellers er jeg enig i at en godt kan prøve litt forskjellig.

Ja, det var ikke valgfag. Men man har valgfag av den grunn. Mye samme grunn som man hadde blokkfløyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. Bare noen fra byen kan komme med en slik idiotisk påstand. Sier litt om intelligensnivået til folk fra byen.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (På 23.8.2022 den 8.25):

Vel, jeg har hørt at noen fra byen blir sjokkert når de hører hvor kjøttet  som er i butikken egentlig kommer fra.....

(jeg er ikke fra bygda) 

Ja har lest noen by folk skrive på nett, at man ikke trenger å slakte dyr, det er jo bare å kjøpe skinke på butikken.....

Anonymkode: 98bc4...856

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Adrenalina1 said:

Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. Bare noen fra byen kan komme med en slik idiotisk påstand. Sier litt om intelligensnivået til folk fra byen.

Kritiserer man en påstand, må man møte den med et bevis på det motsatte.

Anonymkode: c007b...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er nok uomtvistelig ja. De beste menneskene bor sentralt og formerer seg med hverandre. De produserer da avkom med bedre gener enn de med allerede dårlige gener som parrer seg med hverandre i distriktet. 

For de som er usikre så er det jo bare å ta deg en tur til en norsk bygd å se for deg selv. 

Anonymkode: b99ff...c32

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja har lest noen by folk skrive på nett, at man ikke trenger å slakte dyr, det er jo bare å kjøpe skinke på butikken.....

Ja finnes mange byfolk som er sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke helt hvor du har det fra at folk i by er bedre på piano enn de i byer.  Det handler i bunn og grunn om tilbud der man bor iht tilbud osv. Men iallefall her jeg bor så finnes noen av Norges beste musikere. Og da mener jeg gitarister , pianospillere, føytespillerre , trommisen osv. Som ikke spiller i danseband. Fra ikke å snakke om dansere,  som er kommet seg opp og frem i det. De må riktignok flytte inn til by, eller reise mye inn til by , for de store greiene de er med på. Men det er her de har lært og vokst. 

I en bygd på 6000 innbyggere har vi faktisk mange Norges mestere i div grener. Og vi kan også mynte oss med Paralympics gull her også i friidrett. 

Så hvis man ser på antall Norges mestre i ٪ iht innbyggertall her og i Oslo,  så tenker jeg Oslo ligger langt bak egentlig.  

Det finnes forøvrig mange type intelligenser.  Og man opptrer mer navle beskuende,  når man ikke evner å se lenger ut enn stedet man bor. Det betyr vel mest at du er fornøyd med eget  bosted. Kan jeg nevne x-antall NM gull i korps musikk? Så nei , jeg støtter ikke at bygde folk er mer uintelligent enn de som bor i by iht musikk

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Svaret er nok uomtvistelig ja. De beste menneskene bor sentralt og formerer seg med hverandre. De produserer da avkom med bedre gener enn de med allerede dårlige gener som parrer seg med hverandre i distriktet. 

For de som er usikre så er det jo bare å ta deg en tur til en norsk bygd å se for deg selv. 

Ekstremt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Entern said:

Hagle >>>> Karpe

Vil nødig være uhøflig, men

The Beatles >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Hagle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vil nødig være uhøflig, men

The Beatles >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Hagle

Seffern og helt enig så klart :) 

Beatles er blandt de beste og viktigste ever da sammen med Elvis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest parkeringsvakten
12 hours ago, Peanut said:

DA830D10-BCDA-4854-84E0-A138964F8AB6.gif.5a4356a6f51a327a00ace94ebad39cb7.gif

Kondolerer på hva? C2758339-CAFD-4E7F-932F-4CC3645A5520.gif.139e0e4703e1a821822a407689a4117e.gif At jeg har bodd i byer hele livet eller at jeg lærte å spille piano? 379BE3C9-899E-455A-8D4E-630248FBD5CA.gif.e0482b900cfca3b659d689ed35911f8c.gif

Bare en spøk der punchlinen er at det skal være kjipt å vokse opp i by og lære spille piano. Noe de ikke er, selvsagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/23/2022 at 8:10 AM, AnonymBruker said:

Mens folk fra byene kanskje klarer å lage en hørbar sang på dette pianoet, blir det antagelig bare klunk-klunk for folk fra bygda; ser man på norsk musikkhistorie, er kvaliteten på musikken laget av folk fra byene overlegen i forhold til det som blir spilt på bygda, der bygdefester med hjemmebrent og danseband er normen.

On 8/23/2022 at 9:11 AM, AnonymBruker said:

Vi bor i by og barnet ble slått av en mobber og fikk ødelagt klærne sine, ble kasta stein etter, og dratt ned i en søledam mens hn gikk på bygdeskole… 

Nå bor vi midt i by og hn må gå gjennom sentrum av byen for å komme til skolen, og har aldri opplevd noe som helst negativt. Folk er mer siviliserte i byene, og bygdefolk er innavla og oppavla av alkoholiserte bønder som slår ungene og kona og drikker hjemmebrent fra klokka to om dagene…

Anonymkode: 6ad4f...223

On 8/23/2022 at 1:34 PM, AnonymBruker said:

Kan du forestille deg Velvet Underground som spiller på en bygdefest der man feirer en ny traktor?

On 8/23/2022 at 4:13 PM, AnonymBruker said:

Det finnes vel ingen fasit på dette😁jeg er fra en bygd, men har tidligere bodd i Oslo. Merket meg stor forskjell ang høflighet og stirring; her på bygda møter jeg dessverre mye frekke kommentarer, og når det er såpass lite sted STIRRER folk. Trodde det var noe jeg innbilte meg. Men for min del er folk frekkere på bygda. 

Anonymkode: c3e9f...6fc

9 hours ago, AnonymBruker said:

:ler: Tusen takk til dere, jeg trengte en god latter i dag.

On 8/23/2022 at 8:57 AM, AnonymBruker said:

Langt mer mobbing og baksnakking av voksne på små steder enn i store byer der det er lettere å gjemme seg bort, så den typiske bygdementaliteten vitner ikke akkurat om empati.

Et eksempel: Bjugn-saken.

On 8/23/2022 at 9:00 AM, AnonymBruker said:

On point! Mye mer mobbing på bygdeskoler enn byskolene. Høyere kompetanse hos lærerne i byskolene, mens på en av landets minste bygdeskolene, jobbet bestemor til Petter som vikar i femte, og faren hand var «rektor» mens mor var «mattelærer». Og mer aksept i byene for at folk er forskjellige… 

Anonymkode: 6ad4f...223

Heldigvis ikke overalt. 

Jeg har god kjennskap til en liten bygdeskole. Alle lærerne er godt kvalifiserte (i motsetning til de større byskolene i kommunen) og det foregår ikke mobbing.

Anonymkode: ebec7...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...