Gå til innhold

Vet andre at dere prøver?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Forteller dere de rundt dere at dere prøver å få barn? Eller holder dere munn til dere eventuelt lykkes? Hvorfor har dere valgt som dere har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke fortalt det til noen. Det er fordi det er så personlig - og vi aner jo ikke hvor lang tid det vil ta før vi får klaff. I mellomtiden vil vi gjøre det i fred, uten velmenende råd eller medlidenthet hvis det tar lang tid. Og så er det litt moro å overraske venner og kjente når/hvis vi blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke vi prøvere enda, men vi kommer nok ikke til å si det rundt om kring. Jeg syns det er nok forventninger om at vi skal få barn som det er, hvis vi sier vi driver og prøver er jeg redd jeg blir gal av masing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sesselja

Vi er åpne om det og fortalte det til venner og familie flere måneder før jeg faktisk sluttet med pillen. Likevel merket jeg at jeg nølte før jeg postet her på prøvere-forumet under mitt vanlige navn... rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke til noen at vi er prøvere, heller si ifra når det har klaffet. Vel vi var jo litt dumme at det glapp av oss til familie at jeg har sluttet med pillen.... og nå er det bare mas mas mas.

Synes det er noe annet å prate med folk her på forumet, de fleste er i min situasjon, og det er hyggelig å kunne snakke med andre om det. Og positivt å kunne snakke om noe annet også får da for jeg tankene rundt prøvinga litt på avstand også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fortalt en venninne det, og angrer egentlig litt.. Merker at det irriterer litt at hun spør hver gang vi sees. Heldigvis er jeg ikke redd for å be om at hun ikke graver, at jeg heller skal si ifra når det er noe å fortelle (og det skal jeg gjøre neste gang vi sees) ;)

Endret av Windy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "sprakk" og fortalte det til en kompis i fylla, men det er fordi kona hans nettop har blitt gravid og da MÅTTE jeg bare si det..

Men ellers er det bare de jeg skriver med på KG som veit det..

Er redd for at forventningspresset fra venner og familie hadde blitt for mye hvis jeg skulle tenkt på det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe vi går og annonserer uten videre, man vet jo aldri hvor lang tid det vil ta, men hvis noen spør ser jeg heller ingen grunn til å ikke fortelle sannheten. Sier at vi er åpne for det, og at naturen bare må gå sin gang.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun en venninne som vet det, og det er jeg glad for. Kan ta sin tid, og har alt gått 6 mnd. Trenger ikke spørrende blikk og mas fra kompiser i tillegg til min egen stemme i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt en venninne det, og angrer egentlig litt.. Merker at det irriterer litt at hun spør hver gang vi sees. Heldigvis er jeg ikke redd for å be om at hun ikke graver, at jeg heller skal si ifra når det er noe å fortelle (og det skal jeg gjøre neste gang vi sees) ;)

Jeg har også fortalt det til en veninne og angrer på det. Nå er det slik at vi sliter litt med å bli gravide, og har hatt en del nedturer. Hver gang vi møtes, legger hun ut om hvor synd det er på oss, at det fortsatt kan være håp for oss, at vi kan jo adoptere osv osv... Orker ikke medlidenhet og blir faktisk litt deppa etter hver gang vi møtes. Jeg har faktisk fortsatt et veldig stort håp og synes hun ødelegger det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pussig. Jeg var på vei inn til prøverforumet for å poste et likt innlegg som trådstarter!!

:ler:

Men jeg får svare selv da..

Vi har ikke fortalt det til andre en ei nær venninne av meg. Vi prater om absolutt alt, så ingen grunn til å legge noe mellom. Hun og også flink til å ikke mase, men bare være nysgjerrig interessert...

Det er to andre venninner som henger her på kg da.. og de vet det jo naturligvis.. :ler:

Nå er vi helt i starten av prøvefasen, men foreløpig ser jeg ingen grunn til å si det til flere. Da tror jeg det ville blitt mer stress rundt prøvingen, og vi prøver å være avslappet om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fortalt direkte at vi prøver å få barn, men en venninne vet at jeg har sluttet på p-piller. Det er derimot ingen hemmelighet at vi ønsker oss barn, men at vi prøver er det ingen som vet.

Ingen andre enn dere her inne i KG. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sagt det til noen. Har noen venninner som maser nok som det er likevel, fordi jeg har vært babysyk i ganske mange år nå :ler: Litt dumt hvis man sier det og så lykkes det ikke, det hele kan jo bare bli verre av at alle maser og spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det til to venninner, men har ikke tenkt å si det til flere. De to maser ikke og det blir ikke snakket om uten at jeg tar det opp hvilke passer meg utmerket. Har prøvd 4 perioder nå og kan godt blir fler pga alderen (over 30) og ikke minst på grunn av operasjoner jeg har hatt - litt derfor jeg har sagt det til dem også. De er gode å ha når dem sørens mensen kommer!

En annen venninne har sagt til alle at de prøver. Dette var i våres. Nå går alle å snakker om "stakkars dem, det har visst ikke blitt noe enda" når hun ikke er til stede. Jeg har ikke lyst å bli omtalt og diskutert slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sagt det til noen at vi prøver. Orker ikke alle spøsrmålene om man er gravid eller ikke.

Vet jo heller ikke som andre her sier hvor lang tid det tar, er nå i PP4 og over 30 år så tiden får vise om det klaffer innenfor det tidsrommet som er "normalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...