Gå til innhold

Hvor i Norge er det mest populært å høre på forferdelig country musikk

Woah0

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

?? 

Countrymusikk kan være bra saker, men det er jo en bred sjanger. Gammelt, moderne, rolig og rask. 

Stedet er countryfestivalen i Seljord en gang i året. 

Anonymkode: b0150...86d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har Hawaii med countrymusikk å gjøre? De ligger jo ganske langt i fra hverandre, både fysisk og musikalsk.

Anonymkode: aa865...34f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva har Hawaii med countrymusikk å gjøre? De ligger jo ganske langt i fra hverandre, både fysisk og musikalsk.

Litt slikt.

Eller slikt

Jeg blir rett og slett irritert når faren min har den på i bilen. Den kan høres ok ut i begynnelsen, men så begynner den massive høye irritable gitar lydene å starte, som tar over musikken. Jeg bare klarer ikke.

Endret av Woah0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woah0 skrev (1 minutt siden):

Litt slikt.

Eller slikt

Jeg blir rett og slett irritert når faren min har den på i bilen. Den kan høres ok ut i begynnelsen, men så begynner den massive høye irritable gitar lydene å starte, som tar over musikken. Jeg bare klarer ikke.

Uten å ha klikket på dem og hørt på dem, kan du fortelle hva de har med Hawaii å gjøre? Er de som synger fra Hawaii, er videoene spilt inn på øya eller hva?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uten å ha klikket på dem og hørt på dem, kan du fortelle hva de har med Hawaii å gjøre? Er de som synger fra Hawaii, er videoene spilt inn på øya eller hva?

Er litt klisje. Men oftest er det den "Wave" lyd effekten, som oftest er knyttet til Hawaii. Er ikke noe ille med Hawaii i seg selv. Er selve gitar strengene som lager den wuuu waaaw waaaw waaaw, lyden, men den høye overdrevne gitarlyden tar helt over i country musikk. Er så innpåsliten musikk. Men må lære å tolerere, folk er jo greie sånt sett. Så jeg klager bare for å se om noen er enig?

Endret av Woah0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg selv liker en del countrymusikk og har ikke problemer med sjangeren. En del av de nyere er glattslikket
i stilen og der melder jeg pass. De gamle er eldst der også. Willy Nelson for president! :opplyser: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinesdal, Åmli, Byremo, Hægebostad osv 

altså bygder i indre Agder.

Anonymkode: d28f8...cd0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde umiddelbart du tenkte på stålgitar. Det er vel det de fleste forbinder med "countrysound" men ingen av låtene du la ut hadde det. Den første hadde faktisk saxofon solo(!) ikke akkurat veldig country det da selv om låta i seg selv er det. Med stålgitar kan du egentlig få hvilken som helst musikk, enten det er country, eller folk, pop eller rock låt til å høres mer country ut.

Anonymkode: 65641...a20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...