AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #21 Skrevet 22. august 2022 Jeg hater dolokk som er nede, for da må jeg jo ta på dolokket 😫 Men da vi bygget huset var vi enige om å ikke ha toalett på badet, nettopp for å ikke risikere tarmbakterier på tannbørster, hårbørster, klær og håndklær. Anonymkode: 3d11b...c83 1
Blåttvann Skrevet 22. august 2022 #22 Skrevet 22. august 2022 (endret) Jeg legger alltid ned lokket og kjenner vel bare 2-3andre som gjør det. Det beste er en venninne som sier hun har bakterie og virusfobi... hun er det mest grisete mennesket du finner. Benkeplaten er klissete, toalettlokket står åpent og håndduken henger 10cm unna toalettet, hun går barbeint, hun kan finne på å ta krydder på restaurant i hånden og ta det hun ikke skal ha tilbake i bøssa, kjøkkenfrontene glinser av fett rundt håndtakene og listen er lenger... Men hun kan klage over folks manglende hygiene i evigheter. Men man er beviselig ikke mer hygienisk bare fordi man dusjer oftere og bruker mer parfyme enn andre. Det er da bedre å dusje annenhver dag og ellers lukke dolokket og ikke ta på andres mat tenker jeg. Endret 23. august 2022 av Blåttvann 1
Vera Vinge Skrevet 22. august 2022 #23 Skrevet 22. august 2022 Jeg er ikke en hygienefreak (bruker dusj-håndklær en uke før vask, skifter sengetøy annen hver uke bla.), men akkurat dette syns jeg er ekkelt. Det sier jo seg selv at det sprutes masse små dråper med skittent vann utover. En ting er på et offentlig toalett, men mer rart hjemme på badene til folk, hvor tannbørsten står rett ved siden av. For ikke å snakke om hvor fort ting kan falle i do når man har barn i huset. Jeg lærer mao barna mine å lukke lokket før de trekker ned. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #24 Skrevet 22. august 2022 Var på besøk i helgen til noen som ikke tar ned lokket - og oppbevarte tannbørstene åpent på innebygd sisterne 🤢 Her har vi heldigvis gjestetoalett. En ting er hos andre, der bruker jeg bare albuen når jeg skal ut av badet igjen etter å ha vasket hendene. Men vil ikke ha slikt griseri inn på eget bad. Offentlig rører jeg aldri lokket, der tar jeg på minst mulig. Anonymkode: 362bd...131 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #25 Skrevet 22. august 2022 Siden jeg er godt oppdratt til å sørge for at toalettet er plettfritt til neste person så åpner jeg selvsagt lokket igjen etter nedspyling for å se at alt er ok. Jeg personlig får alltid litt angst når jeg kommer til et lukket toalett - hva slags syn møter meg når jeg åpner? Huff, så mange ganger jeg har sett bremsespor og lignende etter voksne mennesker. Ekkelt!!! Anonymkode: 33b99...cbc 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #26 Skrevet 22. august 2022 Men hvilken rolle spiller det om disse bakteriene flyr rundt? Jeg lukker aldri lokket og er aldri syk... Anonymkode: 0e7ad...0e8 4 1
Meadow Skrevet 22. august 2022 #27 Skrevet 22. august 2022 På jobb lukker jeg lokket før spyling, og så lukker jeg opp igjen for å sjekke om det er klart til nestemann. Hjemme gidder jeg ikke å lukke det, mine og mannens bakterier er nok relativt like uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #28 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Siden jeg er godt oppdratt til å sørge for at toalettet er plettfritt til neste person så åpner jeg selvsagt lokket igjen etter nedspyling for å se at alt er ok. Jeg personlig får alltid litt angst når jeg kommer til et lukket toalett - hva slags syn møter meg når jeg åpner? Huff, så mange ganger jeg har sett bremsespor og lignende etter voksne mennesker. Ekkelt!!! Anonymkode: 33b99...cbc Man tar en titt, og slipper ned lokket igjen, det gjør jeg selv hjemme hos meg selv Så er toalettett "på stell" på alle måter, man ønsker jo ikke å se rett ned i skåla om man bare er innom badet for en handvask heller. Anonymkode: 362bd...131 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 22. august 2022 #29 Skrevet 22. august 2022 Hvilke dødelig sykdommer får man av åpent dolokk?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #30 Skrevet 22. august 2022 Anonym Brukar0 skrev (13 minutter siden): Hvilke dødelig sykdommer får man av åpent dolokk? Du blir neppe syk av å slikke dolokket heller. Men gjør du det? Anonymkode: 362bd...131 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 22. august 2022 #31 Skrevet 22. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du blir neppe syk av å slikke dolokket heller. Men gjør du det? Anonymkode: 362bd...131 Ok, det er på det nivå du legger deg. Endret 22. august 2022 av Anonym Brukar0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #32 Skrevet 22. august 2022 Bryr meg ikke om dolokket er nede eller oppe. Har ikke blitt syk av det ennå som 40 åring. Anonymkode: f3ba9...023 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #33 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du blir neppe syk av å slikke dolokket heller. Men gjør du det? Anonymkode: 362bd...131 Hvis det er helt ufarlig å slikke dolokket er det vel i hvert fall helt unødvendig å lukke det når man skyller ned... 😂 Anonymkode: 0e7ad...0e8 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #34 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det er helt ufarlig å slikke dolokket er det vel i hvert fall helt unødvendig å lukke det når man skyller ned... 😂 Anonymkode: 0e7ad...0e8 Er ganske ufarlig å drikke dovannet og. Gjør du det? Personlig liker jeg ikke å tenke på alle mikropartiklene fra do som sprer seg i en 2 meters radius fra doen. Uavhengig av om de gjør meg syk eller ikke. Anonymkode: 362bd...131 1
Gjest Peanut Skrevet 22. august 2022 #35 Skrevet 22. august 2022 Nå har jeg vært i Barcelona, Palma og i dag Sollér. Dolokk og ring ofte oppe. I Sollér, inne på kvinnedoen et sted var det ikke en gang trukket ned *Gluff* >_< Får ikke folk oppdragelse til å trekke ned etter seg?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #36 Skrevet 22. august 2022 Dolokket skal være nede, og jeg synes det er respektløst å komme på besøk til noen der dolokket er nede, tisse og så la det stå åpent. GJør hva du vil hjemme, men på besøk hos andre må man være grei! Anonymkode: edb26...956 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #37 Skrevet 22. august 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hater dolokk som er nede, for da må jeg jo ta på dolokket 😫 Men da vi bygget huset var vi enige om å ikke ha toalett på badet, nettopp for å ikke risikere tarmbakterier på tannbørster, hårbørster, klær og håndklær. Anonymkode: 3d11b...c83 Hvor har dere det da? På stua? Kjøkkenet? Anonymkode: f955f...130 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #38 Skrevet 22. august 2022 Million skrev (På 21.8.2022 den 18.45): Du kan jo bruke meg som et eksempel. Når jeg trekker ned og legger ned lokket, så venter jeg til nedskyllingen er ferdig, og så åpner jeg lokket igjen for å se etter at alt er ok. Er alt skylt ned, er det noen rester av dopapir i do etter meg, eller er det "bremsespor" på porselenet nede i do som må fjernes med børste.... et eller annet? Dette må sjekkes før man forlater toalettet, og da lar jeg selvfølgelig lokket stå oppe og klart til nestemann. Det er det samme som når menn legger ned igjen doringen etter å ha urinert stående. De er høflige og gjør doen klar til bruk for neste person. Klargjør du søppelbøtta for nestemann på samme måte? Anonymkode: bb1e2...4f2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #39 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men hvilken rolle spiller det om disse bakteriene flyr rundt? Jeg lukker aldri lokket og er aldri syk... Anonymkode: 0e7ad...0e8 …og jeg spiser sjokolade og har aldri vært forkjølet… Anonymkode: bb1e2...4f2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #40 Skrevet 22. august 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hater dolokk som er nede, for da må jeg jo ta på dolokket 😫 Men da vi bygget huset var vi enige om å ikke ha toalett på badet, nettopp for å ikke risikere tarmbakterier på tannbørster, hårbørster, klær og håndklær. Anonymkode: 3d11b...c83 Null risiko. Med mindre man har daglig sprutdiare ala høytrykkspyler. Anonymkode: 3e61a...48f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå