Gå til innhold

IKM Skravletråd

Silisium

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Erosrose skrev (27 minutter siden):

Jeg er 3-4 dpo idag, og fikk nå brun utflod... Noen som vet hva det kan være?:)

Festeblødning kanskje? 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siljur skrev (24 minutter siden):

Festeblødning kanskje? 😃 

Nå som jeg ser nærmere på eggløsning datoene så er jeg kanskje 4-5 dpo. Men trodde ikke festeblødning kom før 6-12 dpo🤔 hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silisium skrev (16 timer siden):

Jeg er helt ny på temping selv, men det er ofte slik at temperaturen stiger etter eggløsning og appen jeg bruker setter ett rødt kryss på eggløsnings-dag. Etter tre høye temperaturer setter FF et kryss, i tillegg til annen data som eggehvite-aktiv utflod etc..

Et tips er å sjekke ut den O’ store tempetråden. Der står det masse info 😊 man temper basaltemperatur, altså etter minst 4 timer søvn før du går ut av senga, samme tidspunkt hver dag +- moms. 

Har du testet ennå? 

Jeg og! Jeg er 5 dpo og ennå ei uke og en dag til IKM. Tiden går sakte… 

Ah takk!!! Det skal jeg sjekke ut! Så temping gir det egentlig først og fremst svaret på at EL har skjedd, ikke at EL snart skjer slik som EL-testene gjør? 
Skal teste neste pp, IKM er på onsdag denne uka 🥲 Negative tester, så har egentlig sagt mentalt farvel til denne prøveperioden og gleder meg til å gå inn i ny pp med godt mot🥰🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det ikke sånn at når du har positiv test så er det 24 t ca til EL? 

Anonymkode: 1148a...40e

Nå ble jeg usikker, sikker andre som har mer greie på det enn meg.

Men i følge kroppen og testen så var EL på lørdag, så appen er nok en dag feil. Jeg går ihvertfall ut i fra det. 

*Ruskemor 

Anonymkode: 529d9...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå ble jeg usikker, sikker andre som har mer greie på det enn meg.

Men i følge kroppen og testen så var EL på lørdag, så appen er nok en dag feil. Jeg går ihvertfall ut i fra det. 

*Ruskemor 

Ja jeg sitter ikke med noe fasit svar jeg altså. Jeg bare trodde det var sånn 😊 begynt med EL testing denne perioden selv 😊

Mille 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakkespett skrev (2 timer siden):

Ah takk!!! Det skal jeg sjekke ut! Så temping gir det egentlig først og fremst svaret på at EL har skjedd, ikke at EL snart skjer slik som EL-testene gjør? 
Skal teste neste pp, IKM er på onsdag denne uka 🥲 Negative tester, så har egentlig sagt mentalt farvel til denne prøveperioden og gleder meg til å gå inn i ny pp med godt mot🥰🥰🥰

Stemmer. Det er greit for å se i ettertid når EL var. Og kartlegging av syklus - en blir veldig godt kjent med syklusen sin. En vil jo helst beholde en høyere temp etter eggløsning slik jeg har skjønt, da progesteron (det hormonet som kroppen produserer for at egget skal festes) fører til litt forhøyet temp. 

Skjønner det mentale, men husk at du kan teste først på ikm og få positiv og 🤞🏻 Uff, jeg tror jeg kommer til å ryke på test i morgen tidlig… 7 dpo bare, men det klør etter å teste 🤣 *testesyk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en knall el test, så har jeg fått forhåpningene opp. Så nå har jeg mest lyst til å bare få vite om dette gikk eller ikke. Kjenner magen slår knute på seg. Redd jeg kommer til å bli skikkelig skuffet, det er ulempen med å få forhåpningene opp.

Blir lange dager fremover ja, det er sikkert. Må definitivt prøve å finne på noe sånn at hodet får et avbrekk fra all tenkingen.

*Ruskemor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Etter en knall el test, så har jeg fått forhåpningene opp. Så nå har jeg mest lyst til å bare få vite om dette gikk eller ikke. Kjenner magen slår knute på seg. Redd jeg kommer til å bli skikkelig skuffet, det er ulempen med å få forhåpningene opp.

Blir lange dager fremover ja, det er sikkert. Må definitivt prøve å finne på noe sånn at hodet får et avbrekk fra all tenkingen.

*Ruskemor 

Krysser fingre for at det gikk bra denne gangen! 

Men skjønner at det blir tunge dager, man håper jo at det går denne gangen og så blir man skuffet når det ikke gikk. Tror det er lurt å prøve å sysselsette seg med andre ting også 🥰 man blir jo helt koko av å bare fokusere på prøvingen 😊

Mille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Krysser fingre for at det gikk bra denne gangen! 

Men skjønner at det blir tunge dager, man håper jo at det går denne gangen og så blir man skuffet når det ikke gikk. Tror det er lurt å prøve å sysselsette seg med andre ting også 🥰 man blir jo helt koko av å bare fokusere på prøvingen 😊

Mille

Er fremdeles overrasket over hvor koko man blir når prøvingen tar tid. Hadde lest om det, men omfanget er vist litt større enn jeg hadde forestilt meg 🙈

*Ruskemor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silisium skrev (På 14.9.2022 den 9.59):

Tror nok det kanskje kan være at det du kjenner er at egget fester seg.. Vi får krysse det vi har 🤞

Ja, ikke sant. Jeg kjenner også at jeg har gitt opp litt håpet. Vet ikke hvorfor men.. Misunnelig på dere som er lengre i løypa enn meg. 2 dpo og dagene er bare så treige 🐌

Hurra - all murringen førte til positiv test😄🥳

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske sikker på at jeg hadde EL på lørdag, men tester ikke, så noe usikker. Nå har jeg noen diffuse smerter/ubehag i livmoren, ikke vanlige menssmerter. Teller ned dager til jeg kan begynne å teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peak skrev (1 time siden):

Ganske sikker på at jeg hadde EL på lørdag, men tester ikke, så noe usikker. Nå har jeg noen diffuse smerter/ubehag i livmoren, ikke vanlige menssmerter. Teller ned dager til jeg kan begynne å teste. 

Spennende! Jeg fikk murringer 5dpo og testet positivt 10 dpo. Håper det er en spire for deg også👌🏽🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelbraa skrev (3 timer siden):

Hurra - all murringen førte til positiv test😄🥳

Gratulerer!!! Jeg er 7 dpo, hadde murringer i går og jeg håper håper! 🤞🏻 Skal teste på fredag, men egentlig lyst å holde ut til lørdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Peak skrev (2 timer siden):

Lykke til 💜 Og velkommen i DPO-land.. blir helt tullete av det jeg. Tenker for mye på hvorvidt det er noe på gang. I går var jeg uvel med murringer og hodeverk. Er så redd det bare er noe placebo-greier.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da var det endelig vår tid for å prøve på barn nummer 2. Barnet vårt er 18 mnd gammel, og vi føler oss superklare for nestemann. 

Første barnet kom som en overraskelse ettersom jeg ikke kunne bli gravid på egenhånd (ifølge leger). Så dette er første gang vi prøver aktivt å bli gravid. Blir en spennende reise! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...