AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #141 Del Skrevet 30. august 2022 Noddi skrev (3 timer siden): Spotting 9-10dpo er litt tidlig, og kan bety lavt progesteron. Å da kan det bli for kort tid for egget å feste seg ordentlig. Har du prøvd lenge? I såfall kan det absolutt være grunnen til at det ikke har gått. Men det er isåfall lett å gjøre noe med 😊 du kan få progesteron støtte under prøvingen. Nei ikke så lenge, siden mai.. men syklusen ble helt klussete fra april..? Og har aldri spottet slik før mens tidligere.. 😊 Hvordan er det med progesteronstøtte? Må man fortsette med dette når man blir gravid evt eller? Er det piller?🙈 Anonymkode: cd7ec...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 30. august 2022 #142 Del Skrevet 30. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei ikke så lenge, siden mai.. men syklusen ble helt klussete fra april..? Og har aldri spottet slik før mens tidligere.. 😊 Hvordan er det med progesteronstøtte? Må man fortsette med dette når man blir gravid evt eller? Er det piller?🙈 Anonymkode: cd7ec...cf1 Litt usikker på hvor lenge man skal bruke det, men fra etter EL til uke 8-9 tror jeg hvis man er gravid. Men Kommer an på hvor lavt progesteron man har. Er en vaginalgel du bruker nedentil en gang om dagen. Det skal støtte graviditeten så du ikke mister frem til kroppen tar over. Og forberede livmoren for et befruktet egg. Men kanskje man får det i pilleform det vet jeg ikke. Vet bare om vaginalgel typen. Sikkert noen andre her inne med mer erfaring enn meg på dette 🙈 Leser på FUB at noen mener manglende progesteron kan føre til spotting, og at manglende progesteron fører til at egget ikke fester seg. (En annen brukers svar jeg fant på Google) Men skjedde det noe i april? Stoppet du på prevensjon? Tok vaksine eller lignende? Men alt dette er bare teorier. Det kan for all del være at det ikke er det som gjelder for din situasjon, og kanskje du blir gravid snart 😊 men greit å ha i bakhodet Endret 30. august 2022 av Noddi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #143 Del Skrevet 30. august 2022 Noddi skrev (1 time siden): Litt usikker på hvor lenge man skal bruke det, men fra etter EL til uke 8-9 tror jeg hvis man er gravid. Men Kommer an på hvor lavt progesteron man har. Er en vaginalgel du bruker nedentil en gang om dagen. Det skal støtte graviditeten så du ikke mister frem til kroppen tar over. Og forberede livmoren for et befruktet egg. Men kanskje man får det i pilleform det vet jeg ikke. Vet bare om vaginalgel typen. Sikkert noen andre her inne med mer erfaring enn meg på dette 🙈 Leser på FUB at noen mener manglende progesteron kan føre til spotting, og at manglende progesteron fører til at egget ikke fester seg. (En annen brukers svar jeg fant på Google) Men skjedde det noe i april? Stoppet du på prevensjon? Tok vaksine eller lignende? Men alt dette er bare teorier. Det kan for all del være at det ikke er det som gjelder for din situasjon, og kanskje du blir gravid snart 😊 men greit å ha i bakhodet ahaa, er det vanlig å være lav på progesteron ds? Fikk forsinket eggløsning første gang i april. Dermed ble jeg «gravid» men det endte i kjemisk/tidlig sa. Etter dette har spottingen begynt, og eggløsning kommer fra dag 16-21 ca. I tillegg spotter jeg jo da fra et par dager før IKM, og dermed blir jo lutealfasen noe kort.. Var hos legen idag, men vet ikke helt om progesteron ble sjekket. Tok diverse blodprøver iallefall..😅 Anonymkode: cd7ec...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #144 Del Skrevet 30. august 2022 9dpo, kanskje ikke mye å feire, men lengste syklus jeg har hatt siden før graviditet 🥳 og tempen stiger fremdeles! - Anya 🌸 Anonymkode: 6ebe8...d2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #145 Del Skrevet 30. august 2022 57 minutter siden, AnonymBruker said: ahaa, er det vanlig å være lav på progesteron ds? Fikk forsinket eggløsning første gang i april. Dermed ble jeg «gravid» men det endte i kjemisk/tidlig sa. Etter dette har spottingen begynt, og eggløsning kommer fra dag 16-21 ca. I tillegg spotter jeg jo da fra et par dager før IKM, og dermed blir jo lutealfasen noe kort.. Var hos legen idag, men vet ikke helt om progesteron ble sjekket. Tok diverse blodprøver iallefall..😅 Anonymkode: cd7ec...cf1 Progesteron skal helst sjekket rundt 7dpo, hvor i syklus er du nå? Jeg spottet forresten hver måned da jeg prøvde å bli gravid med første, eneste måned jeg ikke spottet var måneden jeg ble gravid! Så hindret hvert fall ikke noe for meg. Testet også progesteron og den var mer enn høy nok! Lykke til 🥰 - Anya 🌸 Anonymkode: 6ebe8...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #146 Del Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Progesteron skal helst sjekket rundt 7dpo, hvor i syklus er du nå? Jeg spottet forresten hver måned da jeg prøvde å bli gravid med første, eneste måned jeg ikke spottet var måneden jeg ble gravid! Så hindret hvert fall ikke noe for meg. Testet også progesteron og den var mer enn høy nok! Lykke til 🥰 - Anya 🌸 Anonymkode: 6ebe8...d2d Er 5dpo idag, så vet ikke om hun tok dette med i testen da.. men jeg har jo ikke dårlig tid, og nå blir iallefall andre ting sjekket, også skal jeg tilbake om 3-4 uker.. så om problemet fortsetter så får jeg heller be om det!🙈 Så fint at det ikke hindret deg🥰🥰har litt håp ennå da.. Anonymkode: cd7ec...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 30. august 2022 #147 Del Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): ahaa, er det vanlig å være lav på progesteron ds? Fikk forsinket eggløsning første gang i april. Dermed ble jeg «gravid» men det endte i kjemisk/tidlig sa. Etter dette har spottingen begynt, og eggløsning kommer fra dag 16-21 ca. I tillegg spotter jeg jo da fra et par dager før IKM, og dermed blir jo lutealfasen noe kort.. Var hos legen idag, men vet ikke helt om progesteron ble sjekket. Tok diverse blodprøver iallefall..😅 Anonymkode: cd7ec...cf1 Aner ikke faktisk hvor vanlig det er, men tror mange sjekker det fordi de mister gjentatte ganger før uke 6. Men nå har du hvertfall tatt litt prøver så ballen har begynt å rulle 😊 tror som Anya skriver at du må sjekke det på en bestemt tid i syklusen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 30. august 2022 Forfatter #148 Del Skrevet 30. august 2022 Er så spent for dere som nærmer dere testing nå! 🤞🏻Venter ennå på heksa her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #149 Del Skrevet 30. august 2022 Brukte mesteparten av søndag og mandag på å gråte. Er helt utrolig hvor trist man kan bli over at livet er akkurat som før. Men det må jo snart klaffe for oss, blir ikke de aller fleste gravide innen 1 år? Tror kanskje jeg skal teste ut Wilde yam denne runden. Er verd det bare for å kjenne på at man gjør noe. *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 30. august 2022 Forfatter #150 Del Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Brukte mesteparten av søndag og mandag på å gråte. Er helt utrolig hvor trist man kan bli over at livet er akkurat som før. Men det må jo snart klaffe for oss, blir ikke de aller fleste gravide innen 1 år? Tror kanskje jeg skal teste ut Wilde yam denne runden. Er verd det bare for å kjenne på at man gjør noe. *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b Ååå, kjære deg. Jeg kan ikke forstå hvor utrolig frustrerende det må være, men kan bare ane meg det, og jeg vil iallefall følge deg på reisen. Mange bruker jo litt tid uten at noe er galt. Jeg heier på deg ❤️ Wild Yam kan iallefall ikke skade, det ligner progesteron, som vi trenger etter EL. Jeg håper snart det er din tur nå ruskemor. Hvor er du i syklus nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 31. august 2022 #151 Del Skrevet 31. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Brukte mesteparten av søndag og mandag på å gråte. Er helt utrolig hvor trist man kan bli over at livet er akkurat som før. Men det må jo snart klaffe for oss, blir ikke de aller fleste gravide innen 1 år? Tror kanskje jeg skal teste ut Wilde yam denne runden. Er verd det bare for å kjenne på at man gjør noe. *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b 🙁🙁 Dette var trist å lese Ruskemor. Klarer ikke å forestille meg din situasjon. Det må være utrolig tøft å holde på mnd etter mnd, og vente på at livet skal begynne på en måte. De sier at de fleste blir gravide etter 1 år, men mulig du har skrevet det før men har du å partner blitt utredet? Endret 31. august 2022 av Noddi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 31. august 2022 #152 Del Skrevet 31. august 2022 God Morgen 🌸 9dpo i dag og hadde planer om å ta en test, men testene mine har ennå ikke dukket opp 😅 Satser på de kommer i løpet av dagen. I går kveld og i dag har jeg hatt ett symptom. Det svir litt nedentil. Er ikke murring men mer som at jeg har på meg en litt trang truse 🤣 jeg kjenner det tydelig, så vi får se om det er en spire eller om jeg må gå til innkjøp av større truser 🤷♀️ Utenom det ingen andre symptomer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #153 Del Skrevet 31. august 2022 Silisium skrev (9 timer siden): Ååå, kjære deg. Jeg kan ikke forstå hvor utrolig frustrerende det må være, men kan bare ane meg det, og jeg vil iallefall følge deg på reisen. Mange bruker jo litt tid uten at noe er galt. Jeg heier på deg ❤️ Wild Yam kan iallefall ikke skade, det ligner progesteron, som vi trenger etter EL. Jeg håper snart det er din tur nå ruskemor. Hvor er du i syklus nå? Er det jeg tenker om Wilde yam også, at det ikke skader. Er cd 4, så skal være ferdig med mensen i morgen eller fredag. Pleier normalt sett å få el på cd 20-21, så håper det skjer nå også. Noddi skrev (29 minutter siden): 🙁🙁 Dette var trist å lese Ruskemor. Klarer ikke å forestille meg din situasjon. Det må være utrolig tøft å holde på mnd etter mnd, og vente på at livet skal begynne på en måte. De sier at de fleste blir gravide etter 1 år, men mulig du har skrevet det før men har du å partner blitt utredet? Har blitt sjekket for pcos og det har jeg ikke. Men bortsett fra det så har ingen av oss blitt utredet. Vurderer å ta en tur til private for å sjekke om det er noe galt. Men må snakke litt med mannen. Han er litt mer avslappet rundt det hele enn hva jeg er, og syntes vi bare skal ta det som det kommer. *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #154 Del Skrevet 31. august 2022 Noddi skrev (4 minutter siden): God Morgen 🌸 9dpo i dag og hadde planer om å ta en test, men testene mine har ennå ikke dukket opp 😅 Satser på de kommer i løpet av dagen. I går kveld og i dag har jeg hatt ett symptom. Det svir litt nedentil. Er ikke murring men mer som at jeg har på meg en litt trang truse 🤣 jeg kjenner det tydelig, så vi får se om det er en spire eller om jeg må gå til innkjøp av større truser 🤷♀️ Utenom det ingen andre symptomer. Så kjedelig at testene ikke kom da, håper de kommer i løpet av dagen. Heldigvis er det jo større sjanse for å få strek på 10dpo enn på 9dpo🤞 så krysser fingrene for at det klaffer😊 *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 31. august 2022 #155 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har blitt sjekket for pcos og det har jeg ikke. Men bortsett fra det så har ingen av oss blitt utredet. Vurderer å ta en tur til private for å sjekke om det er noe galt. Men må snakke litt med mannen. Han er litt mer avslappet rundt det hele enn hva jeg er, og syntes vi bare skal ta det som det kommer. *Ruskemor Ok dere får snakke litt om det 😊 Men i teorien har dere ennå 5 mnd igjen før man blir anbefalt utredning 😊 så krysser fingrene for at det klaffer for deg snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 31. august 2022 #156 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så kjedelig at testene ikke kom da, håper de kommer i løpet av dagen. Heldigvis er det jo større sjanse for å få strek på 10dpo enn på 9dpo🤞 så krysser fingrene for at det klaffer😊 *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b Ja å jeg kjenner at jeg ikke gidder å løpe på apoteket å kjøpe en. Koster litt disse testene😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #157 Del Skrevet 31. august 2022 Noddi skrev (6 minutter siden): Ok dere får snakke litt om det 😊 Men i teorien har dere ennå 5 mnd igjen før man blir anbefalt utredning 😊 så krysser fingrene for at det klaffer for deg snart. Ja, må ta en prat med han. Jeg er veldig usikker på om jeg bare skal bite tennene sammen og gå ut de 12 månedene, eller ikke. Er jo for en grunn de sier 12 måneder, og i tillegg så liker jeg litt for godt å følge reglene 😶 Noddi skrev (4 minutter siden): Ja å jeg kjenner at jeg ikke gidder å løpe på apoteket å kjøpe en. Koster litt disse testene😅 Er vanvittig dyrt de på apoteket, så holder med deg i å vente 😅 *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 31. august 2022 #158 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, må ta en prat med han. Jeg er veldig usikker på om jeg bare skal bite tennene sammen og gå ut de 12 månedene, eller ikke. Er jo for en grunn de sier 12 måneder, og i tillegg så liker jeg litt for godt å følge reglene 😶 Du kan se an hvordan du føler deg psykisk. Hvis du kjenner at dette virkelig gjør vondt, og du ofte har gråte episoder og generelt føler deg nedstemt kan du for din egen del ta en blodprøve på et fertilitetssenter. Kanskje det er godt å bare få det ut av verden. Men hvis du syns det går greit å vente 12 mnd så gjør du det 😊 det viktigste er hvordan du har det. Men som du nevnte over. Kanskje det er godt å prøve noe annet neste PP? Wild yam, grapefrukt juice og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #159 Del Skrevet 31. august 2022 Noddi skrev (1 minutt siden): Du kan se an hvordan du føler deg psykisk. Hvis du kjenner at dette virkelig gjør vondt, og du ofte har gråte episoder og generelt føler deg nedstemt kan du for din egen del ta en blodprøve på et fertilitetssenter. Kanskje det er godt å bare få det ut av verden. Men hvis du syns det går greit å vente 12 mnd så gjør du det 😊 det viktigste er hvordan du har det. Men som du nevnte over. Kanskje det er godt å prøve noe annet neste PP? Wild yam, grapefrukt juice og lignende. Er nettopp det. For jeg har det alt annet enn bra i denne situasjonen,det har gått mye mer inn på meg enn jeg overhodet trodde det ville gjøre. Skal sies at jeg ventet i 2,5 år på at mannen skulle bli klar før vi faktisk begynte å prøve. Må definitivt ta en prat med mannen, for tar vi oss en sjekk. Så vil jeg helst ikke ta masse remedier... *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 31. august 2022 #160 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er nettopp det. For jeg har det alt annet enn bra i denne situasjonen,det har gått mye mer inn på meg enn jeg overhodet trodde det ville gjøre. Skal sies at jeg ventet i 2,5 år på at mannen skulle bli klar før vi faktisk begynte å prøve. Må definitivt ta en prat med mannen, for tar vi oss en sjekk. Så vil jeg helst ikke ta masse remedier... *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b Ja er litt det inntrykket jeg fikk. Men du er ikke alene om det. De fleste som prøver i lengre perioder har det vanskelig🙁 Du er over 30 og vi kvinner har en biologisk klokke. Er enklere for en mann å ta det rolig 🙈 De er fruktbare hele livet. Ja satser på dere løser dette 😊 greit å snakke med en lege som er spesialist på dette. Kanskje det blir godt for deg. Bare å få ballen til å rulle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå