Gå til innhold

IKM Skravletråd

Silisium

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei.. 🙈 lever som normalt.. hvem vet hvor lang tid dette skal ta🥴

Anonymkode: cd7ec...cf1

Ja er litt det jeg har tenkt. Tror man fort kan bli litt deprimert om man skal leve som gravid hver mnd🙈 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noddi skrev (1 time siden):

Ja er litt det jeg har tenkt. Tror man fort kan bli litt deprimert om man skal leve som gravid hver mnd🙈 

Helt enig..🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (2 timer siden):

Når dere er mellom EL og IKM gjør dere noe annerledes? For eksempel dropper dere å drikke koffein og lignende? 

Hilsen avhengig av kaffe 😄

Lever som normalt med mat og drikke, hadde blitt enda mer gal i hodet hvis jeg skulle levd som gravid også få negativ test/mensen hver måned.

Eneste jeg muligens ikke hadde gjort var å drikke meg skikkelig full 12 dpo eller noe sånt. Men det har ikke vært et problem til nå😅

*Ruskemor 

Anonymkode: 529d9...c8b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Lever som normalt med mat og drikke, hadde blitt enda mer gal i hodet hvis jeg skulle levd som gravid også få negativ test/mensen hver måned.

Eneste jeg muligens ikke hadde gjort var å drikke meg skikkelig full 12 dpo eller noe sånt. Men det har ikke vært et problem til nå😅

*Ruskemor 

Samme her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

*Ruskemor 

Nei lurt å droppe hard fylla 12dpo. Enig der 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (9 timer siden):

Hm spennende 😊 hva skal det hjelpe for? Har grapefruktjuice men ikke wild yam. Er det for at egget skal sitte? 

Wild Yam inneholder diosgenin, som ligner progesteron-hormonet som hjelper egget å feste seg. Frøya-klinikken anbefaler dette for en del som har prøvd lenge. Men viktig å huske at en kun skal ta Wild Yam ETTER eggløsning, for hvis den tas før kan det hindre eggløsning  Jeg brukte det forrige gang, og da ble jeg gravid den ene gangen jeg forsøkte det. Men - det er jo en enkelt historie da. 😀

Grapefruktkjerneekstrakt/eller juice bidrar til mer eggløsningsslim som gjør det lettere for soldatene å svømme, så det skal tas fra første dag med mens til eggløsningsslimet melder seg. Men husker det smakte høgg med den juicen, så kanskje jeg drøyer det litt.

Endret av Silisium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er SÅ GLAD at EL ikke er rundt hjørnet akkurat nå. Alle 3 ligger nedsyltet med kraftig forkjølelse og mer eller mindre feber. Så da er det godt å bare roe ned litt. Er spent på når tanta kommer, i følge Flo-appen er den her rundt 1. eller 2. september, men føler nok det blir før.. håper i allefall det 😄

Hvordan går det med dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig positiv LH-test idag🥳 Lang syklus tydeligvis, men satser på eggløsning melder seg nå da😁

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silisium skrev (32 minutter siden):

Jeg er SÅ GLAD at EL ikke er rundt hjørnet akkurat nå. Alle 3 ligger nedsyltet med kraftig forkjølelse og mer eller mindre feber. Så da er det godt å bare roe ned litt. Er spent på når tanta kommer, i følge Flo-appen er den her rundt 1. eller 2. september, men føler nok det blir før.. håper i allefall det 😄

Det passer jo veldig bra! 

Jeg er 12 dpo på lørdag, så det blir spennende. Har egentlig ikke troen på at det kommer til å gå denne gangen, men har jo bare prøve siden juni. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk endelig positiv LH-test idag🥳 Lang syklus tydeligvis, men satser på eggløsning melder seg nå da😁

Jess! Da er det bare å danse sengevals! (Lever litt gjennom dere jeg nå siden jeg bare venter på tanta og ny syklus). 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peak skrev (29 minutter siden):

Det passer jo veldig bra! 

Jeg er 12 dpo på lørdag, så det blir spennende. Har egentlig ikke troen på at det kommer til å gå denne gangen, men har jo bare prøve siden juni. 

Så spennende tider. Regner med tiden snegler seg avgårde.. Det er jo en del hvor det klaffer første eller andre måned, så ikke se bort i fra at dette er spira! 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silisium skrev (1 time siden):

Wild Yam inneholder diosgenin, som ligner progesteron-hormonet som hjelper egget å feste seg. Frøya-klinikken anbefaler dette for en del som har prøvd lenge. Men viktig å huske at en kun skal ta Wild Yam ETTER eggløsning, for hvis den tas før kan det hindre eggløsning  Jeg brukte det forrige gang, og da ble jeg gravid den ene gangen jeg forsøkte det. Men - det er jo en enkelt historie da. 😀

Grapefruktkjerneekstrakt/eller juice bidrar til mer eggløsningsslim som gjør det lettere for soldatene å svømme, så det skal tas fra første dag med mens til eggløsningsslimet melder seg. Men husker det smakte høgg med den juicen, så kanskje jeg drøyer det litt.

Aha. Da vet jeg det 😅 Prøver meg på grapefruktjuice neste PP kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. God bedring! 

Er 2dpo. Så er nå det begynner å bli spennende. Jeg har fått positiv test på 9dpo hver gang. Så tenker jeg tester da. Jeg er utålmodig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kjøper man wild yam?

Hurra🥳 kos dere! 

*Ruskemor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er ny på dette forumet, så dette er muligens et dumt spørsmål men prøver:

leste tidligere i tråden at noen skrev de hadde «eggløsning sent lørdag kveld», altså hvordan kan dere vite på minuttet når dere har EL?😅 jeg har en app som angir omtrent hvilken dag i måneden jeg har eggløsning. Og trodde ikke det var sååå viktig å ha seggs akkurat den timen egget slipper, for sæden kan jo ligge å ruge oppi der i flere dager? :) men er det da sånne strips som viser nøyaktig minutt for eggløsning som er veien å gå for å bli gravid da? 😛 

Anonymkode: 43563...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper man wild yam?

Hurra🥳 kos dere! 

*Ruskemor 

Kjøpte wild yam på sunkost mener jeg, men de har også på ulike nettsider 😃 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Silisium skrev (3 minutter siden):

Kjøpte wild yam på sunkost mener jeg, men de har også på ulike nettsider 😃 

Takk, hvis den ikke sitter denne gangen så skal jeg vurdere å kjøpe. 

*Ruskemor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silisium skrev (2 timer siden):

Jess! Da er det bare å danse sengevals! (Lever litt gjennom dere jeg nå siden jeg bare venter på tanta og ny syklus). 😅

Jepp! Får kjøre på her vi nå!🥳😂 Håper den sitter denne måneden 😀 

Har dere ikke prøvd denne måneden? Siden du venter på mens?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jepp! Får kjøre på her vi nå!🥳😂 Håper den sitter denne måneden 😀 

Har dere ikke prøvd denne måneden? Siden du venter på mens?

Nei, altså vi bestemte oss for å prøve midt i eggløsningen, og mannen ble litt svett og stressa og slet med å levere varene 🤣 for å si det sånn. Vi koste oss og alt slikt, men er visst en fordel med utløsning har jeg hørt snakk om 😁🤷🏼‍♀️
Så nå har vi fokusert på å kose oss, handlet inn litt moro fra Kondomeriet og blitt enig om at han ikke trenger å vite når EL er. Tror det er lurt for oss, gjøre det mer «vanlig» og gøy 😅 men kler jeg meg i litt sexy undertøy så er jo han med han 😅 heldigvis🥳

Så får jeg heller styre litt i fred (og dele med dere) testing og ikm og wild yam og gudene vet hva. Gleder meg bare til syklus-start nå. 

edit:skriveleif

Endret av Silisium
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Takk, hvis den ikke sitter denne gangen så skal jeg vurdere å kjøpe. 

*Ruskemor 

Bare kjekt. Litt ned i denne artikkelen er det sagt litt om wild yam fra ei som jobber på en fertilitetsklinikk, jeg leser alt jeg kommer over for tiden 🤫

https://www.babyverden.no/Prover/Forberedelser/Slik-blir-du-lettere-gravid/

Må bare elske introen - og at vi har komt oss videre i vitenskapen 🤣 :

«I gamle dager ble kvinner som ønsket å bli gravide bedt om å plante en rosmarinbusk i hagen eller drikke en drikk laget med pulverisert ulve-penis».

Sees seinere, jeg skal bare finne meg en ulvepenis å pulverisere ✌🏻😆

edit: autokorrektleif

Endret av Silisium
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...