Silisium Skrevet 21. august 2022 Forfatter #21 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har fullstendig testeangst for graviditetstester, så tok bare test de to første pp'ene. Etter det har jeg latt tanta få komme, tester endel for EL da😅 Skulle egentlig ønske jeg ikke gikk rett i bakken av gtester, for det virker så gøy å se at streken blir tydeligere for hver dag som går. Men jeg må rett og slett ta vare på hodet oppi det hele, så ingen tester på meg😅 Har IKM 29.august da. Har du noen planer om når du skal teste? Anonymkode: 529d9...c8b Da virker det fornuftig for deg å heller merke at tanta ikke kommer. Viktig å ta vare på det mentale oppi dette! Vi har jo nettopp startet og må først gjennom mens - vi la ikke inn skikkelige aksjer med soldater denne EL, så første skikkelige prøveperiode blir med EL rundt den 13. sept. Jeg håper jeg klarer å vente med å teste på 10 dpo, men det er jo aldri godt å vite hva en gjør på impuls. Mener å huske jeg først fikk positiv på 11 dpo sist - og det på tidlig test! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 21. august 2022 Forfatter #22 Del Skrevet 21. august 2022 Ps, jeg har allerede opprettet en IKM September-tråd for oss som akkurat startet prøving eller har fått besøk av heksa 🧙 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #23 Del Skrevet 21. august 2022 Silisium skrev (17 minutter siden): Da virker det fornuftig for deg å heller merke at tanta ikke kommer. Viktig å ta vare på det mentale oppi dette! Vi har jo nettopp startet og må først gjennom mens - vi la ikke inn skikkelige aksjer med soldater denne EL, så første skikkelige prøveperiode blir med EL rundt den 13. sept. Jeg håper jeg klarer å vente med å teste på 10 dpo, men det er jo aldri godt å vite hva en gjør på impuls. Mener å huske jeg først fikk positiv på 11 dpo sist - og det på tidlig test! Så spennende da, det er jo faktisk ikke så fryktelig lenge til 13.september. Den impulskontrollen er ikke alltid til å stole på😅 *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 21. august 2022 #24 Del Skrevet 21. august 2022 Silisium skrev (33 minutter siden): Så bra at det ikke bare er jeg som savnet en slik tråd der vi kan dele det meste i prøve-prosessen! Jeg har nettopp (typ 16 minutter siden) handlet 10 tidlig-tester fra babyplan og to digitale ukesindikator-tester fra CB. Håper er det ikke noe å si på! Og akkurat i det jeg bestiller, kommer det fra mannen (som ikke var klar over handelen *hans ønske*): «Du.. lurer på hvilke cravings du får neste graviditet. Om det blir like mye fersken-iste og stekt løk. Med disse matvareprisene må vi planlegge cravings godt» 😂🤷🏼♀️ Og jeg loooo!😆😂😂 Hmmm, kanskje jeg skal tempe ja.. har liksom tenkt at EL-test (den lilla fra CB) er nok, men temping kunne jo vært noe å prøvd. Gjorde aldri det sist da det gikk raskere enn jeg trodde. Satser på eggløsning er rundt hjørnet hos deg! I og med vi var sene da vi gikk inn for det, er ikke EL før 13.09 her ca. Jaja, bra vi har denne tråden da 😂🤷🏼♀️ 😄 Nei mannfolkene har ikke akkurat mye de skal tenke på i disse prøve periodene Jeg tempet under alle 3, så blir veldig naturlig for meg å gå rett på det 🌡 det var en sikker metode syns jeg for å kartlegge eggløsning. Tror jeg hadde eggløsning i dag 😊 vi får se hva tempen og testen viser i morgen. Ventetiden er alltid lang. Så absolutt bra man har en skravletråd da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siljur Skrevet 21. august 2022 #25 Del Skrevet 21. august 2022 Så hyggelig med en slik tråd 😄 Snart 26 år og prøver på nr.3 🥰 slutter på p-piller i juli og tror kanskje jeg hadde eggløsning rundt 16.august, men er usikker så får bare vente og se om tanta dukker opp i slutten av august 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 21. august 2022 Forfatter #26 Del Skrevet 21. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Så spennende da, det er jo faktisk ikke så fryktelig lenge til 13.september. Den impulskontrollen er ikke alltid til å stole på😅 *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b Nei, tiden går jo plutselig veldig fort og det hjelper på med travle dager med jobb og en liten en. 🤪 Er spent på om vi får lagt inn aksjene på rett tid. Mannen føler litt på «presset» for å levere varene, så det er om å gjøre å skjule min planlegging 🤭 Noddi skrev (1 time siden): 😄 Nei mannfolkene har ikke akkurat mye de skal tenke på i disse prøve periodene Jeg tempet under alle 3, så blir veldig naturlig for meg å gå rett på det 🌡 det var en sikker metode syns jeg for å kartlegge eggløsning. Tror jeg hadde eggløsning i dag 😊 vi får se hva tempen og testen viser i morgen. Ventetiden er alltid lang. Så absolutt bra man har en skravletråd da Skjønner. Da tester du hver morgen på samme tid? Ja, ventetiden er lang men heldigvis har vi jo barn som holder oss travle og tiden går 😄 gleder meg til EL-testing! siljur skrev (44 minutter siden): Så hyggelig med en slik tråd 😄 Snart 26 år og prøver på nr.3 🥰 slutter på p-piller i juli og tror kanskje jeg hadde eggløsning rundt 16.august, men er usikker så får bare vente og se om tanta dukker opp i slutten av august 😅 Koselig du er med Siljur. Husker jeg helt feil om du var med i IKM-tråd høsten 2019? Mener jeg husker nicket ditt og at vi muligens ble gravide også på likt. Jeg har et juli-barn 😄 mulig jeg tar feil da. edit: skrivefeil (autokorrekt på tlf…) Endret 21. august 2022 av Silisium Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siljur Skrevet 21. august 2022 #27 Del Skrevet 21. august 2022 Silisium skrev (13 minutter siden): Nei, tiden går jo plutselig veldig fort og det hjelper på med travle dager med jobb og en liten en. 🤪 Er spent på om vi får lagt inn aksjene på rett tid. Mannen føler litt på «presset» for å levere varene, så det er om å gjøre å skjule min planlegging 🤭 Skjønner. Da tester du hver morgen på samme tid? Ja, ventetiden er lang men heldigvis har vi jo barn som holder oss travle og tiden går 😄 gleder meg til EL-testing! Koselig du er med Siljur. Husker jeg helt feil om du var med i IKM-tråd høsten 2019? Mener jeg husker nicket ditt og at vi muligens ble gravide også på likt. Jeg har et juli-barn 😄 mulig jeg tar feil da. edit: skrivefeil (autokorrekt på tlf…) Det stemmer at jeg var med i den tråden ja😄 lillesøster ble født i oktober 2020 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #28 Del Skrevet 21. august 2022 Silisium skrev (12 minutter siden): Nei, tiden går jo plutselig veldig fort og det hjelper på med travle dager med jobb og en liten en. 🤪 Er spent på om vi får lagt inn aksjene på rett tid. Mannen føler litt på «presset» for å levere varene, så det er om å gjøre å skjule min planlegging 🤭 Vi har også hatt noen runder med problemer med å få svømmerne i mål. Det jeg har opplevd hjelper er at jeg ikke blir lei meg eller sint, også snakker vi om hvordan det kan løses. Som regel hjelper det å ta en dusj sammen, ha en runde på spisebordet... Rett dog slett gjøre noe litt annet, gå litt tilbake til starten av forholdet når man bare må ha seg der og da😅 For oss har det ihvertfall fungert bra, ja også leketøy. Det er alltid gøy, og er med på å piffe opp litt. Heldigvis har man flere dager man er fertil på, er det jeg trøster meg med hvis det ikke går den ene dagen. *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #29 Del Skrevet 22. august 2022 Venter fortsatt på eggløsning som ikke kommer.. Cd 18 idag.. normale sykluser på 26 dager som regel.. mistenker det er pga vekta mi, men så har det liksom aldri vært et problem før nå. Alt var som normalt frem til mai.. Anonymkode: cd7ec...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #30 Del Skrevet 22. august 2022 God Morgen 😊 Ingen økning i temp. Og positiv el test i dag også. I «gamle dager» gikk det knapt 12 timer fra positiv el test til eggløsning, men denne gang tar det tydeligvis litt lenger tid. Mannen er bortreist så er 3.5 dag siden vi hadde samleie, så nå må egget forte seg 😅 Får samtidig teste teorien om at spermen kan leve i opptil 7 dager. Får se om det stemmer for vår del. Anonymkode: 03f70...0ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 22. august 2022 #31 Del Skrevet 22. august 2022 Ops det er meg ⬆️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 22. august 2022 Forfatter #32 Del Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi har også hatt noen runder med problemer med å få svømmerne i mål. Det jeg har opplevd hjelper er at jeg ikke blir lei meg eller sint, også snakker vi om hvordan det kan løses. Som regel hjelper det å ta en dusj sammen, ha en runde på spisebordet... Rett dog slett gjøre noe litt annet, gå litt tilbake til starten av forholdet når man bare må ha seg der og da😅 For oss har det ihvertfall fungert bra, ja også leketøy. Det er alltid gøy, og er med på å piffe opp litt. Heldigvis har man flere dager man er fertil på, er det jeg trøster meg med hvis det ikke går den ene dagen. *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b Takket være tipset ditt har jeg idag vært på «leketøysbutikken», kjøpt en såkalt orgasmekrem og litt div.! Hun i kassen virket flau (!), så det hele var litt flaut da hun var så lite åpen. Meget rart å jobbe en slik plass da 😂🤷🏼♀️ Ja, det er godt soldatene overlever en stund. Så det må liksom ikke klaffe akkurat et døgn før EL. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Venter fortsatt på eggløsning som ikke kommer.. Cd 18 idag.. normale sykluser på 26 dager som regel.. mistenker det er pga vekta mi, men så har det liksom aldri vært et problem før nå. Alt var som normalt frem til mai.. Anonymkode: cd7ec...cf1 Ååå, så kjipt å vente på EL så lenge 😣 Håper du snart tester positivt på testen. Bruker du digital? AnonymBruker skrev (9 timer siden): God Morgen 😊 Ingen økning i temp. Og positiv el test i dag også. I «gamle dager» gikk det knapt 12 timer fra positiv el test til eggløsning, men denne gang tar det tydeligvis litt lenger tid. Mannen er bortreist så er 3.5 dag siden vi hadde samleie, så nå må egget forte seg 😅 Får samtidig teste teorien om at spermen kan leve i opptil 7 dager. Får se om det stemmer for vår del. Anonymkode: 03f70...0ee Eggløsning er nok rett rubdt hjørnet 🤞🏻 Bruker du strimler til å teste? Jeg har kjøpt digital, for stoler ikke på at jeg klarer å se når strimlene er mest tydelige. Men vurderer sterkt å tempe. Blir nok det hvis det drar ut i tid tenker jeg. Nå venter jeg bare på TR. Er jo en mikroskopisk sjanse for å bli gravid uten utløsning (vi hadde mye moro rundt EL) men tviler jo sterkt. 😄 Får bare vente.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 22. august 2022 #33 Del Skrevet 22. august 2022 Silisium skrev (2 timer siden): Eggløsning er nok rett rubdt hjørnet 🤞🏻 Bruker du strimler til å teste? Jeg har kjøpt digital, for stoler ikke på at jeg klarer å se når strimlene er mest tydelige. Men vurderer sterkt å tempe. Blir nok det hvis det drar ut i tid tenker jeg. Nå venter jeg bare på TR. Er jo en mikroskopisk sjanse for å bli gravid uten utløsning (vi hadde mye moro rundt EL) men tviler jo sterkt. 😄 Får bare vente.. Jeg bruker digital. Strimlene er som du sier litt tungvinte. Ja er mye venting i disse periodene 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #34 Del Skrevet 22. august 2022 Silisium skrev (4 timer siden): Takket være tipset ditt har jeg idag vært på «leketøysbutikken», kjøpt en såkalt orgasmekrem og litt div.! Hun i kassen virket flau (!), så det hele var litt flaut da hun var så lite åpen. Meget rart å jobbe en slik plass da 😂🤷🏼♀️ Ja, det er godt soldatene overlever en stund. Så det må liksom ikke klaffe akkurat et døgn før EL. Så gøy! Krysser fingrene for at det spritet opp ting litt🥳 Haha😅 tenker jo at man bør være litt åpen hvis man skal jobbe på et sånt sted😂 personlig handler jeg bare på nettet, syntes det er så mye mer lettvint 😅 *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hirka89 Skrevet 23. august 2022 #35 Del Skrevet 23. august 2022 Alltid kjekt med en skravletråd 😊 jeg er 32 år, og har en gutt som nettopp fylte 3 år. Vi starta å prøve på nr.2 i januar, og jaggu satt den ikke på første forsøk. Dessverre endte det i MA i mars, fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 8. Og vi prøver og prøver fortsatt 😅 Hatt mye hormon-kluss og syklus på avveie etter aborten. Dette er min 5 PP etter abborten, og den første syklusen som ser ut til å være lik de jeg hadde før aborten. Så det tok bare 5 måneder tydeligvis! Var til og med hos gynekolog forje uke, men alt så bra ut heldigvis. Hun kunne også se ett fint modent egg som ville slippe snart. Fikk EL sent lørdag kveld, og er i dag 3dpo 😊 så vi får se etter hvert om det har klaffa denne gangen eller ikke. Skal også inn igjen i morgen å ta blodprøve for å sjekke om jeg har lite progesteron. Så det blir jo spennende å se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haapefull Skrevet 23. august 2022 #36 Del Skrevet 23. august 2022 Så kjekt med en slik skravletråd! Jeg er med 😍 Jeg er 28 år, og har prøvd på mitt første barn siden slutten av desember. Jeg har PCOS, men har regelmessige sykluser takket være Glucophag! Jeg er likevel forberedt på at det kan ta tid. Det hjelper vel ikke på at mannen jobber på sjøen, som gjør at prøveperiode allerede halveres😅 Skal til videre utredning (Hysterosalpingografi og sædprøve) i september. Eggløsning er ca. 14 september, så krysser alt jeg har 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #37 Del Skrevet 23. august 2022 Er det flere en meg som ufrivillig drømmer seg bort i hvilket utstyr man ønsker seg? Gjelder sikkert førstegangs i mye større grad vil jeg tro. Er så slitsomt å drømme seg så bort i alt man ønsker seg til en kommende baby når man er i dpoland. Har ikke det problemet resten av syklusen, kun når jeg er i dpo🙈 *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 23. august 2022 #38 Del Skrevet 23. august 2022 3IKM i dag, men forventer at tanta kommer siden jeg testet negativt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 23. august 2022 Forfatter #39 Del Skrevet 23. august 2022 Hirka89 skrev (5 timer siden): Alltid kjekt med en skravletråd 😊 jeg er 32 år, og har en gutt som nettopp fylte 3 år. Vi starta å prøve på nr.2 i januar, og jaggu satt den ikke på første forsøk. Dessverre endte det i MA i mars, fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 8. Og vi prøver og prøver fortsatt 😅 Hatt mye hormon-kluss og syklus på avveie etter aborten. Dette er min 5 PP etter abborten, og den første syklusen som ser ut til å være lik de jeg hadde før aborten. Så det tok bare 5 måneder tydeligvis! Var til og med hos gynekolog forje uke, men alt så bra ut heldigvis. Hun kunne også se ett fint modent egg som ville slippe snart. Fikk EL sent lørdag kveld, og er i dag 3dpo 😊 så vi får se etter hvert om det har klaffa denne gangen eller ikke. Skal også inn igjen i morgen å ta blodprøve for å sjekke om jeg har lite progesteron. Så det blir jo spennende å se! Ja, ikke sant? Da kan vi få tiden til å gå litt sammen. Det er jo ikke til å stikke under en stol at det opptar tankene våre. Da er det godt å få skravlet med likesinnede 😀 Åh, leit å høre om MA. Det må være tøft. Jeg kan bare forestille meg den gleden som går til dyp skuffelse/sorg. Husker at jeg var så redd for SA, og googlet og googlet på sannsynligheter for SA. Ikke bra. La oss håpe at denne syklusen er spiresyklusen! Høres bra ut at du har en noenlunde lik syklus som den du hadde før aborten. Så gøy det må være å se egget! Krysser fingre og tær for at dette er spira 🤞 Haapefull skrev (5 timer siden): Så kjekt med en slik skravletråd! Jeg er med 😍 Jeg er 28 år, og har prøvd på mitt første barn siden slutten av desember. Jeg har PCOS, men har regelmessige sykluser takket være Glucophag! Jeg er likevel forberedt på at det kan ta tid. Det hjelper vel ikke på at mannen jobber på sjøen, som gjør at prøveperiode allerede halveres😅 Skal til videre utredning (Hysterosalpingografi og sædprøve) i september. Eggløsning er ca. 14 september, så krysser alt jeg har 🤞🏼 Hei Haapefull, så kjekt du vil være med å skravle! 😃Så bra du har fått til regelmessige sykluser med litt hjelp. Nei, det kan vel fort bli litt utfordrende når han er borte ja. Heldigvis kan disse soldatene overleve en stund inni varmen vår, så vi får håpe det vi kan. Tenk så gøy å følge med framover og heie på hverandre. Håper du slipper utredning, men det er jo godt å ha en backup i helsevesenet. Kanskje slapper dere mer av med tanken om det, og at det gjør at spira snart sitter? 👌 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det flere en meg som ufrivillig drømmer seg bort i hvilket utstyr man ønsker seg? Gjelder sikkert førstegangs i mye større grad vil jeg tro. Er så slitsomt å drømme seg så bort i alt man ønsker seg til en kommende baby når man er i dpoland. Har ikke det problemet resten av syklusen, kun når jeg er i dpo🙈 *Ruskemor Anonymkode: 529d9...c8b Ja! Det husker jeg veldig jeg gjorde med første. 😅 Hadde jo 5 bodyer og gulpeklut før jeg i det hele tatt var gravid. Men det er så kjekt å planlegge litt! Nå har vi så mye utstyr og klær og alt, at eneste jeg drømmer om nå, og har gått og vindussjoppa, er søskenvogn. De er jo svindyre hvis en skal ha fra "anerkjente" merker. Vi var jo så korttenkte (jeg...), og gikk for klassisk (nyyydelig) Emmaljunga Mondial vogn. Og den kan jo ikke bygges om til søskenvogn. Men hadde vi valgt NX90 kunne vi gjort det. Men men. Kanskje vi finner en fin søskenvogn på finn. Sikler litt på Bugaboo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 23. august 2022 Forfatter #40 Del Skrevet 23. august 2022 Tanuki skrev (3 timer siden): 3IKM i dag, men forventer at tanta kommer siden jeg testet negativt. Hvilken syklusdag er du på? 🤞 Håper er der til heksa kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå