Gå til innhold

er dette navnet helt krise?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Høres ut som et etternavn.

Anonymkode: 9d936...f0e

Nei, det er Willadsen - som jo en del personer i Norge heter.

Anonymkode: 59ff1...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Willads? min søster mener det er helt forferdelig, men jeg og min samboer har forelsket oss helt ♥️

Anonymkode: 8b3d6...9ea

Ja, det er krise

Anonymkode: 12de2...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke ordlyden i det.

Det kommer fra gammelengelsk angelsaksisk Willehad, sammensatt av de to germanske (saksiske) ordene "vilje/ønske" og "kamp". 

Anonymkode: afc9b...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri hørt før. Men det lyder flott og gammelt ut på en måte. Willads - en annen variant av Willfred og Willhelm. 

Neh, synes du skal gå for hva dere liker. Finere med et litt unikt navn synes jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke greia med å ha SÅ spesielle navn dersom man faktisk er norsk. Ingen skam å ha et vanlig norskt navn. 

Anonymkode: dab97...1dd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke Danske nei, men hentet inspirasjonen derfra. 

ts

Anonymkode: 8b3d6...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en diagnose. Noe av det styggeste navnet jeg har hørt på lenge, faktisk! Styr unna.

Anonymkode: 6a73e...98b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere elsker det må dere gå for det. Jeg personlig likte det ikke. 

Anonymkode: 86b60...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det at uansett hvilket navn dere forteller om før barnet kommer så vil noen ikke like det, fordi de selv ville ha valgt noe annet. Ene barnet mitt har et de mest vanlige navn som finnes, så hun fikk et gammelt og den gang ikke brukt navn iht navnestatistikken. Der sto det færre enn 3 eller ingen med det navnet.  Slik fikk mitt barn med vanlig for og etternavn. Et litt mer unikt navn. Hadde jeg kutta ut mellom navnet har 10 stk samme navn.

Mange rynket på nesa og sa det var rart. Etterhvert så ba noen om unnskyld. Fordi ungen passet navnet sitt perfekt. Og ungen selv var super stolt av det, og syntes det er morsomt. Selv om det ikke brukes daglig, så presenterer hun seg med hele navnet.  Sist jeg sjekket var det oppe i 16 stk med det navnet. Og 50 med samme navn med annen ende bokstav. Så litt gøy å vite at hun var først eller innenfor de 3 første med den varianten.

Jeg forestiller meg at willard funker bedre på sør og vest landsk dialekt og ikke minst engelsk enn på min dialekt. Da det kan bli litt tungt iht dialekt.  Men det vet jeg ikke før jeg har hørt uttalelsen og hvor  trykket på bokstavene er. Og klinger det bra med etternavnet så kjør på tenker jeg da. Andre blir vant til det.

Anonymkode: 1e228...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smaken er som baken, faktisk helt ræva. For et fryktelig navn. Folk som absolutt skal gi barna sine de mest sprøe navn, tenker ikke på den stakkars ungen som faktisk skal bære navnet hele livet. Det viktigste er helst at de skal kunne vise omverdenen hvor originale og spesielle de er. Vel, ønsker du å være original, så kall ungen din Ola eller Kari. Ingen småbarn blir kalt det lenger.

Anonymkode: cb6cf...d72

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morfar het Willas. Hadde jeg fått en gutt skulle han blitt oppkalt etter morfar. Elsker navnet Willas😍 (uten -d) 

Anonymkode: 08e95...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Morfar het Willas. Hadde jeg fått en gutt skulle han blitt oppkalt etter morfar. Elsker navnet Willas😍 (uten -d) 

Willas synes jeg er fint, det har en finere ordlyd og uttales enklere enn Willads. Jeg synes ikke om sistnevnte må jeg ærlig innrømme, det høres ut som en stavefeil og høres hakkete ut når man sier det høyt. Vil tro han får vanskeligheter med å introdusere navnet sitt til andre og de fleste vil be han om å stave det; nei takk, hvis det var mitt barn ville jeg inngått det. Fikk et navn som må staves selv og jeg byttet straks jeg fylte 18...

Anonymkode: 24981...b3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Willas synes jeg er fint, det har en finere ordlyd og uttales enklere enn Willads. Jeg synes ikke om sistnevnte må jeg ærlig innrømme, det høres ut som en stavefeil og høres hakkete ut når man sier det høyt. Vil tro han får vanskeligheter med å introdusere navnet sitt til andre og de fleste vil be han om å stave det; nei takk, hvis det var mitt barn ville jeg inngått det. Fikk et navn som må staves selv og jeg byttet straks jeg fylte 18...

Anonymkode: 24981...b3d

Villas og Willas er vel mest vanlig på norsk. Morfar ble født i 1920 og det var ikke et helt uvanlig navn han fikk. Men navnet døde sikkert litt ut som mange andre gamle navn gjør. 
Liker også best Willas uten -d. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...