Gå til innhold

Hva spiser du iløpet av en dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maskinfører skrev (4 timer siden):

Dette hørtes jo godt ut :) må ha pølse i vaffer,n da :) 

Altfor lite mat, da! Men vært hektisk 😅ja, pølse hadde vært digg i! Dessverre ikke pølser til salgs i kiosken i dag 😞 

Endret av Snabeltann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag:

Lunsj: Innbakt kylling i sursøt saus og ris

Middag: Freia Smil is

Kvelds: Giflar kanelboller

Anonymkode: ed45a...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 12.14):

Ukedager uten morgentrening:

Kaffe med melk og vann frem til lunsj.

Lunsj: eggerøre av 3 egg, skinke/salami, ost, grønnsaker, litt mer volum enn eggerøra. Litt nøtter og/eller en bit 86% sjokolade. 

Middag: varierer, men ofte enkelt for ungene å spise. Fullkornspasta med kjøttsaus, fiskekaker med grønnsaker og fullkornspasta, fiskepakker med grønnsaker, kyllingfilet med brokkoli og blomkål. Bruker mye airfryeren til grønnsaker. 

Kvelds: proteinpudding/youghurt/proteinshake eller bare to skiver/knekkebrød med pålegg. Evt. litt snacks som passer inn, men alltid med proteiner ved siden av.

Trener som regel mellom middag og kvelds (spiser sen kvelds).

Trener jeg før jobb blir det en proteinshake etter trening i tillegg til kaffen. 

Anonymkode: dc9c0...361

Har du sett ingrediensliste på de propuddingene og shakene? Du burde heller spise ett egg. 

Anonymkode: 7471e...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg overspiste i helgen. Da ble det alt for mye godt, både mye og ofte. Så i dag var jeg ikke veldig sulten. 

Ble sent før jeg spiste første måltid, så det ble en kyllingfilet og salat. Lakse wok til middag. 
En frukt til kvelds. 

Kun vann til drikke i dag.

Anonymkode: b3159...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag

Frokost: 18 McNuggets med sursøt, chili mayo og hvitløk dip

Lunsj: Vanillas boller

Kvelds: Freia Smakfull Oreo

Anonymkode: ed45a...1ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i gang med å ta av meg noen kilo, så da spiser jeg naturligvis mindre enn normalt. Så mine dager nå ser ca slik ut:

Lunsj: 2 rugsprø med 1 pålegg imellom, en håndfull cherrytomater, et eple og 2 bløtkokte egg. 

Mellom: 1 brødskive med pålegg eller noe enkelt med grønnsaker.

Middag: grønnsaker med rent kjøtt/ omelett/ fisk mer grønnsaker o.l. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 brødskiver med proteinrikt pålegg

Lunsj: Vafler

Middag: Svinebog med poteter, kålrabistappe og saus

Kvelds: Vafler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 40g havregryn med 10g proteinpulver

Lunsj: En proteinbar og 1/2 eple

Middag: 100g roastbiffkjøtt, philadelphia ligth og riskjeks 

Kvelds: 1 skyr, 40g havregryn, 10g proteinpulver toppet med mørk sjokolade :) 

Anonymkode: 06c4f...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En normal dag spiser jeg:

Frokost: Havregryn med melk
Lunsj: 2 knekkebrød med gulost og avokado, eller makrell i tomatsaus eller fløtemysost, eller omelett med kylling og babyleafs/vårløk
Middag: 1 kyllingfilet og wok eller fisk filet og grønnsaker
Kvelds: 2-3 fullkornskorper eller rugsprø

Mellommåltid: eple eller banan eller mandler

Anonymkode: 8a41d...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Frokost: 40g havregryn med 10g proteinpulver

Lunsj: En proteinbar og 1/2 eple

Middag: 100g roastbiffkjøtt, philadelphia ligth og riskjeks 

Kvelds: 1 skyr, 40g havregryn, 10g proteinpulver toppet med mørk sjokolade :) 

Anonymkode: 06c4f...195

Har du sett på ingredienslista på de proteinbarene og pulveret ditt? 1 skyr inneholder masse kunstig søtning, du kan like gjerne drikke et glass med skummet melk og ett egg. 

Spis egg istedenfor. Da får du i deg en naturlig råvare med også masse andre vitaminer og næringstoffer i tillegg. 

Anonymkode: 7471e...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost - 2 brødskiver med proteinrikt pålegg

Lunsj - Lasagne

Middag - Seibiff med potet og råkostsalat

Kvelds - Idk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fronost: knekkebrød med kullingpålegg og ost

mellommåltid: skyr

lunsj: yt proteinkoghurt eller kesam med havre og frukt, og frø.

mellommåltid: knekkevrød med kyllingpålegg og ost eller makrell i tomat

middag: kjøtt/fosk/kylling med grønnsaker og karbo.

kvelds: yt proteinmelk med havre, en skje peanøttsmør og banan/eple

Og gjerne is/sjokolade på kvelden 😁

Anonymkode: bac7f...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Frokost: 4 skriver loff m/ smør og skinke.

Lunsj: 1 skyr m/ salt karamell.

Middag: kyllingfilet m/ pommes noisetter + litt salat.

Kveldsmat: 3 hardkokte egg med masse majones. 

Ellers: smågodt & is 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå; ingenting eller minst mulig. Har en dårlig periode.

Anonymkode: ff2e2...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Frokost: 2 knekkebrød, yoghurt eller chiapudding

Lunsj: 2 knekkebrød, yoghurt eller chia pudding

Mellommåltid: frukt eller nøtter

Middag, varierer men alltid laget så mye som mulig fra bunnen

Anonymkode: 71efc...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Spiser fra rundt 6 til 5 ganger i uken dette..Først 2 tomater.En kopp søtet soyamelk(smaker godt) .Et kopp vann.1/4 funkigine brød eller 1/4 våre groveste grovbrød 100 prosent grovt(begge kjøpt på Kiwi),På brødet har jeg banan.Til lunch har jeg en håndfull(ikke helt full) cashewnøtter,noe gulrot,en appelsin.Tre toppete skjeer First price nøttemix,bla Kiwi har den(billig og veldig god.)2 kopper vann.Til middag har jeg en kokt potet,kokt sammen med en halv løk i mikrobølgeovn.Noe over 4 minutter i mikrobølge ovnen.Er bare å vente,etter en stund står det «bland»;da bruker jeg en skje eller gaffel til å blande.Sparer strøm og tid på å slippe å bruke ovn.Deler løk i biter,tar en potet vasker den,deler den i 4 biter hvis den er  liten eller forholdsvis liten.Stikker en gaffel dypt i alle potetbitene to ganger fra ulik vinkel.Tar litt vann i en boks til mat.Legger både løken og potetbitene i den.Tar på lokk.Setter den i mikrobølgeovnen.Setter Jet defrost på 750 watt.Er poteten for hard ,la den stå lenger.Sammen med dette spiser jeg Hålsan Køk vegan soyafars.,oftest noe over halvparten av posen (som veier 300 gram).I tilegg frosne erter,de er mye bedre enn de i  metall boks.På Kiwi  er de betydelig billigere også en de i metallboks.Ertene legger jeg i en kjele,så varmer jeg opp vann i en type varme beholder ,med synlige varme elementer.Den koker på under to minutter tror jeg,fort og billig.Så heller jeg det varme vannet i kjelen og tar på lokket.Etter kort tid,kanskje noe over 2  eller 3 minuttet er ertene spiseklare.Den nevnte soyafarsen varmer jeg i mikrobølgeovnen på rundt 3 minutter,etter at den er tatt ut av fryseren.I tilegg to kopper vann.Hvordan koke potet og løk i mikrobølge ovn står vel på Internett .Det er jo ulike styrings «knapper « på flere mikrobølge ovner.Til kvelds tar jeg oftest en hvitløks båt.Spiser den med soya melk og etterpå med noe paprika ,da kjenner en lite av den ekle smaken.Er det en stor båt ,deler jeg den i to ,og spiser halve båten.Til kvelds blir det en halv paprika.Etter det spiser jeg 1/4 brød av samme typer som til frokost med banan på.Har en kopp soyamelk samme som til frokost og en kopp vann.I tilegg spiser jeg noe havregrøt,rundt 200 desiliter.Legger havregrøten i en «plast boks «Deretter koker jeg opp vann i beholderen jeg skrev om før.Heller det i boksen med havregryn.Tar en toppet skje sukket erstatningen sukrin i oppå grøten og blander den i grøten.Etter noen minutter er grøten klar.Ved å blande sukrin i grøten blander en også vannet med havregrynen.Siden jeg spiser mye vegansk tar jeg i tilegg hver dag på kvelden Tang  pulver som inneholder jod,vitamin D3,vegansk omega 3(fra alge) og bla b vitamin fra Balansert Mega-B-Stress B-kompleks.Alt nevnt av vitaminer og mineraler kjøper jeg i en helsekost butikk.Spiser kjøtt oftest en til to ganger i uken,når ute eller har besøk.Mengden uvegansk kan være lite når ute i blant.Drikker mer vann hver dag enn det skrevet,spesielt hvis det et varmt.Fant en eller flere lister over grønnsaker og frukt med mest vitaminer og eller mineraler  og  plukket ut det jeg likte og som kom høyt på listen(e).Synes ikke gulrot og paprika er spesielt godt,men det går greit å spise det.

 

 

Anonymkode: c6945...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går:

Frokost: Brødskiver med nugatti

Lunsj: Toast med kakao

Middag: Risengryngsgrøt

Kvelds: 2 hamburgere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Det varierer fra dag til dag. Foreløpig har jeg spist en 5-eggs omelett, med ca 2 ss surkål, fett fra kyllinglåret, og litt olivenolje og salt. Hadde også et par skjeer honning i dag, fordi jeg hadde lyst på, og 3 kopper te. Er tom for kaffe i dag.

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Havregrøt kokt på nøttemelk med rosiner toppet med banan og hjemmelaget peanøttsmør

Lunsj:Salat med perlecouscous,trefarget quinoa,babyleaf,cherrytomater,agurk,rå brokkoli,oliven,syltet rødløk,rista kikerter,røkt tofu og balsamicodressing

Mellommåltid: Hjemmelaget energibar

Middag:Blomkål og søtpotetcurry med kokosris og nan

Kvelds:Smoothiebowl toppet med tahinigranola,bringebær,cashewnøtter og hjemmelaget peanøttsmør  

Anonymkode: ef186...0ff

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...