AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #1 Del Skrevet 18. august 2022 Når jeg blir brun får jeg hvite prikker på leggene og litt på armene. Når jeg vokser leggene blir det flere hvite prikker, og det virker som huden blir med voksstripsen, men har de på armene også, og de vokser jeg ikke. Har trodd det har vært solforbrenning, så det siste året har jeg brukt høy faktor på legger og armer, men har fått det likevel. Leste nylig at det kan være sopp i huden? Anonymkode: 37096...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 18. august 2022 #2 Del Skrevet 18. august 2022 (endret) Jeg tror dette skyldes at pigmentene er ujevnt fordelt. Der du har hvite “prikker» er det lite eller ingen pigment og huden vil derfor ikke endre særlig farge ved påvirkning av sollys. Voksing har ingen sammenheng med dette, vil jeg tro. Soppteorien har jeg heller ikke særlig tro på. Jeg har forøvrig ingen fagkompetanse på dette området. De som har store markante hvite områder i huden, særlig på hender og i ansiktet, har vitiligo som er en ufarlig hudsykdom, men der noen plages rent estetisk. Endret 18. august 2022 av Hareena 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #3 Del Skrevet 18. august 2022 Hos meg er slike hvite prikker rett og slett solskader. Lite å få gjort noe med i følge hudlege. Det kan bli bedre med tiden ved å skånes mot sol, men ingen garanti. Anonymkode: fe8ec...e1e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #4 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hos meg er slike hvite prikker rett og slett solskader. Lite å få gjort noe med i følge hudlege. Det kan bli bedre med tiden ved å skånes mot sol, men ingen garanti. Anonymkode: fe8ec...e1e Begynte å få det for noen år siden, da jeg sjeldent smørte legger og armer med solkrem, for jeg ble aldri brent der. De to siste årene har jeg smørt solfaktor påselv når det er overskyet, og sf 30 når jeg er i sol, men har fått det likevel i sommer. Ts Anonymkode: 37096...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #5 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Begynte å få det for noen år siden, da jeg sjeldent smørte legger og armer med solkrem, for jeg ble aldri brent der. De to siste årene har jeg smørt solfaktor påselv når det er overskyet, og sf 30 når jeg er i sol, men har fått det likevel i sommer. Ts Anonymkode: 37096...628 Ja pigmentene kan bli permanent skadet av solen. Hudlegen sa til meg at det mest sannsynlig ikke blir bedre. Må bare bruke selvbruningskrem for å skjule det. Brune pigmentflekker kan man behandle enklere, men ikke hvite. For øvrig er de hvite hele året, men synes bedre når du er brun. Så du har nok hatt de hvite flekkene der hele tiden etter de ble skadet for noen år siden. Anonymkode: fe8ec...e1e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå