Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som hater Karpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enda mer spesielt er at Magdi i Karpe fikk sitte i ytringsfrihetskommisjonen selv om han har flere sanger som handler om å drepe FrP-politikere. Tror noen man hadde fått sittet i ytringsfrihetskommisjonen om man sang om å drepe  Hadia Tajik?

Anonymkode: 69e0f...346

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Enda mer spesielt er at Magdi i Karpe fikk sitte i ytringsfrihetskommisjonen selv om han har flere sanger som handler om å drepe FrP-politikere. Tror noen man hadde fått sittet i ytringsfrihetskommisjonen om man sang om å drepe  Hadia Tajik?

Sang om å drepe FrP-politikere? Hvilken sang liksom?😂

Anonymkode: a966b...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Flere sanger om å drepe FrPere? Aldri hørt om noe bortsett fra den ene sangen "ok" hvor ikke Megdi men Chirag rapper "La meg tenne på en FPU-kar"

Hvilke sanger mener du?

Anonymkode: 160d9...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karpe diem lager elendig musikk. Enkel musikk for enkle sjeler ☺️

Anonymkode: 66d20...ab4

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som trodde at tråden handlet om hvorfor så mange heter Karpe. 😄

Trodde virkelig at her var det noe som hadde gått meg hus forbi!

Anonymkode: 7565f...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/18/2022 at 6:22 PM, AnonymBruker said:

Man blir litt skeptisk og (ufortjent) sure på band som ALLTID får fantastiske kritikker fra musikkjournalister. Sånn er det bare.

Gullunger som aldri gjør feil i journalisters øyne er ikke så kule....

Anonymkode: 1ef66...377

Du har et poeng. Hvis jeg var artist med ønske om "street cred" så ville jeg hatet klamme omfavnelser av NRK og VGdagbladet for eksempel. I hvert fall  inntil pengene begynte å rulle inn.

Anonymkode: 2739b...29d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 13.35):

Kunst vil jo alltid engasjere men ser flere snakke om karpe som om de skulle vært verre en søppel og at de burde bures inne. 

Hvorfor sier folk dette uten å ha hørt på musikken eller lest tekstene? 

Hate er et sterkt ord, men skjønner de som ikke liker en duo som oppfordrer til drap m.m

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (På 19.8.2022 den 15.00):

Dere som mener Karpe er stor kunst og store lyrikere fordi de selger, mener dere det samme om DDE, Ole Ivars og Sputnik? De har også solgt i bøtter og spann - og i motsetning til Karpe ble de ikke akkurat pushet av NRK! Så de må være enda mer geniale og dype da!?

Iflg. den logikken burde alle Karpe-fans i disse trådene sporenstreks laste ned alle låtene til disse artistene 😁

Her er en de kan starte med 🙂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 13.35):

Kunst vil jo alltid engasjere men ser flere snakke om karpe som om de skulle vært verre en søppel og at de burde bures inne. 

Hvorfor sier folk dette uten å ha hørt på musikken eller lest tekstene? 

Verdens verste musikk. Det finnes ikke noe verre. Det er det jævligste jeg noensinne har hørt. Og ja, jeg hater dem, så inderlig. Har ikke ord...

Anonymkode: 63746...1c8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (16 timer siden):

Hate er et sterkt ord, men skjønner de som ikke liker en duo som oppfordrer til drap m.m

Hvor oppfordrer de til drap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 1.17):

Hvorfor fortsetter man å spamme dette forumet med enda flere tråder om søppelet ...?

Kunst ...? Narr meg ikke til å le. Ja - jeg kan begynne å gå naken rundt, og vifte med penisen min to centimeter fra ansiktet ditt, noe du antagelig vil føle deg truffet av. Men er provokative handlinger synonymt med at oppførselen min er høyverdig kunst, selv om hipsterne er dumme nok til å finne en mening i dette dersom jeg erklærer at jeg vifter med kjønnsorganet som en protest mot Donald Trump, slavehandelen eller hvite menn?

Og apropos det å lykkes - det er flere under 25 som har lest Sophie Elises tekster enn Henrik Ibsens; betyr det at Sophie Elise er en større og bedre forfatter enn Ibsen? Karpe er så opphauset at det er en gru.

Opplegget er rent søppel, og kommer til å gå inn i historien som søppel på lik linje med det å stille ut en søppelbøtte på en kunstutstilling og kalle mesterverket "Sokrates møter mannsgrisens hat i sjelens abstrakte hyl - men Victoria fikk orgasme" med en prislapp på en halv million; dette er verken kultur, kunst, eller aller minst musikk - at folk som finner en mening i opplegget mangler elementær kunst- eller musikkforståelse og antagelig ser på Beatles eller Bach som noe gammeldags tull, er dessverre ikke min skyld.

Døgnet har bare 24 timer, og livet er altfor dyrebart til å kastes bort på å lytte til søppel eller saumfare søppelbøtter etter brukte kondomer - man kan trygt si at New Kids On The Block var mindre begavet enn Mozart uten å ha hørt hele diskografien deres; å bruke tid på å høre Karpe er en like intelligent og sofistikert handling som å lete etter brukte kondomer i offentlige søppelbøtter - det er kulturelt lavmål.

Dette er kunst:

Tenner må for all del ikke vaskes - når man kjenner aromaen av en munn med en duft av de siste fem års matrester, er man i himmelen; tannbørster og munnhygiene er en alvorlig trussel mot tilværelsen. For ikke å snakke om tannlegen.

Hilsen Karius og Baktus, og utallige andre bakterier.

Anonymkode: d1186...6d3

Haha! Det er tydelig at Karpe engasjerer deg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 18.37):

Sang om å drepe FrP-politikere? Hvilken sang liksom?😂

Anonymkode: a966b...a11

Kunsten å være inder. De oppfordrer fansene sine til å drepe Carl I. Hagen. På den tiden var han partileder. Det er så drøyt som du får det. De har aldri beklaget dette, så det betyr at de fremdeles står bak det. 

Anonymkode: d38cd...7d1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kunsten å være inder. De oppfordrer fansene sine til å drepe Carl I. Hagen. På den tiden var han partileder. Det er så drøyt som du får det. De har aldri beklaget dette, så det betyr at de fremdeles står bak det. 

Anonymkode: d38cd...7d1

Kan ikke finne noen oppfordring til drap i den teksten. Var det dette verset du mente?

"For hvis du tør å ta liv av Carl-Ivar,
da har du mere guts og baller enn hva vi har.
Du hater Chirag mer enn Chirag hater skidag,
vi er jo brødre så hvorfor lage jihad?
Så før jeg slutter la meg si enda en ting til,
drep meg for fargen min og skap en Benjamin til."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke finne noen oppfordring til drap i den teksten. Var det dette verset du mente?

"For hvis du tør å ta liv av Carl-Ivar,
da har du mere guts og baller enn hva vi har.
Du hater Chirag mer enn Chirag hater skidag,
vi er jo brødre så hvorfor lage jihad?
Så før jeg slutter la meg si enda en ting til,
drep meg for fargen min og skap en Benjamin til."

Oh gawd… 🙈🙈

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oh gawd… 🙈🙈

Ok så du mener han oppfordrer til at andre skal drepe han også og han mener det? For det oppfordrer han til i neste setning. Og det burde begge holdes ansvarlig for nå 18 år senere? Siden det burde være så åpenbart så må jo resten av teksten og alle andre tekster behandles med samme logikk.

Bare innrøm at dere er rasister som ikke ønsker å se brune nordmenn lykkes eller ha påvirkning til kulturen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater dem ikke, hat er et sterkt ord. Jeg bryr meg midt på ryggen at de eksisterer, fordi musikken er dårlig. 

Anonymkode: 3d537...003

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok så du mener han oppfordrer til at andre skal drepe han også og han mener det? For det oppfordrer han til i neste setning. Og det burde begge holdes ansvarlig for nå 18 år senere? Siden det burde være så åpenbart så må jo resten av teksten og alle andre tekster behandles med samme logikk.

Bare innrøm at dere er rasister som ikke ønsker å se brune nordmenn lykkes eller ha påvirkning til kulturen. 

Du er ganske hårsår her. Folk må da få lov til å mislike musikken og tekstene.

Jeg synes noen låter kan være fengende, men jeg synes også at de er selvgode og sutrete, klager veldig mye. Alt er så fælt her i landet, og der sitter de to stinne av penger, med stort publikum, og har det egentlig som plommen i egget.

Tror mange er lei av sutring og hat, og tenker at de har hatt det ganske greit her i Norge.

Anonymkode: 17881...9d4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gjort det eksepsjonelt godt i norsk sammenheng, konsistent over mange år. De har tjent millioner, og selger nå ut Spektrum gang på gang. De har etablert en stiftelse der de faktisk gir bort en stor andel av inntektene sine til veldedig formål. 

Så svaret er vel at hat innerst inne har utgangspunkt i misunnelse. Og hiver du fremmedfrykt inn i miksen så har du vel svaret på hvorfor enkelte har dette enorme behovet for å snakke dem ned. 

Anonymkode: 451f8...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...