AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #41 Del Skrevet 18. august 2022 Måtte googles. Herrefred, for noe forbanna søppel. Og dette betaler folk for? verden vil bedras. Anonymkode: f72e3...c3e 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #42 Del Skrevet 18. august 2022 Hvorfor fortsetter man å spamme dette forumet med enda flere tråder om søppelet ...? 1 hour ago, AnonymBruker said: Grunnen til at de får mye hat er jo at boomers og hvite privilegerte føler seg truffet. Som er nettopp mye av poenget med tekstene, og kunst generelt. Det er faktisk et tegn på at kunsten er bra, og vil bli husket for ettertiden! Så bare fortsett og irriter dere, boomers. Dere biter rett på og gjør at Karpe lykkes, og setter igjen et digert kulturelt spor. Anonymkode: a966b...a11 Kunst ...? Narr meg ikke til å le. Ja - jeg kan begynne å gå naken rundt, og vifte med penisen min to centimeter fra ansiktet ditt, noe du antagelig vil føle deg truffet av. Men er provokative handlinger synonymt med at oppførselen min er høyverdig kunst, selv om hipsterne er dumme nok til å finne en mening i dette dersom jeg erklærer at jeg vifter med kjønnsorganet som en protest mot Donald Trump, slavehandelen eller hvite menn? Og apropos det å lykkes - det er flere under 25 som har lest Sophie Elises tekster enn Henrik Ibsens; betyr det at Sophie Elise er en større og bedre forfatter enn Ibsen? Karpe er så opphauset at det er en gru. Opplegget er rent søppel, og kommer til å gå inn i historien som søppel på lik linje med det å stille ut en søppelbøtte på en kunstutstilling og kalle mesterverket "Sokrates møter mannsgrisens hat i sjelens abstrakte hyl - men Victoria fikk orgasme" med en prislapp på en halv million; dette er verken kultur, kunst, eller aller minst musikk - at folk som finner en mening i opplegget mangler elementær kunst- eller musikkforståelse og antagelig ser på Beatles eller Bach som noe gammeldags tull, er dessverre ikke min skyld. 11 hours ago, AnonymBruker said: Kunst vil jo alltid engasjere men ser flere snakke om karpe som om de skulle vært verre en søppel og at de burde bures inne. Hvorfor sier folk dette uten å ha hørt på musikken eller lest tekstene? Anonymkode: 160d9...f89 Døgnet har bare 24 timer, og livet er altfor dyrebart til å kastes bort på å lytte til søppel eller saumfare søppelbøtter etter brukte kondomer - man kan trygt si at New Kids On The Block var mindre begavet enn Mozart uten å ha hørt hele diskografien deres; å bruke tid på å høre Karpe er en like intelligent og sofistikert handling som å lete etter brukte kondomer i offentlige søppelbøtter - det er kulturelt lavmål. Dette er kunst: 6 hours ago, AnonymBruker said: Hva slags tråd er dette? De som hater Karpe må være små defekte mennesker. Karpe er en av de største artistene i Norge. De er de eneste som har solgt ut spektrum i 6 forestillinger i 2016 og 17. Og nå i 2022 har de solgt ut 10 !! konserter i Spektrum. Move on loosers. Anonymkode: 5374b...d13 Tenner må for all del ikke vaskes - når man kjenner aromaen av en munn med en duft av de siste fem års matrester, er man i himmelen; tannbørster og munnhygiene er en alvorlig trussel mot tilværelsen. For ikke å snakke om tannlegen. Hilsen Karius og Baktus, og utallige andre bakterier. Anonymkode: d1186...6d3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #43 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er kunst: Anonymkode: d1186...6d3 Herregud Beethoven?? Kan ikke tenke meg mer irrelevant og slitsom musikk. Og du, det er forresten ikke opp til deg, en enkeltperson, å bestemme hva som er kunst. Så lenge noen betrakter det som kunst så er det det, og det er det mange som gjør. De har også sagt selv at det de lager er kunst. Anonymkode: 160d9...f89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muffin man Skrevet 19. august 2022 #44 Del Skrevet 19. august 2022 Ser liksom ikke noen grunn til å hate på Karpe og de som hører på det. Etter min smak var de tollererbare før, men akkurat det nye funker ikke helt for min egen del. Da hører jeg heller på det jeg liker. Om folk får glede av å høre på dem så er det fint det Vi er liksom våre egne dj’er i våre egne liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #45 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Måtte googles. Herrefred, for noe forbanna søppel. Og dette betaler folk for? verden vil bedras. Anonymkode: f72e3...c3e Ja, jeg måtte ha fått mye penger for å dra på Karpe-konsert! For en halv årslønn kunne jeg kanskje ha vurdert det. Selvsagt har folk helt ulik smak, og det er jo greit. Men Karpe (og den type "musikk" generelt) er så ufattelig slitsom, skikkelig "in your face". Helt umulig å ignorere! Aksenten hjelper heller ikke. Så når man blir ufrivillig eksponert for det, for eksempel over radio, er det mye verre enn når det bare spilles "vanlig" drittmusikk. Anonymkode: 42105...6b6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #46 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hverken "jøde" eller "hvite menn som pusher 50" er brukt i tekstene deres i den forstand at disse gruppene fortjener hat. Attitudeproblem handler om de som slenger rundt seg med skjellsord fordi 'det er bare en vits' eller 'jeg er bare artist' uten å stå for det som blir sagt. I andre vers kommer kontrasten om en historie om en mann som kun bryr seg om materialisme og sin egen lille boble, som ikke engasjeres av noe. Hvite Menn Som Pusher 50 handler enkelt og greit om at det er denne gruppen som tar avgjørelser for alle, inkludert de som ikke er hvite menn som pusher 50. Sangen handler om at denne gruppen lever et liv separert fra de som ikke er like priveligerte, men allikevel styrer verden som om alle er like priveligerte. Anonymkode: 160d9...f89 Seriøst. Hvite etnisk norske menn som pusher 50 er allerede fritt vilt. De kan tillegges alle negative egenskaper, hetses og generelt gis skylden for det meste. Det finnes ingen negative karakteristikker som ikke kan brukes og som gruppe kan de tillegges alle tenkelig og utenkelige holdninger og egenskaper. De er ikke krenkbare. Når Zara Larsson forteller på Skavlan at "hun Hatar alla menn". Så skjønner vi hvilke menn hun egentlig mener og hun får applaus. Innen krenkelses hierarkiet finnes det en rangorden. På toppen av de som ikke kan kritiseres vil man f.eks finne: Ei kortvokst ung lesbisk dame, uføretrygdet, psykisk syk, adoptert fra sør Amerika, oppvokste i samisk kultur og konvertert til islam. At Karpe velger nettopp hvite menn. Som stort sett består av helt vanlige A4 menn som ser dagsrevyen, tar seg en pils på lørdag og står opp 06:00 for å reise på jobb. Dette er er lavthengende frukt for disse "kule gutta" og er på ingen måte provoserende, nytenkende eller kunst. Det er maintstream så det holder. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Anonymkode: 8fba3...799 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #47 Del Skrevet 19. august 2022 Hater overhode ikke Karpe, men synes de er litt oppskrytt, omtrent som de ikke kan gjøre noe galt og uansett hvilken sang de lager så blir det alltid en hit. Og ja, jeg har hørt en del på dem. De har en del bra sanger, men synes som sagt det blir litt opphauset. Og selv om man kan selge ut Oslo Spektrum betyr ikke nødvendigvis noe om kvaliteten, det betyr bare at de er veldig populære. Justin Bieber kunne nok også klart det.. Anonymkode: 357bb...6d4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #48 Del Skrevet 19. august 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Herregud Beethoven?? Kan ikke tenke meg mer irrelevant og slitsom musikk. Og du, det er forresten ikke opp til deg, en enkeltperson, å bestemme hva som er kunst. Så lenge noen betrakter det som kunst så er det det, og det er det mange som gjør. De har også sagt selv at det de lager er kunst. Anonymkode: 160d9...f89 Det var også svært mange i sin tid som kjøpte platene til Donny Osmond eller Bay City Rollers, uten at dette sier noe som helst om kvaliteten på musikken de laget. Så hvis en nynazist mener at 2. verdenskrig var historiens største performanceforestilling og at en viss Adolf derfor er verdens største kunstner, er han tydeligvis det fordi noen betrakter dette som kunst ...? Oj. Ikke rart at Sophie Elise og Justin Bieber ifølge deg er store kunstnere, sammen med søppelet Karpe. Hjelpe meg for en kunstforståelse folk har i år 2022. Anonymkode: d1186...6d3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 19. august 2022 #49 Del Skrevet 19. august 2022 Dere som mener Karpe er stor kunst og store lyrikere fordi de selger, mener dere det samme om DDE, Ole Ivars og Sputnik? De har også solgt i bøtter og spann - og i motsetning til Karpe ble de ikke akkurat pushet av NRK! Så de må være enda mer geniale og dype da!? Iflg. den logikken burde alle Karpe-fans i disse trådene sporenstreks laste ned alle låtene til disse artistene 😁 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #50 Del Skrevet 19. august 2022 Synes noen av melodiene er fengende er vel egentlig det beste jeg kan si om Karpe. Teksten er vel..random? Føler jeg kunne kjørt ut noe lignende selv. Ellers har de jo truffet veldig bra i woke-markedet. Bryr meg generelt svært lite om Karpe. 90% av vennene mine har vært på konserter den siste tiden da så jeg har blitt bombadert med videoer fra konsertene og det virker jo som et ganske bra sceneshow. Ikke at det er grunn nok til at jeg skulle giddet å dratt. Hadde dratt dersom noen ga meg 5000,- for det..men det gjelder det meste da -Kvinne, 26 Anonymkode: ded67...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #51 Del Skrevet 19. august 2022 7 minutter siden, Entern said: Dere som mener Karpe er stor kunst og store lyrikere fordi de selger, mener dere det samme om DDE, Ole Ivars og Sputnik? De har også solgt i bøtter og spann - og i motsetning til Karpe ble de ikke akkurat pushet av NRK! Så de må være enda mer geniale og dype da!? Iflg. den logikken burde alle Karpe-fans i disse trådene sporenstreks laste ned alle låtene til disse artistene 😁 For ikke å snakke om Vikingarna, og siden Karpe-fans mener at danseband er stor kunst på grunn av platesalget, får man nesten hjelpe dem litt her: Anonymkode: d1186...6d3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 19. august 2022 #52 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For ikke å snakke om Vikingarna, og siden Karpe-fans mener at danseband er stor kunst på grunn av platesalget, får man nesten hjelpe dem litt her: Anonymkode: d1186...6d3 Jepp!👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #53 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva slags tråd er dette? De som hater Karpe må være små defekte mennesker. Karpe er en av de største artistene i Norge. De er de eneste som har solgt ut spektrum i 6 forestillinger i 2016 og 17. Og nå i 2022 har de solgt ut 10 !! konserter i Spektrum. Move on loosers. Anonymkode: 5374b...d13 Krenka? Det er ikke noen stor greie å selge ut 10 konserter i spektrum når du har fått mediadekning i årevis i alt av norsk media. Spør heller deg selv, hvorfor spiller de ikke heller èn stor konsert på en større arena fremfor å selge ut en liten arena 10 ganger? Her har du forklaringen, Fordi stort sett så kjøper fansen billetter til flere dager som gir inntrykk av at de er mer populære enn de faktisk er og de tjener langt mer penger. Anonymkode: 72df7...02e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #54 Del Skrevet 19. august 2022 Jeg har helt motsatt oppfatning: alle elsker karpe, og jeg skjønner ikke hvorfor Anonymkode: 0d767...d01 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #55 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor fortsetter man å spamme dette forumet med enda flere tråder om søppelet ...? Kunst ...? Narr meg ikke til å le. Ja - jeg kan begynne å gå naken rundt, og vifte med penisen min to centimeter fra ansiktet ditt, noe du antagelig vil føle deg truffet av. Men er provokative handlinger synonymt med at oppførselen min er høyverdig kunst, selv om hipsterne er dumme nok til å finne en mening i dette dersom jeg erklærer at jeg vifter med kjønnsorganet som en protest mot Donald Trump, slavehandelen eller hvite menn? Og apropos det å lykkes - det er flere under 25 som har lest Sophie Elises tekster enn Henrik Ibsens; betyr det at Sophie Elise er en større og bedre forfatter enn Ibsen? Karpe er så opphauset at det er en gru. Opplegget er rent søppel, og kommer til å gå inn i historien som søppel på lik linje med det å stille ut en søppelbøtte på en kunstutstilling og kalle mesterverket "Sokrates møter mannsgrisens hat i sjelens abstrakte hyl - men Victoria fikk orgasme" med en prislapp på en halv million; dette er verken kultur, kunst, eller aller minst musikk - at folk som finner en mening i opplegget mangler elementær kunst- eller musikkforståelse og antagelig ser på Beatles eller Bach som noe gammeldags tull, er dessverre ikke min skyld. Døgnet har bare 24 timer, og livet er altfor dyrebart til å kastes bort på å lytte til søppel eller saumfare søppelbøtter etter brukte kondomer - man kan trygt si at New Kids On The Block var mindre begavet enn Mozart uten å ha hørt hele diskografien deres; å bruke tid på å høre Karpe er en like intelligent og sofistikert handling som å lete etter brukte kondomer i offentlige søppelbøtter - det er kulturelt lavmål. Dette er kunst: Tenner må for all del ikke vaskes - når man kjenner aromaen av en munn med en duft av de siste fem års matrester, er man i himmelen; tannbørster og munnhygiene er en alvorlig trussel mot tilværelsen. For ikke å snakke om tannlegen. Hilsen Karius og Baktus, og utallige andre bakterier. Anonymkode: d1186...6d3 Mener du virkelig at alle som lager kunst må være på nivå med Ibsen, Mozart, Beethoven og Beatles? Disse er selvfølgelig geniale musikere og kunstnere, men jeg trenger nye inntrykk også. Du snakker som at folk som liker Karpe er idioter uten sans for musikk og musikkhistorie. Det er heller motsatt. Du er prikk lik som dem som i sin tid mente at The Beatles var «bråk». Typisk for godt voksne… Bruk nå heller noen eksempler på kunstnere fra samtiden da? Men det vil du sikkert ikke fordi du forstår deg tydeligvis ikke på samtidens kunstuttrykk. Anonymkode: a966b...a11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #56 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det var også svært mange i sin tid som kjøpte platene til Donny Osmond eller Bay City Rollers, uten at dette sier noe som helst om kvaliteten på musikken de laget. Så hvis en nynazist mener at 2. verdenskrig var historiens største performanceforestilling og at en viss Adolf derfor er verdens største kunstner, er han tydeligvis det fordi noen betrakter dette som kunst ...? Oj. Ikke rart at Sophie Elise og Justin Bieber ifølge deg er store kunstnere, sammen med søppelet Karpe. Hjelpe meg for en kunstforståelse folk har i år 2022. Anonymkode: d1186...6d3 Dette er bare tull og stråmannsargumentasjon, jeg har aldri sagt eller ment at hitler, Sophie Elise eller Justin Bieber er kunstnere. 💀💀💀 Anonymkode: 160d9...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #57 Del Skrevet 22. august 2022 Var ikke denne tråden mye lengre. Er den redigert ned? Kan ikke finne igjen det jeg skrev... Anonymkode: b9287...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Woah0 Skrevet 22. august 2022 #58 Del Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 16.04): De synger som om de har peiling på alt - og de skjuler seg bak «gjemte budskap» og tåpelige tekster, de mener vel selv at de har fribillett til å være frekke mot andre. Anonymkode: 56ec6...635 Hva synes du om janteloven? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #59 Del Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var ikke denne tråden mye lengre. Er den redigert ned? Kan ikke finne igjen det jeg skrev... Anonymkode: b9287...d3e Det var en annen tråd om Karpe, og den ligger fortsatt skjult for moderering. "Hvorfor er Karpe så populære?" Anonymkode: 42105...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ghostface Skrevet 22. august 2022 #60 Del Skrevet 22. august 2022 Hater dem ikke, men hører på andre ting i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå