lady90 Skrevet 18. august 2022 #1 Del Skrevet 18. august 2022 Jeg har krøller og ekstremt frizzy og litt tørt hår (farger bort det grå) Kurer et par ganger i uka. Tar i 5-6 trykk hårolje etter dusj, og redken frizz dismiss før jeg føner med varmluftsbørste (rundbørste med føner). Bruker varmebeskyttende spray også. Det blir ganske så fint etter varmluftsbørsten, men fortsatt litt frizzy, så har pleid å gå over med rettetang. Problemet er at det sliter så mye på håret så vil helst unngå det, men hvis jeg ikke gjør det så blir det så livløst, fluffly og frizzy iløpet av dagen. (blir så stort og volumiøst) Bruker forsåvidt også en pleiende krem i (type potion 9 fra Sebastian), men til ingen nytte. Noen tips til meg slik at det holder å bruke varmluftsbørsten? Noen produkter e.l som er veldig bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 18. august 2022 #2 Del Skrevet 18. august 2022 har du forsøkt olapelx? og å la håret lufttørke så ofte og mye som mulig før du styler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #3 Del Skrevet 18. august 2022 Er du sikker på at du ikke har krøller ? egentlig ? Anonymkode: b2647...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #4 Del Skrevet 18. august 2022 Jeg bruker ingen dyre (tullete) produkter, men ørlite kokosnøttolje. Det er luktfritt, enkelt, funksjonelt og billig. Det gir akkurat nok tyngde og fuktighet til å rette ut frizz. Jeg har likevel volum. Anonymkode: 87ec1...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 18. august 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er du sikker på at du ikke har krøller ? egentlig ? Anonymkode: b2647...d29 Jo har krøller, skrev det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #6 Del Skrevet 18. august 2022 Om du har krøller, les litt om curly girl-metoden. Du trenger for guds skyld IKKE følge alle stegene og reglene, altså, men mange gode tips. Føning er ikke anbefalt på krøller, om du gjør det, bruk diffuser. Det kan også hjelpe å vaske håret sjeldnere. Og ikke børste håret når det er tørt! Bare gre med fingrene om du må, men ellers kun børste håret i dusjen mens du har i masse balsam. Anonymkode: 4574c...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #7 Del Skrevet 18. august 2022 Jeg hadde veldig frizzy hår før, har naturlig bølger/krøller. Jeg sluttet å bruke masse forskjellige produkter på håret, bruker kun shampoo og sjelden gang hårolje. Håret mitt føltes bedre etter jeg kuttet ut masse tulleprodukter. frizzy hår kan ofte komme av andre faktorer som: er det veldig tørr luft hos deg? Går du med syntetiske materialer? Anonymkode: 7ec8e...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #8 Del Skrevet 18. august 2022 Kreatin Anonymkode: 741b8...f7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #9 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde veldig frizzy hår før, har naturlig bølger/krøller. Jeg sluttet å bruke masse forskjellige produkter på håret, bruker kun shampoo og sjelden gang hårolje. Håret mitt føltes bedre etter jeg kuttet ut masse tulleprodukter. frizzy hår kan ofte komme av andre faktorer som: er det veldig tørr luft hos deg? Går du med syntetiske materialer? Anonymkode: 7ec8e...b73 Ulikt hår har ulike behov, så om du brukte feil produkter for ditt hår, kan det ha hatt stikk motsatt virkning enn den du ønsket. Om man har for mye protein, blir jo håret bare enda verre om man kjører en proteinkur på det, eller bruker stylingprodukter med mye protein, f.eks. Jeg har fått mye bedre hår etter å ha begynt med flere produkter - da etter å ha lært mer om min hårtype (type 2b, lav porøsitet, fint hår). Kuttet alt av proteiner, innførte hårmaske med rette typer oljer, osv. Men bedre med ingen produkter enn helt feile produkter (billigere også 😛 ) Anonymkode: 4574c...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #10 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kreatin Anonymkode: 741b8...f7e Ikke om ts ikke trenger protein. For mye protein får håret til å bli stivt og sprøtt og gjør at det knekker - og det kan gjøre håret veldig tørt, som igjen fører til frizzfest. Ta strekke-testen for å se om du trenger protein. Anonymkode: 4574c...431 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 18. august 2022 Forfatter #11 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke om ts ikke trenger protein. For mye protein får håret til å bli stivt og sprøtt og gjør at det knekker - og det kan gjøre håret veldig tørt, som igjen fører til frizzfest. Ta strekke-testen for å se om du trenger protein. Anonymkode: 4574c...431 Strekketesten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #12 Del Skrevet 18. august 2022 Redken all soft/mega soft❤️ Spesielt leave in-kremen har 100 % reddet mitt ekstremt brusete hår. Og jeg har virkelig prøvd alt. Anonymkode: 1621f...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 18. august 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Om du har krøller, les litt om curly girl-metoden. Du trenger for guds skyld IKKE følge alle stegene og reglene, altså, men mange gode tips. Føning er ikke anbefalt på krøller, om du gjør det, bruk diffuser. Det kan også hjelpe å vaske håret sjeldnere. Og ikke børste håret når det er tørt! Bare gre med fingrene om du må, men ellers kun børste håret i dusjen mens du har i masse balsam. Anonymkode: 4574c...431 Jeg vil ikke ha krøller, derfor retta jeg det før men siden det sliter sånn på håret gikk jeg først over til rettebørste men nå har jeg starta med varmluftsbørste. Håret blir ganske rett og myke bølger (som jeg synes er fint), men det blir så fort brusete og tørt, det holder seg liksom ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 18. august 2022 Forfatter #14 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Redken all soft/mega soft❤️ Spesielt leave in-kremen har 100 % reddet mitt ekstremt brusete hår. Og jeg har virkelig prøvd alt. Anonymkode: 1621f...d7d Ja har brukt den masse før og den gjør håret mykt men problemet nå er egentlig å holde frisyren etter bruk av varmluftsbørste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #15 Del Skrevet 18. august 2022 lady90 skrev (11 minutter siden): Jeg vil ikke ha krøller, derfor retta jeg det før men siden det sliter sånn på håret gikk jeg først over til rettebørste men nå har jeg starta med varmluftsbørste. Håret blir ganske rett og myke bølger (som jeg synes er fint), men det blir så fort brusete og tørt, det holder seg liksom ikke. Dersom du har krøller men vil ha rett hår må du nesten regne med at håret ditt blir slitt og frissy for du jobber mot eget hår og ikke med det, ikke all verdens produkter kan hjelpe deg her om du ikke jobber med håret ditt. Anonymkode: 47a8f...04a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heipådegådu Skrevet 18. august 2022 #16 Del Skrevet 18. august 2022 Jeg hadde det samme problemet! Det kan være type balsam du bruker ikke gir nok fuktighet til håret, jeg bruker Franck provost sin sjampo og balsam, du kjøper de på europris! ofte tilbud 2 for 100 eller noe sånt for de som er i kunde klubben. Gir veldig god fuktighet og glans i håret🥰 utenom det bruker jeg hårolje i tuppene de dagene det er veldig frizzy. Håret endrer seg og på ulike sesonger som sommer og vinter, så en må bare prøve seg frem🤷♀️ Jeg prøver å ikke dusje før jeg skal sove, men heller på dagen når det kan tørke mens jeg holder på med ting, børster forsiktig gjennom håret når det er fuktig/ikke tørket enda, da holder det seg mer rett/bølgete enn hvis jeg ikke gjør det blir det veldig volum, og da når jeg børster får jeg frizzy hår. Så! Riktig balsam med fuktighet og (protein), og olje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #17 Del Skrevet 18. august 2022 Når man har krøller er det naturlig frizzy også. Det oppleves ofte også gjerne som tørt. Imens håret mitt er vått bruker jeg Killer Curls av Kevin Murphy som er en krem som definerer krøllene. Klemmer opp krøllene med hendene og lufttørker det. Anonymkode: 083f5...975 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 18. august 2022 Forfatter #18 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Dersom du har krøller men vil ha rett hår må du nesten regne med at håret ditt blir slitt og frissy for du jobber mot eget hår og ikke med det, ikke all verdens produkter kan hjelpe deg her om du ikke jobber med håret ditt. Anonymkode: 47a8f...04a Joda men det holder seg fint og glatt når jeg retter det ut, men med varmluftsbørsten blir det mye mer brusete og frizzy selvom det er veldig fint rett etter bruk av børsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #19 Del Skrevet 18. august 2022 Wella luxe oil Anonymkode: 4072a...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 18. august 2022 Forfatter #20 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Wella luxe oil Anonymkode: 4072a...d5c Bruker den allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå