Gå til innhold

Er hunden min for tykk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt tykk i mine øyne. Dessverre er det blitt så normalt med overvektige hunder at folk tror normalvektige hunder er undervektige 

Anonymkode: 445ee...d62

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Litt tykk i mine øyne. Dessverre er det blitt så normalt med overvektige hunder at folk tror normalvektige hunder er undervektige 

Anonymkode: 445ee...d62

Bedre at de er for tynne enn for tjukke hvertfall, men ikke alltid så lett å se selv hvor de ligger på skalaen

Anonymkode: f3171...94f

Skrevet

du kan godt løpe med den. Men helst ikke for mye på asfalt. Best med lange turer i skogen/naturen og ikke minst lek også sammen med andre hunder.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Labradorer blir fort feite.

Du skal kunne kjenne ribbeina men ikke se dem

Anonymkode: 034b0...c6c

Kommer an på typen, har hatt vanlig og jaktlabrador, den vanlige blir fort feit og er matvrak og jaktlabradoren holder seg tynn og er ikke matvrak

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan jeg løpe med den? Den har ikke løpt noe særlig før.

Anonymkode: 177ec...3ee

Har overtatt feite labradorer og mitt tips er å la den svømme mye (god trening som forbrenner mye og som ikke krever mye av eier)

• Nyttig 1
Skrevet
Leo skrev (10 timer siden):

Nå har jeg riktignok en annen rase, men den ser ut omtrent som min og han er etter min mening overvektig. Min "unnskyldning" er at han er en eldre hund med en skulder-/albueskade som gjør at han ikke tåler stor belastning og derfor ikke tåler mye/hard fysisk aktivitet. Imidlertid er det, akkurat som for mennesker, matinntaket som er avgjørende og ikke mengden fysisk aktivitet for å både gå ned i vekt og holde den der. Jeg ville med andre ord ha satset på å gi den litt mindre mat en periode og, ikke minst, kutte ned på godbitene. Selv bruker jeg f.eks. det kattetørrfôret jeg har klart å finne med minst biter. 

Din begynner jo også å bli en godt voksen hund selv om den ikke er gammel riktig enda. Jeg ville derfor ikke ha begynt å f.eks. jogge lange turer med den nå dersom den ikke har vært vant til det. Ta det i så fall veldig gradvis og se om hunden trives med det eller ikke. Etter min mening er den beste trimmen hunder kan få å bevege seg i ulendt terreng hvor de må bruke hele kroppen. Svømming burde jo også kunne passe en labrador. Selvfølgelig ikke midt på vinteren, men i sommerhalvåret kan du la den svømme utendørs (Men dropp pinnekasting etc. La den svømme i langline langs stranden/bredden mens du selv er på land). 

Om du lar de svømme hver dag så tåler de fint å svømme om vinteren og, akkurat som vi mennesker

Skrevet

Takk for svar. Den liker ikke å svømme 🙈

Anonymkode: 177ec...3ee

Ah en av de, da må du bare venne den til vann kombiner det gjerne med henting av ball (men forbered deg på å miste endel i starten pga den går for langt i forhold til hvor langt hunden vil gå ut i vannet)

• Nyttig 1
Skrevet

Dem ser helt fin ut. 

Anonymkode: fecfe...68f

• Liker 1
Skrevet

Labrador som ikke liker å svømme😂 aldri hørt om 😂

Begynner å komme i en alder der han lett kan legge på seg.. men ser ikke overvektig ut nå nei

Anonymkode: f3171...94f

Har hatt det, fikk hun når hun var 8 år, trente på vanntilvenning i noen uker men hun ble trygg og elsket vannet 🙂

Skrevet

Mer dvask og utrent enn feit spør du meg. 

• Liker 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (9 timer siden):

Om du lar de svømme hver dag så tåler de fint å svømme om vinteren og, akkurat som vi mennesker

De fleste labradorer (Men ikke denne da tydeligvis... :ler: ) bader når som helst og hvor som helst og tåler det fint. Men jeg snakket som svømming som en form for trening og det er stor forskjell på å oppholde seg i vannet over lengre tid og å ta seg en dupp. Som er det de fleste menneskelige isbadere også gjør. De svømmer ikke aktivt for å trene. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Leo skrev (13 timer siden):

De fleste labradorer (Men ikke denne da tydeligvis... :ler: ) bader når som helst og hvor som helst og tåler det fint. Men jeg snakket som svømming som en form for trening og det er stor forskjell på å oppholde seg i vannet over lengre tid og å ta seg en dupp. Som er det de fleste menneskelige isbadere også gjør. De svømmer ikke aktivt for å trene. 

Jeg svømmer med våtdrakt om vinteren om jeg skal trene, har overtatt labradorer med vannskrekk og lært de å like vannet, men jo de fleste labradorer Elsker vann. Bruker vanntrening mye for å få overvektige hunder ned i vekt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...