AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 Hei, Jeg har en labrador som jeg lurer på om er for tykk. hva tenker dere? Anonymkode: 177ec...3ee
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #2 Skrevet 18. august 2022 Ta et bilde ovenfra. Lettere å si hvordan midjen er da. I utgangspunktet ser den ikke overvektig ut. Men den kunne hatt godt av å trekke og kløve for å få opp muskelmassen. Anonymkode: e97b1...f1c 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta et bilde ovenfra. Lettere å si hvordan midjen er da. I utgangspunktet ser den ikke overvektig ut. Men den kunne hatt godt av å trekke og kløve for å få opp muskelmassen. Anonymkode: e97b1...f1c Dette. Lettere å bedømme ovenfra. Synes den ser ganske bra ut. De aller fleste labradorer er tjukkere enn det der. Anonymkode: a5406...c9c 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #4 Skrevet 18. august 2022 Labradorer blir fort feite. Du skal kunne kjenne ribbeina men ikke se dem Anonymkode: 034b0...c6c 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 I så fall har jeg sett en mye feitere en. Anonymkode: d926a...732
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #7 Skrevet 18. august 2022 Google body scale dog så får du opp litt Synes din grenser mot litt overvektig. Anonymkode: b9499...ea8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #8 Skrevet 18. august 2022 Jeg syns han ser fin ut, men kjenn etter om du kan finne ribbeina enkelt når du drar hendene langs siden. Er du i tvil, bør du spørre veterinær eller noen i retrieverklubb feks. Ville også hatt litt mer muskelmasse på en labradorhann, forbygger også plager senere i livet! Anonymkode: 7279c...456
Tiuren Skrevet 18. august 2022 #9 Skrevet 18. august 2022 Hvor gammel er hunden? Som andre skriver her ser den ikke direkte overvektig ut, men kan nok fort bli det. Han ville nok hatt godt av litt lengre og tyngre turer. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #10 Skrevet 18. august 2022 Tiuren skrev (9 minutter siden): Hvor gammel er hunden? Som andre skriver her ser den ikke direkte overvektig ut, men kan nok fort bli det. Han ville nok hatt godt av litt lengre og tyngre turer. 6 år Anonymkode: 177ec...3ee
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #11 Skrevet 18. august 2022 For så vidt i ok hold, men bør ikke bli tyngre. Ta en tur til veterinær og vei han, det koster nok ingenting. Anonymkode: 198aa...c64
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #12 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Anonymkode: 177ec...3ee Den er på grensen til overvektig. Og siden den er 6 år, må du gradvis bygge opp treningen. Kjettingtrekk, kløvturer i tillegg ville jeg syklet for å øke kondisen. Du vil få igjen for det senere. Anonymkode: e97b1...f1c 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #13 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den er på grensen til overvektig. Og siden den er 6 år, må du gradvis bygge opp treningen. Kjettingtrekk, kløvturer i tillegg ville jeg syklet for å øke kondisen. Du vil få igjen for det senere. Anonymkode: e97b1...f1c Kan jeg løpe med den? Den har ikke løpt noe særlig før. Anonymkode: 177ec...3ee
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #14 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): 6 år Anonymkode: 177ec...3ee Hvis den er 6 år syns jeg det ser ut som den har noe lite muskler, men den er ikke tykk. Anonymkode: 62bab...a06 1
Tiuren Skrevet 18. august 2022 #15 Skrevet 18. august 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Kan jeg løpe med den? Den har ikke løpt noe særlig før. Anonymkode: 177ec...3ee Min mening er at du skal være en veldig godt trent løper for å matche en normal hund.... Men ta det litt rolig i starten, og unngå de varmeste timene/dagene, så går det nok fint 1 1
Hoppetaujenta Skrevet 18. august 2022 #16 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kan jeg løpe med den? Den har ikke løpt noe særlig før. Anonymkode: 177ec...3ee Den ser finfin ut i mine øyne. Istedenfor å begynne hardløping; begynn å regelmessig leke utendørs med den, kaste og gjøre ting gøy for den. Et sted den kan løpe, hoppe og gi gass uten at det plager noen. Aktiviteten gjør sitt og du øker ikke matmengden. Kos, klapp og vennlig tale er belønning det også. Flott hund det der. 2 1
Leo Skrevet 18. august 2022 #17 Skrevet 18. august 2022 Nå har jeg riktignok en annen rase, men den ser ut omtrent som min og han er etter min mening overvektig. Min "unnskyldning" er at han er en eldre hund med en skulder-/albueskade som gjør at han ikke tåler stor belastning og derfor ikke tåler mye/hard fysisk aktivitet. Imidlertid er det, akkurat som for mennesker, matinntaket som er avgjørende og ikke mengden fysisk aktivitet for å både gå ned i vekt og holde den der. Jeg ville med andre ord ha satset på å gi den litt mindre mat en periode og, ikke minst, kutte ned på godbitene. Selv bruker jeg f.eks. det kattetørrfôret jeg har klart å finne med minst biter. Din begynner jo også å bli en godt voksen hund selv om den ikke er gammel riktig enda. Jeg ville derfor ikke ha begynt å f.eks. jogge lange turer med den nå dersom den ikke har vært vant til det. Ta det i så fall veldig gradvis og se om hunden trives med det eller ikke. Etter min mening er den beste trimmen hunder kan få å bevege seg i ulendt terreng hvor de må bruke hele kroppen. Svømming burde jo også kunne passe en labrador. Selvfølgelig ikke midt på vinteren, men i sommerhalvåret kan du la den svømme utendørs (Men dropp pinnekasting etc. La den svømme i langline langs stranden/bredden mens du selv er på land).
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #18 Skrevet 18. august 2022 Leo skrev (3 minutter siden): Nå har jeg riktignok en annen rase, men den ser ut omtrent som min og han er etter min mening overvektig. Min "unnskyldning" er at han er en eldre hund med en skulder-/albueskade som gjør at han ikke tåler stor belastning og derfor ikke tåler mye/hard fysisk aktivitet. Imidlertid er det, akkurat som for mennesker, matinntaket som er avgjørende og ikke mengden fysisk aktivitet for å både gå ned i vekt og holde den der. Jeg ville med andre ord ha satset på å gi den litt mindre mat en periode og, ikke minst, kutte ned på godbitene. Selv bruker jeg f.eks. det kattetørrfôret jeg har klart å finne med minst biter. Din begynner jo også å bli en godt voksen hund selv om den ikke er gammel riktig enda. Jeg ville derfor ikke ha begynt å f.eks. jogge lange turer med den nå dersom den ikke har vært vant til det. Ta det i så fall veldig gradvis og se om hunden trives med det eller ikke. Etter min mening er den beste trimmen hunder kan få å bevege seg i ulendt terreng hvor de må bruke hele kroppen. Svømming burde jo også kunne passe en labrador. Selvfølgelig ikke midt på vinteren, men i sommerhalvåret kan du la den svømme utendørs (Men dropp pinnekasting etc. La den svømme i langline langs stranden/bredden mens du selv er på land). Takk for svar. Den liker ikke å svømme 🙈 Anonymkode: 177ec...3ee
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #19 Skrevet 18. august 2022 H*n ser helt perfekt ut spørr du meg😁 Anonymkode: b2713...362 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #20 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar. Den liker ikke å svømme 🙈 Anonymkode: 177ec...3ee Labrador som ikke liker å svømme😂 aldri hørt om 😂 Begynner å komme i en alder der han lett kan legge på seg.. men ser ikke overvektig ut nå nei Anonymkode: f3171...94f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå