AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #21 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): heier på far. hva med Freddy Fredrik Fabian? Anonymkode: 2e57a...767 haha, Fredrik Fabian var jo faktisk kult og fint på samme tid💙 Anonymkode: de1ae...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #22 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Søtt på en liten gutt, men husk at denne lille gutten skal bli både tenåring og voksen mann. Så syns du skal la den søte oksen ha navnet sitt i fred. Anonymkode: 40165...1da Faren til en i klassen til et av barna her heter Ferdinand. Aldri tenkt over at han er liten og søt, eller ser på han som en okse heller for den saks skyld. Stødig kar med bra jobb, flott kone og nydelige barn. En helt vanlig mann altså Anonymkode: 8c172...3c7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #23 Del Skrevet 17. august 2022 Spiller vel ingen rolle hva vi synes. Barnets far liker det ikke. Du ville vel heller ikke likt om han presset deg til et navn du mislikte? Anonymkode: bcd76...f0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #24 Del Skrevet 17. august 2022 Huff. Anonymkode: 533f0...10c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #25 Del Skrevet 17. august 2022 Enig med barnefar. Det er en med det navnet i klassen til barnet mitt og han blir aldri kalt Ferdinand, men heller mange forskjellige kallenavn. Anonymkode: 521bd...6ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #26 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): haha, Fredrik Fabian var jo faktisk kult og fint på samme tid💙 Anonymkode: de1ae...7d5 Fabian er aldri kult, det er snørrhovent Anonymkode: f04c5...61d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #27 Del Skrevet 17. august 2022 Det har jo blitt et uttrykk, "han er litt Ferdinand" = han liker å ta livet med ro og bruker lang tid på ting. Men folk rundt deg vil jo vende seg til det, og da vil det få ny betydning for dere. Barnefar er jo nødt til å like det, da. Anonymkode: 9cb57...25b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #28 Del Skrevet 17. august 2022 Jeg kjenner både en Fenris, Leopold, Ferdinand og Lavrans. Synes slike navn er stilige. Anonymkode: 8f43b...0c7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #29 Del Skrevet 17. august 2022 Jeg liker det navnet, for jeg forbinder det med sønnen til en venninne av meg; han er i dag en kjekk og snill ung mann. Og så forbinder jeg det med Spania og Portugal, men da som Fernando. Foreslå dét du, ts 😁 Anonymkode: 9932a...50a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #30 Del Skrevet 17. august 2022 Jeg har en Ferdinand 😃💙 Jeg likte ikke navnet OVERHODET da barnefar kom med det, altså hallo - oksen Ferdinand liksom? Nei takk! Men jeg ble nå da overtalt, og nå i dag så kan jeg ikke se for meg min Ferdinand som noen andre enn nettopp Ferdinand 😃 Han er ikke en type som tar det rolig eller bruker lang tid på ting, han er rask og smart og tøff. Men vi har jo endel kallenavn på han, som en over her skrev, alt fra Fernando til ja, mye rart 😃 Jeg syntes selvfølgelig at det er et tøft navn, men som sagt, jeg likte det ikke før jeg så sønnen min, da bare passet det plutselig perfekt 💙 Anonymkode: b6344...2e7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #31 Del Skrevet 17. august 2022 Synes ikke navnet er så verst jeg da. Tenker på Ferdinand som sitter under treet og lukter på blomstene, og på Ferdinand Finne, som jeg liker. Anonymkode: 5d848...918 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #32 Del Skrevet 17. august 2022 Synes Ferdinand er et flott navn. Solid. Det har også en nydelig betydning fred og modig. Anonymkode: 4ca5c...42a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #33 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har en Ferdinand 😃💙 Jeg likte ikke navnet OVERHODET da barnefar kom med det, altså hallo - oksen Ferdinand liksom? Nei takk! Men jeg ble nå da overtalt, og nå i dag så kan jeg ikke se for meg min Ferdinand som noen andre enn nettopp Ferdinand 😃 Han er ikke en type som tar det rolig eller bruker lang tid på ting, han er rask og smart og tøff. Men vi har jo endel kallenavn på han, som en over her skrev, alt fra Fernando til ja, mye rart 😃 Jeg syntes selvfølgelig at det er et tøft navn, men som sagt, jeg likte det ikke før jeg så sønnen min, da bare passet det plutselig perfekt 💙 Anonymkode: b6344...2e7 Det «morsomme» er jo at den nye versjonen av Oksen Ferdinand kom ut et par år etter sønnen min ble født, og det er en film vi har kost oss mye med Han syntes bare det er kult at navnet hans er litt kjendis, han 😅😃 Han har aldri blitt ertet eller mobbet for navnet sitt heller, som noen skrev, og skulle noen gjøre det så er han «tøff som en okse» uansett så tenker ikke på det som et problem i det hele tatt Anonymkode: b6344...2e7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #34 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Sorry, enig med far:P Første jeg tenker på er den oksen. Anonymkode: d19dc...707 Hehehe, jeg må tilføye at jeg selv har forelsket meg i to navn som er i slekta mi, men de er begge såpass spesiell at det neppe blir dem(skjønt blir sikkert å vurdere det i baby-hormonrus, lol). Det er faktisk så få som heter noen av disse i Norge at jeg ikke en gang tørr å dele det for jeg kan spores oppXD Det er 138 stk som har det ene navnet som etternavn ifølge SSB, ingen har det som fornavn. Andre navnet er det kun 6stk som har som fornavn. Anonymkode: d19dc...707 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony86 Skrevet 17. august 2022 #35 Del Skrevet 17. august 2022 Jeg syns Ferdinand er et flott navn, som godt kunne blitt brukt oftere! Og det passer like bra til en voksen som til en tenåring som en liten barnehagegutt. Mye heller Ferdinand enn disse megapopulære Emilian, Milena, Milea, Liam, Oliver, Leander etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #36 Del Skrevet 17. august 2022 Jeg synes det er et fint navn. Anonymkode: 30349...a69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #37 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Venter en gutt i November og vi har enda ikke landet på navn. Jeg har forelsket meg veldig i Ferdinand og om man ser bort fra Oksen så er jo navnet ganske kult og stødig?💙 Men barnefar er ikke litt overbevist engang. Er det virkelig et så ille navn? Anonymkode: de1ae...7d5 Jeg elsker også det navnet og kunne godt kalt sønnen det,men jeg synes ikke det passet når jeg så han og heller ikke nå,men jeg synes det er NYDELIG ❤️ Anonymkode: 42848...327 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. august 2022 #38 Del Skrevet 17. august 2022 Synes det er kjempefint. Det er jo et gammelt navn med lange tradisjoner - mange konger og keisere som har hett det. At det finnes en Disney-film om en okse med samme navn, ville jeg ikke brydd meg om. Det hadde vært annerledes om navnet ble funnet opp av Disney - men det ble det altså ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå