Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

keops skrev (1 time siden):

Han trener vel også Svela, og det vil sikkert bli flere etter som tiden går.

Det er ikke sant det du skriver at det er en enkelthendelse som kun én annen har reagert på. Det stemmer heller ikke at Narve har slengt "dritt" om Jakob i media.

Om det er flere enn en enkelthendelse aner jeg ikke. Jeg har bare fått med meg en i media. Men noe som stemmer, er at Narve har slengt dritt mot Jakob i media. Og det har han gjort flere ganger. Det er årsaken til at jeg mistet all sympati for Narve. Han lar seg bruke av Gjert, og det er ikke pent!

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Majer skrev (39 minutter siden):

Enhver oppegående person som hadde blitt misbrukt gjennom oppveksten hadde ikke klart å trene godt midt oppe i en slik mediestorm. Da har man enten dyssosiale trekk så det holder eller så er ikke konflikten sånn som den synes. Jakob er visst bedre enn noen gang.

Når og hvor tok du psykologutdanningen din? Den virker nemlig ganske utdatert.

• Liker 16
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (5 minutter siden):

Om det er flere enn en enkelthendelse aner jeg ikke. Jeg har bare fått med meg en i media. Men noe som stemmer, er at Narve har slengt dritt mot Jakob i media. Og det har han gjort flere ganger. Det er årsaken til at jeg mistet all sympati for Narve. Han lar seg bruke av Gjert, og det er ikke pent!

Han gjorde det først etter å ha blitt frosset ut av brødrene og etter at han ble sabotert med manglende trener. Det var ikke før han selv hadde opplevd mye urett. De fleste hadde sagt fra langt tidligere.

Endret av Majer
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (43 minutter siden):

Enhver oppegående person som hadde blitt misbrukt gjennom oppveksten hadde ikke klart å trene godt midt oppe i en slik mediestorm. Da har man enten dyssosiale trekk så det holder eller så er ikke konflikten sånn som den synes. Jakob er visst bedre enn noen gang.

Dette er feil. Tror du virkelig man kan være så kategorisk når det gjelder mennesker? Vold i nære relasjoner er komplekst som er skrevet mange ganger gjennom denne tråden. 

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (38 minutter siden):

Det var da min sympati for Narve også forsvant. Om dere ikke har fått med dere at han slang dritt, da har dere vært både blinde og døve!

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (3 timer siden):

Igjen intresant at Gjert sin krangel med forbundet liksom ikke har noe med brødrene å gjøre, mens forbundet sine avgjørelser kun er brødrene sin skyld. Det er noe veldig ulogisk her! 

👋 

Helt enig. Dette mønsteret går igjen, i innleggene her.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (2 timer siden):

Han gjorde det først etter å ha blitt frosset ut av brødrene og etter at han ble sabotert med manglende trener. Det var ikke før han selv hadde opplevd mye urett. De fleste hadde sagt fra langt tidligere.

Full oversikt over urett, sagt og gjort, og hvem som har sagt og gjort hva i denne konkrete konflikten vet de fleste av oss ikke mer om enn det som mediene har skrevet om.

Hva gjelder Narve har han tidligere ikke vært god nok, og dermed ikke interessant nok som intervjuobjekt. Men i VM hadde han blitt god nok, og som de fleste har fått med seg grep han den nyvunne interessen og muligheten til å uttale seg offentlig med angrep på Jakob gang på gang. Han angrep IKKE bare friidrettsforbundet, som Elden og Gjert nå hardnakket påstår at er eneste motpart og aldri at sønnene har vært del av konflikten.

Til og med familiedramaet mellom sønnene og Gjert varslet jo Narve at han skulle publisere informasjon om. 

Generelt fremstår det som om Gjert bruker Narve til å fronte konflikten, så kan han selv fremstå som en stakkars far som aldri har villet sønnene noe som helst vondt eller konfliktfylt. Hadde Gjert virkelig ikke ønsket dette kjøret mot Jakob under VM, hadde han bare bedt Narve om å ligge lavt. 

Jeg er litt sjokkert over hvor naive folk er som lar seg manipulere så kraftig av narrativet til Narve og Gjert som totalt uskyldige ofre, men på den annen side er jo Gjerts spesialitet å få folk til å unnskylde oppførselen sin.

• Liker 10
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri skrev (3 minutter siden):

Full oversikt over urett, sagt og gjort, og hvem som har sagt og gjort hva i denne konkrete konflikten vet de fleste av oss ikke mer om enn det som mediene har skrevet om.

Hva gjelder Narve har han tidligere ikke vært god nok, og dermed ikke interessant nok som intervjuobjekt. Men i VM hadde han blitt god nok, og som de fleste har fått med seg grep han den nyvunne interessen og muligheten til å uttale seg offentlig med angrep på Jakob gang på gang. Han angrep IKKE bare friidrettsforbundet, som Elden og Gjert nå hardnakket påstår at er eneste motpart og aldri at sønnene har vært del av konflikten.

Til og med familiedramaet mellom sønnene og Gjert varslet jo Narve at han skulle publisere informasjon om. 

Generelt fremstår det som om Gjert bruker Narve til å fronte konflikten, så kan han selv fremstå som en stakkars far som aldri har villet sønnene noe som helst vondt eller konfliktfylt. Hadde Gjert virkelig ikke ønsket dette kjøret mot Jakob under VM, hadde han bare bedt Narve om å ligge lavt. 

Jeg er litt sjokkert over hvor naive folk er som lar seg manipulere så kraftig av narrativet til Narve og Gjert som totalt uskyldige ofre, men på den annen side er jo Gjerts spesialitet å få folk til å unnskylde oppførselen sin.

Kunne ikke vært mer enig👏

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (3 timer siden):

Beklager kan du vise til mange andre saker hvor en trener ansetter en advokat for å få kreditering? Jeg snaker selfølgelig om denne problemstillingen. Jeg er jo klar over at idrettsutøvere kan få bruk for advokater også, men jeg var ikke klar over at denne problemstillingen var så vanlig? 

Jeg kan ikke vise til noen saker hvor en trener ansetter en advokat for å få kreditering, jeg går ut fra at det er akkreditering du egentlig mener?

Nå er ikke Elden ansatt av noen for å sørge for at Gjert eller andre får akkreditering, det vil fortsatt være andre sitt bord å avgjøre dette. Gjert søker juridisk hjelp til å få gjort noe med uttalelser som er kommet om at han skaper utrygghet. Ser at han naturlig nok reagerer på språkbruk, og føler seg uthengt. Han jobbet også for at de han trener ikke skal få dårligere kår enn konkurrentene når det gjelder å forberede seg under mesterskap.

Om dette da viser seg i form av at han blir akkreditert eller noe annet vil vise seg.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (2 timer siden):

For det første synes jeg ikke det Narve har uttalt mot Jakob i media kvalifiserer til å betegnes som drittslenging. For det andre ser jeg ikke at det skulle være noe automatikk i at han lar seg bruke av Gjert om han kommer med kritikk av disse etterhvert uspiselige brødrene.

Det virker ikke som Narve liker brødrene, noe som er høyst forståelig. De har ikke vært venner på privaten tidligere sier han, og er ulike som personer. 

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke vise til noen saker hvor en trener ansetter en advokat for å få kreditering, jeg går ut fra at det er akkreditering du egentlig mener?

Nå er ikke Elden ansatt av noen for å sørge for at Gjert eller andre får akkreditering, det vil fortsatt være andre sitt bord å avgjøre dette. Gjert søker juridisk hjelp til å få gjort noe med uttalelser som er kommet om at han skaper utrygghet. Ser at han naturlig nok reagerer på språkbruk, og føler seg uthengt. Han jobbet også for at de han trener ikke skal få dårligere kår enn konkurrentene når det gjelder å forberede seg under mesterskap.

Om dette da viser seg i form av at han blir akkreditert eller noe annet vil vise seg.

Så du kan ikke vise til noen lignene saker, da står vel poenget mit om at Gjert sin atferd i denne konflikten ikke er noe "alle driver med". 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Så du kan ikke vise til noen lignene saker, da står vel poenget mit om at Gjert sin atferd i denne konflikten ikke er noe "alle driver med". 

Jeg kan vise til mange saker mellom trenere, utøver, forbund og rettsvesen. Jeg greier ikke forstå hva du mener er så spesielt med Gjert sin adferd i denne saken.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capri skrev (3 timer siden):

Men Narve nevnte ikke noe som helst før etter at han hadde blitt utsatt for urett. Det er det som er det interessante. Å mene er at Narve bør skjerpe seg er victim blaming.

Endret av Majer
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, keops said:

Men disse påståtte voldsofrene greier jo ikke spise i samme rom som de han eventuelt trener. De greier ikke være på samme treningsanlegg til samme tider som de han trener. Kanskje er det så enkelt at de rett og slett er umulige å omgås?

Og fortsatt lurer jeg på hvorfor de tre brødrene ikke ses på som tre individer? Hvorfor skal de tre stå ansvarlig for den enes handlinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (46 minutter siden):

Men Narve nevnte ikke noe som helst før etter at han hadde blitt utsatt for urett. Det er det som er det interessante. Å mene er at Narve bør skjerpe seg er victim blaming.

Hvilken uret da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hulderen skrev (6 timer siden):

Så får du vise til hva denne dritten er, om ikke så har du ingen argumenter å komme med...

Selv synes jeg at Narve har vært veldig forsiktig og fair i sine uttalelser, all den tid at hans satsing blir motarbeidet av løperbrødrene og spesielt Henrik har vært direkte ufyselig overfor han. De stikkene han har kommet med, de er på ingen måte drittslenging men heller ganske uskyldig og få hadde evnet å takle en motarbeidelse og å bli behandlet som han har gjort og beherske seg så til de grader som han har gjort. Han hadde hatt all rett til å gå kraftig ut mot brødrene.

I motsatt fall, dersom det var han som var stjernen som satte premissene, da hadde Narve blitt hensynstatt av forbundet. Men siden det er Jakob som er den store stjernen, så blir det motsatt... Klart det er urettferdig, men ingen overraskelse at den største stjernen får sin vilje trumfet gjennom.

---

Nå er Narve en voksen mann, absolutt ikke en som brukes av Gjert. Hva får deg til å tro noe så sprøtt?

Klart det er i Narve sin interesse å fortsette samarbeidet med Gjert, enhver hadde ville det i hans sko all den tid Gjert er verdens beste mellomdistansetrener. Klart at han forsvarer sin egen trener og tar hans parti i konflikten all den tid de har et samarbeid Narve mer enn noen har interesse av å bevare, så Narve står opp for seg selv heller enn å snakke for Gjert. Det blir bare helt forvrengt å se det som du gjør.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (2 timer siden):

Jeg kan vise til mange saker mellom trenere, utøver, forbund og rettsvesen. Jeg greier ikke forstå hva du mener er så spesielt med Gjert sin adferd i denne saken.

Gjert har taklet denne sakenmeget bra og sivilisert, løperbrødrene derimot (med unntak av Fillip) er helt urimelige og egosentriske stabukker.

Synes Gjert har svart bra for seg og er en som i aller høyeste grad er dempende for den offentlige konflikten, løperbrødrene bruker derimot media langt mer aktivt (fortrinnsvis ved å gi svar de vet at vil skape saker - som å skylde på forbund og alle mulige andre og gjøre seg selv til offer for både det ene og det andre)...

Klart media fanger opp hvordan de beklager seg over det meste og lager saker på det, løperbrødrene bruker media bevisst. Også det at Jakob nær sagt ikke ville gratulere Narve og ta han i hånden etter 1500-meteren, slik skaper saker og jeg tenker at det er ganske bevisst...

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (6 timer siden):

Det var da min sympati for Narve også forsvant. Om dere ikke har fått med dere at han slang dritt, da har dere vært både blinde og døve!

Alle kan ha ulike opplevelser av hva som blir sagt. Kom med sitater og link til de sidene du mener han kommer med drittslenging. Tråden er er generelt tynn på å linke til fakta, det meste blir bare tomme påstander hbor folk diskuterer hverandres meninger og ikke selve saken. Om du linker til konkrete sitater med personlig drittslenging kan man diskutere de, hvis ikke finnes det ikke kommentarer som kan karakteriseres som drittslenging. 

Endret av eeqaz
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 time siden):

Narve er vel den som er nærmest hva man kan kalle uskyldig i hele denne farsen.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...