Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Pippi Lotta skrev (5 timer siden):

God komentar: https://www.dagbladet.no/sport/ble-for-personlig/80426119

"Derfor gjør denne ettertenksomme podcasten det mildt sagt vrient å forstå hvorfor Gjert Ingebrigtsen ba om advokathjelp for å fremme det han opplever som sine rettferdige krav overfor Friidrettsforbundet. 

Vi når jo sjeldent ungene våre på en god måte via advokater.

DET er mye pent å si om allestedsnærværende John Christian Eldens domstolserfaring, men verre å se hvordan jussen kommer inn når det gjelder friidrettens uttak av ledere og trenere til de ulike aktivitetene."

Makan til ubalansert kommentar av denne personen. Ikke en eneste setning nevnt om at advokat var for kommunikasjonen med forbundet og hva denne gjaldt - noe som er opplyst om fra Elden hvis vedkommende unner seg å dele dette . Og ikke en eneste setning om hva som er årsaken til at Gjert ønsker å være på stadion under konkurranser

En person som leser denne tosiders kommentaren vil tro at Gjert krever å få være på konkurransene for å være ved sønnene sine. Makan. 

Endret av Samfunnsdebatt
La til i rødt for de som har vanskelig for å forstå
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samfunnsdebatt skrev (15 timer siden):

Forresten. Det var spesielt å se Jakob sin samboers holdninger i siste episode av denne serien. Hun frontet så sterkt at gullet til Jakob var 100 % hans alene, og ikke endel av noe teaminnsats. Kanskje maks et par prosent til Gjert. 

Fikk meg til å stusse.. Er hun kanskje en primus motor bak Jakobs brudd med faren hans? 

Det kan godt være at hun er. Mannen min var primus motor for at jeg brøt med foreldrene mine. Fordi han elsket meg. Jeg trodde i mitt eget hode at jeg fortjente de straffene jeg fikk og at det var vanlig å behandle barna sine sånn. Først da jeg fikk en samboer som hadde hatt en normal oppvekst og våre egne barn, forstod jeg hvor alvorlig det jeg hadde opplevd var. Det trenger ikke å være slik for Jakob, men det skjer veldig mye med en når man løsriver seg fra relasjoner hvor man har opplevd vold og misbruk.

Når det gjelder Henriks oppførsel, så er det mye av den oppførselen som ikke er god. Det kan ikke forsvares, men den kan forstås dersom man ser på hans oppvekst og at det kanskje har foregått vold. Da jeg flyttet hjemmefra hadde jeg mange av de samme atferdsmønstrene som mine foreldre. Hadde aldri lært meg å diskutere noe på en saklig måte f.eks., for det var ikke slik det foregikk hjemme. Det var skriking og straff. Når jeg tenker tilbake på tiden min fra 18-25 år er det veldig mye jeg skammer meg over. Både av oppførselen min mot andre familiemedlemmer, kjæreste og venner. Jeg brukte veldig mye tid på å lære meg å bli en bedre person og å ikke bli som mine foreldre. Føler meg veldig heldig som møtte en «normal» person og fikk en «normal» svigerfamilie hvor jeg så helt andre atferdsmønstre og kunne lære av dem.

Endret av Rosa Dartle
  • Liker 5
  • Hjerte 13
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (4 timer siden):

Premisset for denne kommentaren er jo at Gjert hyrer advokat primært for å "nå ungene sine".  Jeg forstår det annerledes, at han ønsker avklaring rundt forbundets uttalelser om at han skaper utrygghet bl.a, og at han ønsker bedre rammer for å utøve trenergjerningen sin.

Når brødrene ønsker ro til å trene så handler det om sjalusi til Narve og er angrep på tredjepart, men når Gjert ønsker åtrosse forbundets valg om å prioritere brødrene så er det kum mellom Gjert og forbundet? 

keops skrev (4 timer siden):

Så har jeg merket meg at Sæther i Dagbladet virker å ha tatt et valg for lang tid siden om hva som er fasit i denne familiekonflikten. Det gjør at jeg synes flere av hans skriverier om denne saken har begrenset verdi.

Han skriver ikke at han har fasiten. Han skriver at det er vanskelig og forstå...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (4 timer siden):

Makan til ubalansert kommentar av denne personen. Ikke en eneste setning nevnt om at advokat var for kommunikasjonen med forbundet. Og ikke en eneste setning om hva som er årsaken til at Gjert ønsker å være på stadion under konkurranser. 

En person som leser denne tosiders kommentaren vil tro at Gjert krever å få være på konkurransene for å være ved sønnene sine. Makan. 

Jo det er nevnt i en setning i sitatet til og med.

DET er mye pent å si om allestedsnærværende John Christian Eldens domstolserfaring, men verre å se hvordan jussen kommer inn når det gjelder friidrettens uttak av ledere og trenere til de ulike aktivitetene."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (3 timer siden):

Makan til ubalansert kommentar av denne personen. Ikke en eneste setning nevnt om at advokat var for kommunikasjonen med forbundet. Og ikke en eneste setning om hva som er årsaken til at Gjert ønsker å være på stadion under konkurranser. 

Hva tenker du at Gjert kan bidra med av (stor) betydning for Narve «på stadion»?

Jeg har forsøkt å forstå hva akkreditering for en løpertrener i realiteten innebærer. Etter det jeg skjønner er det rent praktisk ikke mye. Treneren står ikke på banen og sekunderer under oppvarming. Vedkommende står et stykke unna (på nederste del av tribunen?) og ser på oppvarmingen fra avstand, og kan ikke få gjort annet enn å holde klær og vannflaske samt si noen ord før løperne går inn i ventesonen der alle må oppholde seg uten trener de siste 20 minuttene før løpet.

Hvis akkreditering ikke fører med seg mer enn ovennevnte, lurer jeg på om Narve nærmest har blitt psyket ut til å tro at han ikke klarer seg like godt uten Gjert de siste timene før et løp, mens han i realiteten kunne klart seg helt strålende (og har gjort det). 

Jeg har også tenkt basert på beskrivelsen over at den største fordelen for Narve, for ikke å glemme andre mer erfarne konkurrenter som er farligere enn Narve, eventuelt kan være at det stresser Jakob at Gjert er der. I så fall burde friidrettsinteresserte som ønsker flest mulig norske medaljer vurdert om det ikke var et godt trekk fra friidrettsforbundet å gi Jakob de beste betingelser for å konsentrere seg og prestere, så lenge effekten av Gjerts fravær er antatt ikke eksisterende for Narve.

Men nå fikk jo saken i stedet for mer ro og en smidig prosess mot en akseptabel løsning, advokat«hjelp» og endte opp så tragisk som det vel er mulig å få til. 

Jeg ser ikke bort fra at Jakobs muligheter og sannsynligvis Narves også, for å vinne de kommende store mesterskapene er redusert. I tillegg har de menneskelige kostnadene blitt ekstreme for veldig mange. Og i denne tråden sitter det brukere og flåser og ler. Hjelpes. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (8 minutter siden):

Jo det er nevnt i en setning i sitatet til og med.

DET er mye pent å si om allestedsnærværende John Christian Eldens domstolserfaring, men verre å se hvordan jussen kommer inn når det gjelder friidrettens uttak av ledere og trenere til de ulike aktivitetene."

Leste du artikkelen? 

Hva er grunnen til advokat i følge den?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capri skrev (9 minutter siden):

Hva tenker du at Gjert kan bidra med av (stor) betydning for Narve «på stadion»?

Jeg har forsøkt å forstå hva akkreditering for en løpertrener i realiteten innebærer. Etter det jeg skjønner er det rent praktisk ikke mye. Treneren står ikke på banen og sekunderer under oppvarming. Vedkommende står et stykke unna (på nederste del av tribunen?) og ser på oppvarmingen fra avstand, og kan ikke få gjort annet enn å holde klær og vannflaske samt si noen ord før løperne går inn i ventesonen der alle må oppholde seg uten trener de siste 20 minuttene før løpet.

Hvis akkreditering ikke fører med seg mer enn ovennevnte, lurer jeg på om Narve nærmest har blitt psyket ut til å tro at han ikke klarer seg like godt uten Gjert de siste timene før et løp, mens han i realiteten kunne klart seg helt strålende (og har gjort det). 

Jeg har også tenkt basert på beskrivelsen over at den største fordelen for Narve, for ikke å glemme andre mer erfarne konkurrenter som er farligere enn Narve, eventuelt kan være at det stresser Jakob at Gjert er der. I så fall burde friidrettsinteresserte som ønsker flest mulig norske medaljer vurdert om det ikke var et godt trekk fra friidrettsforbundet å gi Jakob de beste betingelser for å konsentrere seg og prestere, så lenge effekten av Gjerts fravær er antatt ikke eksisterende for Narve.

Men nå fikk jo saken i stedet for mer ro og en smidig prosess mot en akseptabel løsning, advokat«hjelp» og endte opp så tragisk som det vel er mulig å få til. 

Jeg ser ikke bort fra at Jakobs muligheter og sannsynligvis Narves også, for å vinne de kommende store mesterskapene er redusert. I tillegg har de menneskelige kostnadene blitt ekstreme for veldig mange. Og i denne tråden sitter det brukere og flåser og ler. Hjelpes. 

En trenerakkreditering er veldig forenklet fortalt en tilgang til å slippe til på indre bane for å bistå og rådgi løperen Narve Gilje Nordås. Han fikk så sent som i august bronse på VM 1500 meter i Budapest. 

https://www.nettavisen.no/sport/gjert-ingebrigtsen-har-engasjert-stjerneadvokat-i-konflikten-med-friidrettsforbundet/s/5-95-1390978

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (Akkurat nå):

En trenerakkreditering er veldig forenklet fortalt en tilgang til å slippe til på indre bane for å bistå og rådgi løperen Narve Gilje Nordås. Han fikk så sent som i august bronse på VM 1500 meter i Budapest. 

https://www.nettavisen.no/sport/gjert-ingebrigtsen-har-engasjert-stjerneadvokat-i-konflikten-med-friidrettsforbundet/s/5-95-1390978

https://www.aftenposten.no/sport/meninger/i/GM9yRB/problemet-som-ikke-er-et-stort-problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (1 minutt siden):

Har du også lest årsak til at Gjert tok advokat? 

Ja, og jeg tror jeg har svart deg på dette tidligere i tråden også. I det innlegget ligger blant annet lenke til Eldens pressemelding, som sier sitt om hva slags «hjelp» Elden hadde å tilby. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Når brødrene ønsker ro til å trene så handler det om sjalusi til Narve og er angrep på tredjepart, men når Gjert ønsker åtrosse forbundets valg om å prioritere brødrene så er det kum mellom Gjert og forbundet? 

Han skriver ikke at han har fasiten. Han skriver at det er vanskelig og forstå...

De driver en konkurranse-idrett. Ergo ønsker jo både Gjert, Narve og en haug av andre individer å "trosse" forbundets valg om hvilke prioriteringer, det er dette som er å konkurrere. Alle utøvere ønsker å få best mulig betingelser for seg selv. 

Så virker det som at brødrene mener akkurat deres påståtte vanskelige oppvekst skal trumfe andres ønsker og behov, her spesielt Narve og Gjert. 

I startfeltet i konkurranser er det garantert flere utøvere som har ubehagelige erfaringer og opplevelser i ryggsekken. Hva vet vi om alle de som IKKE går ut med personlige betraktninger og kronikker i avisene? 

Har man så dype sår at man ikke greier å spise frokost i samme rom som, eller gratulerer med medaljen til en tidligere treningspartner for forhold som denne absolutt ikke har noe med, ja da står man fritt til å droppe å delta.

Endret av keops
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (54 minutter siden):

Leste du artikkelen? 

Hva er grunnen til advokat i følge den?

Mener du kommentaren jeg linjer til? Leste den på ny nå, det står vel at det er vanskelig og forstå mållet med advokat. Da jus ikke har mye relevans i ledelsens avgjørelser. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at folk ikke ser dette er årsak til advokat Elden inne i bildet: Forklaring fra elden om årsak til advokatbistand, og resultat av deres møte med forbundet:

Reaksjon fra Gjert Ingebrigtsen på en pressemelding Norges Friidrettsforbund sendte ut, og formuleringer i den. Det vi er enige om, det er at forbundet skal tilrettelegge for alle utøverne og at de skal få muligheten til å trene og delta, ikke bare noen av dem, svarer advokat Elden. 

– Det betyr at de naturligvis også skal ivareta Narve Nordås på samme måte de ivaretar brødrene Ingebrigtsen. Gjert er en viktig person i Narve Nordås sitt apparat, så å legge til rette for at han skal kunne fungere innebærer også å legge til rette for at Gjert skal fungere, sier han videre uten å ville komme med konkrete eksempler på hvordan.

Elden bekrefter at han nå representerer både Ingebrigtsen og Nordås. – Begge er klienter, men det er Narve som er utøveren som legger premisset for dette. Gjert er hans trener og har ingen egeninteresse i dette, sier Elden.

https://www.nrk.no/sport/gjert-ingebrigtsen-motte-friidrettsforbundet_-_-et-skritt-i-riktig-retning-1.16610821

Tillegg: Overfor Nettavisen slår advokat Elden tilbake mot påstandene fra Skoland:

– Skoland må nesten selv bære ansvaret for å ha rådet sine klienter til å gå ut offentlig mot faren på en svært unødvendig måte. Fra vårt ståsted var dette en problemstilling mellom Narve Nordås sammen med sin trener på den ene side, og Friidrettsforbundet på den andre, der forbundet valgte å henvende seg i en ubalansert pressemelding, skriver Elden i en SMS til Nettavisen torsdag.

Han påpeker videre at Gjert aldri gikk inn på familiekonflikten i det han uttalte seg om, før brødrene selv gikk ut med sin versjon. De er fortsatt sønnene hans, og det var nok før Skolands forrige kronikk i brødrenes navn. Gjert kommer fortsatt ikke til å si noe offentlig mot sønnene uansett hvor mye det forsøkes provosert fram, skriver stjerneadvokaten.

https://www.nettavisen.no/sport/elden-svarer-etter-kritikk-fra-ingebrigtsen-brodrenes-talsmann-han-ma-selv-bare-ansvaret/s/5-95-1415405

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnsdebatt skrev (27 minutter siden):

Utrolig at folk ikke ser dette er årsak til advokat Elden inne i bildet: Forklaring fra elden om årsak til advokatbistand, og resultat av deres møte med forbundet:

Reaksjon fra Gjert Ingebrigtsen på en pressemelding Norges Friidrettsforbund sendte ut, og formuleringer i den. Det vi er enige om, det er at forbundet skal tilrettelegge for alle utøverne og at de skal få muligheten til å trene og delta, ikke bare noen av dem, svarer advokat Elden. 

– Det betyr at de naturligvis også skal ivareta Narve Nordås på samme måte de ivaretar brødrene Ingebrigtsen. Gjert er en viktig person i Narve Nordås sitt apparat, så å legge til rette for at han skal kunne fungere innebærer også å legge til rette for at Gjert skal fungere, sier han videre uten å ville komme med konkrete eksempler på hvordan.

Elden bekrefter at han nå representerer både Ingebrigtsen og Nordås. – Begge er klienter, men det er Narve som er utøveren som legger premisset for dette. Gjert er hans trener og har ingen egeninteresse i dette, sier Elden.

https://www.nrk.no/sport/gjert-ingebrigtsen-motte-friidrettsforbundet_-_-et-skritt-i-riktig-retning-1.16610821

Tillegg: Overfor Nettavisen slår advokat Elden tilbake mot påstandene fra Skoland:

– Skoland må nesten selv bære ansvaret for å ha rådet sine klienter til å gå ut offentlig mot faren på en svært unødvendig måte. Fra vårt ståsted var dette en problemstilling mellom Narve Nordås sammen med sin trener på den ene side, og Friidrettsforbundet på den andre, der forbundet valgte å henvende seg i en ubalansert pressemelding, skriver Elden i en SMS til Nettavisen torsdag.

Han påpeker videre at Gjert aldri gikk inn på familiekonflikten i det han uttalte seg om, før brødrene selv gikk ut med sin versjon. De er fortsatt sønnene hans, og det var nok før Skolands forrige kronikk i brødrenes navn. Gjert kommer fortsatt ikke til å si noe offentlig mot sønnene uansett hvor mye det forsøkes provosert fram, skriver stjerneadvokaten.

https://www.nettavisen.no/sport/elden-svarer-etter-kritikk-fra-ingebrigtsen-brodrenes-talsmann-han-ma-selv-bare-ansvaret/s/5-95-1415405

Sluker du rått alt advokater sier?

Som jeg har svart i denne tråden tidligere: Se heller hva Elden og Gjert faktisk har gjort og sagt. Elden og ergo Gjert, innledet saken med en pressemelding der konflikten med brødene er et sentralt punkt. I ingressen, som jo benyttes for å fremhever essensen i saker, skriver Elden at «Voksne menn skal ikke kunne trasse seg til en utestengelse av andre seriøse utøvere eller trenere.» Og videre fremstilles det som om det er konkurransehensyn som er det sentrale «Konkurransen bør avgjøres på idrettsarenaen, og ikke ved utelukkelse». Han tillegger altså brødrene et motiv. 

Det bare ynkelig at Gjert og Elden ikke bare holder munn fremfor å i etterkant av angrepet sitt, bortforklare og fremstille Gjert som en som aldri har ønsket konflikt med sine sønner, det er jo nettopp det han han har hatt i flere år, og som er bakgrunn for alt. 

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/18009755/advokat-john-christian-elden-bistar-gjert-ingebrigtsen-i-konflikten-med-norges-friidrettsforbund?publisherId=17848232&lang=no

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri skrev (9 minutter siden):

Sluker du rått alt advokater sier?

Som jeg har svart i denne tråden tidligere: Se heller hva Elden og Gjert faktisk har gjort og sagt. Elden og ergo Gjert, innledet saken med en pressemelding der konflikten med brødene er et sentralt punkt. I ingressen, som jo benyttes for å fremhever essensen i saker, skriver Elden at «Voksne menn skal ikke kunne trasse seg til en utestengelse av andre seriøse utøvere eller trenere.» Og videre fremstilles det som om det er konkurransehensyn som er det sentrale «Konkurransen bør avgjøres på idrettsarenaen, og ikke ved utelukkelse». Han tillegger altså brødrene et motiv. 

Det bare ynkelig at Gjert og Elden ikke bare holder munn fremfor å i etterkant av angrepet sitt, bortforklare og fremstille Gjert som en som aldri har ønsket konflikt med sine sønner, det er jo nettopp det han han har hatt i flere år, og som er bakgrunn for alt. 

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/18009755/advokat-john-christian-elden-bistar-gjert-ingebrigtsen-i-konflikten-med-norges-friidrettsforbund?publisherId=17848232&lang=no

Det er jo de voksne sønnene som nekter Gjert å være trener til Narve i konkurransene, og som nekter Narve like rettigheter på treningsleirer. 

Hva annet enn trass mot utøver er dette?

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Etter Gjerts Ingebrigtsens trening har Narve slått både Henrik og Filips rekorder. Og er nå bare halvannet sekund bak Jakobs rekord. Finnes det mulighet til at disse faktum er endel av årsaken til at brødrene ønsker å få Gjert ekskludert som trener? 🤔🤔🤔 🧐

GILJE NORDÅS VURDERTE Å LEGGE OPP – GRÅT AV GLEDE ETTER SJOKKTID

Før løpet sa han at målet var å ta Henrik Ingebrigtsens pers 3:31,46 fra 2014. Han endte med å også ta den personlige rekorden til Filip Ingebrigtsen på 3.30,01 fra 2018. Det gjør at nå er det kun Jakob Ingebrigtsen som har bedre tid enn Narve Gile Nordås blant nordmenn på 1500 meter. For Narve Gilje Nordås, trent av Gjert Ingebrigtsen, løp inn til 3.29,47, bare halvannet sekund bak Jakob Ingebrigtsen  Utviklingen til 24-åringen har vært ellevill. Sist helg satte han ny pers i Paris med 3.32,39. Mens for noen uker tilbake var rekorden hans på 3.36,23.

Endret av Samfunnsdebatt
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Narve Gilje Nordås (24) har senket sin personlige rekord på 1500 meter med nesten syv sekunder på bare et par uker. Han tror den sensasjonelle utviklingen skyldes treningsopplegget til Gjert Ingebrigtsen. 24-åringen løp gjør han til tidenes nest raskeste nordmann og den 29. raskeste gjennom alle tider på øvelsen. Gjert og jeg har virkelig funnet en gullgruve av et opplegg nå. Og det akter vi ikke å dele med noen med det første, sier Gilje Nordås med et lurt smil.

NORDÅS HINTER OM «HEMMELIG» OPPLEGG: − GJERT OG JEG HAR VIRKELIG FUNNET EN GULLGRUVE

- Bare å slutte som trener når sønnene ikke vil ha han lengre? Han kan finne seg noe annet å gjøre? Etter å ha brukt 20 år på å finne metodene som gir Norge medaljer til voksne utøvere i løping? 

Endret av Samfunnsdebatt
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (1 time siden):

- Bare å slutte som trener når sønnene ikke vil ha han lengre? Han kan finne seg noe annet å gjøre? Etter å ha brukt 20 år på å finne metodene som gir Norge medaljer til voksne utøvere i løping? 

Du veit vel godt at ingen har bedt Gjert om å slutte ☠️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne saken har jeg null sympati med løperbrødrene, Narve derimot har fremstått positivt og har overasket meg med hvor silvilsert han har taklet situasjonen (de fleste hadde gått hardt ut mot løperbrødrene i media etc, det har ikke Narve gjort og det vinner han min sympati for).

Brødrene derimot, Filip er den eneste av dem jeg unner vell, de to andre fremstår som egosentriske trassaldergutter som skylder alt mulig på alle andre, forbundet, media etc. Den eldste og yngste av løperbrødrene må gå i seg selv, oppføre seg som annet enn drittsekker for å vinne sympati igjen (litt ydmykhet hadde ikke vært mye å forvente)...

• Liker 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (33 minutter siden):

Du veit vel godt at ingen har bedt Gjert om å slutte ☠️

Nei, sønnene til Gjert bare mobber bort Narve (som trenes av Gjert) når han er på treningsleir, og nekter han å ha treneren sin (som er Gjert) med i konkurransene der han kjemper om gullet.

(Mot sønnene til Gjert.)

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...