Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Samfunnsdebatt skrev (19 timer siden):

https://tv.nrk.no/se?s=team-ingebrigtsen

Anbefaler alle å se serien. Der ser man mange dynamikker.

Barna som krever faren stiller opp og skal være deres trener og ser det som sin soleklare rettighet. Mange scener med mye krav fra yngstedatteren fra hun begynner i ungdomsår om at faren skal stille opp daglig som trener for at hun skal bli verdensmester slik som brødrene. Faren som er veldig skeptisk til å trene henne. Faren som sier nei til at sønnene får ha alt sosialt som de ønsker når han følger de opp, og en kan se for seg konsekvensene det gir på far-barn relasjonene. Faren som er mye negativ med kritikk, i tillegg til blir stresset og bekymret for hvordan det går med barna i idretten. Ungdom som dropper mye sosialt liv og gir alt alle dager i året for målet de selv ønsker seg. Faren viser seg jevnlig sur/furten i tilbakemeldingene når ungdommene kjører treningene sine hardere enn det han vil pga restitusjon.

Og all varmen i familien når de stiller opp for hverandre. Anbefales å se! ❤️

Forresten. Det var spesielt å se Jakob sin samboers holdninger i siste episode av denne serien. Hun frontet så sterkt at gullet til Jakob var 100 % hans alene, og ikke endel av noe teaminnsats. Kanskje maks et par prosent til Gjert. 

Fikk meg til å stusse.. Er hun kanskje en primus motor bak Jakobs brudd med faren hans? 

• Liker 5
  • Nyttig 13

Fortsetter under...

Gliffy skrev (2 timer siden):

Tror ikke vi har sett samme serie nesten. 

Jeg ser en far som skjeller ut en 11-åring som har løpt sitt første løp og som egentlig var fornøyd selv helt til hun får en skyllebøtte av en annen verden fra faren. Jeg ser også et barn som får sånn kjeft for at hun ikke har henta startnummeret sitt at løpet hun har gleda seg til bare blir stress og mas. Jeg fatter ikke at det er mulig å bruke et sånt språk og en sånn sint og nedlatende tone som Gjert gjør. Det ville aldri vært akseptert å snakke til en voksen på den måten, og han gjør det til et BARN?!

Nå fikk denne serien pris for beste dokusåpe, så tenker det er noen hundretusen som har sett flere aspekter enn det du sitter igjen med …

• Liker 1
keops skrev (2 timer siden):

Min kommentar om den unge fru Ingebrigtsen beskriver kun sannheten, det er vel den som for enhver pris skal frem i lyset ettersom jeg forstår.

Det blir feil å ikke kalle en spade for en spade når det drar seg til som det gjør med disse folkene. Jeg tror ikke på halvparten av det de sier. Mannen hennes er flink til to ting: å løpe og å pynte seg. Vi har alle sett hvilket strev det var å få ham gjennom videregående, ville vel strandet på barneskolen om det ikke var for de foreldrene han nå jobber så hardt for å knekke.

Om han har hatt en vanskelig barndom så har iallefall foreldrene et helvete nå.

Så de har aldri sakt noe om at de ikke ville at folk skule vite om bryllupet nei...

Det er ingen "sanhet" at unge menesker må jobbe som influensere. Virker som en lit gjentagene greie at du sliter med å skille sannhet fra tolkning. Det er også fult mulig å kalle en spade for en spade uten å være nedlatende eller slem. 

Kommentarene dine om Jakob og konnen hans sier uansett uendelig mye mer om deg og dit menneske syn en det gjør om dem. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Sophia_08 skrev (1 time siden):

Blir verken mett eller sterk av dette her.. ernæringsfysiologen (?) til Netfit har kanskje ikke startet ennå🤷‍♀️

Screenshot_20231030_184229_Instagram.jpg

Jeg forstår ikke helt poenget dit her? Mener du det er feil og spise mat som smaker godt? Du kan vel ikke mene at alt man spiser bare skal være uber fornuftig og sunt? Tror i det minste ingen god ernæringsfysiolog ville kommet med slike råd....

PS. Tror du skriver i feil tråd, CBE har vel ingen ting med Ingebritsen og gjøre? 

Endret av Pippi Lotta

Annonse

Oida skrev (2 timer siden):

Siden dere tydeligvis er veldig informert om disse brødrenes tanker og følelser.  Da kan dere sikkert også forklare hvorfor det er så viktig at "idrettsforbundet heldigvis skjermer brødrene mot Narve på arbeidsplassen når Gjert Ingebrigtsen ikke er tilstede"? For dere sier jo at problemet er Gjert Ingebrigtsen. Når da han ikke er der bør det jo strengt tatt ikke være nødvendig med "skjerming" , eller?

Beklaget, hvor kommer dette sitatet fra? Må nesten ha lit mer kontekst om jeg skal forstå hva jeg skal svare på.

totti_1 skrev (2 timer siden):

Gutta tilbød seg å trene fyren. Han valgte den voldsanklagede faren deres istedenfor. That's why.

Kan ikke Narve bare nyte livet? Verdens beste trener og en vakker kjæreste. Patetisk svak mentalitet han viser.

Han har blitt trent av gjert sammen med brødrene, men følte seg aldri hellt inkludert av de og valgte fortsette med G som trener, som den gang ikke var voldsanklaget. Synes ikke det er noe feil med hans avgjørelse da den ble tatt. Patetisk osv er unødvendig drittslengig av en du ikke kjenner.

Endret av eeqaz
  • Liker 1
  • Nyttig 9
Pippi Lotta skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt poenget dit her? Mener du det er feil og spise mat som smaker godt? Du kan vel ikke mene at alt man spiser skal være fornuftig og sunt? Tror i det minste ingen god ernæringsfysiolog ville kommet med slike råd....

sporer ikke dette fullstendig av nå ?

• Liker 2
eeqaz skrev (6 minutter siden):

sporer ikke dette fullstendig av nå ?

Jo brukeren jeg svarte skrev i feil tråd, så der er vel en avsporing. Interessant at du reagerer på meg og ikke på personen som skriver om en blogger totalt urelevant for tråden 😉

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Pippi Lotta skrev (6 minutter siden):

Så de har aldri sakt noe om at de ikke ville at folk skule vite om bryllupet nei...

Det er ingen "sanhet" at unge menesker må jobbe som influensere. Virker som en lit gjentagene greie at du sliter med å skille sannhet fra tolkning. Det er også fult mulig å kalle en spade for en spade uten å være nedlatende eller slem. 

Kommentarene dine om Jakob og konnen hans sier uansett uendelig mye mer om deg og dit menneske syn en det gjør om dem. 

Sannheten er at hun ikke har verken utdanning eller relevant yrkeserfaring til å gjøre annet enn å legge ut random bilder av klær og sminke og glimt fra mannens karriere. Det er meget spesielt i 2023 at en ungdom ikke har ambisjoner på egne vegne om å skaffe seg utdanning. Gi henne et par år til, så har hun vel greid å koke opp en teori om at det er Gjert og Narve sin skyld dette også.

Tror ikke jeg er den slemmeste i tråden her, side opp og side ned inneholdende de frykteligste teorier om hva foreldrene til disse løperne angivelig har gjort.

Sannheten har en tendens til il å komme frem til slutt. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
eeqaz skrev (9 minutter siden):

Han har blitt trent av gjert sammen med brødrene, men følte seg aldri hellt inkludert av de og valgte fortsette med G som trener, som den gang ikke var voldsanklaget. Synes ikke det er noe feil med hans avgjørelse da den ble tatt. Patetisk osv er unødvendig drittslengig av en du ikke kjenner.

Altså, han følte ikke at Gjert prioriterte han når han var med i gruppa, at han ikke ble sett av Gjert da

• Liker 5
  • Nyttig 1
Samfunnsdebatt skrev (1 time siden):

Forresten. Det var spesielt å se Jakob sin samboers holdninger i siste episode av denne serien. Hun frontet så sterkt at gullet til Jakob var 100 % hans alene, og ikke endel av noe teaminnsats. Kanskje maks et par prosent til Gjert. 

Fikk meg til å stusse.. Er hun kanskje en primus motor bak Jakobs brudd med faren hans? 

Tror du er inne på noe her ja. Dette ekteskapet tror jeg er tuftet mye på at det er "dem" mot Gjert og Tone.

Har ingen tro på at det tar særlig lang tid før de backstabber Filip og Henrik, det er jo tross alt Jakob som løper inn de store pengene.

• Liker 4
  • Nyttig 6

Annonse

Samfunnsdebatt skrev (1 time siden):

Fant ikke den reportasjen jeg lette etter men hun er vel inne på noe av det samme her "du er ofte forbannet på Gjert" https://www.seher.no/kjendis/du-er-ofte-forbannet-pa-gjert/70653875

• Liker 2
tonebelinda skrev (12 minutter siden):

Altså, han følte ikke at Gjert prioriterte han når han var med i gruppa, at han ikke ble sett av Gjert da

nei han ble ikke prioritert slik han blir nå

Endret av eeqaz
  • Nyttig 1
keops skrev (1 time siden):

Tror du er inne på noe her ja. Dette ekteskapet tror jeg er tuftet mye på at det er "dem" mot Gjert og Tone.

Har ingen tro på at det tar særlig lang tid før de backstabber Filip og Henrik, det er jo tross alt Jakob som løper inn de store pengene.

Har tenkt det samme, spesielt i lys av hva som har skjedd siste uken +bryllupet. Og disse reportasjen (om hvordan ALT og alle andre feilet rundt jakob slik at han ikke vant) den varsler jo uttalelsen brødrene kom med nå; https://www.dagbladet.no/sport/helt-idiotisk/80104866

idretten https://www.vg.no/sport/friidrett/i/3Ed0ld/henrik-ingebrigtsen-aapner-opp-om-familiekonflikten-jakob-proever-aa-prestere-i-en-situasjonen-som-er-uutholdelig

Det er ikke ofte jeg tar selvkritikk og det skal jeg ikke nå heller ...🫠

Endret av eeqaz
  • Nyttig 3
Annonse
eeqaz skrev (47 minutter siden):

Har tenkt det samme, spesielt i lys av hva som har skjedd siste uken +bryllupet. Og disse reportasjen (om hvordan ALT og alle andre feilet rundt jakob slik at han ikke vant) den varsler jo uttalelsen brødrene kom med nå; https://www.dagbladet.no/sport/helt-idiotisk/80104866

idretten https://www.vg.no/sport/friidrett/i/3Ed0ld/henrik-ingebrigtsen-aapner-opp-om-familiekonflikten-jakob-proever-aa-prestere-i-en-situasjonen-som-er-uutholdelig

Lest gjennom intervjuene på nytt nå. De strør jo om seg med kritikk og beskyldninger uten at det kommer noe konkret ut av det. Virker som hovedbudskapet er at ingen kan forstå hvor vanskelig det er for Jakob å prestere i denne situasjonen.

Dette er jo det absolutte toppnivå de skal konkurrere på, hvordan forventer de at det skal være? Enkelt?

Tipper det er flere på startstreken som har utfordringer, tenk om alle utøvere skulle være like krevende som disse brødrene. Ville jo blitt umulig å arrangere noe som helst.

Den tiraden Henrik kom med under VM ga jo absolutt ingen mening, likevel stiller Elisabeth Asserson seg bak den, hun er helt enig sier hun. For en gjeng.

• Liker 9
eeqaz skrev (1 time siden):

😂😂😂

De er forbannet fordi Jakob vant sølv og ikke vant gull - grunnet at det er uutholdelig at Narve har deres far til trener? 

Måte på å være bortskjemte. De har jo hatt egen far til trener hver eneste dag frem til disse voksne mennene var 31 og 22 år gamle. Og så er det så uutholdelig at han trener andre at dette fører til kun sølv.    (nrk tok så hensyn til Jakob i intervjuet der at de spurte ikke han om det faktum at lagkameraten Narve klarte å vinne bronse i samme løpet engang)

Finnes det ikke mulighet for at Henrik og Jakob ikke har samme kompetanse som Gjert? Slik at dette kan være årsak til manglende resultat de forventet? Det er kun den megatøffe belastningen med at faren trener en annen på landslaget, og dette gjør at de skal bestemme nå. 

• Liker 4
  • Nyttig 6

God komentar: https://www.dagbladet.no/sport/ble-for-personlig/80426119

"Derfor gjør denne ettertenksomme podcasten det mildt sagt vrient å forstå hvorfor Gjert Ingebrigtsen ba om advokathjelp for å fremme det han opplever som sine rettferdige krav overfor Friidrettsforbundet. 

Vi når jo sjeldent ungene våre på en god måte via advokater.

DET er mye pent å si om allestedsnærværende John Christian Eldens domstolserfaring, men verre å se hvordan jussen kommer inn når det gjelder friidrettens uttak av ledere og trenere til de ulike aktivitetene."

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Pippi Lotta skrev (25 minutter siden):

God komentar: https://www.dagbladet.no/sport/ble-for-personlig/80426119

"Derfor gjør denne ettertenksomme podcasten det mildt sagt vrient å forstå hvorfor Gjert Ingebrigtsen ba om advokathjelp for å fremme det han opplever som sine rettferdige krav overfor Friidrettsforbundet. 

Vi når jo sjeldent ungene våre på en god måte via advokater.

DET er mye pent å si om allestedsnærværende John Christian Eldens domstolserfaring, men verre å se hvordan jussen kommer inn når det gjelder friidrettens uttak av ledere og trenere til de ulike aktivitetene."

Premisset for denne kommentaren er jo at Gjert hyrer advokat primært for å "nå ungene sine".  Jeg forstår det annerledes, at han ønsker avklaring rundt forbundets uttalelser om at han skaper utrygghet bl.a, og at han ønsker bedre rammer for å utøve trenergjerningen sin.

Så har jeg merket meg at Sæther i Dagbladet virker å ha tatt et valg for lang tid siden om hva som er fasit i denne familiekonflikten. Det gjør at jeg synes flere av hans skriverier om denne saken har begrenset verdi.

• Liker 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...