Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Pippi Lotta skrev (5 timer siden):

Men kan du ikke forsøke og forklare hva du mener da? Hvorfor skriver du om de to temaene sammen, om du ikke mener de henger sammen? Om det er det motsatte, så tror du brødrene hat gjort alt de kan for å beskytte yngre søsken? Jeg har som sakt genuint lyst til å forstå hvorden du tenker her, men det blir vanskelig om du mener alle spørsmål er "agresive". 

Ikke mat trollet... jeg mener ikke deg PippiLotta. Sier bare at det er et par troll her inne som ikke er vits i å bruke energi på. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oida skrev (3 minutter siden):

Jeg foreslår dere leser hva jeg skriver før dere svarer.

Jeg har overhodet ikke uttalt meg om konkurranser og akkreditering. Det jeg har påpekt er behandlingen Narve Gilje Nordås får på samlinger hvor Gjert Ingebrigtsen ikke er tilstede. 

Jeg kan virkelig ikke se hvorfor han skal straffes med å utestenges fra områder reservert det norske landslaget fordi brødrene Ingebrigtsen ikke liker hans valg av trener. Hva med Per Svela, som er den som er der for han ved konkurranser, han har også Gjert Ingebrigtsen som trener. Skal han også utestenges fra alle områder brødrene frekventerer på samlinger og i konkurranser? 

Det er skremmende å se hvordan blodtåka skjermer for sunn fornuft hos enkelte i denne tråden.

Har lest hva du skriver. Foreslår du leser om flyvende aper som jeg foreslo, så er det en mulig forklaring på hvorfor de ikke ønske Narve i nærheten selv når Gjert ikke er der. Ikke sikker Per Svela har samme rolle.

Har ikke veldig sterke følelser for noen av sidene, men stusser på Gjerts oppførsel helt uavhengig om han skulle bli dømt for noe eller ikke. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trillian Astra skrev (8 minutter siden):

Har lest hva du skriver. Foreslår du leser om flyvende aper som jeg foreslo, så er det en mulig forklaring på hvorfor de ikke ønske Narve i nærheten selv når Gjert ikke er der. Ikke sikker Per Svela har samme rolle.

Har ikke veldig sterke følelser for noen av sidene, men stusser på Gjerts oppførsel helt uavhengig om han skulle bli dømt for noe eller ikke. 

Hersketeknikker er utrolig usjarmerende.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (14 minutter siden):

Hersketeknikker er utrolig usjarmerende.

Svarte deg på samme måte du svarte oss med forslag om å lese 🤷‍♀️

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving
Joni123 skrev (6 timer siden):

Jeg støtter brødrene. Uansett om de klarer å bevise det eller ikke. Synes det mest spesielle her er at Gjert ikke bare trekker seg tilbake og prøver å samle familien igjen. Istedet har har hyret inn Elden? Mot sine egne barn? Har jeg misforstått noe her heller?  Jeg skjønner heller ikke hva Gjert får ut av å trene rivalen deres? 
De er jo en offentlig familien med egen serie, så ikke rart de blir gransket av media. 

Det er viktig å ha fakta på det rene. Ja, du har misforstått noe. 

Gjert har ikke hyret inn Elden «mot sine barn». Han har hyret inn Elden i konflikten mot forbundet, blant annet i forhold til uttalelser som kunne være ærekrenkende. I tillegg bruker han Elden i forhold til etterforskningen som politiet foretar. 

Begge deler er helt vanlige måter å bruke advokat på i en rettsstat som Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% sikker på at far han brukt fysisk vold mot barna sine. Jeg har selv anmeldt faren min for for vold moren min og broren min. Det var en veldig vanskelig vei å gå, og jeg prøvde flere ganger å trekke anmeldelsen pga dårlig samvittighet. Selv om faren min var en psykopat som behandlet oss som søppel så valgte jeg lenge å ikke si noe. Jeg fortalte min historie når jeg var 29 år gammel… 

Det har måttet være tøft å bære på dette for de! Håper faren deres får konsekvenser for oppdragelsen og måten han har behandlet barna sine på. Jeg kan se på lang avstand at faren er en kald perfeksjonist som har lite empati. Mange tegn på personlighetsforstyrrelse her! 

Hva som har skjedd tror jeg ikke vi får vite, men jeg synes det er tøft gjort av guttene å gjøre dette! Folk flest er lojale mot foreldrene sine å dekker over.. 

Endret av SnartMammaLykke
  • Liker 15
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SnartMammaLykke skrev (6 minutter siden):

Jeg er 100% sikker på at far han brukt fysisk vold mot barna sine. Jeg har selv anmeldt faren min for for vold moren min og broren min. Det var en veldig vanskelig vei å gå, og jeg prøvde flere ganger å trekke anmeldelsen pga dårlig samvittighet. Selv om faren min var en psykopat som behandlet oss som søppel så valgte jeg lenge å ikke si noe. Jeg fortalte min historie når jeg var 29 år gammel… 

Det har måttet være tøft å bære på dette for de! Håper faren deres får konsekvenser for oppdragelsen og måten han har behandlet barna sine på. Jeg kan se på lang avstand at faren er en kald perfeksjonist som har lite empati. Mange tegn på personlighetsforstyrrelse her! 

Hva som har skjedd tror jeg ikke vi får vite, men jeg synes det er tøft gjort av guttene å gjøre dette! Folk flest er lojale mot foreldrene sine å dekker over.. 

Er du 100 prosent sikker på at Gjert har brukt vold mot barna sine? Hvordan kan du være det? Det er trist at du har opplevd en voldelig far i din familie, og håper virkelig det går bra med dere. Likevel kan man ikke akseptere forhåndsdømming i samfunnet. Det er farlig! 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (9 minutter siden):

Er du 100 prosent sikker på at Gjert har brukt vold mot barna sine? Hvordan kan du være det? Det er trist at du har opplevd en voldelig far i din familie, og håper virkelig det går bra med dere. Likevel kan man ikke akseptere forhåndsdømming i samfunnet. Det er farlig! 

Ja, det er jeg ganske sikker på. Mer kan jeg ikke uttale meg om.

90% av barn og familie som anmelder har rent grunnlag. Folk flest unnlater å anmelde nettopp fordi det er familie. 

Endret av SnartMammaLykke
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss spjåk skrev (8 timer siden):

Ikke mat trollet... jeg mener ikke deg PippiLotta. Sier bare at det er et par troll her inne som ikke er vits i å bruke energi på. 

Nei du har rett... Jeg har ikke fått et eneste svar om saken fra han, bare beskyldninger om å være agresiv og ute etter å ta han. Så kansje på tide å la det gå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (12 timer siden):

Gjert har typisk sinnstilstand man ser i mennesker som er avkoblet empati og som ofte er voldelige. I fremtiden med AI så vil man kunne scanne mennesker og beregne hvor voldelige eller empatiløse mennesker er basert på sinnstilstand og hvordan personlighet uttrykker seg fysisk i mennesker

Det som overrasker meg, er at han har sagt unnskyld til kona, men ikke til sønnene. Er det virkelig viktigst å ha rett?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trillian Astra skrev (10 timer siden):

Hvordan er Narve et offer? Han er også en voksen mann som har tatt sitt valg. Les gjerne om flyvende aper og at det kan være en grunn til at brødrene trenger å skjerme seg fra han (sier ikke det er sånn, men det kunne forklart reaksjonen).

Å ikke få ha treneren ved oppvarmingen gjør ikke så stor forskjell i en løpegren. 

Nettopp. Mange har ikke treneren sin under oppvarmingen, og under korona var det for eksempel svære restriksjoner til hvem som fikk være rundt idrettsutøvere.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, anonym111111 said:

Jeg tenker at dersom Gjert har brukt vold, og spesielt mot den personen i hendelsen for 2 år siden, så er det vanskelig for brødrene å ha kontakt med Gjert, og også Narve som ønsker å bli trent av en som har oppført seg slik.

Dersom noen i din familie hadde brukt vold mot ditt barn eller yngre søsken, og familen ble splittet pga det, hadde du kanskje hatt problemer med sosial omgang med en som fortsatt ønsker å samarbeide med denne personen.

Tenker at det er greit at mulig vold etterforskes, og at man omtaler mulige offer med respekt. Slik det snakkes om brødrene på nett, fører jo til at det blir vanskeligere for de som blir utsatt for vold i nære relasjoner å stå fram, gå, eller si ifra til noen.

Men fortsatt er det ikke slik at de tre brødrene går foran alle andre uansett. Friidrettsforbundet hadde hatt mye mer troverdighet hvis de hadde utestengt Henrik etter hendelsen han utsatte Narve for, men selvfølgelig så skjer jo ikke det. Hvis Gjert har gjort det brødrene sier så skal han straffes, men Narve har frem til det rett til å velge sin egen trener. Narve har også rett til ett trygt miljø, og Henrik må da nektes tilgang til å være der Narve trener og konkurrere akkurat som Gjert er nektet det i forhold til brødrene.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Det som overrasker meg, er at han har sagt unnskyld til kona, men ikke til sønnene. Er det virkelig viktigst å ha rett?

Jeg har også blitt banket opp i min oppvekst. 

Turte aldri å si imot eller lage noe motstand.

Når jeg flyttet sa jeg en gang at han kunne komme på døra mi og be om unnskyldning.  Det skjedde aldri. Jeg så han kun 2 ganger etter det, med mange års mellomrom. 

Sånne mennesker ser på alle andre som idioter og underlegne. 

Det beste for en selv er å ikke ha kontakt.

• Liker 5
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada! skrev (2 timer siden):

Men fortsatt er det ikke slik at de tre brødrene går foran alle andre uansett. Friidrettsforbundet hadde hatt mye mer troverdighet hvis de hadde utestengt Henrik etter hendelsen han utsatte Narve for, men selvfølgelig så skjer jo ikke det. Hvis Gjert har gjort det brødrene sier så skal han straffes, men Narve har frem til det rett til å velge sin egen trener. Narve har også rett til ett trygt miljø, og Henrik må da nektes tilgang til å være der Narve trener og konkurrere akkurat som Gjert er nektet det i forhold til brødrene.

Tipper forbundet sitter med mer informasjon enn hva som har kommet frem i media og at de utifra den informasjonen de sitter på har tatt avgjørelser, ikke utifra hva som leses i tabloidaviser.

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss spjåk skrev (10 timer siden):

Stilig å beskytte hva man mener er voldsutsatte barn samtidig som man går etter med hersketeknikk og kalleord/mobbing mot de man tror ikke har samme meninger som en selv, da mener jeg man har skjønt svært lite av hva fysisk pg psykisk mobbing gjør med andre. En forutsetning for demokratiet er at man greier å leve sammen i fred med de som er uenige, ikke rart det er krig når folk i slike forum MÅ kalle andre troll osv fordi man ikke er av samme oppfatning. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjert sier selv at moren har blitt dratt mellom han og barna etter jakten på medaljene, og det kan ikke være enkelt.  I omtalen av familien i egen bok virker det som om familien har det bra. Jeg må innrømme at jeg vingler mellom hva jeg skal tro, om Gjert er en satan og det stemmer at Ingrid bor hos fosterfamilie, eller om løperguttene har fått for stort ego og i kjølvannet av at mange har "heier på/tatt Narves parti" gjør alt for mer positiv omtale/forståelse/støtte til seg selv...eller om det handler om noe helt annet, begge deler, noe i midten eller hva det nå enn er.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest NordreSving
SnartMammaLykke skrev (5 timer siden):

Ja, det er jeg ganske sikker på. Mer kan jeg ikke uttale meg om.

90% av barn og familie som anmelder har rent grunnlag. Folk flest unnlater å anmelde nettopp fordi det er familie. 

Hvor henter du statistikken din fra? Og hva mener du med rent grunnlag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving
SnartMammaLykke skrev (6 timer siden):

Dette er forøvrig et godt eksempel på innlegg som har liten relevans for diskusjonen om denne saken. 

Her tar du deg store friheter og går så langt som å fjerndiagnostisere et menneske basert på egen magefølelse. Skråsikkerheten din på 100% sikkerhet ser ut til å begrunnes ut fra egne erfaringer og en stoisk tro på at du er i stand til å bedømme folk på «lang avstand». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, exictence said:

Jeg forstår ikke at de guttene har klart å prestere så godt når de har levd i en familie med vold.

Hvorfor ikke?

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...