Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Hulderen said:

Han skrev ikke at det ikke kan stemme. Han skrev bare at han selv aldri har fryktet Gjert.

Martin stilte også spørsmålstegn rundt fakta at noen i søskenflokken (han går langt i å antyde at det gjelder noen av de 3 brødrene) bosetter seg nært Gjert og nylig var på ferie med Gjert hvis deres påstander stemmer. Jeg er utsatt for oppdragervold, og det finnes ingen sjanse i verden for at jeg drar på ferie eller bosetter meg i nærheten av vedkommende som utsatte meg for oppdragervold.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada! skrev (17 minutter siden):

Martin stilte også spørsmålstegn rundt fakta at noen i søskenflokken (han går langt i å antyde at det gjelder noen av de 3 brødrene) bosetter seg nært Gjert og nylig var på ferie med Gjert hvis deres påstander stemmer. Jeg er utsatt for oppdragervold, og det finnes ingen sjanse i verden for at jeg drar på ferie eller bosetter meg i nærheten av vedkommende som utsatte meg for oppdragervold.

Martin beskriver også sin far på denne måten: «en kontrollerende og til tider destruktiv pappa i oppveksten»

• Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (1 minutt siden):

Martin beskriver også sin far på denne måten: «en kontrollerende og til tider destruktiv pappa i oppveksten»

Godt sitert!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (1 time siden):

Det kan diskuteres, men jeg ser det på en annen måte enn deg. Blir Gjert dømt for noe, så ser jeg kanskje annerledes på det... Men frem til det er bevist, velger jeg å ikke forhåndsdømme. 

Han trenger ikke bli dømt for noe for å prøve å reparere forholdet til barna. Han trenger bare være ydmyk og ikke kjøre på i offentligheten. Det er ikke forhåndsdømming, bare en observasjon av håndteringen.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 4 barn av en far som var ganske aggressiv og brukte i perioder vold. 
De to eldste av oss barna opplevde en brutal far, de to yngste fikk en helt annen erfaring og oppdragelse. 
Far roet seg kanskje med årene?? 
Vi søsken er i allefall veldig splittet i synet på vår far. 
vår mor var kuet og forsøkte så godt det gikk å beskytte oss barn, men hun ble hos far i alle år. 
Vi er nå alle 4 voksne og bor alle i nærhet til våre foreldre. 
Vi er på mange måter en sammensveiset familie på godt og vondt der de to eldste tåler å være nær far, mens de to yngste aktivt oppsøker ham. 

poenget er at alt ikke er svart/hvitt. 
Vi utviser ulike sider til ulike mennesker. 
Alle brødrene kan dermed ha rett i sin oppfatning av Gjert. De har opplevd og erfart ham på ulike og individuelle måter. 

Jeg har pga min egen erfaring med vold i familien, full tiltro til at brødrene snakker sant! 

• Liker 29
  • Hjerte 8
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (3 timer siden):

Og jeg tror ikke noen hundre meter hadde gjort noen stor forskjel fra et par kilometer for meg. Vi er vel alle forskjellige.

Hvor sier han dette? Nyansere er jo ikke å avkrefte. Hadde min far uskyldig blitt beskylt for vold ville jeg ønsket å avkrefte, Martine gjør jo åpenbart ikke det.

Du vet ingen ting om hennes valg eller hva hun greier. Det finnes mange grunner til at man blir hos en voldelig partner! Det at man har penger, utdanning eller andre resurser betyr på ingen måtte at man ikke kan bli ofer for vold. 

Det å gi noen et tilbud er ikke å nekte de å velge noe annet. Det at Henrik har ved en anledning kranglet med NN betyr ikke at han prøver å nekte han å trene med Gjert. Du snaket om de ønsket å nekte han å trene med Gjert, det er det ingen som har prøvd på.

Nei vi eier ikke historien, det er det bare de involverte som gjør. Men vi kan jo forholde oss til fakta. Brødrene har aldri nektet NN å trene med Gjert. Du spurte hvorfor brødrene ikke anmelde Gjert, jeg synes det er krevende av deg å forvente at de skal gå gjennom en rettsak mot faren når de ikke ønsker det. Arbeidsmiljøloven gjelder for kjente mennesker også, de skal ikke måtte anmelde noen for å få den infrid. 

Hvordan er jeg aggressiv? Det er jo faktisk lit morsomt at du klager på "alt ingebritsen styret" samtidig som du starter en ny tråd som bidrar til mer styr i ofentligheten. Det er i det minste morsomt når du i neste setning beskylder andre menesker for manglende selvinnsikt. Du har kommet med en mening, da må du tåle at jeg kommenterer den. I motsetning til ingebritsen familien som ikke har spurt om å bli diskutert her på KG, tvert om har brødrene bedt oss om å slippe dette. 

Det er ikke brødrene ansvar hvem som får akkreditering, det er det ledelsen som bestemmer. Det blir kunstig og hevde at de ikke skal ha et trygt arbeidsmiljø før de har beskyttet alle småsøsken, det er to separate spørsmål. Du aner heller ingen ting om hva de har gjort for å beskytte småsøsken. Igjen så kan du ikke forlange at de skal levere ut alle detaljer i en veldig privat sak. 

Jeg synes det er agresivt av deg og beskylde familien for å mangle selvinnsikt og å antyde at brødrene ikke har forsøkt og beskytte yngre søsken. Du har selv melt deg på denne diskusjonenå må nesten forvente at noen svarer deg, det har ikke menneskene du uttaler deg om gjort.

Du er mer opptatt av å "ta meg" enn å søke svar på spørsmålene jeg stiller. Jeg mener at folk med ressurser, feks økonomi, venner og familie til å støtte den som burde bryte ut  av destruktive forhold, har større sjangs til å klare å bryte enn de som står helt alene. Det er min mening men ikke din. Det erbgreitnfor meg at du mener noe annet. Jeg klager ikke over "ingebrigtsen styret" jeg synes det er interessant og liker å lese om det. Du uttaler deg om menneskene selv så om du synes det er feil kan du jo bare la være å svare i tråden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Athod skrev (5 timer siden):

Om de hadde bosatt seg langt unna kan jeg garantere at de ville bli kritisert for at de etterlater sine yngre søsken hos en voldelig far.

De har over 200 reisedager i året. Hvor de bor har vel egentlig ikke så mye å si om de yngre søsknene opplever vold i hjemmet. Barna er overlatt til en voldelig far uansett hbor de velger å bosette seg og uansett om G for være tilstede på sportsarenaer. Det hjelper ikke yngre søsken om han får akkreditering eller ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeqaz skrev (22 timer siden):

Gjert Ingebrigtsen risikerer 6 års fengsel om påstandene om vold er mulig å dokumentere. Men er de det og er de sanne ? Hvorfor velger både Jakob og Henrik å bosette seg i nabolaget om det er ubehagelig å ha Gjert i nærheten? Hvorfor har ikke eldre bror lagt merke til noe ?  Hvorfor har ikke kona satt en stopper for angivelig vold ? Hun virker da ganske så ressurs sterk. Har gutta egentlig noe med om Gjert velger å være trener for Narve, kan de forlange at han skal la være å gå opp i den trener rollen ? Er det den egentlige årsaken til at de nå går ut i media og anklager sin far, dvs sin gamle trener, som forholdet deres bærer preg av ? Tenkte de på sine søsken eller sin mor når de gikk ut i media ? Hvorfor kunne de ikke bare anmeldt Gjert for vold, media ville fått vite om han ble dømt. Hva er egentlig greia med alt Ingebrigtsen styret ? En guttegjeng (inkl. mann) med altfor stort ego og altfor lite selvinnsikt ?

Mange som lever med voldelige foreldre, opprettholder kontakten, og få anmelder, så det er ikke rart at Henrik og Jakob bosatte seg i samme område. Etter episoden mot en de var glad i for ca to år siden, forandret alt seg, det var nok dråpen som fikk alt til å renne over, og konflikten eskalerte. Det var etter DENNE hendelsen de forsto at de ikke kunne fortsette med Gjert som trener, og syntes det å se han var vanskelig.

Brødrene ønsket ikke å gå til media med informasjon, da hadde de gjort det tidligere, men da Gjert fortsatte å trene Narve, og Narve tok Gjerts parti, ble det vanskelig for brødrene å forholde seg til dem på treningsleirer og stevner. Når mange kom med mye stygt mot brødrene på nett, følte nok brødrene for å oppklare hvorfor de har oppført seg som de har gjort i det siste. Mulig de også forsto at det var ok å fortelle, både for sin egen og andres skyld. Hadde Gjert trukket seg som trener, etter siste hendelse, ville nok brødrene fått det bedre, media visst mindre, og familiemedlemmet som anmeldte Gjert, ville kanskje ikke gjort det.

Det var altså ikke brødrene som anmeldte faren, og det var altså ikke pga vold mot dem selv, at de sa opp Gjert som trener, så mulig du har misforstått noe. Det er nok akkurat noen av dem du spør om de tenker på, som de HAR tenkt på. Hvis du hadde opplevd at dine barn eller yngre søsken hadde blitt utsatt for vold, hadde du også kanskje syntes at det hadde vært vanskelig å opprettholde daglig og normal kontakt med voldsutøveren og en som tar hans parti. 

Endret av anonym111111
  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jada! said:

Jeg har daglig kontakt med personen som mishandlet meg. Vi bor nært hverandre. Det betyr ikke at det de gjorde med meg som barn (og voksen) ikke var ulovlig for det var det. Hadde jeg gjort slike ting med en fremmed eller voksen i dag ville jeg blitt arrestert. I barndommen var det voksne folk som var vitne til hva som skjedde, men ingenting ble gjort. Det er foresten folk som har en dynamikk med (en av) sine foreldre der de bor sammen med dem i godt voksen alder selv om det er preget av emosjonelt incest eller andre former for vold. Det er ikke alle som har midler eller mulighet til å flytte eller kutte kontakt. 

Endret av Arne Tiholt
  • Liker 18
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo gått rykter ganske lenge på sladre deler av netter, så er jo noe som har blitt snakket om en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada! skrev (18 minutter siden):

Det de skriver i kronikken er jo at de på en måte hadde akseptert det som skjedde, levd med det og trodde at de hadde gått videre, men at det har vist seg å være feil vurdert. For mange med en utrygg oppvekst tar det ekstremt lang tid å ta innover seg at det var så galt.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri skrev (1 minutt siden):

Det de skriver i kronikken er jo at de på en måte hadde akseptert det som skjedde, levd med det og trodde at de hadde gått videre, men at det har vist seg å være feil vurdert. For mange med en utrygg oppvekst tar det ekstremt lang tid å ta innover seg at det var så galt.

Ja, for Øvrelid-søsknene gikk det jo 40-50 år før de gikk til sak mot kommunen for en ødelagt barndom. 

De hadde forøvrig samme bistandsadvokat som det løperbrødrene har skaffet seg nå. Hun er en dyktig dame!

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (9 minutter siden):

Mange som lever med voldelige foreldre, opprettholder kontakten, og få anmelder, så det er ikke rart at Henrik og Jakob bosatte seg i samme område. Etter episoden mot en de var glad i for ca to år siden, forandret alt seg, det var nok dråpen som fikk alt til å renne over, og konflikten eskalerte. Det var etter DENNE hendelsen de forsto at de ikke kunne fortsette med Gjert som trener, og syntes det å se han var vanskelig.

Brødrene ønsket ikke å gå til media med informasjon, da hadde de gjort det tidligere, men da Gjert fortsatte å trene Narve, og Narve tok Gjerts parti, ble det vanskelig for brødrene å forholde seg til dem på treningsleirer og stevner. Når mange kom med mye stygt mot brødrene på nett, følte nok brødrene for å oppklare hvorfor de har oppført seg som de har gjort i det siste. Mulig de også forsto at det var ok å fortelle, både for sin egen og andres skyld. Hadde Gjert trukket seg som trener, etter siste hendelse, ville nok brødrene fått det bedre, media visst mindre, og familiemedlemmet som anmeldte Gjert, ville kanskje ikke gjort det.

Det var altså ikke brødrene som anmeldte faren, og det var altså ikke pga vold mot dem selv, at de sa opp Gjert som trener, så mulig du har misforstått noe. Det er nok akkurat noen av dem du spør om de tenker på, som de HAR tenkt på. Hvis du hadde opplevd at dine barn eller yngre søsken hadde blitt utsatt for vold, hadde du også kanskje syntes at det hadde vært vanskelig å opprettholde daglig og normal kontakt med voldsutøveren og en som tar hans parti. 

Hvis jeg hadde opplevd at far var voldelig mot mindre søsken ble utsatt for vold hadde jeg tatt affære uavhengig av trening. De har selv uttalt via sin pressetalsmann om at det handler om akkreditering og det er hva jeg reagerer på: hvis han hadde syntes det var greit å ikke få akkreditering ville de ikke stått frem i media og uttalt seg om voldelig far og latt ting skure og gå der hjemme ? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eeqaz skrev (14 minutter siden):

Hvis jeg hadde opplevd at far var voldelig mot mindre søsken ble utsatt for vold hadde jeg tatt affære uavhengig av trening. De har selv uttalt via sin pressetalsmann om at det handler om akkreditering og det er hva jeg reagerer på: hvis han hadde syntes det var greit å ikke få akkreditering ville de ikke stått frem i media og uttalt seg om voldelig far og latt ting skure og gå der hjemme ? 

Men hvordan vet du at de ikke har tatt affære som du sier? Det er jo to år siden de brøt med far og to uker siden de fortalte historien sin. Det er antagelig mye som har skjedd på de to årene som de ikke har snakket om. Det at de snakker om at de ikke ønsker å ha kontakt med far på jobb betyr jo ikke at de ikke har gjort noe i forhold til andre involverte i løpet av disse to årene. Jeg forstår ikke hvordan du tenker? 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Men hvordan vet du at de ikke har tatt affære som du sier? Det er jo to år siden de brøt med far og to uker siden de fortalte historien sin. Det er antagelig mye som har skjedd på de to årene som de ikke har snakket om. Det at de snakker om at de ikke ønsker å ha kontakt med far på jobb betyr jo ikke at de ikke har gjort noe i forhold til andre involverte i løpet av disse to årene. Jeg forstår ikke hvordan du tenker? 

jeg tenker at det ikke er et enkelt tilfelle som skjedde for to år siden som er årsaken til alt dette men at det er  noe som har pågått over tid. Tviler sterkt på at alt var fryd og gammen og så er en enkelt hendelse som er roten til alt som har skjedd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (1 time siden):

"Mange som lever med voldelige foreldre, opprettholder kontakten, og få anmelder" - jeg VET, jeg har oppvokst med voldelig mor som også drepte faren min, jeg har aldri anmeldt noen av delene. DERFOR forsøker jeg å forstå mekanismene gjeldende vold i nære relasjoner. Ikke snakk til meg som om jeg ikke skjønner noenting, slik moren min gjorde, hvis du har bittelitt innsikt i hvordan være medmenneske hadde du skrevet ting annerledes, men du går rett i strupen uten å gidde å stille et eneste spørsmål, håper du ikke gjør sånn mot barn, de blir skadelidende av slikt resten av livet. Dessuten merkelig du vet alt om en enkelt hendelse som ikke har stått om i media, var du der `?

Endret av eeqaz
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
eeqaz skrev (6 minutter siden):

jeg tenker at det ikke er et enkelt tilfelle som skjedde for to år siden som er årsaken til alt dette men at det er  noe som har pågått over tid. Tviler sterkt på at alt var fryd og gammen og så er en enkelt hendelse som er roten til alt som har skjedd. 

De 3 brødrene beskriver jo i sin kronikk noe som har pågått over tid - for dem! Og som de tilsynelatende har trodd de har akseptert og lagt bak seg. Og så skjedde det noe for 2 år siden som førte til store endringer i familien der noen flytter ut og noen skifter trener. Det er ganske stor aldersforskjell løperbrødrene og de yngste i flokken. Det er ikke utenkelig at et beskytterinstinkt har slått til. Et beskytterinstinkt de ikke har følt for seg selv, individuelt eller for hverandre, så langt, fordi det kanskje har akseptert det da det skjedde, opplevd det som "normalt" da det skjedde, gått lang tid siden sist osv. Og så opplever de at at det fremdeles er reellt, for noen de bryr seg om. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (21 minutter siden):

De 3 brødrene beskriver jo i sin kronikk noe som har pågått over tid - for dem! Og som de tilsynelatende har trodd de har akseptert og lagt bak seg. Og så skjedde det noe for 2 år siden som førte til store endringer i familien der noen flytter ut og noen skifter trener. Det er ganske stor aldersforskjell løperbrødrene og de yngste i flokken. Det er ikke utenkelig at et beskytterinstinkt har slått til. Et beskytterinstinkt de ikke har følt for seg selv, individuelt eller for hverandre, så langt, fordi det kanskje har akseptert det da det skjedde, opplevd det som "normalt" da det skjedde, gått lang tid siden sist osv. Og så opplever de at at det fremdeles er reellt, for noen de bryr seg om. 

De 3 brødrene beskriver jo i sin kronikk noe som har pågått over tid - ja det er hele poenget mitt. men sorry, jeg gidder ikke kverrulere med deg, det var ikke poenget med tråden. Jeg skjønner du har behod for å ta folk og ikke sak og gidder ikke gjøre meg til din hoggestabbe slik at du får utløp for aggresjonen din. Ikke ulik Gjert du, kanskje derfor du skjønner absolutt alt og sitter med fasiten i denne saken. Hvem flyttet ut for to år siden? Ingrid ? Beskytterinstinktet slo til da media skrev om akreditering, det er faktisk litt speislet enten du er enig eller ei.

Endret av eeqaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig i at det er Gjert og Elden som fyrer oppunder og er grunn til at de valgte å gå ut med sine påstander....

Denne kronikken kom da det begynte å brenne under bena til Henrik etter at dette mobbe-varselet kom ut i media. De fikk bort fokuset fra Henrik med den...

Når det er sagt så har jeg ingen problemer med å tro på mye av det de sier. Gjert bør gjerne ikke trene barn, men Narve er voksen nok til å velge selv.

Kommer det en dom så stiller saken seg noe anderledes.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venno skrev (2 minutter siden):

Er ikke enig i at det er Gjert og Elden som fyrer oppunder og er grunn til at de valgte å gå ut med sine påstander....

Denne kronikken kom da det begynte å brenne under bena til Henrik etter at dette mobbe-varselet kom ut i media. De fikk bort fokuset fra Henrik med den...

Når det er sagt så har jeg ingen problemer med å tro på mye av det de sier. Gjert bør gjerne ikke trene barn, men Narve er voksen nok til å velge selv.

Kommer det en dom så stiller saken seg noe anderledes.

jeg tenker du er inne på noe her

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...