Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Det JEG synes er merkverdig i saken, er at en helt annen person enn de tre brødrene har anmeldt ham, og denne personen tilhører familien. Det jeg også synes er merkverdig, er at kona holder helt kjeft. Hadde jeg vært kona til en offentlig eksponert person som var anklaget for vold mot sine barn, og jeg visste at det var løgn, ville jeg selvfølgelig ha stått som bauta i media og forsvart mannen. Hvis jeg visste at det var sant, og mine barn endelig torde å si fra offentlig om det, ville jeg ha støttet mine barn. Å holde helt kjeft og nekte å kommentere saken, ER rart. 

Jeg har selv drevet med en aktivitet på toppnivå da jeg var barn og ungdom. Har opplevd prestasjonsjag og vold fra foreldrene i forbindelse med utøvelsen av aktiviteten. Så jeg utelukker ikke at brødrene snakker sant, men kan ikke påstå det før dommen faktisk faller.

Nei pr i dag er det bare de involverte parter som vet hva som har skjedd og de er sikkert ikke enige selv heller.  Men det er en merkelig blanding av sportslige interesser og familiære. Om de går ut i media og anklager darbfor vold fordi Gjert og Narve gikk til Elden angående akkreditering og det stemmer at Ingrid er voldsutsatt synes jeg prioriteringen deres er hensynsløs, dvs om de 3 brødrene vet at hun utsettes for vold i hjemmet og hadde droppet å si i fra om dette/latt bære å beskytte henne om Gjert dreit i akkreditering så er de sinnsykt ego ! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel usikkert hva som egentlig går under "vold" da. Hva som kan være "vold" eller ikke, kan jo være temmelig spredt spekter. 

Ting som ble kategorisert som "knuffing" eller ørefiker på for eksempel 1980-tallet eller 1990-tallet kan muligens betegnes som alvorlig vold i dagens samfunn.   

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

De er jo opvokste i området og hat mer familie der en Gjert. Det er jo ikke nødvendig å være sammen med alle som bor i området du bor i heller. 

De er redd hans nærvær, jeg ville ikke bygd hus et par hundre meter fra min overgriper, har de bil kunne de bodd et par km unna og allikevel vært i nærheten av folk de kjenner

Martin sier han har bodd i samme hus og at innlegget er ment å nyansere voldspåstander, ikke bygge oppunder

alle kan bli ofre for vold, også kona til Gjert, nen det hjelper ofte å være ressurssterk for å bryte ut av voldelige forhold. Hun greier det om hun går den veien. 

Brødrene ga NGN tilbud om å trene med de men han valgte Gjert, det har også stått i media at han har følt seg mobbet på treningsleir av en bror

selvfølgelig kan ingen forlange noenting av noen, og du eier ikke historien mer enn noen andre slm har fått den servert gjennom media, synes du er unødvendig agressiv i et innlegg som søker å forstå 

Jeg mener uavhengig av dine synspunkt at brødrene skulle tatt affære om det handler om å beskytte yngre søsken før det ble en sak om akkreditering. 

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Har den eldre broren uttalt seg om saken? Hvor da? Jeg har bare hørt en bror si han ikke har vert red for Gjert, men han poengterte jo også at de andre barna kan ha opplevd Gjert anderledes. Den uttalelsen jeg har sett sier jo heller ingen ting om vold, som jeg tenker sier mye. Hadde faren min blitt beskylt for vold men vert uskyldig hade jeg jo forsvart han. Når Gjert sin sønn sier han ikke var red men ikke sier noe om vold, tenker jeg det er å bekrefte vold. 

Prøver du og si at kun ressurssvake menesker kan bli ofer for vold? Les deg litt opp på temaet! Det er desverre ikke uvanlig at kvinner blir værende med voldelige menn. Gjert sin kone er i tileg en del yngre en han og hun var ung da de giftet seg. Det kan jo sikkert være med og forsterke en usun maktbalansen. 

Nei ingen av brødrene forsøker å stoppe Gjert fra å trene Narve. De har derimot krav på et levelig arbeidsmiljø, I likhet med alle andre arbeidere. Det er det heldigvis ledelsen ansvar og skafe de. 

Er hva den egentlige årsaken? Brødrene tid stille to år og forsøkt å holde ting privat. Når saken bare eskalere i media forstår jeg at de følte behov for å dele sin side av historien.

Nå har et annet barn anmeld faren, så de er jo tydeligvis minst fire barn (over halvparten) som er enige. Brødrene må uansett få eie sin egen historie. Når Gjert går ut og snakker ut kan vi ikke forla ge at brødrene ikke skal forsvare seg eller komme med sin sannhet på noen måtte.

Nå har ingen av løpebrødrene utrykt noe ønske om noen dom. Det er et annet søsken som har anmeldt. Brødrene har villet komme med sin side av historien, etter to år med pres fra media. En rettsak kan være en stor påkjenning, spesielt når det handler om vold I nære relasjoner. Du kan ikke kreve at de gjennomgår dette bare for å tilfredstile din nysgjerrighet. Det er heller ikke nødvendig av med en dom for å dokumentere dårlig arbeidsmiljø. Heldigvis! Domstolene hadde fått det travelt om de skulle holde en retsakk hver gang en leder skulle ta en avgjørelse. 

Apropos dårlig selvinnsikt, hvordan tror du tråden du har startet her bidrar til "alt Ingebritsen styret"? Når du ønsker å uttale deg med åpenbart ingen kjennskap til saken, kan du ikke da forstå at de saken handler om kan føle behov for å uttale seg også? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (1 time siden):

Men kanskje han har en viss makt over henne også? 

Det er nå vel helt soleklart, har du ikke sett tv-serien ?   F.eks. da han besøkte sin fars grav i Finnmark ?  Horribel oppførsel, skinner helt klart i gjennom.  Har du noengang sett den mannen smile ?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StinkySocks skrev (19 minutter siden):

Det er vel usikkert hva som egentlig går under "vold" da. Hva som kan være "vold" eller ikke, kan jo være temmelig spredt spekter. 

Ting som ble kategorisert som "knuffing" eller ørefiker på for eksempel 1980-tallet eller 1990-tallet kan muligens betegnes som alvorlig vold i dagens samfunn.   

Heldigvis er vi i 2023 der vold er vold og ikke «vold». 
Nå har jo også politiet åpnet undersøkelse ifht en straffeparagraf som sier noe om alvorligheten. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeqaz skrev (41 minutter siden):

De er redd hans nærvær, jeg ville ikke bygd hus et par hundre meter fra min overgriper, har de bil kunne de bodd et par km unna og allikevel vært i nærheten av folk de kjenner

Og jeg tror ikke noen hundre meter hadde gjort noen stor forskjel fra et par kilometer for meg. Vi er vel alle forskjellige.

Martin sier han har bodd i samme hus og at innlegget er ment å nyansere voldspåstander, ikke bygge oppunder

Hvor sier han dette? Nyansere er jo ikke å avkrefte. Hadde min far uskyldig blitt beskylt for vold ville jeg ønsket å avkrefte, Martine gjør jo åpenbart ikke det.

alle kan bli ofre for vold, også kona til Gjert, nen det hjelper ofte å være ressurssterk for å bryte ut av voldelige forhold. Hun greier det om hun går den veien. 

Du vet ingen ting om hennes valg eller hva hun greier. Det finnes mange grunner til at man blir hos en voldelig partner! Det at man har penger, utdanning eller andre resurser betyr på ingen måtte at man ikke kan bli ofer for vold. 

Brødrene ga NGN tilbud om å trene med de men han valgte Gjert, det har også stått i media at han har følt seg mobbet på treningsleir av en bror

Det å gi noen et tilbud er ikke å nekte de å velge noe annet. Det at Henrik har ved en anledning kranglet med NN betyr ikke at han prøver å nekte han å trene med Gjert. Du snaket om de ønsket å nekte han å trene med Gjert, det er det ingen som har prøvd på.

selvfølgelig kan ingen forlange noenting av noen, og du eier ikke historien mer enn noen andre slm har fått den servert gjennom media, synes du er unødvendig agressiv i et innlegg som søker å forstå 

Nei vi eier ikke historien, det er det bare de involverte som gjør. Men vi kan jo forholde oss til fakta. Brødrene har aldri nektet NN å trene med Gjert. Du spurte hvorfor brødrene ikke anmelde Gjert, jeg synes det er krevende av deg å forvente at de skal gå gjennom en rettsak mot faren når de ikke ønsker det. Arbeidsmiljøloven gjelder for kjente mennesker også, de skal ikke måtte anmelde noen for å få den infrid. 

Hvordan er jeg aggressiv? Det er jo faktisk lit morsomt at du klager på "alt ingebritsen styret" samtidig som du starter en ny tråd som bidrar til mer styr i ofentligheten. Det er i det minste morsomt når du i neste setning beskylder andre menesker for manglende selvinnsikt. Du har kommet med en mening, da må du tåle at jeg kommenterer den. I motsetning til ingebritsen familien som ikke har spurt om å bli diskutert her på KG, tvert om har brødrene bedt oss om å slippe dette. 

Jeg mener uavhengig av dine synspunkt at brødrene skulle tatt affære om det handler om å beskytte yngre søsken før det ble en sak om akkreditering. 

Det er ikke brødrene ansvar hvem som får akkreditering, det er det ledelsen som bestemmer. Det blir kunstig og hevde at de ikke skal ha et trygt arbeidsmiljø før de har beskyttet alle småsøsken, det er to separate spørsmål. Du aner heller ingen ting om hva de har gjort for å beskytte småsøsken. Igjen så kan du ikke forlange at de skal levere ut alle detaljer i en veldig privat sak. 

Jeg synes det er agresivt av deg og beskylde familien for å mangle selvinnsikt og å antyde at brødrene ikke har forsøkt og beskytte yngre søsken. Du har selv melt deg på denne diskusjonenå må nesten forvente at noen svarer deg, det har ikke menneskene du uttaler deg om gjort.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

StinkySocks skrev (54 minutter siden):

Alvorlig eller ikke, det er i hvert fall vold og dermed uakseptabelt og ulovlig. Lurer på hvor du vokste opp, det var ikke normalt eller akseptert å få ørefiker på 80-90-tallet. 

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeqaz skrev (44 minutter siden):

Jeg synes ikke at det å bygge hus i samme nabolag kan sammenlignes med å være på samme treningsområdet. Støter man på et menneske som trigger redsel og gamle traumer på gata, så kan man gå bort fra situasjonen. Man kan også takle det på en helt annen måte enn om man skal være fokusert på å prestere sitt beste. De kan ha bygget hus før eventuelle skader ble synlige. Traumeofre kan gå i flere år og fungere tilnærmet normalt før totalbelastningen plutselig blir for stor. Ofte ser man ikke situasjonen klart heller til å ta de beste valgene. 

Det er mange ressurssterke som sliter med å bryte ut fra usunne forhold. Skam og skyldfølelse og tvil vil lett føre til at man unnskylder og bortforklarer en del av det som skjer. Avhengig av personlighet så vil også mange føle et ansvar for den som har utført vold, og mange vil være usikker på om de kunne gjort/sagt ting annerledes slik at episoder kunne vært unngått. Her har jeg også forstått at det er et religiøst nettverk rundt familien. De har ofte høyere terskel for å bryte opp familien. Tilgivelse er også noe som de gjerne ser på som viktig.

Det er fortsatt mange som tror voldsofre skal/bør reagere "riktig", ellers antar man at det overdrives eller at volden er mer jevnt fordelt når noen åpner opp og forteller hva som skjer. Reaksjoner som er vanlig for mennesker utsatt for vold blir brukt til å diskreditere ofre. Heldigvis øker kunnskapen om slike relasjoner og flere forstår bedre hvor komplekst det er.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeqaz skrev (3 timer siden):

Vet du at det er et annet familiemedlem en de 3 løpebrødrene som har anmeldt ? Det er uansett mange muligheter enn å ta private saker i media, Gjert og Nordås gikk til Elden av sportslige årsaker, ikke familiære.

Enig! Og at Gjert har laget sirkus i mediene??? Det blir for dumt. Han kjemper for jobben sin... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trillian Astra skrev (3 timer siden):

Om Gjert hadde kjent sin besøkelsestid og ikke eskalert saken i media hadde ikke dette blitt en så stor sak. Med sin oppførsel gjorde han det nødvendig for barna å ta affære og fortelle sin historie også i media.

Det er ingen menneskerett å få akkreditering, men utøverne har rett på å føle seg trygge. Sett at dette var en varslingssak på en arbeidsplass: det er ikke krav om at det skal anmeldes til politiet for at ledelsen skal ta grep. Tvert i mot er det mye som er innenfor loven, men som er totalt uakseptabel adferd på en arbeidsplass. En forventer likevel at ledelsen gjør grep. Og siden dette er personalsaker er det minimalt de kan fortelle.  Nå skal det i tillegg undersøkes  om det er utenfor det loven aksepterer.

Barna har levd med Gjert hele sin oppvekst, det har være normalen for de og det tar tid å skjønne hva det har gjort med en og deretter klare å håndtere. 

Hvilken oppførsel, og hvilken eskalering? Han kjemper sin sak for jobben sin. Media er de som blåser det opp.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt i mot vold! Men ser her at det er mange som bare har bestemt at Gjert er en voldsmann, uten at det foreligger noen som helst dom. Og veldig mange som omtrent stakkarsliggjør kona som offer, og flere av barna - helt uten å vite om det er tilfelle... Vent med å dømme til han er dømt for noe, så får vi være uenige om hvordan ting og tang har blitt gjort i media, tenker jeg. Det er de selv som vet dette, og å gjøre folk til offer uten å vite noe som helst, er så langt fra riktig! 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (På 26.10.2023 den 10.44):

Jeg skrev "de andre i familien". Her er det også snakk om en mor, og 4 andre barn.

Det skulle den som utøvde psykisk eller fysisk vold ha tenkt på. Ikke offerets ansvar å vurdere hva alle andre måtte tenke/hvem som blir påvirket av informasjon som kommer ut. 

Holdninger som dine er kanskje grunnen til at det tok 2år før guttene tok til motmæle. Budskapet er, Ikke snakk om noe, feie under teppet. Selv om bestefar var voldelig og onkel pedofil .Tenk hva resten av familien vil føle om dette kommer ut da. Nei, hold munn og ikke snakk om familiehemmeligheter. Man må ta hensyn og tenke på familiens ære, fasade og rykte si! 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (16 minutter siden):

Hvilken oppførsel, og hvilken eskalering? Han kjemper sin sak for jobben sin. Media er de som blåser det opp.

Ved å sette Elden på saken, ved å insistere på å få akkreditering selv om sønnene hans er tydelig på at det er vanskelig å håndtere å ha han i nærheten, ved å «snakke ut» i podkast, ved å legge ut kryptiske meldinger på IG, ved å gi stikk gjennom pressen +++ listen er lang.

Som forelder selv skjønner jeg det er sårt, men skjønner ikke hvordan han kan sette seg selv foran barna sine. Tydelig at det er viktigere for han med trenerkarriere enn å prøve å reparere forholdet til barna. 

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trillian Astra skrev (3 minutter siden):

Ved å sette Elden på saken, ved å insistere på å få akkreditering selv om sønnene hans er tydelig på at det er vanskelig å håndtere å ha han i nærheten, ved å «snakke ut» i podkast, ved å legge ut kryptiske meldinger på IG, ved å gi stikk gjennom pressen +++ listen er lang.

Som forelder selv skjønner jeg det er sårt, men skjønner ikke hvordan han kan sette seg selv foran barna sine. Tydelig at det er viktigere for han med trenerkarriere enn å prøve å reparere forholdet til barna. 

Det kan diskuteres, men jeg ser det på en annen måte enn deg. Blir Gjert dømt for noe, så ser jeg kanskje annerledes på det... Men frem til det er bevist, velger jeg å ikke forhåndsdømme. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trillian Astra said:

Gjert kunne sikkert gått ut i media å sagt mye mer enn han har gjort, men gjør det ikke. Synes på ingen måte at det er han som har fyrt opp under denne saken.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (2 timer siden):

Det at de bosetter seg i nærmiljøet kan være for at de vil være i nærheten av yngre søsken. Psykologi er ikke bare bare, les litt, så ser du hvordan folk som er utsatt for psykisk og fysisk vold reagerer. 

Broren Martin, som er mellom Fillip og Jacob i alder, sa ikke at han ikke hadde merket noe. Han sa at han ikke var redd Gjert. Det er noe helt annet. Og om noen i søskenflokken blir utsatt for vold (fysisk eller psykisk), så trenger ikke alle bli det. 

Ang kona, det kan kun hun svare på. Men kanskje han har en viss makt over henne også? 

Gutta har da ikke villet satt stopper for at Gjert trener Narve.har da ikke villet satt stopper for at Gjert trener Narve. De vil ikke ha Gjert inne på området når det er konkurranse. Og det er stor forskjell på de sakene.  Og hva kan en trener gjøre for utøver inne på området like før konkurransen? Det er ikke en teknisk øvelse de skal utføre. 

Nå er din påstand om at brødrenes problem med Narve Gilje Nordås at de bare "ikke vil ha Gjert inne på området når det er konkurranse" en sannhet med enorme modifikasjoner. Fakta er at det ble levert inn varsel mot Henrik Ingebrigtsen etter hans manglende oppførsel og behandling av Narve Gilje Nordås på en treningsleir i Spania i vinter. En treningsleir hvor Gjert Ingebrigtsen ikke var tilstede. Da kan man jo spørre seg hvorfor brødrene mente Nordås skulle ekskluderes fra området reservert det norske landslaget? 

Nordås og hans treningskompis måtte også gi beskjed når de var på treningsfeltet, og på vei til/fra dette. For brødrene kunne ikke trene på samme felt eller risikere å møte på han. Høres dette normalt ut synes du? 

Treneren som varslet om saken opplevde Henrik Ingebrigtsens oppførsel som voldsom. Han omtalte også det Narve Gilje Nordås ble utsatt for som mobbing.

Hva som enn har foregått innad i familien Ingebrigtsen er det trist at det ikke har blitt tatt tak i tidligere. At Gjert Ingebrigtsen skulle gitt seg som trener for sønnene for år siden er det ikke tvil om. Men denne konflikten bør være innad i familien og ikke ramme en uskyldig tredjepart. I dette tilfellet Narve Gilje Nordås.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Oida skrev (38 minutter siden):

Nå er din påstand om at brødrenes problem med Narve Gilje Nordås at de bare "ikke vil ha Gjert inne på området når det er konkurranse" en sannhet med enorme modifikasjoner. Fakta er at det ble levert inn varsel mot Henrik Ingebrigtsen etter hans manglende oppførsel og behandling av Narve Gilje Nordås på en treningsleir i Spania i vinter. En treningsleir hvor Gjert Ingebrigtsen ikke var tilstede. Da kan man jo spørre seg hvorfor brødrene mente Nordås skulle ekskluderes fra området reservert det norske landslaget? 

Nordås og hans treningskompis måtte også gi beskjed når de var på treningsfeltet, og på vei til/fra dette. For brødrene kunne ikke trene på samme felt eller risikere å møte på han. Høres dette normalt ut synes du? 

Treneren som varslet om saken opplevde Henrik Ingebrigtsens oppførsel som voldsom. Han omtalte også det Narve Gilje Nordås ble utsatt for som mobbing.

Hva som enn har foregått innad i familien Ingebrigtsen er det trist at det ikke har blitt tatt tak i tidligere. At Gjert Ingebrigtsen skulle gitt seg som trener for sønnene for år siden er det ikke tvil om. Men denne konflikten bør være innad i familien og ikke ramme en uskyldig tredjepart. I dette tilfellet Narve Gilje Nordås.

Veldig bra skrevet! 🏆

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (15 timer siden):

Hvilke forferdelige grep var det faren gjorde som førte til at de 3 sønnene han har trent opp «måtte» opplyse til media deres beskyldninger om vold? 

Kan noen gi meg en faktisk punktliste?

(Andre har allerede svart noe av det samme som jeg gjør, så jeg litt for sent.)

Det mest forferdelige «grepet» er nok det som er anmeldt og under etterforskning nå. Isolert sett er det som har skjedd i familien en privatsak, men i kronikken sin og via pressetalsmann i etterkant gis det jo fra brødrenes side en kortfattet forklaring på hva som fikk dem til å endre mening. Det er der og ikke i denne tråden du finner flest svar. Edit: For ordens skyld limer jeg inn lenkene der forklaringen står.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/dweX7w/jakob-henrik-og-filip-ingebrigtsen-om-bruddet-med-gjert-ingebrigtsen-dette-er-vaar-historie

https://www.dagbladet.no/meninger/det-har-kostet/80409137

Det er visst sånn at mange har visst mye selv om det ikke har fått mediedekning, og kanskje ville saken uansett sprukket. Brødrene kan jo f.eks har følt at nå er et bedre tidspunkt å rive av plasteret og ta det som uansett måtte komme, men det er ren spekulasjon fra min side. Det som er tydelig er at Gjert den senere tiden har jobbet med egen merkevarebygging, herunder i podcasten til Raja, men det kan jo ha andre årsaker enn at han følte at det begynte å lukte svidd. 

Endret av Capri
Fjernet tekst og la inn lenker
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss spjåk skrev (1 time siden):

Det skulle den som utøvde psykisk eller fysisk vold ha tenkt på. Ikke offerets ansvar å vurdere hva alle andre måtte tenke/hvem som blir påvirket av informasjon som kommer ut. 

Holdninger som dine er kanskje grunnen til at det tok 2år før guttene tok til motmæle. Budskapet er, Ikke snakk om noe, feie under teppet. Selv om bestefar var voldelig og onkel pedofil .Tenk hva resten av familien vil føle om dette kommer ut da. Nei, hold munn og ikke snakk om familiehemmeligheter. Man må ta hensyn og tenke på familiens ære, fasade og rykte si! 

Mine holdninger var at dette er trist for hele familien, og sikkert en enorm påkjenning pga medietrykket.

Det er du ikke enig i altså?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Måsies

Det er helt åpenbart hvorfor det ikke har blitt noen etterforskning før nå. Politiet lekker jo som en sil, særlig i profilerte saker. Det er samme grunn som det ikke har blitt gjort en varslingssak e.l. i forbundet - om man hadde forsøkt å gjøre det ville sakens detaljer også komme ut. Det har man prøvd å unngå for å skåne andre familiemedlemmer, derfor har man forsøkt å gjøre ting uten paper trail og så fremstår det også uryddig.

Gjert presset frem denne situasjonen ved å insistere på sin plass ved "bordet" og nå får man i det minste en avklaring, med de kostnadene det har for folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...