Tøvftta Skrevet 27. oktober 2023 #1621 Del Skrevet 27. oktober 2023 eeqaz skrev (1 minutt siden): Vet du at det er et annet familiemedlem en de 3 løpebrødrene som har anmeldt ? Det er uansett mange muligheter enn å ta private saker i media, Gjert og Nordås gikk til Elden av sportslige årsaker, ikke familiære. Ja, leste det i en sak på vg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 27. oktober 2023 #1622 Del Skrevet 27. oktober 2023 eeqaz skrev (3 minutter siden): Vet du at det er et annet familiemedlem en de 3 løpebrødrene som har anmeldt ? Det er uansett mange muligheter enn å ta private saker i media, Gjert og Nordås gikk til Elden av sportslige årsaker, ikke familiære. ja. https://www.nettavisen.no/sport/familiemedlem-har-anmeldt-gjert-ingebrigtsen-for-vold/s/5-95-1416423 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 27. oktober 2023 #1623 Del Skrevet 27. oktober 2023 eeqaz skrev (4 minutter siden): Vet du at det er et annet familiemedlem en de 3 løpebrødrene som har anmeldt ? Det er uansett mange muligheter enn å ta private saker i media, Gjert og Nordås gikk til Elden av sportslige årsaker, ikke familiære. Advokaten til løpebrødrene har informert om at det er et annet familiemedlem som har anmeldt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet 27. oktober 2023 #1624 Del Skrevet 27. oktober 2023 12 minutter siden, Tøvftta said: Det er ett annet familiemedlem som har anmeldt. Brødrene har så langt det latt seg gjøre unngått dette i media, det er Elden og Gjert som har vært pådrivere der. Da så ikke brødrene annen utvei en å komme med ett lite drypp i media. Har man / hatt familiemedlem / kjæreste som er psykopat så skjønner man problemstillingen veldig lett! Det er ett helvete å gå igjennom livet med slike personer, og problemet er at de ofte gjør/ sier ting som ikke kan bevises lett. Så snur de situasjonen og gjør offeret til den skyldige. Grunnen til at Gjert kontaktet Elden var vel pga at han ble nektet akkreditering. Saken er delt i to. Akkreditering som trenger for Narve vs påstander 3/4 bla Ingebrigsten. Den ene saken bør absolutt ordnes av Friidrettsforbundet på grei måte. Den andre saken har ingenting i media å gjøre. Den må de ordne på privaten. Nå er det sikkert lettere sagt enn gjort, men sakens kjerne er første og fremst at Gjernt nektes akkreditering. Om han er så voldelig mot sine barn, hvorfor er han ikke ilagt besøksforbud av politiet for lenge siden? 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 27. oktober 2023 #1625 Del Skrevet 27. oktober 2023 Mollebolle skrev (1 minutt siden): Grunnen til at Gjert kontaktet Elden var vel pga at han ble nektet akkreditering. Saken er delt i to. Akkreditering som trenger for Narve vs påstander 3/4 bla Ingebrigsten. Den ene saken bør absolutt ordnes av Friidrettsforbundet på grei måte. Den andre saken har ingenting i media å gjøre. Den må de ordne på privaten. Nå er det sikkert lettere sagt enn gjort, men sakens kjerne er første og fremst at Gjernt nektes akkreditering. Om han er så voldelig mot sine barn, hvorfor er han ikke ilagt besøksforbud av politiet for lenge siden? Er det en generell holdning du har til barn som til slutt tar steget og forteller om en tøff barndom? "Hvorfor har du ikke gått ut med dette tidligere?" Antar det ikke er så lett for min del. Kan være snakk om flauhet, frykt for ikke å bli trodd, frykt for far/mor, et ønske om å ikke skape drama osv.. 32 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 27. oktober 2023 #1626 Del Skrevet 27. oktober 2023 Athod skrev (1 minutt siden): Er det en generell holdning du har til barn som til slutt tar steget og forteller om en tøff barndom? "Hvorfor har du ikke gått ut med dette tidligere?" Antar det ikke er så lett for min del. Kan være snakk om flauhet, frykt for ikke å bli trodd, frykt for far/mor, et ønske om å ikke skape drama osv.. Det er ikke lett og barn er programert til å beskytte foreldrene sine, en overgriper i nære relasjoner er sjeldent bare en overgriper, de er en blandings av omsorgsperson og overgriper. Men jeg synes det burde blitt tatt affære for lenge siden om det gjelder vold av Ingrid slik ryktene tilsier, slik de fremstår virker det mer som om de er opptatt av det sporstlige fremfor å beskytte yngre søsken 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eleaelea Skrevet 27. oktober 2023 #1627 Del Skrevet 27. oktober 2023 Mange familier som virker sterk på utsiden. Ikke sikkert mora turte gripe inn når han var voldelig mot barna? Eller at hun å får gjennomgå i det skjulte. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillian Astra Skrevet 27. oktober 2023 #1628 Del Skrevet 27. oktober 2023 Mollebolle skrev (3 minutter siden): Grunnen til at Gjert kontaktet Elden var vel pga at han ble nektet akkreditering. Saken er delt i to. Akkreditering som trenger for Narve vs påstander 3/4 bla Ingebrigsten. Den ene saken bør absolutt ordnes av Friidrettsforbundet på grei måte. Den andre saken har ingenting i media å gjøre. Den må de ordne på privaten. Nå er det sikkert lettere sagt enn gjort, men sakens kjerne er første og fremst at Gjernt nektes akkreditering. Om han er så voldelig mot sine barn, hvorfor er han ikke ilagt besøksforbud av politiet for lenge siden? Om Gjert hadde kjent sin besøkelsestid og ikke eskalert saken i media hadde ikke dette blitt en så stor sak. Med sin oppførsel gjorde han det nødvendig for barna å ta affære og fortelle sin historie også i media. Det er ingen menneskerett å få akkreditering, men utøverne har rett på å føle seg trygge. Sett at dette var en varslingssak på en arbeidsplass: det er ikke krav om at det skal anmeldes til politiet for at ledelsen skal ta grep. Tvert i mot er det mye som er innenfor loven, men som er totalt uakseptabel adferd på en arbeidsplass. En forventer likevel at ledelsen gjør grep. Og siden dette er personalsaker er det minimalt de kan fortelle. Nå skal det i tillegg undersøkes om det er utenfor det loven aksepterer. Barna har levd med Gjert hele sin oppvekst, det har være normalen for de og det tar tid å skjønne hva det har gjort med en og deretter klare å håndtere. 22 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 27. oktober 2023 #1629 Del Skrevet 27. oktober 2023 eeqaz skrev (16 timer siden): Gjert Ingebrigtsen risikerer 6 års fengsel om påstandene om vold er mulig å dokumentere. Men er de det og er de sanne ? Hvorfor velger både Jakob og Henrik å bosette seg i nabolaget om det er ubehagelig å ha Gjert i nærheten? Hvorfor har ikke eldre bror lagt merke til noe ? Hvorfor har ikke kona satt en stopper for angivelig vold ? Hun virker da ganske så ressurs sterk. Har gutta egentlig noe med om Gjert velger å være trener for Narve, kan de forlange at han skal la være å gå opp i den trener rollen ? Er det den egentlige årsaken til at de nå går ut i media og anklager sin far, dvs sin gamle trener, som forholdet deres bærer preg av ? Tenkte de på sine søsken eller sin mor når de gikk ut i media ? Hvorfor kunne de ikke bare anmeldt Gjert for vold, media ville fått vite om han ble dømt. Hva er egentlig greia med alt Ingebrigtsen styret ? En guttegjeng (inkl. mann) med altfor stort ego og altfor lite selvinnsikt ? Det JEG synes er merkverdig i saken, er at en helt annen person enn de tre brødrene har anmeldt ham, og denne personen tilhører familien. Det jeg også synes er merkverdig, er at kona holder helt kjeft. Hadde jeg vært kona til en offentlig eksponert person som var anklaget for vold mot sine barn, og jeg visste at det var løgn, ville jeg selvfølgelig ha stått som bauta i media og forsvart mannen. Hvis jeg visste at det var sant, og mine barn endelig torde å si fra offentlig om det, ville jeg ha støttet mine barn. Å holde helt kjeft og nekte å kommentere saken, ER rart. Jeg har selv drevet med en aktivitet på toppnivå da jeg var barn og ungdom. Har opplevd prestasjonsjag og vold fra foreldrene i forbindelse med utøvelsen av aktiviteten. Så jeg utelukker ikke at brødrene snakker sant, men kan ikke påstå det før dommen faktisk faller. 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 27. oktober 2023 #1630 Del Skrevet 27. oktober 2023 Tøvftta skrev (34 minutter siden): Det er ett annet familiemedlem som har anmeldt. Brødrene har så langt det latt seg gjøre unngått dette i media, det er Elden og Gjert som har vært pådrivere der. Da så ikke brødrene annen utvei en å komme med ett lite drypp i media. Har man / hatt familiemedlem / kjæreste som er psykopat så skjønner man problemstillingen veldig lett! Det er ett helvete å gå igjennom livet med slike personer, og problemet er at de ofte gjør/ sier ting som ikke kan bevises lett. Så snur de situasjonen og gjør offeret til den skyldige. Jeg synes også det er rart hvor mye han hylte i media om at han ikke ble invitert i bryllupet, ikke kunne dra på treningene med dem og så videre. Fremstilt seg som offer. Hadde min egen sønn eller datter unnlatt å invitere meg i bryllupet, ville jeg først og fremst gå inn i meg selv og spurt hva det var jeg hadde gjort så galt mot ham/henne at jeg ikke fikk lov til å være en del av den store dagen. 28 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 27. oktober 2023 #1631 Del Skrevet 27. oktober 2023 Mollebolle skrev (19 minutter siden): Grunnen til at Gjert kontaktet Elden var vel pga at han ble nektet akkreditering. Saken er delt i to. Akkreditering som trenger for Narve vs påstander 3/4 bla Ingebrigsten. Den ene saken bør absolutt ordnes av Friidrettsforbundet på grei måte. Den andre saken har ingenting i media å gjøre. Den må de ordne på privaten. Nå er det sikkert lettere sagt enn gjort, men sakens kjerne er første og fremst at Gjernt nektes akkreditering. Om han er så voldelig mot sine barn, hvorfor er han ikke ilagt besøksforbud av politiet for lenge siden? Tror du virkelig at det er så lett å få besøksforbud? Det er SVÆRT vanskelig. Jeg har to venninner som ble utsatt for vold fra sine ektemenn gjentatte ganger, og de måtte vente flere måneder på slik vedtak. I tillegg kom det vel ikke frem før nå? Det er helt vanlig at barn og ungdom vegrer seg for å anmelde en forelder, de er lojale til det siste, kanskje redde i tillegg. Veldig vanlig at saker om vold, familie"terror", seksuell mishandling og lignende først blir anmeldt når offeret er voksent. Nå sier jeg ikke at Gjert HAR vært voldelig, bare at det ikke er uvanlig at slike ting kommer mange år etterpå. 16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 27. oktober 2023 #1632 Del Skrevet 27. oktober 2023 eeqaz skrev (2 minutter siden): Det er ikke lett og barn er programert til å beskytte foreldrene sine, en overgriper i nære relasjoner er sjeldent bare en overgriper, de er en blandings av omsorgsperson og overgriper. Men jeg synes det burde blitt tatt affære for lenge siden om det gjelder vold av Ingrid slik ryktene tilsier, slik de fremstår virker det mer som om de er opptatt av det sporstlige fremfor å beskytte yngre søsken Så først skal det tviles på historien deres, og hvis den er sann så skal de uansett kritiseres for å ikke beskytte andre familiemedlemmer tidligere? Hvis historien er sann (noe jeg syns blir mer og mer tydelig) så har brødrene 100% av min sympati. Har ikke noen forventninger om at barn som er vokst opp under slike forhold skal håndtere offentliggjøringen av slike ting på en korrekt måte og en korrekt tid. 18 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 27. oktober 2023 #1633 Del Skrevet 27. oktober 2023 https://www.dagbladet.no/sport/da-gjert-tok-filip-og-kjaeresten-pa-fersken-pa-hotellrommet-var-han-alt-annet-enn-fornoyd/70360594 Det har visst vært kontrollbehov for privatlivet til sønnene også ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 27. oktober 2023 #1634 Del Skrevet 27. oktober 2023 Rosalilje84 skrev (15 minutter siden): https://www.dagbladet.no/sport/da-gjert-tok-filip-og-kjaeresten-pa-fersken-pa-hotellrommet-var-han-alt-annet-enn-fornoyd/70360594 Det har visst vært kontrollbehov for privatlivet til sønnene også ... Det så vi veldig tydelig i serien Team Ingebrigtsen 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 27. oktober 2023 #1635 Del Skrevet 27. oktober 2023 18 minutter siden, Rosalilje84 said: https://www.dagbladet.no/sport/da-gjert-tok-filip-og-kjaeresten-pa-fersken-pa-hotellrommet-var-han-alt-annet-enn-fornoyd/70360594 Det har visst vært kontrollbehov for privatlivet til sønnene også ... Har inntrykk av at den kontrollen ikke er uvanlig fra et trenerapparat, problemet her blir blandingen far/trener 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 27. oktober 2023 #1636 Del Skrevet 27. oktober 2023 (endret) eeqaz skrev (17 timer siden): Gjert Ingebrigtsen risikerer 6 års fengsel om påstandene om vold er mulig å dokumentere. Men er de det og er de sanne ? Hvorfor velger både Jakob og Henrik å bosette seg i nabolaget om det er ubehagelig å ha Gjert i nærheten? Hvorfor har ikke eldre bror lagt merke til noe ? Hvorfor har ikke kona satt en stopper for angivelig vold ? Hun virker da ganske så ressurs sterk. Har gutta egentlig noe med om Gjert velger å være trener for Narve, kan de forlange at han skal la være å gå opp i den trener rollen ? Er det den egentlige årsaken til at de nå går ut i media og anklager sin far, dvs sin gamle trener, som forholdet deres bærer preg av ? Tenkte de på sine søsken eller sin mor når de gikk ut i media ? Hvorfor kunne de ikke bare anmeldt Gjert for vold, media ville fått vite om han ble dømt. Hva er egentlig greia med alt Ingebrigtsen styret ? En guttegjeng (inkl. mann) med altfor stort ego og altfor lite selvinnsikt ? Det at de bosetter seg i nærmiljøet kan være for at de vil være i nærheten av yngre søsken. Psykologi er ikke bare bare, les litt, så ser du hvordan folk som er utsatt for psykisk og fysisk vold reagerer. Broren Martin, som er mellom Fillip og Jacob i alder, sa ikke at han ikke hadde merket noe. Han sa at han ikke var redd Gjert. Det er noe helt annet. Og om noen i søskenflokken blir utsatt for vold (fysisk eller psykisk), så trenger ikke alle bli det. Ang kona, det kan kun hun svare på. Men kanskje han har en viss makt over henne også? Gutta har da ikke villet satt stopper for at Gjert trener Narve. De vil ikke ha Gjert inne på området når det er konkurranse. Og det er stor forskjell på de sakene. Og hva kan en trener gjøre for utøver inne på området like før konkurransen? Det er ikke en teknisk øvelse de skal utføre. Endret 27. oktober 2023 av tonebelinda 12 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 27. oktober 2023 #1637 Del Skrevet 27. oktober 2023 eeqaz skrev (16 timer siden): Hvorfor velger både Jakob og Henrik å bosette seg i nabolaget om det er ubehagelig å ha Gjert i nærheten? De er jo opvokste i området og hat mer familie der en Gjert. Det er jo ikke nødvendig å være sammen med alle som bor i området du bor i heller. eeqaz skrev (16 timer siden): Hvorfor har ikke eldre bror lagt merke til noe ? Har den eldre broren uttalt seg om saken? Hvor da? Jeg har bare hørt en bror si han ikke har vert red for Gjert, men han poengterte jo også at de andre barna kan ha opplevd Gjert anderledes. Den uttalelsen jeg har sett sier jo heller ingen ting om vold, som jeg tenker sier mye. Hadde faren min blitt beskylt for vold men vert uskyldig hade jeg jo forsvart han. Når Gjert sin sønn sier han ikke var red men ikke sier noe om vold, tenker jeg det er å bekrefte vold. eeqaz skrev (16 timer siden): Hvorfor har ikke kona satt en stopper for angivelig vold ? Hun virker da ganske så ressurs sterk. Prøver du og si at kun ressurssvake menesker kan bli ofer for vold? Les deg litt opp på temaet! Det er desverre ikke uvanlig at kvinner blir værende med voldelige menn. Gjert sin kone er i tileg en del yngre en han og hun var ung da de giftet seg. Det kan jo sikkert være med og forsterke en usun maktbalansen. eeqaz skrev (16 timer siden): Har gutta egentlig noe med om Gjert velger å være trener for Narve, kan de forlange at han skal la være å gå opp i den trener rollen ? Nei ingen av brødrene forsøker å stoppe Gjert fra å trene Narve. De har derimot krav på et levelig arbeidsmiljø, I likhet med alle andre arbeidere. Det er det heldigvis ledelsen ansvar og skafe de. eeqaz skrev (16 timer siden): Er det den egentlige årsaken til at de nå går ut i media og anklager sin far, dvs sin gamle trener, som forholdet deres bærer preg av ? Er hva den egentlige årsaken? Brødrene tid stille to år og forsøkt å holde ting privat. Når saken bare eskalere i media forstår jeg at de følte behov for å dele sin side av historien. eeqaz skrev (16 timer siden): Tenkte de på sine søsken eller sin mor når de gikk ut i media ? Nå har et annet barn anmeld faren, så de er jo tydeligvis minst fire barn (over halvparten) som er enige. Brødrene må uansett få eie sin egen historie. Når Gjert går ut og snakker ut kan vi ikke forla ge at brødrene ikke skal forsvare seg eller komme med sin sannhet på noen måtte. eeqaz skrev (16 timer siden): Hvorfor kunne de ikke bare anmeldt Gjert for vold, media ville fått vite om han ble dømt. Nå har ingen av løpebrødrene utrykt noe ønske om noen dom. Det er et annet søsken som har anmeldt. Brødrene har villet komme med sin side av historien, etter to år med pres fra media. En rettsak kan være en stor påkjenning, spesielt når det handler om vold I nære relasjoner. Du kan ikke kreve at de gjennomgår dette bare for å tilfredstile din nysgjerrighet. Det er heller ikke nødvendig av med en dom for å dokumentere dårlig arbeidsmiljø. Heldigvis! Domstolene hadde fått det travelt om de skulle holde en retsakk hver gang en leder skulle ta en avgjørelse. eeqaz skrev (16 timer siden): . Hva er egentlig greia med alt Ingebrigtsen styret ? En guttegjeng (inkl. mann) med altfor stort ego og altfor lite selvinnsikt ? Apropos dårlig selvinnsikt, hvordan tror du tråden du har startet her bidrar til "alt Ingebritsen styret"? Når du ønsker å uttale deg med åpenbart ingen kjennskap til saken, kan du ikke da forstå at de saken handler om kan føle behov for å uttale seg også? 8 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 27. oktober 2023 #1638 Del Skrevet 27. oktober 2023 tonebelinda skrev (4 minutter siden): Det at de bosetter seg i nærmiljøet kan være for at de vil være i nærheten av yngre søsken. Psykoligi er ikke bare bare, les litt, så ser du hvordan folk som er utsatt for psykisk og fysisk vold reagerer. Broren Martin, som er mellom Fillip og Jacob i alder, sa ikke at han ikke hadde merket noe. Han sa at han ikke var redd Gjert. Det er noe helt annet. Og om noen i søskenflokken blir utsatt for vold (fysisk eller psykisk), så trenger ikke alle bli det. Ang kona, det kan kun hun svare på. Men kanskje han har en viss makt over henne også? Gutta har da ikke villet satt stopper for at Gjert trener Narve. De vil ikke ha Gjert inne på området når det er konkurranse. Og det er stor forskjell på de sakene. Og hva kan en trener gjøre for utøver inne på området like før konkurransen? Det er ikke en teknisk øvelse de skal utføre. Om de hadde bosatt seg langt unna kan jeg garantere at de ville bli kritisert for at de etterlater sine yngre søsken hos en voldelig far. 14 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 27. oktober 2023 #1639 Del Skrevet 27. oktober 2023 Athod skrev (13 minutter siden): Om de hadde bosatt seg langt unna kan jeg garantere at de ville bli kritisert for at de etterlater sine yngre søsken hos en voldelig far. Ja, det er det ingen tvil om. Da hadde de vært egoistiske og bare tenkt på seg selv, og ikke sine søsken. Eller mor. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 27. oktober 2023 #1640 Del Skrevet 27. oktober 2023 Det er veldig tydelig gjennom tråder og kommentarfelt at mange ikke forstår det komplekse med vold i nære relasjoner. Dette er ikke en volds handling gjort av en ukjent person som du ikke har et forhold til. Dette er voldshandlinger som gjøres av personer som står deg aller nærmest, ja kanskje de personene som egentlig skal beskytte deg. Det er også hyggelige stunder, de kan si at de er glad i deg, de kan gi deg omsorg på et nivå, men samtidig utøver de en makt over deg i form av psykisk og/eller fysisk vold. Etterhvert kan man leve under frykt og man tilpasser seg sin rolle i fam. Mange fortrenger mye før man kanskje i voksen alder tørr å se på det med andre øyne. Det er helt spesielle mekanismer som foregår i slike familier og det skal selvfølgelig mer til før man anmelder sin far eller får politibeskyttelse for sin far. Dette er generelle betraktninger, jeg vet ikke hva som har skjedd i denne fam. Men jeg oppfordrer folk til å lese seg opp på vold i nære relasjoner, der får man svar på de spørsmålene som bla blir tatt opp i denne tråden. 21 5 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå