Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Jeg synes at media gjør jobben sin. De fleste sportsjournalister vet nok veldig godt hva som har skjedd, og det er deres ansvar å sette flombelysning på overgrep begått av autoriteter. 

Men klart, sakene genererer mye klikk. Det er nå en gang slik media tjener penger, desverre. 

Jeg håper at karrierene til brødrene tåler dette. Vi burde slå ring om de, som de store heltene de er. At tre talentfulle voksne menn står opp mot familievold vil ha stor betydning for mange barn og voksne i landet vårt. 

De er råtøffe, rett og slett. 

Endret av Piinki
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tonebelinda skrev (17 minutter siden):

Screenshot_20231026_215201_Facebook.jpg

Da må det vel enten være et annet søsken, eller konen til en av brødrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (12 timer siden):

Da må det vel enten være et annet søsken, eller konen til en av brødrene?

Ingrid da sikkert, hvis ryktene stemmer.

Løpebrødrene har nok presset på.

Endret av DelvisPresley
  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, askefast said:

Det må jo selvsagt utføres avhør. Men om 3 sier at det har skjedd, og 1 nekter for det, så vil vel 3 ha mer troverdighet enn 1? Og da har man vel fjernet all tvil? 

Nei, det har man ikke. Det kom en kronikk fra en eldre bror som stiller spørsmålstegn ved sine brødres påstander på en like troverdig måte som de 3 brødrene sin kronikk så å si at det er 1 mot 3 stemmer ikke. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke forferdelige grep var det faren gjorde som førte til at de 3 sønnene han har trent opp «måtte» opplyse til media deres beskyldninger om vold? 

Kan noen gi meg en faktisk punktliste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (15 minutter siden):

Hvilke forferdelige grep var det faren gjorde som førte til at de 3 sønnene han har trent opp «måtte» opplyse til media deres beskyldninger om vold? 

Kan noen gi meg en faktisk punktliste?

Lurer på om du har fått med deg saken? Hvis ikke har du mye lesestoff her i denne tråden…

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Ludvig skrev (14 minutter siden):

Lurer på om du har fått med deg saken? Hvis ikke har du mye lesestoff her i denne tråden…

Jeg ser bare vage uttalelser her. Ikke noe konkret om hva han reelt har gjort som førte til sønnenes valg om å gå ut med dette nå i 2023.

Så har noen en helt konkret punktliste å gi? Ikke utsvevende og vagt. Men konkret. 

Endret av Samfunnsdebatt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (Akkurat nå):

Jeg ser bare vage uttalelser her. Ikke noe konkret om hva han reelt har gjort som førte til sønnenes valg om å gå ut med dette nå i 2023.

Så har noen en helt konkret punktliste å gi? Ikke utsvevende og vagt. Men konkret. 

Da stenges tråden. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreezeandFawn skrev (5 minutter siden):

Da stenges tråden. 

Snakker ikke om beskyldningene om vold. For det ser jeg guttene sier skjedde i oppvekst. Og at det skal ha vært en hendelse for 2 år siden om noe. Og at frem til 2 år siden var han trener for de voksne sønnene som tydeligvis gjorde det bra der.

Men hva har Gjert gjort som har ført til at de voksne sønnene lager dette leserinnlegg nå i 2023? Kan noen gi en punktliste?

Endret av Samfunnsdebatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada! skrev (29 minutter siden):

Nei, det har man ikke. Det kom en kronikk fra en eldre bror som stiller spørsmålstegn ved sine brødres påstander på en like troverdig måte som de 3 brødrene sin kronikk så å si at det er 1 mot 3 stemmer ikke. 

Har den eldre broren skrevet en kronikk? Det har ikke jeg hørt noe om. Jeg vet at en eldre bror skrev (på Instagram) at han ikke hadde vert red for Gjert, men han motsa ikke brødrene angående volden og han påpekte at andre søsken kunne oppleve ting anderledes en han. Så han har jo ikke motsatt brødrene, tvert om har han påpekte at det at han ikke har vert red ikke betyr at brødrene ikke var det, og så ungikk han å snakke om vold i det helle tatt. Hadde faren min feilaktig blitt beskylt for vold ville jeg jo stått frem og sakt at det ikke var sant. Ingen av Gjerts syv barn eller konen har benektet at han er voldelig. Eller har jeg oversett en kronikk her? 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Samfunnsdebatt said:

Jeg ser bare vage uttalelser her. Ikke noe kontoret om hva han reelt har gjort som førte til sønnenes valg om å gå ut med dette nå i 2023.

Han engasjerte advokat og fortsatte å insistere på akkreditering, og fortsatte å hause opp saken. 

Ellers er jo ikke ting så enkelt som at det kan listes opp i en konkret punktliste. Når man fortsetter å trykke på de gale knappene stadig vekk vil det til slutt renne over. Verken Gjert, media, publikum eller Narve ville la denne saken ligge. Trenger du en punktliste over hver eneste artikkel som er publisert om sterke meninger om hva brødrene burde finne seg i? Trenger du kanskje en punktliste over alle innlegg i denne tråden også som mente at guttene var bortskjemte og kravstore og burde finne seg i å ha Gjert der eller gå ut med sannheten? 

Hvorfor forventer du at folk skal gjøre den jobben for deg? 

Hvis saken er vanskelig for deg å forstå går det jo an å bare ikke ha en mening. Du er ikke forpliktet til å sette deg inn i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud for et sirkus!🙈 Det er blitt en slikt sirkus at jeg hvertfall klarer ikke føle med den som har anmeldt heller ( voksne mennesker). 

At voksne folk anmelder slikt er vel sjansen = 2% for seier.? For all del hvis det er snakk om juling og bank,men..... Rettsvesenet burde heller bruke tiden på alle de mindreårige som blir utsatt for vold og overgrep enn dette sirkuset!!

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (Akkurat nå):

Han engasjerte advokat og fortsatte å insistere på akkreditering, og fortsatte å hause opp saken. 

Ellers er jo ikke ting så enkelt som at det kan listes opp i en konkret punktliste. Når man fortsetter å trykke på de gale knappene stadig vekk vil det til slutt renne over. Verken Gjert, media, publikum eller Narve ville la denne saken ligge. Trenger du en punktliste over hver eneste artikkel som er publisert om sterke meninger om hva brødrene burde finne seg i? Trenger du kanskje en punktliste over alle innlegg i denne tråden også som mente at guttene var bortskjemte og kravstore og burde finne seg i å ha Gjert der eller gå ut med sannheten? 

Hvorfor forventer du at folk skal gjøre den jobben for deg? 

Hvis saken er vanskelig for deg å forstå går det jo an å bare ikke ha en mening. Du er ikke forpliktet til å sette deg inn i dette. 

Dette er vagt. Hva er «hause opp»? Beskriv heller helt konkret hva han har gjort.  

- Insisterte på akkreditering? 
- Engasjerte advokat til noe?

Er det alt? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
M.H85 skrev (1 minutt siden):

Å gud for et sirkus!🙈 Det er blitt en slikt sirkus at jeg hvertfall klarer ikke føle med den som har anmeldt heller ( voksne mennesker). 

At voksne folk anmelder slikt er vel sjansen = 2% for seier.? For all del hvis det er snakk om juling og bank,men..... Rettsvesenet burde heller bruke tiden på alle de mindreårige som blir utsatt for vold og overgrep enn dette sirkuset!!

Vet du helt sikkert at det er et voksent menneske som har anmeldt?

• Liker 15
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (2 minutter siden):

Dette er vagt. Hva er «hause opp»? Beskriv heller helt konkret hva han har gjort.  

- Insisterte på akkreditering? 
- Engasjerte advokat til noe?

Er det alt? 

Hvis du leser tråden, så finner du svar på spørsmålene dine. Nå er du bare lat og forventer at andre skal gjøre arbeidet for deg.

• Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansehan skrev (1 minutt siden):

Vet du helt sikkert at det er et voksent menneske som har anmeldt?

7 barn. 1 er mindreårig? For all ingen vet.... Tenker uansett mer på mange små hjelpesløse barn der ute som MER hadde trengt en stemme,for dette er et sirkus ut av dimisjon. Såpeopera....  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (4 minutter siden):

Advokaten har opplyst om at det ikke er noen av 3 løpebrødrene som har anmeldt, hvis de er de voksne du tenker på..?

Heier på dem som anmelder vold. Man bør ikke oppfordre til å ikke anmelde slikt…

• Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...