Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

tonebelinda skrev (3 timer siden):

Må si jeg reagerer litt på intervjuet av Gjert i VG. 

Bruker ikke noe energi på hvordan forholdet til sønnene kan reddes 

Merkelig far

Screenshot_20231022_081038_VG.jpg

? Det er mannen voksne barn som lager problemer ,hvorfor skal da en far bruke energi på noe som er hjelpeløst? De vil ikke ha noe med faren å gjøre. Livet er ikke en dans på roser. At man er familie betyr ikke alltid at man skal få det til å fungere. Dessverre er livet slik noen ganger. Noe annet om dette var snakk om barn

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Måsies
Eplekjekk skrev (3 minutter siden):

Kall det kollektiv psykose om du/Twitterposteren vil, men Gjert ble nominert til Årets Trener både i 2017 og 2018, og vant i 2019. Så tydeligvis syns idrettsNorge at stilen hans var strålende greier.

(«..løpe fort bortover bakken»😂)

det er vel ingen som har nektet for at brødrene har gode sportslige meritter, dette var bare for å vise at ideen om at "ingen" reagerte på denne serien før saken sprakk er bare tull. Mange reagerte. Folk orket bare ikke ta det inn over seg for de var i gull-tåke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I militæret er det flere ganger i året opptak der man blir dyttet, ropt på og sprutet ned med kaldt vann. Alt sammen nakne. Anser dere det som vold eller akseptabelt? Rent psykisk er det nok verre om det er ens egen far, men det er allikevel interessant at det godtas. Hvor mange av dere som hater Gjert har ofret dette en tanke?

Endret av Majer
  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Majer said:

I militæret er det flere ganger i året opptak der man blir dyttet, ropt på og sprutet ned med kaldt vann. Alt sammen nakne. Anser dere det som vold eller akseptabelt? Rent psykisk er det nok verre om det er ens egen far, men det er allikevel interessant at det godtas.

Du ser ikke at et er forskjell på noe man går inn i helt frivillig, og noe man blir utsatt for i barndommen uten mulighet til å komme unna? 

• Liker 40
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (Akkurat nå):

Du ser ikke at et er forskjell på noe man går inn i helt frivillig, og noe man blir utsatt for i barndommen uten mulighet til å komme unna? 

Som barn? Absolutt men prinsippet om fysisk avstraffelse er tilstede. Det er altså fremdeles en del av norsk kultur og tradisjoner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Måsies

Og så skal jeg innrømme at jeg også så deler av serien og koste meg med den, både fordi det var gjenkjennelig med Gjerts nevrotisisme og bekymringer og fordi den "oppfarende" biten av det var litt sånn Karl Reverud-aktig liksomsinne. Men så var det noen episoder, særlig dem når COVID-19 sprakk, som gjorde at det var brått veldig lite gøy lenger.

De dagene der var jo ingens beste dager, men jeg følte at der kom det ganske tydelig frem hvilke ting som lå i bunn - og da ble alt det andre fort satt i et annet lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Måsies
Friluftsdame skrev (3 minutter siden):

I militæret trenes man for krigssituasjoner. I familien utvikles man til å bli et trygt menneske. 

Dette er bare et forsøk på å relativisere vold mot familiemedlemmer, og ikke noe å bruke tid på. Folk som liksom ikke skjønner forskjellen mellom et opptak i Forsvaret og forholdet til den personen du er genetisk programmert til å ønske å gjøre fornøyd og likt av fordi hvis ikke kan det koste deg livet ditt, vil heller ikke skjønne noen argumenter i annen retning så ingen vits å mate trollet.

(dessuten skrikes det ikke så mye i forsvaret heller lenger. Det har ikke noe poeng)

Endret av Måsies
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (10 timer siden):

Jeg har en snikende følelse at Narve dumper Gjert til uka:

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/5BdJRE/nordaas-med-ny-personlig-rekord

Har finlest dette intervjuet og tolker det som at Narve har snudd litt. Det er noe med formuleringene som fører meg til den konklusjonen. Alle kan lese det nøye selv og trekke sine egne konklusjoner. Jeg er langt ifra sikker...

Forøvrig mente Stig Nilssen, en sportskommentator i Stavanger, at Narve må dumpe Gjert. 

Jeg har lest i et annet forum at Henrik og et annet søsken har slettet Martin fra Facebook. Så siste ord er ikke sagt.

Jeg skjønner ikke helt din tolkning og konklusjon av dette intervjuet.

Nordås blir spurt hva han vil si til de som mener Ingebrigtsen bør slutte som trener. Han svarer "Det er en påstand de har, men mye av det de mener baserer seg på ting de tror. Det er ingen som vet noe. Det blir påstand mot påstand. Jeg vil prøve å nyansere bildet,fortelle det jeg har sett. Det er planen å komme med en endelig kommentar til det som har skjedd.

Nordås blir spurt hva han vil ha frem i uttalelsen. Han svarer "Jeg har trent med Gjert og Ingebrigtsen brødrene fra 2014 til 2022. De siste to årene har jeg trent med Gjert alene. Jeg har sett og hørt mye, mens det er mye jeg ikke har sett og hørt. Jeg vil bare fortelle hele mitt perspektiv og min fulle, hele sannhet.

Det er tøft, men du står i det. Du må sørge for rettferdighet, uansett om sannheten gangner deg eller ikke. Jeg vil bare at sannheten kommer frem og at påstander ikke står usagt, særlig om de ikke er sanne. 

Hvor du vil med kommentaren om sportskommentatoren i Stavanger som mener Nordås bør dumpe Ingebrigtsen som trener henger jeg ikke helt med på. Mener du at denne personen sitter på fasiten? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplekjekk skrev (29 minutter siden):

Kall det kollektiv psykose om du/Twitterposteren vil, men Gjert ble nominert til Årets Trener både i 2017 og 2018, og vant i 2019. Så tydeligvis syns idrettsNorge at stilen hans var strålende greier.

(«..løpe fort bortover bakken»😂)

Jeg vil først si at jeg ikke kjenner til historien her spesielt godt og ikke vet nok om hva som har skjedd eller ikke, men jeg har lest mye av tråden og får vondt av en del av argumentene her inne.

For meg er ikke en slik nominasjon noe som peker hverken den ene eller den andre veien. Det er helt vanlig at vold i nære relasjoner ikke "oppdages" av omverdenen, og at en voldsutøver roses tildels opp i skyene for å være et engasjert og fantastisk menneske av omverdenen. Det vil lett føre til at man som voldsutsatt tviler på egne opplevelser - kanskje man prøver å minske hvor alvolrlig det som skjedde egentlig var, eventuelt skammer man seg for at man har utløst voldelige reaksjoner hos en "alle andre" ser opp til, eller man føler seg sikker på at ingen vil tro på en om man forteller noen om hva som skjer. Hvordan det er å vokse opp slik og skulle seg bygge gode selvbilder og grenser. er vanskelig å forstå at er mulig.

Jeg vil tro mange har tenkt at et tv program klippes for å skape mest mulig dramatikk og underholdning. Hvis det viser seg at øyeblikksbildene kanskje ikke var toppene, så blir situasjonen veldig annerledes.

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel alle tenkt at de hadde en meget streng trener,da vi så serien. Og husk at alt er ikke filmet,og mye er klippet bort. Vi vet ikke alt om denne familien selvom vi har sett serien. 

Og at søskenflokken har forskjellige opplevelser,syns jeg ikke er så rart. Det er jo de han har vært trener for som tydeligvis har vært utsatt for dette. Har fått inntrykk av at de barna som ikke drev med idrett,kanskje ikke så faren sin så mye? 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (4 timer siden):

Må si jeg reagerer litt på intervjuet av Gjert i VG. 

Bruker ikke noe energi på hvordan forholdet til sønnene kan reddes 

Merkelig far

Screenshot_20231022_081038_VG.jpg

Han sa jo det helt motsatte i et tv intervju i går..

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (11 timer siden):

Jeg har en snikende følelse at Narve dumper Gjert til uka:

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/5BdJRE/nordaas-med-ny-personlig-rekord

Har finlest dette intervjuet og tolker det som at Narve har snudd litt. Det er noe med formuleringene som fører meg til den konklusjonen. Alle kan lese det nøye selv og trekke sine egne konklusjoner. Jeg er langt ifra sikker...

Forøvrig mente Stig Nilssen, en sportskommentator i Stavanger, at Narve må dumpe Gjert. 

Jeg har lest i et annet forum at Henrik og et annet søsken har slettet Martin fra Facebook. Så siste ord er ikke sagt.

Absolutt intet tilsier at Narve skal ville dumpe Gjert som trener, det er åpenbart ikke i hans interesse å dumpe en så stor ressurs som Gjert er, saken mellom løperbrødrene og Gjert endrer ikke det. Kommer noe slik, da er det etter et yttre press heller enn fordi det er et ønske fra Narve selv. Klart at det er i hans interesse å ha med seg Gjert videre.

Hva journalister mener blir irrelevant, så her både håper og tror jeg at Narve står sterkt i stormen og fortsetter sitt samarbeid med Gjert. Det er åpenbart at Norsk friidrett burde forvalte den kunnskapen Gjert besitter, altså at han burde bli benyttet som trener for andre enn bare Narve og Per, Norsk idrett har ingen andre som er en like stor trenerressurs i mellomsdistanseløping.

Familiekonflikten endrer ikke det faktum.

Når det er sagt så er det jo en sørgelig sak hele greia, og jeg skjønner at løperbrødrene vil ha avstand til faren og at bruddet ble et faktum. Helt greit synes jeg, at løperbrødrene fortsetter alene uten Gjert, det både vil og trenger dem åpenbart og det skal Gjert bare respektere.

Innenfor rammene at løperbrødrene fortsetter alene og skjermet for Gjert sin innflytelse, det burde blitt presentert en løsning hvor Gjert fikk akreditering og fikk ivareta andre. Som sagt er Gjert en enorm ressurs vi må ivareta og skulle forvalte kunnskapene han har, som kan komme andre Norske utøvere til gode.

Er voksne utøvere dette, som fint burde kunne jobbe selvstendig og uavhengig av hverandre, altså at både Gjert og løperbrødrene ble ivaretatt. Løsningen slik jeg ser det, burde derfor vært å ivaretatt samtliges interesser. Slik er det jo ikke nå...

Jeg tror derimot mer fleksible løsninger kommer på sikt, at fremtiden kan muliggjøre at både brødrene får og kan kjøre sitt eget opplegg, samtidig som at Gjert kan være trener for andre. Altså at det kan skje side om side. Vi er ikke helt der enda, men det kan komme dersom voksne folk tar seg sammen og ser rasjonelt på dette (slik er det ikke nå men dit kan man komme).

• Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DelvisPresley skrev (52 minutter siden):

Han sa jo det helt motsatte i et tv intervju i går..

Husker du hvilken kanal? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pep skrev (45 minutter siden):

Vi har vel alle tenkt at de hadde en meget streng trener,da vi så serien. Og husk at alt er ikke filmet,og mye er klippet bort. Vi vet ikke alt om denne familien selvom vi har sett serien. 

Og at søskenflokken har forskjellige opplevelser,syns jeg ikke er så rart. Det er jo de han har vært trener for som tydeligvis har vært utsatt for dette. Har fått inntrykk av at de barna som ikke drev med idrett,kanskje ikke så faren sin så mye? 

Uten tvil, treningsfilosofien Gjert har utviklet, den er helt enestående for å skape resultater.

Hva Gjelder hvor tvangsnevrotisk på detaljer som det Gjert er, og hvor streng han er ikke minst. Jeg tenker at begge de to egenskapene, at det ikke er nødvendig for å skape resultater. Altså at han kunne oppnådd resultater med å ha vært annerledes overfor løperbrødrene enn hva han har vært mot dem.

Er tross alt hans trenerfilosofier som har gitt resultatene, ikke det at han er streng i seg selv. Klart at han kunne hatt fokus på detaljer med en mer joval personlighet, er mange vell så flinke trenere som er mye enklere å ha med å gjøre som utøver, enn hva Gjert har vært. Altså er måten han har vært streng på og etter gutta, det er unødvendig.

Akkurat det er jo en ting man ikke liker ved hans personlighet, som heller ikke er riktig sett fra et pedagogisk perspektiv. At det har vært ugreit for barna hans som har stått i det, det er til å forstå. Henrik er nok den av brødrene som har tatt flest oppgjør med han, men ikke like sterkt som hva jeg selv ville gjort dersom jeg var en del av den familien (jeg hadde sagt ifra kraftigere til han på et tidigere stadium).

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måsies skrev (3 timer siden):

det er vel ingen som har nektet for at brødrene har gode sportslige meritter, dette var bare for å vise at ideen om at "ingen" reagerte på denne serien før saken sprakk er bare tull. Mange reagerte. Folk orket bare ikke ta det inn over seg for de var i gull-tåke

Husk at vi er mange som ikke har sett att Gjert har gjort dette.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
FreezeandFawn skrev (1 time siden):

Husker du hvilken kanal? 

Om det var NRK-nyhetene eller TV2 husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt din tolkning og konklusjon av dette intervjuet.

Hvor du vil med kommentaren om sportskommentatoren i Stavanger som mener Nordås bør dumpe Ingebrigtsen som trener henger jeg ikke helt med på. Mener du at denne personen sitter på fasiten? 

Jeg sier jo uttrykkelig at den tolkningen/konklusjonen er mindre sannsynlig. Les på nytt 

Men leser man slutten av intervjuet, blir jeg langt ifra sjokkert om Narve forlater Gjert. Det er hvordan intervjuet ender som er interessant:

Der snakkes det om forsoning med brødrene om de vil. Ville han åpnet for det om han ikke skulle forlate Gjert? Vi får se. 

NB! Husk at Gjert er "berømt" for hvite løgner. Alle som følger friidrett vet at Marius Bakken oppfant "Ingebrigtsen-metoden". Marius Bakken har selv sagt at Gjert har jugd på seg altfor mye av æren for metoden:

Gjert påstod i boken sin at han hadde minimalt med kontakt med Marius. Men på Bakkens hjemmeside har han skrevet et innlegg der dette motbevises. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (1 time siden):

Uten tvil, treningsfilosofien Gjert har utviklet, den er helt enestående for å skape resultater.

Marius Bakken. Gjert har videreutviklet den, men fundamentet er ikke hans 👍

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (1 minutt siden):

Marius Bakken. Gjert har videreutviklet den, men fundamentet er ikke hans 👍

Marius Bakken er på ingen måte en like stor ressurs som det Gjert er hva gjelder å få frem mellom- og langdistanse-løpere, Gjert er ganske uerstattelig i så måte. Henrik er den nermeste man kommer, løperbrødrene baserer seg jo naturlig nok på den trenerfilosofien Gjert stod for og har videreført det.

Like fult, Gjert sitter på kunnskap norsk friidrett bør benytte seg av, det er begrenset hvor lenge løperbrødrene vil springe og Gjert sin kunnskap kan benyttes for å få frem løpere for fremtiden. Så her må man tenke fremover tenker jeg, altså legge til rette for at Gjert kan hjelpe frem andre løpere.

Tenker at de kunne kommet frem til greie retningslinjer for hvordan et slik samarbeid kunne fungert på siden av løpergutta sin egen satsing, for tenker at de er ferdig med og ikke vil forholde seg til Gjert som trener i all fremtid. Andre kan derimot nyte godt av hans kunnskap og hvor flink han er til å få frem løpere.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...