Gjest Refreng Skrevet 20. oktober 2023 #1321 Del Skrevet 20. oktober 2023 At fars holdning til konkurranse og prestasjon har vært skadelig for guttene har vært åpenbart helt tilbake til da jeg hørte om denne dynamikken første gangen. At denne saken nå dukker opp overrasker meg ikke i det hele tatt. Foreldre som pusher egne barn og ungdom på den måten mangler innsikt og forståelse. Noe som fører til konflikter og problemer på andre områder. Man kan si at det er dårlig gjort av guttene å gå ut med dette. Jeg tenker 2 ting. 1 Som man ligger så reder man. Når man har drevet denne type pushing og pressing av egne barn gjennom hele barndommen, så kan det slå tilbake på deg selv senere i livet. Nummer 2 er at det er ikke overraskende om noen eller alle tre guttene, eller mannfolka, har utviklet diverse problemer som følge av barndommen der de for eks har mindre empati, er mer ego eller lignende der de ikke bryr seg om konsekvensene av at de nå sier dette offentlig. Jeg leste nylig om en episode der det virket som om en av de var direkte frekk mot en annen idrettsutøver for eks I mine øyne så er dette det nærmeste man kommer karma. Man gjør kjipe handlinger og behandler andre dårlig- på et punkt så kan det slå tilbake på deg selv og skape katastrofale ringvirkninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyacinth Skrevet 20. oktober 2023 #1322 Del Skrevet 20. oktober 2023 Stargaze skrev (1 time siden): Denne tråden burde bare stenges. En trist sak uansett hvordan man snur og vender på det. Blir alt for mange spekulasjoner og fordømminger begge veier. Enig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 20. oktober 2023 #1323 Del Skrevet 20. oktober 2023 Bananfis skrev (32 minutter siden): Er det mulig… Prøv å hold nivået litt høyere. Å ilegge folk tanker og følelser og meninger er en uting. Når man roper i vasken får man svar..... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 20. oktober 2023 #1324 Del Skrevet 20. oktober 2023 tonebelinda skrev (2 timer siden): Det er pga sånne som deg at gutta så seg nødt å gå ut med dette i offentligheten Dere som kalte de drittsekker, bortskjemte drittunger, og alt mulig annet, dere som hele tida støtta Gjert. 👏 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 20. oktober 2023 #1325 Del Skrevet 20. oktober 2023 Da skal politiet undersøke om det er grunnlag for å starte etterforskning https://www.vg.no/sport/friidrett/i/ve24o5/politiet-om-gjert-ingebrigtsen-saken-naturlig-aa-undersoeke 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 20. oktober 2023 #1326 Del Skrevet 20. oktober 2023 (endret) Plantemas skrev (15 minutter siden): Hvorfor mener du at dette handler om egoet deres? Sterkere å trekke seg? Forslaget ser ut til å komme ingensteds fra da det ikke streifer innom hva saken handler om engang. Er det trekke seg i stedet for å uttale seg om farens oppførsel du mener? Hvorfor? Det er hans eget ansvar hvordan han oppfører seg. Hvis væremåten og handlingene hans ikke tåler dagens lys så skulle han ikke begått dem. Det er ikke ondsinnet at folk får høre at han har en voldelig far, det er ondsinnet å VÆRE. EN. VOLDELIG. FAR. Prøv, bare prøv, å legge skylden der den hører hjemme. Jeg legger skylden for Gjert sine handlinger på Gjert og skylden på Henrik sine handlinger på Henrik. Det ironiske her er at mange av de som støtter de rike hvite brødrene aldri hadde støttet en mørk fattig unge som gjorde dumme ting for å overleve. Dere behandler folk ulikt. Dere oppfører dere som en gjeng rasister. Endret 20. oktober 2023 av Majer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet 20. oktober 2023 #1327 Del Skrevet 20. oktober 2023 Apis skrev (1 minutt siden): Narve er en "no body" med mesterskapsmedalje. Absolutt! Men han prøver i herdig å bli nevnt i en hver sammenheng med de «kule gutta» altså Ingebrigtsen. brødrene har vært tause om bruddet i to år, mens Narve iherdig har blåst liv i ryktene og gjort det til en sak «mellom han og dem». Jeg vet han fortsatt er ung, men det er merkelig at han ikke har noen voksenpersoner i teamet sitt som fraråder han å blande seg.. ja, han får publisister på kortsikt, men langsiktig kan jeg ikke se at hans rolle i det hele tilfører han eller imaget hans noe positivt. Jeg personlig sitter igjen med inntrykket av at han er en svært usympatisk fyr som bokstaveligtalt går over lik for å holde seg relevant. Det er rett og slett flaut. 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 20. oktober 2023 #1328 Del Skrevet 20. oktober 2023 tonebelinda skrev (2 timer siden): Det er pga sånne som deg at gutta så seg nødt å gå ut med dette i offentligheten Dere som kalte de drittsekker, bortskjemte drittunger, og alt mulig annet, dere som hele tida støtta Gjert. Jeg har aldri støttet hverken gjert eller gutta.. men hAr ikke tatt parti med noen av de så lenge ingen er visste 100% om hva som har skjedd. Jeg tar ikke parti med noen basert på masse rykter 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bananfis Skrevet 20. oktober 2023 #1329 Del Skrevet 20. oktober 2023 Apis skrev (19 minutter siden): Da skal politiet undersøke om det er grunnlag for å starte etterforskning https://www.vg.no/sport/friidrett/i/ve24o5/politiet-om-gjert-ingebrigtsen-saken-naturlig-aa-undersoeke Ja, endelig. På eget initiativ vel og merke 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 20. oktober 2023 #1330 Del Skrevet 20. oktober 2023 Majer skrev (11 minutter siden): Narve har ikke fått like mye hjelp som brødrene. For et mennesyn du har. Narve hadde jo vært bedre enn dem om han fikk den samme oppveksten. Prøvde meg på litt ironi, den som jeg siterte kalte Narve en "No Body". Da tenker jeg det er ganske bra for en "No body" å ha en mesterskapsmedalje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 20. oktober 2023 #1331 Del Skrevet 20. oktober 2023 Apis skrev (2 minutter siden): Prøvde meg på litt ironi, den som jeg siterte kalte Narve en "No Body". Da tenker jeg det er ganske bra for en "No body" å ha en mesterskapsmedalje. Ah tok feil person!:( Damn Pleier å være treffsikker 😇 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plantemas Skrevet 20. oktober 2023 #1332 Del Skrevet 20. oktober 2023 Majer skrev (40 minutter siden): Jeg legger skylden for Gjert sine handlinger på Gjert og skylden på Henrik sine handlinger på Henrik. Det ironiske her er at mange av de som støtter de rike hvite brødrene aldri hadde støttet en mørk fattig unge som gjorde dumme ting for å overleve. Dere behandler folk ulikt. Dere oppfører dere som en gjeng rasister. Og hva har Henrik gjort som kan sidestilles med vold? Tror du kanskje skal ta deg en kaffekopp og en hvil før du leser (og ikke minst skriver) videre for nå drar du det ganske langt og helt på viddene hva gjelder trådens tema. 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 20. oktober 2023 #1333 Del Skrevet 20. oktober 2023 Majer skrev (43 minutter siden): Jeg legger skylden for Gjert sine handlinger på Gjert og skylden på Henrik sine handlinger på Henrik. Det ironiske her er at mange av de som støtter de rike hvite brødrene aldri hadde støttet en mørk fattig unge som gjorde dumme ting for å overleve. Dere behandler folk ulikt. Dere oppfører dere som en gjeng rasister. Hvordan klarer du å dra rasisme inn i denne tråden, den handler ikke om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 20. oktober 2023 #1334 Del Skrevet 20. oktober 2023 (endret) Plantemas skrev (16 minutter siden): Og hva har Henrik gjort som kan sidestilles med vold? Tror du kanskje skal ta deg en kaffekopp og en hvil før du leser (og ikke minst skriver) videre for nå drar du det ganske langt og helt på viddene hva gjelder trådens tema. Jeg trenger absolutt en kaffekopp og en hvil, men det har jeg ikke muligheten til. Lurven skrev (14 minutter siden): Hvordan klarer du å dra rasisme inn i denne tråden, den handler ikke om det Jeg sammenligner det. Man dømmer helt ekstremt den ene siden og enser ikke at det er flere sider. Man legger også unaturlig mye skyld på noen som er ganske så uskyldige- eks Narve. Endret 20. oktober 2023 av Majer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 20. oktober 2023 #1335 Del Skrevet 20. oktober 2023 Narve og Per Sve*a sier til TV2 at de fortsetter med Gjert med som trener. De er mer ydmyke nå i ordbruken og forbeholdne. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jada! Skrevet 20. oktober 2023 #1336 Del Skrevet 20. oktober 2023 2 hours ago, Plantemas said: Mener du at Gjert sin rett til å trene Narve er viktigere enn deres rett til å slippe å møte en som har utøvd vold mot dem og som ikke forstår alvoret i hva han har gjort? Hvorfor mener du at det går ut over broren? Handler å tåle vold i familien om å «svelge egen stolthet»? Fortell gjerne mer om den voldsepisoden slik at det fremstår litt tydeligere hvorfor du mener den er relevant for denne diskusjonen for det er veldig uklart nå. De burde nok anmeldt i tillegg ja, men ellers er det ingen som har rett til at ens ugjerninger forblir mellom et offer og kun politiet f.eks. Narve har rett til å ha Gjert som trener så lenge han ønsker det, og brødrene har ingen rett til å lage problemer for Narve i den forbindelse. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jada! Skrevet 20. oktober 2023 #1337 Del Skrevet 20. oktober 2023 1 hour ago, Smos1 said: Absolutt! Men han prøver i herdig å bli nevnt i en hver sammenheng med de «kule gutta» altså Ingebrigtsen. brødrene har vært tause om bruddet i to år, mens Narve iherdig har blåst liv i ryktene og gjort det til en sak «mellom han og dem». Jeg vet han fortsatt er ung, men det er merkelig at han ikke har noen voksenpersoner i teamet sitt som fraråder han å blande seg.. ja, han får publisister på kortsikt, men langsiktig kan jeg ikke se at hans rolle i det hele tilfører han eller imaget hans noe positivt. Jeg personlig sitter igjen med inntrykket av at han er en svært usympatisk fyr som bokstaveligtalt går over lik for å holde seg relevant. Det er rett og slett flaut. Det er mange som er totalt uenig med deg når det kommer til din vurdering av Narve, personlig blir jeg flau på dine vegne når du klarer å lire ut av deg så mye svada. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 20. oktober 2023 #1338 Del Skrevet 20. oktober 2023 Tror det er lurt at politiet etterforsker saken og får enten straffeforfulgt Gjert eller renvasket han... Ikke lett steg for barna å anmelde sin egen far, så derfor har de heller ikke gjort det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 20. oktober 2023 #1339 Del Skrevet 20. oktober 2023 Carabilla skrev (22 minutter siden): Tror det er lurt at politiet etterforsker saken og får enten straffeforfulgt Gjert eller renvasket han... Ikke lett steg for barna å anmelde sin egen far, så derfor har de heller ikke gjort det. Tror også det er en god ide å etterforske det, men noe sier meg at det ikke kommer til å bli gjort, vil nok bare komme en generell uttalelse fra politiet om hvorfor de ikke går videre med det. Jeg synes ikke jeg vet nok om saken til at jeg kan trekke noen konklusjon om årsaken til at disse ikke anmelder faren sin, du har tydeligvis mer informasjon enn meg da. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet 20. oktober 2023 #1340 Del Skrevet 20. oktober 2023 Jada! skrev (37 minutter siden): Det er mange som er totalt uenig med deg når det kommer til din vurdering av Narve, personlig blir jeg flau på dine vegne når du klarer å lire ut av deg så mye svada. Litt usikker på hva du mener er svada i mine innlegg, men at du er uenig i min vurdering av Narve står du selvsagt fritt til å mene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå